Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefsel2109

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:29

Ah oliebol, inderdaad soms lijkt alles tegen te vallen... Dikke knuffel!

M'n lichaam is nu al gemeen aan het doen, gisteren wat steken in m'n buik en vandaag misselijk. Als ik dit nu al voel hoe houd ik het dan vol tot de testdatum 31 mei :') laten we hopen dat het goede tekenen zijn, maar ik ga er niet vanuit dat gelijk de eerste blijft plakken. Maar duimen en hopen mag altijd!

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:33

Eefsel2109 schreef:

M'n lichaam is nu al gemeen aan het doen, gisteren wat steken in m'n buik en vandaag misselijk. Als ik dit nu al voel hoe houd ik het dan vol tot de testdatum 31 mei :') laten we hopen dat het goede tekenen zijn, maar ik ga er niet vanuit dat gelijk de eerste blijft plakken. Maar duimen en hopen mag altijd!

Ik zou idd gewoon lekker duimen en hopen. Ken 2 gevallen waarbij echt de eerst terugplaatsing succesvol was.

Kan maar zo zijn dat je al wat ervaart. Zou zeggen zorgt we dat je niet teveel stress hebt.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 23:27

Miekelien schreef:
Joketje een dikke knuffel voor jullie :(:)

MissBambi ik heb het even voor je teruggezocht. Na de maand pil bij mij voor IVF duurde het een week na de laatste voor ik een bloeding kreeg, en dat was helemaal normaal volgens de kliniek. Nog even geduld dus!

Dat klinkt zoooo lang :Y)

Damber2 schreef:
Eefsel2109 schreef:
Bedankt allemaal! Voor het eerst zit ik ook in de wachtweken, onwijs spannend maar t embryo zit er in ieder geval in en de natuur moet verder z’n werk doen

Sorry Miekelien ben helemaal vergeten je te feliciteren! Wat onwijs fijn, hopelijk heb je een fijne zwangerschap

Wat fijn voor je. Doe je af en toe een berichtje?
Hoop het voor je!

Ik zit in een enorme dip. Zit er doorheen...
fokmerrie kan ook geen veulens meer krijgen... alsof alles tegen zit.

Het lijkt soms ook wel of alles ineens komt he :knuffel:
Eefsel2109 schreef:

Ik duim met je mee! *\o/*

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:29

Oh, Eefsel, ik hoop voor je dat het een goede plakker mag zijn, ondanks de krampen.

Damber, wat een vervelend nieuws. dikke knuffel. :knuffel:

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:17

Ik duim voor je Eefsel!

Balen Joketje, wanneer mag je opnieuw proberen?

Knuffel Damber! Vervelende situatie, hopelijk is er binnenkort weer wat licht aan het eind van de tunnel.

Hier nemen ze de boel deze keer gelukkig wat meer serieus.

Afbeelding
3D van de linkerkant, 12 follikels. Hopelijk is er woensdag wat bruikbaars uit te halen.

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:29

Morgenzon schreef:
Ik duim voor je Eefsel!

Balen Joketje, wanneer mag je opnieuw proberen?

Knuffel Damber! Vervelende situatie, hopelijk is er binnenkort weer wat licht aan het eind van de tunnel.

Hier nemen ze de boel deze keer gelukkig wat meer serieus.

[ [url=m/ZC9RDR.jpg]Afbeelding[/url] ]
3D van de linkerkant, 12 follikels. Hopelijk is er woensdag wat bruikbaars uit te halen.

Prachtig!!! Beloofd veel goeds!

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:47

Wat knap Morgenzon zo'n 3D beeld! Ik duim voor je woensdag! Hier de 3e dag dat ik zo wat oud bloed verlies, ik verwacht morgen of dinsdag dat de menstruatie echt start. Dan pas kan ik bellen naar de fertiliteitsafdeling, maar morgen is een feestdag en dinsdag is hun sluitingsdag. Dus kan pas woensdag bellen en dan ten vroegste donderdag daar terecht. Dan kijken ze of de hormoonwaardes in mijn bloed weer normaal zijn en of er geen cystes zijn, maar daar vrees ik dus heel erg voor want heb eigenlijk al sinds mijn eisprong het gevoel dat er iets is blijven zitten, rare druk in mijn onderbuik en moet veel vaker plassen. Maar hopelijk is het niets en kan ik terug starten met de letrozole. Ronde 4 dan.

Damber, ik leef met je mee, gun het je van harte dat binnenkort het geluk aan jouw kant mag staan.

Eefsel, hou vol daar, een week kan dan plots heel lang duren he!

