Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:10

Heb een foto gemaakt van de bijsluiter. Kan ik je zo via messenger sturen. Misschien had ik ooit al eens vermeld dat mijn bronnen niet van internet komen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:11

Wat een misselijkmakende zak is het toch, dwars door de rechter heengillen omdat ie géén gelijk krijgt. Vanavond mag hij ook nog even z'n onzin verkondigen bij OP1. Bah.

Blue_Eyes

Dinopino schreef:
Heb een foto gemaakt van de bijsluiter. Kan ik je zo via messenger sturen. Misschien had ik ooit al eens vermeld dat mijn bronnen niet van internet komen.

Nou, stuur maar via privébericht dan, want die wil ik dan toch weleens zien.

@Arabesk, ik heb al bedongen dat de tv hier vanavond uit blijft. Ik hoef hem niet te zien :r
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 16-02-21 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Dimphyl schreef:
Ik begrijp niet helemaal wat er nu met de rechtszaak/kort geding is gebeurd. Er wordt nu gemeld dat avondklok alsnog van kracht is, betekend dit dat de rechter (of iniedergeval de uitspraak van) van vanmiddag dan als 'onjuist' wordt gezien?

Niet per se onjuist, maar de belangen 'van het kabinet' (en dus in principe van ons allemaal) wegen zwaarder dan het 'verzet' van virus/waanzin/ waarheid.

Dus geldt nu weer "gewoon" de avondklok, tot de behandeling vrijdag. (= Dit was de kort geding rechter.)
Citaat:
Want wat ik begreep was dat de avondklok sowieso niet meer vandaag hersteld kon worden omdat die uitspraak gedaan was

Dat zei de politie rond de klok van zeven: dat ze wel zouden waarschuwen, maar niet handhaven.
Citaat:
maar ivm Demissionair kabinet zouden ze dan niet nog die wet kunnen doorduwen?

Nee hoor.
Demissionair wil vooral zeggen dat 1) Rutte het ontslag van de ministersploeg heeft aangeboden aan de koning
2) en dat de Koning daarna het gebruikelijke verzoek heeft gedaan om 'de lopende zaken te behartigen'.
Een demissionair kabinet hoort geen controversiële onderwerpen meer te behandelen, maar zo'n driekwart van de Kamer staat achter een vorm van de avondklok, dus is het niet controversieel.

En in wezen : de 'baas' van het land is de Tweede Kamer, niet Rutte of zijn ploeg ministers.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:12

Dinopino schreef:

Je kan prima fotos uploaden hier, of via een privebericht verzenden.

Arabesk

Dimphyl schreef:
Mijn antwoord voor de vraag over vaccinatie:
Ja ik ben gevaccineerd als baby, niet voor alles echter, maar die vaccins zijn al jaaaaaren getest (en worden ook al zo lang gebruikt) en zijn bewezen effectief.

Ik begrijp niet helemaal wat er nu met de rechtszaak/kort geding is gebeurd. Er wordt nu gemeld dat avondklok alsnog van kracht is, betekend dit dat de rechter (of iniedergeval de uitspraak van) van vanmiddag dan als 'onjuist' wordt gezien?
Want wat ik begreep was dat de avondklok sowieso niet meer vandaag hersteld kon worden omdat die uitspraak gedaan was, maar ivm Demissionair kabinet zouden ze dan niet nog die wet kunnen doorduwen? Iemand die hier uitleg over wil geven voor een leek in de rechtswereld?

Ga even naar een MSM nieuwssite en je kunt alles lezen.

Kern van deze uitspraak is dat het onzinnig is om nu voor drie dagen de avondklok te schrappen als die misschien vrijdag toch weer ingesteld wordt. Vrijdag is het hoger beroep.

Op MSM sites kun je ook vast wel het filmpje vinden van de uitspraak waarin Engel dwars door de rechter heen zit te gillen.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 16-02-21 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Dinopino schreef:
Ja laatst nog een filmpje gezien van iemand die daar zit.En lezen jullie dan de bijlages niet bij de inenting.
Daar staat duideijk chimpansee:-) Gewoon een kwestie van lezen zo moeilijk is dat niet.

Het gaat om deze bijsluiter, ga ik vanuit: https://www.astrazeneca.nl/content/dam/ ... xp_02-2023).pdf

Chimpansee Adenovirus: The chimpanzee adenovirus-based vector is one kind of novel vaccine carriers whose unique features and non-reactivity to pre-existing human adenovirus neutralizing antibodies makes it an outstanding candidate for vaccine research and development.

Oftewel, het gaat om een variant op het menselijke adenovirus dat bij chimpazees voor komt, dat zeer nuttig is voor vaccinvorming.

