Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ivy_power89 schreef:En toch blijf ik het gek vinden dat ook de internist zegt dat het niet meer doet dan het remmen van eetlust (dus het stofje van - ik zit vol - )
Dan zou mounjaro toch ook anders verkocht moeten worden? Als in doet meer als alleen je eetlust remmen?
want voorafgaand is verteld dat het van origine een diabetes medicijn is, dus dat het alleen een stofje ik zit vol zou bevatten, daarvan zou ik zelf al de combinatie kunnen maken dat dát dan niet zo is.ivy_power89 schreef:En toch blijf ik het gek vinden dat ook de internist zegt dat het niet meer doet dan het remmen van eetlust (dus het stofje van - ik zit vol - )
Dan zou mounjaro toch ook anders verkocht moeten worden? Als in doet meer als alleen je eetlust remmen?
Zonnetje81 schreef:Mensen met diabetes vallen er niet van af omdat ze ander onderliggende problematiek hebben, andere dosis etc.
DuoPenotti schreef:Zonnetje81 schreef:Mensen met diabetes vallen er niet van af omdat ze ander onderliggende problematiek hebben, andere dosis etc.
Is dat zo dat ze er niet door afvallen?
Ook voor mensen met diabetes is in veel gevallen afvallen ook goed voor diabetes beter onder controle te krijgen.
https://archive.is/Z6qI9
Stond net in het Ad
Gaat niet over ozempic oid maar wel dat afvallen niet enkel en alleen maar is gewoon minder eten
Dieuwke_ schreef:Mensen die dit soort medicijnen voor hun diabetes gebruiken, krijgen hele andere doseringen voorgeschreven. Dat is niet 1 op 1 te vergelijken met mensen met obesitas.

nine1987 schreef:Blegh, ik heb al een tijd niets te melden, gehad, maar ik zit op een plateau en ik kom er maar niet vanaf en 't stoort me mateloos..
Ik zit nu al wekenlang rond de 70.. Niets erbij, niets eraf..
Ik spuit nog steeds 0.5 Ozempic.. Nu kan ik wel hoger gaan, maar dat wil ik eigenlijk niet, want verder nog steeds geen last van foodnoise of wat dan ook.. Ik ben ook niet slechter gaan eten ofzo, maar ik kom maar niet van m'n plateau af..
Moet ik toch gewoon doorzetten en afwachten?