Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:47

Mijn moeder zegt nooit zoveel maar mn vader is best wel van het gemene opmerkingen maken. Heel vaak opmerkingen van 'jeetje wat ben je dik' 'je word echt zo vet als een slek' 'dat zou ik niet eten, je bent vet genoeg' .. niet echt om vrolijk van te worden zegmaar :') En als je er dan iets aan doet gaat ie je eten weer bekritiseren en 'moet ik gewoon normaal doen'. Dus ik ben blij dat ik eens een keer wat positiefs hoor van 1 van mn ouders :+

En haha ik ga ze proberen! Zijn t van die dunne of zijn ze wat dikker?

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:50

De lichtgewicht zijn de dunnere! Ja ik ken het, mijn vader zegt eigenlijk nooit iets over mijn gewicht. Tot het echt de spuitgaten uitliep, toen kon hij het niet meer voor zich houden en floepte hij er ook uit: Je bent flink wat aangekomen of niet dan?
Ik heb ondertussen de -10kg aangetikt *\o/* Nog 10 te gaan :Y)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:56

Ik werd gek van mijn moeder in de vakantie. Ze gaat altijd maar door. Als ik dan een normale hoeveelheid jam op een cracker deed was het ook al niet goed.
Heel stom van mij eigenlijk maar nu belt ze steeds om te vragen hoe het gaat en ze vond me dunner lijken. Maar ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo leuk om te horen of zo en ik heb ook geen zin om te zeggen of ik nou al lichter ben of niet.
Laatst bijgewerkt door kim345 op 29-07-15 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:56

Precies dat! Als ik dan gezonder ga eten, komt me vader weer, even normaal hoor je kan best deze stroopwafel wel eten _/-\o_

Het zijn van die dunne crackers inderdaad!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:59

@xalm; Mijn vader maakt eigenlijk altijd wel van die opmerkingen (ook toen ik nog veel dunner was), maar afgelopen half jaar was t wel heel extreem :') Ik heb er ook echt een hekel aan want ik voel me dan echt een vet varken terwijl nou ook weer niet zó niet overdreven dik ben ofzo :') &Wauw! Knap zeg! :D
Ik zit inmiddels op -6 en wil er denk ik nog maar een paar kilo af.. wel minimaal 3 maar voor de rest maakt 't me niet zoveel uit, als mn lijf maar strakker word doen de cijfers op de weegschaal me niet zo veel :D

@Linsey; Ja dat doet de mijne dus ook :') Maar ook gewoon als ie ziet dat ik veel minder brood eet (omdat mn lichaam daar gewoon heel goed op reageert) dan gaat ie weer helemaal zeuren dat het onzin is enz.. hallo als ik toch verschil voel daarin laat me dan gewoon :'D Hij is echt zo iemand van ik weet alles en je moet naar mij luisteren terwijl 'ie vaak gewoon een ongeldig punt heeft :')

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:15

Ja ouders bedoelen het goed zullen we dan maar zeggen he! Het gaat nu gewoon lekker en is lekker makkelijk vol te houden, ik doe het idd ook goed zonder brood/pasta/aardappels/rijst etc. Af en toe op een cheatday een lekker broodje chocopasta of tosti moet natuurlijk altijd kunnen maar ik heb er totaal geen moeite mee om mijn levensstijl zo om te gooien. Ook kwa avondeten, mijn ouders koken gewoon en ik maak mijn eigen eten klaar. Super simpel, alleen groente en vlees is zo gepiept:)
Laatst bijgewerkt door xalm op 29-07-15 23:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:15

@xNavatu ik ken het ja, ik eet al weken geen aardappels meer, vanavond was hij de enige die aardappels at en meteen zeggen, echt onzin je kan makkelijk een paar aardappels eten, niks mis mee, gewoon doen. Terwijl me moeder heel makkelijk is, als jij ze niet wilt eten kind, eet je ze toch niet :') eet je toch wat meer groente hahaha