Miss Bambi als ik het me goed herinner, kreeg ik steeds 3 dagen na de laatste pil een bloeding.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:26

Damber zo komt wel alles tegelijk zeg, dikke knuffel :(:)

Eefsel spannend hoor! Ik voelde ook zoveel dat ik dacht dat ik vast mezelf voor de gek aan het houden was. Hoewel de kans klein is dat het de eerste keer lukt is de kans niet 0, dus het kan echt! Gewoon rustig afleiding zoeken in de komende week en dan komt alles goed.

Morgenzon wat een bijzonder beeld zo, heel gaaf om te zien! Ik ga voor je duimen komende week!

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:29

Morgenzon, bijzonder zo'n beeld inderdaad. Duim voor je dat het nu goed gaat!
Eefsel, fijn dat terugplaatsing gelukt is, nu afwachten, succes, zal ook voor jou duimen!
Damber, wat balen zeg...en ook balen van je fokmerrie...soms komt echt alles tegelijk. Sterkte :(:)
joketje, balen dat deze ronde niks werd...hopelijk geen cystes...kan je helaas niet erg geruststellen ik herkende dat gevoel wel en toen wel cystes..maar hoop echt voor je dat je door kunt

Ga binnenkort beginnen met IVF behandeling...als iemand nog tips heeft rustig te blijven 8)7
Ik vind het zo spannend en niet eens zo zeer de uitkomst (alleen wel of er überhaupt bevruchtingen tot stand komen) maar meer voor bijwerkingen en wat mijn lijf nu weer verzint om met al die vreemde medicatie te gaan doen.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:47

Goedemiddag allemaal,

Ben stille meelezer, en nooit z’n prater.. :o

Maar wilde wel even zeggen dat wij ook weer gestart zijn met hormonen spuiten ...

Wat een hel weer :n veel last van..

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:59

Ijsvogel, duurde het lang toen voor de cystes verdwenen? Weet je al wanneer je mag beginnen met de IVF? Tips om rustig te blijven heb ik helaas niet, je kan het alleen maar ondergaan he. Ik duim voor je.

Melanie, welke hormonen moet je spuiten? Zit je in een IVF traject of gewoon ovulatie inductie? En in welke zin heb je er last van?

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:46

Voor ik dan opnieuw IUI met hormoonstimulatie mocht moest ik eerst de pil gebruiken 3 weken...en 1x waren ze toch na menstruatie weg. Ik ben nu in de cyclus stil leg fase van ivf binnenkort een echo

Ik weet alleen niet of voor die medicatie wat jij gebruikt of dat hetzelfde werkt...elk traject is weer anders en per persoon verschillend. En soms heb ik het idee dat er ook nog wel verschillen per kliniek en zelfs per arts zijn

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:14

Ja natuurlijk dat is ook zo. Ik hoop dat ik er ten laatste donderdag terecht kan, dan weet ik ook meer. Het is vooral de onzekerheid die het zo lastig maakt.

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:25

Hi ladies!

@Joketje wat balen zeg. Hoe is het nu met je?
Hopelijk kan je donderdag terecht en zitten er geen cystes zodat je meteen met ronde 4 kan beginnen!
@Damber wat een vervelend nieuws, dikke knuffel! :(:)
@Eefsel ik hoop dat het een goede plakker is, succes op het wachtbankje!
@Morgenzon, wat mooi om het zo te zien zeg. Hopelijk zit er iets bruikbaars tussen morgen!
@IJsvogel, tips heb ik helaas niet voor je. Merk zelf dat ik het fijn vind om af en toe van mij af te schrijven of lekker op de bank te kruipen met een goed boek of goede serie. Weet je al wanneer je mag beginnen?
@Melanie20, wat vervelend dat je je zo rot voelt! :(:) Houd moed hé!

Ik mag a.s. donderdag voor de eerste controle echo na de eerste ronde met 5mg Letrozol.
Vind het stiekem erg spannend, heb weer ruim 7 dagen last gehad van bloedingen en de vorige keer gaf de assistente aan dat het misschien daardoor kwam dat er nog weinig groei te zien was dus ben zo bang dat het deze ronde weer zo is. Maargoed, proberen niet te druk over maken nog, donderdag weten we meer.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:20

@Morgenzon, wat een interessant beeld! Hopelijk zorgen ze voor een mooi resultaat. Succes morgen!

@Joketje, ik hoop toch dat je goed nieuws krijgt. Kun je donderdag terecht?

@Ijsvogel,zo te lezen breekt er voor jou ook een spannende periode aan. Leg jezelf tijdens het traject extra vaak in de watten (of laat jezelf in de watten leggen, nog beter).

@Melanie, welkom weer. Vervelend dat je zo'n last hebt van de hormonen.

