Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
muppetmayo schreef:Germie zo'n start2run ben ik inderdaad een beetje naar op zoek. Als ik zoek begint er alleen 1 dit weekend op 25 minuten rijden met de auto, dat vind ik eigenlijk net te ver (en onhandige tijd voor mij ook helaas). Ook op agenda's die ik kan vinden start er niks de komende 2 maanden. Ik twijfel wel nog om gewoon wel aan te sluiten bij degene die verder weg is en het gewoon maar te gaan doen. Met de hardloopgroepjes die al 5km lopen kan ik dan eventueel later wel aansluiten als ik iets verder kan rennen dan die ene minuut. Ik vind het knap dat jij je niet stoort als het tempo van de groep niet passend is als er ook nog een wel passend tempo groep is (ookal trainen zij dan voor minder aantal kilometers, in mijn ervaring loop je in de groepjes in dat uurtje toch niet het aantal kilometers waar je voor traint). Ik zou me alleen maar steeds over de kop lopen daarmee.
germie schreef:Dat er veel loopgroepen niet bij wensen aansluiten klopt wel. Hier in de buurt zijn er ook grotere loopgroepen die dan opgesplitst worden en dan zou ik onder recreatief of beginnend vallen met mijn tempo als ik de website van zo'n groep dan lees, maar ik ben gewoon een loper die al halve marathons gelopen heeft, dus absoluut niet meer recreatief of beginnend. En ik zou me ook niet thuisvoelen tussen huisvrouwen zeg maar. Ik zou dan dus wel in de juiste groep willen, ook al loop ik ver achteraan. Dat is dan dus een groep die de ambitie heeft van de halve tot en met de hele marathon. Heb er overigens niet naar geinformeerd of dat dan een probleem is (ik verwacht het niet overigens, want je betaalt dan immers ook gewoon contributie). Ik ga in ieder geval niet in een groep voor recreatieve beginners zonder ambitie, dat is me echt te min. Maar misschien gewoon informeren en aangeven wat je zoekt? Ik denk dat ze in mijn geval ook niet moeilijk doen als ik juist wel in een serieuze groep wil.
Maar er zijn wel nu of in april veel loopgroepen die dan ook start to run organiseren. Dat doen ze ook bij de kleine loopgroep waar ik lid van ben. Daar beginnen ze in april. Trainingen worden gewoon gegeven door leden, dus het wisselt soms wie de training geeft.
En bij ons op het werk is er zelfs een start to run met als einddoel de 5km in Leeuwarden.
Waar ik lid van ben mag je het een kwartaal gratis proberen, en omdat we in een woonwijk lopen blijf je nooit echt achter. Het kan wel zijn dat mensen een ronde meer lopen, maar je bent nooit meer dan 400m uit elkaar en je kunt ook altijd een kleiner rondje nemen om dan weer bij de rest aan te sluiten.
Het gaat om 1 uurtje per week en dan vaak intervallen. Ik ben ook wel eens gegaan en heb gezegd dat ik alleen een hersteltraining doe. Wat ik wel mis is een nazit.
germie schreef:Goed, dus als je een halve marathon of zelfs wat verder nog kunt lopen ben je een beginner, weer wat geleerd.
Jet_33 schreef:germie schreef:Dus niets arrogants, ik ben niet zo'n goede hardloper, maar ik loop wel.
Die huisvrouwen lopen ook, en nog op jouw tempo ook. Dus in dat opzicht hebben jullie allemaal hetzelfde doel en niveau
germie schreef:Jet_33 schreef:
Die huisvrouwen lopen ook, en nog op jouw tempo ook. Dus in dat opzicht hebben jullie allemaal hetzelfde doel en niveau
Het doel van iedereen is anders, en ik ben geen huisvrouw, ook al is het tempo misschien niet zo hoog.![]()
Ik ben loonslaaf, duiker, instructeur, trainer, hobby hardloper, voetganger, soms lui, enz, maar ik ben geen huisvrouw.