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:38

Mijn moeder zei ook vaak dat ik echt aangekomen was en het me beter stond toen ik lichter was. Vond het toen super vervelend en pijnlijk maarja, ze bedoelde het goed. Was denk ik vooral om me te motiveren.
Nu ik afgevallen ben daarentegen zegt ze de hele tijd dat ik er super uitzie en dat ze trots op me is en dat is ook heel fijn. :)

Mijn moeder is zelf ook te zwaar en ik had haar de MFP app laten zien, nu gebruikt ze hem zelf ook en is al 5 kg. kwijt. Super app is het toch :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:50

Ja eigen eten klaarmaken doe ik al sinds m'n 17e oid :') omdat m'n ouders elke dag behalve weekend gekookte aardappel eten is dat bij mij toen gewoon zo'n struggle geworden dat ik het op een punt gewoon niet meer lustte en vond het sneu voor mam om steeds overal over te klagen (zij is heel erg van ritme in koken en eet elke week zowat hetzelfde en ik kan daar absoluut niet tegen dus gaat niet zo goed samen :') ) dus toen ben ik voor mezelf gaan koken, heerlijk :D enige nadeel is dat ik t ook zelf moet betalen maar ach :))

Ah dat is echt fijn Samiyah! Doet ze ook mee met 'gezond' eten dan of? Lijkt me wel handig eigenlijk, de mijne loopt hele dagen taart en koek en ijs aan te bieden :+ (zelfs al vind ik het dankzij dat nu wel heel makkelijk om overal nee tegen te zeggen omdat ik het 20x per dag tegen haar zeg en inmiddels niet meer nadenk over waar ik nee tegen zeg :') )

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:52

Leuk om al die goede berichten / resultaten te lezen!

Ik krijg momenteel veel te horen dat ze me te dun vinden en ik moet aankomen :') helaas voor de rest wil ik dat niet :+

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:57

@xNavatu Ik woon al jaren niet meer thuis, gelukkig heb ik wel mijn vriend die nu meedoet met gezond eten, dat helpt al heel erg! :)

Haha zo lastig dat ze je de hele tijd dingen aanbied. Dat heb ik dus met mijn schoonmoeder, ik heb nog geen stap over de drempel gezet en ik heb al een stuk taart in mijn handen haha. Als ik daar zou wonen zou ik dichtgroeien. :P Maar het is nog erger als het je eigen moeder is die dat doet. :P Gelukkig helpt het je wel met nee zeggen. :))

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 00:34

God ouders, praat me er niet van XD.
Ons mam die roept altijd 'dat ik mezelf voor de gek houdt' (als ik gezond probeer te doen of meer ga sporten) en noemt Insanity [dat intense/zware/goede fitnessprogramma] 'hupsen' in de negatieve zin. Of dan maakt mn broertje een opmerking van 'Jij, sporten? HAHAHA' en dan lacht ze mee.. lekker motiverend.. Ook met gezonder eten heeft ze altijd wel een opmerking klaar, net als over mn gewicht/kont/buik (en toen ik verdorie 65kg was, was het ook al zo). Maar als ik t zo zie houdt ze zichzelf ook heel erg voor de gek, ze heeft ook overgewicht en doet zo nu en dan een poging om meer te sporten en gezonder te eten maar waarna ze weer doordeweeks met een chipszak (zo'n grote) voor de tv zit.. Als ik er dan wat van zeg ben ik weer de kwaaie, dus ik laat t maar gewoon gaan.. Zo heeft ze een dure crosstrainer gekocht in het mom van 'mijn enkel doet zeer dus ik koop zo'n ding want dan kan ik sporten' maar vervolgens staat die stof te vangen.. (ze heeft dr enkel vroeger flink gebroken gehad dus dat zeer doen dat klopt wel overigens)
Ons pap is wat fanatieker qua sporten maar sinds zn hernia gaat dat gewoon lastiger :P. Hij is ook niet zo negatief wat betreft gezonder eten / meer sporten, scheelt weer.

