Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:19

Zou een feest zijn als je daarmee talloze kilo's zou verliezen :')

Ach wat rot, hopelijk valt de operatie mee. :(:)
Altijd erg vervelend als je lijf niet meewerkt. Dat is uiteraard stap 1: fysiek een beetje ok voelen.
:(:)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 06:50

Sterkte Ryder :(:)

Mijn conclusie van vanochtend is dat niet ontbijten echt niet mijn ding is. Na 5 km hardlopen val ik bijna om. Rest maar lopen en snel ontbijten :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:28

Sterkte Ryder :(:).

Herkenbaar Gaucho!

Ik heb gisteren lekker geklommen! Mezelf wat meer uitgedaagd met routes proberen die best lastig zijn. Dat merk ik ook aan m’n spierpijn :') .

Snippergroen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:57

Zouden jullie eens met mij mee willen denken? Ik loop sinds november maandelijks bij een diëtiste. Ze heeft een plan opgesteld qua voeding waar ik me qua producten in kan vinden. Ik loop daar nu een half jaar en ik val maar niet af.. sterker nog, ik dij langzaamaan alleen maar meer uit. Ik ben daarheen gegaan omdat ik afgelopen najaar ineens aankwam, nadat ik nadat ik 10kg was afgevallen al 3 jaar mijn gewicht gelijk wist te houden en ik niks veranderd had. Ik mag op rustdagen 1700 kcal eten (max 100 gram khd en min 80gram eiwit) en op sportdagen 1900 kcal (100 - 150 gram khd en min 100gram eiwit). Sportbudget is bepaald adhv welke sport ik doe en wat ik daarmee verbrand. Logischerwijs zou ik denken dat ik minder zou gaan moeten eten nu ik niet afval, maar volgens de diëtiste kan ik niet lager omdat ik dan te weinig ga eten . Mijn bloedwaarden (inc schildklier) zijn verder goed. Wat zouden jullie me op dit moment adviseren? Ik weet even niet goed wat te doen.. ik word inmiddels erg ongelukkig van de spiegel :(

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:11

Wat vervelend @Negerzoen dat wat je nu doet niet het gewenste effect heeft. Ik ben helaas niet thuis in dit soort specifieke gevallen. Je zou eens kunnen kijken of je een second opinion kan laten doen door een andere diëtist (e). Het gehele verhaal voorleggen en zien wat hij/zij daarvan vindt?

Ik kan me voorstellen dat dit je ongelukkig maakt op dit moment -O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:21

He wat rot zeg! :(:) superfrustrerend als je er zoveel moeite voor doet en het lukt niet.

Even wat checks.
Je telt kcal. Weeg je echt alles af/voer je echt alles in? Boter op je brood? Olie in de pan? Dat ene glas melk even tussendoor?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:28

Hoe lang ben je en wat weeg je momenteel als ik vragen mag?
Mag ook per pb als je dit niet openbaar wilt delen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:25

@Roosch, ik weeg inderdaad echt alles af. :j

@ claudiaHS ik ben 1.78 en weeg momenteel 89kg. Ik kom van de 84 vorig jaar zomer :(

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:32

Ja met die lengte heb je indd wel wat kcal nodig per dag.
Wat ik zelf doe is elke dag hetzelfde aantal kcal eten. Tussen de 1600 en 1700.
Ongeacht de hoeveelheid beweging die ik heb.
Ik ben maar 1.69 maar val daar wel mee af.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:39

Van mijn diëtist mag ik per dag ongeveer 1400 kcal nemen en proberen om onder de 20 gram koolhydraten te blijven.
En eigenlijk red ik het qua hoeveelheid eten echt makkelijk zolang ik de sausjes, brood, pasta, rijst etc maar laat staan.
Veel groente eten, met de lunch en avond eten 150gr eiwitten (kan dus zijn eieren, vlees, noten etc)
Want van eiwitten ga je vol zitten.

Ik zit momenteel nog voor vandaag en morgen aan een stootkuur prednison, dus deze week tel ik maar niet mee geloof ik.
Al hoewel de schade vanmorgen maar 400 gram was en daar kan ik wel mee leven haha

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:43

ivy_power89 schreef:
Van mijn diëtist mag ik per dag ongeveer 1400 kcal nemen en proberen om onder de 20 gram koolhydraten te blijven.
En eigenlijk red ik het qua hoeveelheid eten echt makkelijk zolang ik de sausjes, brood, pasta, rijst etc maar laat staan.
Veel groente eten, met de lunch en avond eten 150gr eiwitten (kan dus zijn eieren, vlees, noten etc)
Want van eiwitten ga je vol zitten.