Adenovirussen veroorzaken bij mensen doorgaans milde ziekteverschijnselen, waaronder luchtweginfecties en conjunctivitis (bindvliesontsteking ).

mysa
correspondent/vertaler

Popstra schreef:
Earth schreef:
Ja dat is makkelijk gezegd dan he. Want weet je, ik ben niet zo zeer bang om het zelf te krijgen, maar wat als ik per ongeluk een ander besmet die er aan komt te overlijden? Dat kan ik mezelf niet verkopen, jij wel? Is het dan ook eigen schuld, dikke bult?
Ik had gehoopt dat je met ideeën zou komen waarbij je rekening houdt met anderen. Maar goed, dat is dus niet zo. Het voelt voor mij alsof je zegt 'Ik doe mijn ding, of er mensen dood gaan door mij interesseert me niet.'

als ik toch eens wist wie mij altijd zo ziek maakten dat ik weer eens een longontsteking had.... {:)-:(
Dat slaat natuurlijk nergens op!
Heel je leven kun je besmettingen van van alles en nog wat door je medemens oplopen.
Wat als een kok zn reet net heeft af geveegd en zn handjes niet gewassen!? Jij volgende dag aan de race.
Ja oliebol happens.

Nou... Een vriendin van een vriendin omhelst momenteel iedereen, ongeacht of ze die mensen goed kent. Gewoon uit ballorigheid. Er zal er maar eentje tussen zitten met een familielid met cystic fibrosis een hartafwijking of een getransplanteerd orgaan. Ik vind dat bijna misdadig.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:13

Mizora schreef:
Dinopino schreef:
Ja laatst nog een filmpje gezien van iemand die daar zit.En lezen jullie dan de bijlages niet bij de inenting.
Daar staat duideijk chimpansee:-) Gewoon een kwestie van lezen zo moeilijk is dat niet.

Het gaat om deze bijsluiter, ga ik vanuit: https://www.astrazeneca.nl/content/dam/ ... xp_02-2023).pdf

Chimpansee Adenovirus: The chimpanzee adenovirus-based vector is one kind of novel vaccine carriers whose unique features and non-reactivity to pre-existing human adenovirus neutralizing antibodies makes it an outstanding candidate for vaccine research and development.

Oftewel, het gaat om een variant op het menselijke adenovirus dat bij chimpazees voor komt, dat zeer nuttig is voor vaccinvorming.

Adenovirussen veroorzaken bij mensen doorgaans milde ziekteverschijnselen, waaronder luchtweginfecties en conjunctivitis (bindvliesontsteking ).

Oh ja, want het woord 'chimpanzee' staat niet vast geschreven aan 'adenovirus-based vector', dus moet dat wel betekenen dat er een stuk chimpansee in zit :')

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:15

trouwens waar zijn jullie bronnen dat het er niet in zit. Hebben jullie bijsluiters. En een paar van jullie beweerden toch altijd dat vaccinaties zo goed getest werden voordat ze op de markt kwamen en meerdere speciaisten zeiden toch altijd dat het niet binnen een jaar kon. Dus hoe zouden de vaccinaties die er nu zijn dan in jullie ogen veilig kunnen zijn.

mijn laptops zijn vol via telefoon kan ik fotos maken van bijsluiter en via messenger versturen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:15

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:16

Mizora precies. Helaas doet je link het niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:16

Je was me net voor mizora :D was ook net zelf al even de bijsluiter aan het zoeken.

Hey, er staat chimpansee en de rest van de tekst is te ingewikkeld, dus dan zit er gewoon chimpanzee in toch?
Als er een influenzavirus in zat dat bij mensen voorkomt is dat toch ook ongeveer hetzelfde als een stuk mens in het virus stoppen? :j Ik besef me nu pas dat ik het al die tijd verkeerd heb begrepen. Ik daxht dat het vaccin in de arm ging, maar er zit gewoon een arm in joh....

De link stoort idd dinopino. Even op “quote” klikken en dan kun je hem gewoon kopieren en in een browser plakken.
En als je zoveel fotos hebt, plak ze dan gewoon even hier in de upload, kunnen we meegenieten.
Laatst bijgewerkt door secricible op 16-02-21 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:18

Beter een snee in je vinger dan een vinger in je snee, zei mijn oma altijd. Maar dit is wel de overtreffende trap :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:19

Werkzame stof: RECOMBINANT CHIMPANSEE ADENOVIRUS VECTOR CODEREND VOOR WEESFSELPLASMINOGEENACTIVATOR SIGNAAL PEPTIDE-SARS-CoV-2 SPIKE GLYCOPROTEÏNE FUSIE EIWIT
Hulpstoffen: DINATRIUMEDETAAT 2-WATER
ETHANOL
HISTIDINE, (L-)
HISTIDINEMONOHYDROCHLORIDE 1-WATER (L-)
MAGNESIUMCHLORIDE 6-WATER (E 511)
NATRIUMCHLORIDE
POLYSORBAAT 80 (E 433)
SACCHAROSE
WATER VOOR INJECTIE

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:20

Er zit ook DINATRIUMEDETAAT in, dat klinkt bijna als dino. Zou er ook een stuk dinosaurus in zitten dan? :j -O- die waren toch uitgestorven? Of hoort dat ook bij het complot?