Ouders, *zucht* haha. Kan niet wachten tot ik op mezelf woon! Hopelijk na de zomervakantie op kamers samen met vriendlief :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 08:49

Linsey1998 schreef:
Nee ik vind ze heeurlijk :o nee echt ze zijn verslavend zelf haha :P

Fijn dat je moeder dat zei! Altijd weer een beetje extra motivatie :j

Jaaaa licht gewicht zijn lekker! Ook één van de weinige zooi waar ik niet zwanger van word! :D

Oh, ouders, praat me er niet van :+ Mijn vader zegt nooit iets, die vindt me altijd mooi zoals ik ben. Hij complimenteert me juist altijd. Maar mijn moeder.... Als ik een halve kilo aangekomen ben (doordat ik slecht eet of doordat ik vocht vasthoud) dan is ze de eerste die er iets van zegt. Ze vraagt bijna wekelijks hoeveel ik weeg. Als ik een halve kilo kwijt ben, ziet ze het meteen en complimenteert ze me. Het gaat bij haar bijna áltijd over gewicht, dikke buiken, te veel/te weinig eten, etc. Super irritant. Gelukkig ga ik morgen verhuizen naar m'n eigen stek :+

Mijn planning voor vandaag:

O: 500 gram verse aardbeien
L: 100 gram komkommer, 2 gekookte eitjes, 3 plakjes jong belegen kaas
T: 5 smart protein cookies van Body & Fit :D
A: ???

Ga vanavond weer sporten, heb gister een rustdagje gehad. Daarna snel naar m'n appartement, schoonmaken en weer wat spullen verhuizen. Dan kunnen morgen de laatste spulletjes over en dan ben ik gesetteld! :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:22

Kun jij daartegen iedere morgen een hele bak aardbeien als ontbijt?

Blij om te horen dat dus meer mensen 'last' hebben van ouders...

Vanochtend een smoothie van banaan, dadel en avocado gehad met amandelmelk.
Ik vond hem wat te zoet dus ben nu een beetje misselijk :P
Vanmiddag rijstwafels met een soort salade prutje en vanavond een soort gazpacho soep. Laatste dag van de 'detox' morgen mag ik weer gaan opbouwen maar eerst nog alles opmaken wat ik nog over heb... Mijn hele koelkast ligt nu vol met restjes tofu en groenten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:31

Of ik er tegen kan? In welke zin? Of het verveelt? Nee, nog niet. Ik heb van het weekend lekker veel fruit gekocht dus het moet sowieso op.
Honger heb ik af en toe, maar dat lijkt me vrij normaal in een kcalrestrictie.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:39

Haha grappig dat meerdere het zo ervaren door hun ouders.
Mijn moeder heeft wel eens tegen mij gezegd toen ik nog ruim 10 kilo meer woog: Lies, zou je niet is een beetje op gaan letten?
ik was altijd blij dat ze er eerlijk over was. M'n vader daar in tegen zegt niks, vorige week kreeg ik een vette chocolade koek naar m'n hoofd met de opmerking: en opeten, je wordt te dun :')

Overigens zat ik na het weekend weer rond de 64/64.5, net weer op de weegschaal gestaan en woog weer 63 kilo :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 waldkorn boterhammen met kruidenkaas en kipfilet.
T: snicker :Y)
L: 2 speltboterhammen met een ei.
T; 1 peer.
A: ? ligt eraan wat ze op werk eten.
T: blikje cola zero en een koek denk ik.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:46

Nee meer tegen zoveel aardbeien!
Ik kan daar echt niet tegen krijg er uitslag van...
En iedere dag zon bak wegwerken zou ik ook niet kunnen denk ik, te zoet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:48

Oh ja hoor, als ik er niet tegen kon zou ik het niet eten :Y) Ik doe over zo'n bak de hele morgen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:06

Goedemorgen!

Hier geen klagende ouders gelukkig, mams vindt alles best zolang ik maar goed oplet en aan mijzelf denk. (ben typisch mijn moeder doorgaan in alles vooral qua werk en dan te weinig rust nemen en aan je zelf denken etc haha)
Vaders had 2 jaar terug toen ik fanatiek hard deed lopen en na de vakantie iets minder deed wel een opmerking van joh volgens mij ben je aangekomen :+
Nu val ik nog steeds af niet veel maar alle beetje helpen en hebben ze wel zoiets van het is wel genoeg toch nu :')

Mijn broer noemde me laatst heel fijn botje, hij houdt van iets stevigere vrouwen :')

Afijn nog 2 kilo te gaan, benen en buik slanker en dan word ik vast wel een keer blij..