@Denies, hopelijk doet de 5 mg zijn werk!

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:01

Ik mag morgenochtend al gaan, ze namen vandaag toch al de telefoon op in het ziekenhuis dus da's wel fijn.
Morgenzon, veel succes morgen!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 23:07

Hoi hoi dank je wel.

Ik bén van 3 mei tm 17 mei aan de pil gegaan.. ( na ongeveer 10jaar niks gebruikt tehebben)
En 18 mei begonnen met decapeptyl...

Morgenochtend eerste echo..

Veel hoofdpijn, buikpijn, en niet lekker in me vel zitten.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:56

Ben alweer weer terug... zit er allemaal goed uit. Ze zag alleen een cyste/ vleesboom van 3cmx3cm...

Kan opzich geen kwaad. Maar moet niet tegroot gaan worden. En met een punctie moet ik zeker kuur antibiotica gaan slikken voor grote kans op infectie als ze erdoorheen moeten gaan prikken.

Morgen starten met de 2de spuit.

Volgende week weer terug

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:57

Succes vandaag Joketje en Morgenzon, ik duim voor jullie!

Hé dat is het nieuws waar je op hoopt Melanie20, wel fijn dat je door kan met de tweede spuit.
Succes en houd het doel voor ogen hé! :(:)

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:03

Melanie, wat balen zeg...fijn dat je wel door kunt. Vervelend dat je je ook zo beroerd voelt van die hormonen :(:) Niks aan...indd wat Denies ook zegt doel voor ogen houden waarom je het doet...probeer ik zelf ook steeds
Joketje, succes vandaag!

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:23

Melanie, ik heb ook een myoom. In december was die 3,5, nu 4,5 en blijft al hele tijd stabiel. Zou op zich geen probleem mogen vormen omdat het niet aan de binnenzijde van de baarmoeder zit. Hopelijk gaat het snel beter met de bijwerkingen van de spuitjes, als je lichaam er wat aan went.

Bij mij zat er nu zoals ik vreesde een cyste op de eierstok. Van 3,5 cm. Ze gaan hem vrijdag wegprikken en dan mag ik toch nog starten met letrozole deze ronde. Ben blij dat ik geen verplichte pauze moet houden. Als het niet lukt, zouden ze vanaf volgende ronde met spuitjes willen starten.

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:29

He balen Joketje, maar wat fijn dat je toch door kan. Succes met de nieuwe ronde Letrozol. Zit jij nu op 7,5 mg?

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:23

Ja klopt 7,5 mg. Bij 2,5 en 5 mg had ik telkens nog niets van groei op dag 12 en 2e stimulatie nodig. 7,5 mg gaf wel sneller een follikel en een normale cyclus van 27d (eerste keer in mijn leven dat dit korter was dan 35 dagen). Maar helaas dus een cyste dus wel wat schrik voor de nieuwe ronde nu.

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:41

melanie20 schreef:
Ben alweer weer terug... zit er allemaal goed uit. Ze zag alleen een cyste/ vleesboom van 3cmx3cm...

Kan opzich geen kwaad. Maar moet niet tegroot gaan worden. En met een punctie moet ik zeker kuur antibiotica gaan slikken voor grote kans op infectie als ze erdoorheen moeten gaan prikken.

Morgen starten met de 2de spuit.

Volgende week weer terug

Vleesboom? Kan die ook voor hormonale onbalans zorgen?

Hier 1 dag overtijd, geen Pos test. Spierwit

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:21

Snap ik Joketje! Wel fijn dat de 7,5 mg wel lijkt aan te slaan.

Nog even spannend dus Damber, ik duim voor je!

Vanmorgen eerste controle echo gehad na de 5mg Letrozol en dit lijkt aan te slaan. Rechts een follikel van +/- 11 mm en rechts eentje van 12,5 mm! *\o/* Maandag opnieuw voor een echo.
Ondertussen zijn we nog wel een 'bespreekgeval' betreft het klussen. Door corona heeft mijn vriend zijn afspraak voor het semenonderzoek moeten verplaatsen naar a.s. dinsdag, terwijl ze toch wel aanraden om dit weekend te gaan klussen mocht het eitje toch ineens springen. Máár door corona kan ook de kwaliteit van het zaad aangetast worden, zelfs tot 10 weken na besmetting. Het zou dus kunnen dat er nu uit dat onderzoek zou komen dat het zwak zaad is, wat het misschien niet is waardoor je misschien in een heel ander traject zou kunnen belanden terwijl het dus ook tijdelijk kan zijn door de corona.
Ze gingen het nu met de artsen bespreken en wordt hier als het goed is vanmiddag over gebeld....