[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:17

Ik zou de huisarts bellen. Ik denk dat je pil te licht is.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:02

ik heb een vraag over anticonceptie.

ik heb totaal geen zin meer in seks en vermoed dat dit aan de pil ligt. gebruik deze namelijk al 10 jaar de microginon 30. nu ben ik al eens langs de huisarts geweest en die vertelde mij dat de pil deze bijwerking niet heeft. suree maak dat de kat maar wijs.
nu heb ik een andere huisarts en wil ik iets anders wat mijn libido kan ontdooien.
ik ben toen der tijd de pil gaan slikken wegens verschrikkelijke pijn en echt ziek zijn van menstruatie. nu ben ik 22 en wil graag wel iets van anti conceptie hebben dit omdat er voorlopig nog geen kinderen gaan komen.

iemand een goede oplossing voor dit probleem?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:21

Je ziet het niet zitten om naar de condoom te gaan?
Of anders een andere soort pil gaan proberen.
Het kan door de samenstelling komen dat je geen zin meer hebt.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:33

En een mirena spiraal?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:59

condoom ziet mijn vriend niet zitten. hij vind het helemaal niks (heb het hem ook al gezegd al neem je dat maar voor lief omdat ik meer zin krijg.)
spiraal heb ik mij nog niet echt in verdiept.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:01

Koperspiraaltje dan, die is hormoonvrij ;)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:11

Als je op de pil al reageert met een verminderd libido, heb je ook grote kans dat dat bij de mirena spiraal ook gebeurt. Verminderd libido door mirenaspiraal staat zelfs bij de veel voorkomende bijwerkingen (meer dan 1 op 100 maar minder dan 1 op 10 mensen).

Ik ga denk ik binnenkort de mijne er uit laten halen. Ik ben de bijwerkingen wel zat, ondanks dat ik het verder echt super fijn vindt. Geen menstruatie meer, niet nadenken of ik wel of niet beschermd ben, heerlijk.
Maar de acne, verminderde seksdrive en het minder plezier beleven aan seks op zich, beginnen me toch wel heel erg te irriteren.

Dan maar weer op zoek naar iets anders...

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:16

_Reneee schreef:
Koperspiraaltje dan, die is hormoonvrij ;)

Juist niet handig als je een heftige menstruatie hebt, wordt dan ook meestal afgeraden. Mirena bevat maar heel weinig hormonen dus ik zou dan eerder daar naar kijken :).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:18

Helpt een spiraaltje ook tegen heftige pijnen tijdens de menstruatie?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:38

Bij koper wordt het over het algemeen iets erger, ik had zelf altijd een vrij milde menstruatie maar de eerste 3 keer met een koper spiraaltje waren wel wat heftiger. Nu wordt het weer wat minder, zegmaar weer normaal. Mijn huisarts raadt het wel af als je van jezelf een hele heftige menstruatie hebt / krampen. Bij een mirena word je als het goed is helemaal niet meer ongesteld :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:41

Lous schreef:
Helpt een spiraaltje ook tegen heftige pijnen tijdens de menstruatie?

Doorgaans niet.
Menstruatie pijn kun je goed oorzakelijk aanpakken, hetzij met voeding/ supplementen (technisch: de lever helpen om de hormonen om te zetten in de vetoplosbare variant en het terugdringen van eicosanaiden); met houding en met speciale gymnastiek oefeningen (zodat die spieren die je nodig hebt om te menstrueren het werk ook aankunnen - en magnesium bij kramp). Voor details: zoek even op de tern 'bekkenschok'.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:57

Hoi allemaal, ik kom even binnen wandelen.
Ik heb namelijk een vraag.. Een week of 8 geleden ben ik gestopt met de pil omdat ik toch geen vriend heb al jaren en ik dat kreng steeds vergat waardoor ik heel vaak en onregelmatig ongesteld was.

Ik wil nu dus zo'n buisje in mijn arm laten zetten, maar dan moet je dus eerst ongesteld zijn..... En dat ben ik dus nog steeds niet. :+ Kan dat kloppen?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:03

Dat kan zeker gebeuren :)
Als je stopt met de pil, is alles natuurlijk een beetje in de war.
Het kan volgens mij tíjden duren voordat dat weer een beetje regelmatig is.