Helaas sporten moet ik wat mee oppassen, erector (rugspier) geblesseerd :+

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:58

Morning, ik kreeg gister een super leuk compliment van mijn vriend <3 Hij vond het super knap dat ik mijn leven zo had omgegooid om te gaan sporten en goed op mijn voeding te letten. Hij was echt heel erg trots! En dat voelde echt fantastisch.

Vandaag een half dagje werken en even wat daagjes vrij om weer even bij te tanken. Maar we blijven wel lekker sporten en gezond eten :D

Mijn lijstje voor vandaag;

O 2x rijstwafel, 1x filet american, 1x gestampte muisjes
T cappucino
L weet ik nog niet
T weet ik nog niet
A stampot andijvie met kip en kaas en een tartaartje
T koffie met melk en zoetje

B vandaag wordt mijn houtmot geleverd (84 balen) en die moeten allemaal op zijn plek worden gezet.
Vanavond lekker een trainingsritje met paardlief (1,5 - 2u endurancetempo :+ )

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:07

Kayleigh_ schreef:
Oh ja hoor, als ik er niet tegen kon zou ik het niet eten :Y) Ik doe over zo'n bak de hele morgen.

Aardbeien, goed idee, haha! Dalijk maar wat pakken, volgens mij liggen ze nog in de koelkast <3

Mijn lijstje van vandaag:

O: Shake
T: Weight care muesliereep
M: Aardbeien *\o/*
T: Rijstwafel
A: ?

B: Insanity vanavond

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:10

Kan me voorstellen dat jullie sommige opmerkingen van ouders vervelend vinden. Ze zullen het vast goed bedoelen maar toch rot af en toe.
Hier gelukkig geen last van. Ze maken er wel eens een geintje over (doe ik zelf gelukkig ook :))), maar verder niet. M'n moeder zei net nog dat ze t zo goed vind dat ik er zo m'n best voor doe. Ik ben ook veel vrolijker zegt ze haha. Ik ben nu zo'n 5 kilo afgevallen en echt veel mensen zeggen dat ze t op valt, super leuk.
Zelf voel ik me nu bol omdat ik ongesteld ben haha. Sla de weegschaal ook maar even over deze week..

Succes met verhuizen Kayleigh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:22

Oh ja, dit is wel herkenbaar. Mijn moeder vooral.. Die weegt met haar 56 jaar slechts 60 kg en dat weegt ze al sinds haar trouwdag. M'n moeder prikt vaak in m'n zij en zegt dan 'goh, jij groeit ook helemaal dicht hè'. Niet echt aardig maar ze is gewoon niet zo tactvol. M'n vader daarentegen heeft ook een beetje een snoepprobleem, dus die kan het niet maken om er wat van te zeggen := Sinds ik op mezelf woon heb ik er overigens minder last van, want als ik dan op bezoek ben vindt pa het niet leuk als ma de sfeer verpest door zo'n opmerking.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:38

Brighteye,
Leuk rij jij ook endurance? Ik ga straks ook weer even een trainingsrondje maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:04

Zo er is weer fanatiek gekletst! :D

Kayleigh, heel veel plezier in je eigen huisje, heerlijk!
Veel mensen die goed bezig zijn en al veel kwijt zijn, super! Zo fijn om die motivatie te lezen, word er zelf helemaal fanatiek van :')

Mijn lijstje van vandaag:
O: 40 gr havermout + 200 ml melk ( moest overnight oats worden maar dat was niet helemaal gelukt :') )
T: 200 gr aardbeien
L: wrap met zalm en sla
A: kip met rijst en groente, mocht ik kcal over hebben misschien nog een gebakken ei of een mini beetje satesaus :)

B: werken van 7 tot 15, en als het droog is nog even een uurtje paardrijden