Blue eyes, iedere keer als ik je post lees schiet ik in de lach :')
Laatst bijgewerkt door secricible op 16-02-21 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Ja precies. Voor de leesbaarheid hadden daar wel wat streepjes tussen gekund, had ook een hoop gewapperdewap voorkomen: RECOMBINANT CHIMPANSEE-ADENOVIRUS-VECTOR :j

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 22:20

Arabesk schreef:
Dimphyl schreef:
Mijn antwoord voor de vraag over vaccinatie:
Ja ik ben gevaccineerd als baby, niet voor alles echter, maar die vaccins zijn al jaaaaaren getest (en worden ook al zo lang gebruikt) en zijn bewezen effectief.

Want wat ik begreep was dat de avondklok sowieso niet meer vandaag hersteld kon worden omdat die uitspraak gedaan was, maar ivm Demissionair kabinet zouden ze dan niet nog die wet kunnen doorduwen? Iemand die hier uitleg over wil geven voor een leek in de rechtswereld?

Ga even naar een MSM nieuwssite en je kunt alles lezen.

Kern van deze uitspraak is dat het onzinnig is om nu voor drie dagen de avondklok te schrappen als die misschien vrijdag toch weer ingesteld wordt. Vrijdag is het hoger beroep.

Op MSM sites kun je ook vast wel het filmpje vinden van de uitspraak waarin Engel dwars door de rechter heen zit te gillen.

Ik snap niet zo goed waarom jij en anderen mij nu willen aanvallen op het vragen van extra info :+ ik heb geen verstand van hoe rechtszaken werken, laat staan van een kortgeding of (turbo) spoedappèl.. had blijkbaar een paar van die dingen door elkaar gehaald en nu is het duidelijk. Geen idee wat dat met de MsM te maken heeft. Ook ik krijg gewoon nieuws updates via mijn telefoon, en of die nu van video in verzet of van nu.nl zijn, ik had ze allemaal gelezen en snapte het niet helemaal.

Arabesk

hulpstoffen zijn alcohol en een paar zouten en suiker, spannend!!!!!!!!!!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:21

Dinopino schreef:
trouwens waar zijn jullie bronnen dat het er niet in zit. Hebben jullie bijsluiters. En een paar van jullie beweerden toch altijd dat vaccinaties zo goed getest werden voordat ze op de markt kwamen en meerdere speciaisten zeiden toch altijd dat het niet binnen een jaar kon. Dus hoe zouden de vaccinaties die er nu zijn dan in jullie ogen veilig kunnen zijn.

mijn laptops zijn vol via telefoon kan ik fotos maken van bijsluiter en via messenger versturen.

Niemand ontkent dat er ‘iets van chimpansee’ in zit, maar het ligt nogal wat genuanceerder dan jij stelt :+

Overigens is dit geloof ik alleen bij die van AstraZeneca.
Ik heb die van bionTech/Pfizer, daar zit het niet in.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:22

Dimphyl schreef:
Ik snap niet zo goed waarom jij en anderen mij nu willen aanvallen op het vragen van extra info :+ ik heb geen verstand van hoe rechtszaken werken, laat staan van een kortgeding of (turbo) spoedappèl.. had blijkbaar een paar van die dingen door elkaar gehaald en nu is het duidelijk. Geen idee wat dat met de MsM te maken heeft. Ook ik krijg gewoon nieuws updates via mijn telefoon, en of die nu van video in verzet of van nu.nl zijn, ik had ze allemaal gelezen en snapte het niet helemaal.

Ik snap er ook geen ruk van, ik ben een beta, een wetenschapper. Mn zus heeft rechten gedaan en werkte bij de Raad van State, stiekem thuis opgezocht wat dat nou precies was :+.

Als je ergens geen verstand van hebt, kun je je er ook in verdiepen he. Alles is te vinden.

Dinopino

produced in genetically modified human embryonic kidney.

nynke55

Nou Ja, als die chimpansee alcohol verslaafd en diabeet is....

Blue_Eyes

Arabesk schreef:
hulpstoffen zijn alcohol en een paar zouten en suiker, spannend!!!!!!!!!!!

Die zijn alledrie slecht voor je gewicht en je bloeddruk en dat zijn risicofactoren om op de IC te komen. Zouden ze ons dan toch proberen uit te roeien? >;)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 22:23

Arabesk schreef:
Dimphyl schreef:

Ik snap er ook geen ruk van, ik ben een beta, een wetenschapper. Mn zus heeft rechten gedaan en werkte bij de Raad van State, stiekem thuis opgezocht wat dat nou precies was :+.

Als je ergens geen verstand van hebt, kun je je er ook in verdiepen he. Alles is te vinden
.

En dat deed ik door het hier te vragen, zodat ik de nieuws berichten gewoon kon lezen zonder dingen door elkaar te halen +:)+