Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IMJ schreef:Sizzle schreef:In een volledig doorgeprikt bejaardetehuis waren weer meerdere gevallen geconstateerd met mild verloop. Nu zit toch weer het hele bejaardenhuis in quarantaine met maskers op. Ik weet niet goed wat ik daar van vind.
Het doel was toch bereikt? Iedereen inclusief verzorging is reeds beschermt, waarom dat toch zo‘n heftige ‚lockdown‘. Dat is toch op lange termijn ook niet meer houdbaar lijkt mij. Zolang het verloop mild is, is het belangrijkste doel gehaald?
De familie van de verzorging is niet gevaccineerd.. die moeten toch ook veilig zijn? Anders moet de zorg dat blijven tot corona weg is
Relaxed schreef:Ik snap nooit zo goed waarom die MSM door wappies zo wordt verafschuwd, want diezelfde MSM praat wel mooi in hun straatje over de vaccins. Goed dat er onderzoek wordt gedaan en het moet gewoon veilig zijn, maar ik vind wel dat de media het heel groot maakt en daardoor angst aanjaagt..
bigone schreef:Fitzroy schreef:Zouden mensen met zo’n extreme reactie misschien ook corona in erge mate hebben gekregen? Dat vraag ik me dan af.
Bij mij in de familie had alleen de jongste (21) last van koorts na AZ. Verder had niemand bijwerkingen, nog geen zere arm. Zowel Pfizer als AZ.
Dat vermoed ik wel dus ergens mag hij blij zijn dat de prik er in zit.
Femke_Tweety schreef:Welk festival?
En hoeveel mensen waren daar?
Met of zonder afstand,
Met of zonder kapje?
Binnen of buiten?
2 mensen die 5 anderen besmetten vind ik niet per se weinig eigenlijk.
Is alleen tijdens dat festival al een R van 2,5...
Dus ik ben dan echt benieuwd naar de omstandigheden.
bigone schreef:En zijn ze allemaal gaan testen? Of net als bij de eerdere experimenten maar 60 of 70 %.
Sizzle schreef:IMJ schreef:De familie van de verzorging is niet gevaccineerd.. die moeten toch ook veilig zijn? Anders moet de zorg dat blijven tot corona weg is
Ja, naar buiten toe snap ik, maar onderling?
sureido schreef:Bij die testfestivals 16 positieven, bij ons maar 4 waarschijnlijk niet op het festival, bij die zondag 2 positief op het festival zelf en die hebben 5 andere besmet samen.
Dat is echt heel weinig, zo zie je dat buiten echt heel veel moet kunnen zonder 1.5 m en mondkapje, zeker als dadelijk 60+ en risico gevaccineerd is.
Pandora2 schreef:sureido schreef:Bij die testfestivals 16 positieven, bij ons maar 4 waarschijnlijk niet op het festival, bij die zondag 2 positief op het festival zelf en die hebben 5 andere besmet samen.
Dat is echt heel weinig, zo zie je dat buiten echt heel veel moet kunnen zonder 1.5 m en mondkapje, zeker als dadelijk 60+ en risico gevaccineerd is.
In de Grenslandhallen in Hasselt is er eind april ( denk ik ) ook zo'n testevent voor 1000 studenten om te zien of en hoe ze de festivalzomer kunnen laten doorgaan.
Loretta schreef:Als Rutte nou eens net zo goed kon organiseren dan liegen. Dan bungelden we niet zo ver onderaan met het aantal vaccinaties.
https://www.dvhn.nl/extra/Er-zijn-nu-bi ... 58960.html
Relaxed schreef:Loretta schreef:Als Rutte nou eens net zo goed kon organiseren dan liegen. Dan bungelden we niet zo ver onderaan met het aantal vaccinaties.
https://www.dvhn.nl/extra/Er-zijn-nu-bi ... 58960.html
De jonge bedoel je neem ik aan?