Dus kan ook heel goed zo zijn dat je nog steeds niet ongesteld bent.
Maar ben je wel ongesteld geweest nadat je stopte met de pil?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:22

Als ik zoek op bekkenschok krijg ik alleen maar erotische informatie om het maar even netjes te zeggen(ook voor de 18 min gebruikers)
Daarnaast ga ik geen rare dingen doen. Ik heb twee keer een hernia gehad, dus moet ook goed uitkijken met de spieren in dat gebied.Daarnaast heel raar dat mijn huisarts daar dan nooit iets over gezegd heeft.Al sinds mijn eerste menstruatie was ik gewoon ziek van de pijn aan het begin van elke menstruatieperiode.Met het gebruik van de pil is dat heel erg afgenomen en dragelijk geworden. Maar aangezien ik zonder pil ook onder de acné kom te zitten, zit er dan bijna niks anders op dan daar gewoon mee door te gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:29

Giolli schreef:
Hoi allemaal, ik kom even binnen wandelen.
Ik heb namelijk een vraag.. Een week of 8 geleden ben ik gestopt met de pil omdat ik toch geen vriend heb al jaren en ik dat kreng steeds vergat waardoor ik heel vaak en onregelmatig ongesteld was.

Ik wil nu dus zo'n buisje in mijn arm laten zetten, maar dan moet je dus eerst ongesteld zijn..... En dat ben ik dus nog steeds niet. :+ Kan dat kloppen?

Klopt :) kan even duren voordat je lichaam alles weer overneemt en als het ware reset. Bij de 1 kan dat binnen een maand, weer een ander 4 maand.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:51

Oooh. Dan zal dat het vast zijn. Vond het al eigenaardig rustig daaro. :D
En ja, na de laatste x pil ben ik wel gewoon ongesteld geweest. Bedankt hoor!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:14

Lous schreef:
Als ik zoek op bekkenschok krijg ik alleen maar erotische informatie om het maar even netjes te zeggen(ook voor de 18 min gebruikers)
Daarnaast ga ik geen rare dingen doen. Ik heb twee keer een hernia gehad, dus moet ook goed uitkijken met de spieren in dat gebied.

Eh, bloos, zoeken op bokt, bedoel ik.
En idd: wees voorzichtig met jezelf! (Er is al onwetendheid genoeg, zo blijkt maar weer eens als het om menstruatiepijn gaat!!!)
Bekkenschok is een zoekterm, stap je met de verdere info uit dit lemma naar een goede fysiotherapeut, is er wellicht veel mogelijk. Idem voor de informatie mbt. voedingsstoffen.
Succes!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 01:32

Hallo! Ik heb een Vraag. Ik ben ongesteld op dit moment en ik slik de pil. Mijn menstruatie zelf is al anders als normaal maar ik heb vandaag een aantal keren gehad dat ik opeens misselijk ben en bijna onwel. Kan dat met de menstruatie en/of pil te maken hebben?? Ik slik al bijna een half jaar de pil en dit is mij nog nooit overkomen.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:13

Wat vragen n.a.v. de pil :)

In hoeverre merken jullie nou echt de bijwerkingen van de pil t.o.v. ervoor? Dus oa qua stemmingswisselingen, depressieve gevoelens tijdens de stopweek en gewichtstoename? Eventueel via pb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:16

Kim schreef:

In hoeverre merken jullie nou echt de bijwerkingen van de pil t.o.v. ervoor? Dus oa qua stemmingswisselingen, depressieve gevoelens tijdens de stopweek en gewichtstoename? Eventueel via pb?

Ik merk nooit verschil eigenlijk. Heb alleen meer zin in seks als ik ingesteld ben, echt heel onhandig :') maar verder merk ik geen verschil in gedrag. Mijn vriend ook niet.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:16

Ik ook niet. Misschien ook omdat ik midden in de puberteit zit. dan heb je die dingen ook al een beetje uit nature. Maar ik ben een brave puber :)
tenminste dat zegt mijn moeder :')

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:17

Kim schreef:

Ik merk geen verschil/weet het niet.
Voordat ik de pil slikte, werd ik nog veel gepest, daarna minder.
Dus mijn stemming is beter geworden, gewoon puur door meer zelfvertrouwen.
Weet niet of die stemming nog beter was als ik de pil niet ging slikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:23

Bij mij verschilt het per pil. Ik heb hiervoor altijd microgynon geslikt en daar heb ik nooit last van gehad. Toen na vier jaar overgestapt naar een generisch merk omdat microgynon ineens niet meer vergoed werd, en toen ineens heel veel klachten. Migraine aanvallen, verlaagd libido, depressief..

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:54

Ik heb een vraagje :)

Ik slik de pil al een hele tijd door, gaat prima, moet toch andere medicatie slikken dus vergeet het vrijwel nooit. Maar nu dus wel :+ Ben er eentje vergeten. Als ik nu gewoon verder ga met doorslikken, ben ik dan nog beschermd of niet? Ik ga sowieso geen risico nemen dus ben niet bang voor zwangerschap ofzo. :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:01

Ligt eraan hoe lang geleden je de pil had moeten innemen, hoe lang geleden je stopweek is. Staat er niks in de bijsluiter?