En als je er dan iets aan doet gaat ie je eten weer bekritiseren en 'moet ik gewoon normaal doen'. Dus ik ben blij dat ik eens een keer wat positiefs hoor van 1 van mn ouders 
En haha ik ga ze proberen! Zijn t van die dunne of zijn ze wat dikker?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En als je er dan iets aan doet gaat ie je eten weer bekritiseren en 'moet ik gewoon normaal doen'. Dus ik ben blij dat ik eens een keer wat positiefs hoor van 1 van mn ouders 
Nog 10 te gaan
Ik heb er ook echt een hekel aan want ik voel me dan echt een vet varken terwijl nou ook weer niet zó niet overdreven dik ben ofzo
&Wauw! Knap zeg! 

Maar ook gewoon als ie ziet dat ik veel minder brood eet (omdat mn lichaam daar gewoon heel goed op reageert) dan gaat ie weer helemaal zeuren dat het onzin is enz.. hallo als ik toch verschil voel daarin laat me dan gewoon :'D Hij is echt zo iemand van ik weet alles en je moet naar mij luisteren terwijl 'ie vaak gewoon een ongeldig punt heeft
eet je toch wat meer groente hahaha 
omdat m'n ouders elke dag behalve weekend gekookte aardappel eten is dat bij mij toen gewoon zo'n struggle geworden dat ik het op een punt gewoon niet meer lustte en vond het sneu voor mam om steeds overal over te klagen (zij is heel erg van ritme in koken en eet elke week zowat hetzelfde en ik kan daar absoluut niet tegen dus gaat niet zo goed samen
) dus toen ben ik voor mezelf gaan koken, heerlijk
enige nadeel is dat ik t ook zelf moet betalen maar ach 
(zelfs al vind ik het dankzij dat nu wel heel makkelijk om overal nee tegen te zeggen omdat ik het 20x per dag tegen haar zeg en inmiddels niet meer nadenk over waar ik nee tegen zeg
) 
helaas voor de rest wil ik dat niet
Maar het is nog erger als het je eigen moeder is die dat doet.
Gelukkig helpt het je wel met nee zeggen.
. Hij is ook niet zo negatief wat betreft gezonder eten / meer sporten, scheelt weer.
. Linsey1998 schreef:Nee ik vind ze heeurlijknee echt ze zijn verslavend zelf haha
![]()
Fijn dat je moeder dat zei! Altijd weer een beetje extra motivatie

Mijn vader zegt nooit iets, die vindt me altijd mooi zoals ik ben. Hij complimenteert me juist altijd. Maar mijn moeder.... Als ik een halve kilo aangekomen ben (doordat ik slecht eet of doordat ik vocht vasthoud) dan is ze de eerste die er iets van zegt. Ze vraagt bijna wekelijks hoeveel ik weeg. Als ik een halve kilo kwijt ben, ziet ze het meteen en complimenteert ze me. Het gaat bij haar bijna áltijd over gewicht, dikke buiken, te veel/te weinig eten, etc. Super irritant. Gelukkig ga ik morgen verhuizen naar m'n eigen stek 

Hij vond het super knap dat ik mijn leven zo had omgegooid om te gaan sporten en goed op mijn voeding te letten. Hij was echt heel erg trots! En dat voelde echt fantastisch.
) Kayleigh_ schreef:Oh ja hoor, als ik er niet tegen kon zou ik het niet etenIk doe over zo'n bak de hele morgen.
), maar verder niet. M'n moeder zei net nog dat ze t zo goed vind dat ik er zo m'n best voor doe. Ik ben ook veel vrolijker zegt ze haha. Ik ben nu zo'n 5 kilo afgevallen en echt veel mensen zeggen dat ze t op valt, super leuk.
Sinds ik op mezelf woon heb ik er overigens minder last van, want als ik dan op bezoek ben vindt pa het niet leuk als ma de sfeer verpest door zo'n opmerking. 

)