Ik zit momenteel nog voor vandaag en morgen aan een stootkuur prednison, dus deze week tel ik maar niet mee geloof ik.
Al hoewel de schade vanmorgen maar 400 gram was en daar kan ik wel mee leven haha

Onder de 20 gram koolhydraten blijven? Dan is fruit en groente dus ook zo goed als uitgesloten -O- klinkt niet als een leefstijl die lang vol te houden is... Enig idee waarom ze je dit adviseert?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:58

Typfout, onder de 70 gram haha

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:02

Ik ben de laatste tijd ontzettend druk en het afvallen schiet er een beetje bij in, maar ik was vanochtend op de weegschaal toch een ruime 4 kilo lichter dan in maart.
We hebben een veulentje gekocht, deze komt eind zomer in de opfok voor minstens 2 jaar, dan halen we hem naar huis en gaan we aan de hand oefenen en oefenen met dekjes/zadeltjes/singels en alles. Erop gaan we sowieso niet tot hij 4 is (hoogstens een keertje hangen), maar voor hij 4 is moet er bij mij minstens 40 kilo af heb ik besloten. Heb daar dus nog bijna 4 jaar voor, zou moeten lukken zou je denken :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:06

:wave:
Haai, ik lees nog steeds mee
Maar echt he, ben zo rommelig met mijn eten...
dus twee dagen geleden de teugels maar weer eens even opgepakt en klaar met het gedonder
Heb een plan, een planning en ik ga me er aan houden.
Mijn relatie met eten is gewoon zo niet gezond dat ik echt even heel erg streng moet gaan zijn voor mezelf en ook echt mezelf weer wat dingen moet gaan af en aan leren en misschien toch ook maar weer eens aan de ggz bel moet gaan trekken om wat handvaten te kunnen uitvogelen net een psych (niet zozeer vanwege eet issues , maar meer autisme en adhd hypertjes en afdwalingen wat er in doorwerkt )

Ik moet gewoon echt liever voor mezelf worden en daar hoort ook begrenzen bij want ik help mezelf gewoon echt niet met hoe ik de afgelopen tijd weer met eten bezig ben (overeten, grazen en zoeken om verveeldheid, ontwijken van dingen en andere zaken te vullen)

Dus , op naar een gezonde relatie met eten en mezelf , geloof dat dat nogal samen hangt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:21

Geloof ik ook, Sonja. Sinds ik bij mijn ex weg en beter in mijn vel zit ben gaat afvallen ineens vanzelf.

Wat gek Negerzoen dat het niet lukt. Ik snap dat je daar niet blij mee bent. Wat doe je nu anders dan toen je nog wel afviel?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:06

Imre, dat had ik indertijd met mijn ex
Ik ging bij hem weg en ging van maat 54 naar 44/46
Nu hang ik al weer even op maat 44
Maar na een paar kg er af
Werk ik ze er weer aan
Zelf sabotage much?
Ik wil nu echt eens en voor altijd naar een gezond gewicht en een gezonde koppie ;)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:10

Imre schreef:
Geloof ik ook, Sonja. Sinds ik bij mijn ex weg en beter in mijn vel zit ben gaat afvallen ineens vanzelf.

Wat gek Negerzoen dat het niet lukt. Ik snap dat je daar niet blij mee bent. Wat doe je nu anders dan toen je nog wel afviel?

Dat idee heb ik dus ook, zit ook in een zeer moeilijke relatie en voorlopig nog geen huurhuis in de buurt...gaat geen gram af, slaap slecht, voel me heel rot...denk ook dat dat straks helemaal omslaat...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:41

Imre schreef:

Ik ben 3 jaar geleden 10kg afgevallen door middel van minder calorieen en 3x per week op mijn racefiets bivakeren. Ik kwam op een plateau en kreeg er niks meer af, maar kon mijn gewicht wel gelijk houden. Ik denk zelf dat in theorie ik inderdaad zoveel kan eten als de diëtiste bedacht heeft, maar dat mijn metabolisme in de loop van jaren verklooid is door alle afvaltrajecten die ik heb doorlopen. Ik dacht eerst dat mijn lichaam er misschien aan moest wennen en de sportscholen waren natuurlijk dicht dus dat hielp ook niet. Van 5x per week naar praktisch niks is nogal een overgang :)

De 28e heb ik weer een afspraak en overweeg het deze zomer even los te laten en in september pas een nieuwe afspraak te maken. Met loslaten bedoel ik dan luisteren naar de etensbehoefte van mijn lichaam, lekker door blijven trainen en het wielrennen weer meer op te pakken. Weegschaal vooral even overboord. De frustratie die bij de huidige aanpak komt helpt ook niet echt natuurlijk. Ik zit nu al lichtelijk in de stress dat ik over 2 weken weer moet maar mijn kleding laat zien dat het eerder de verkeerde kant op gaat dan de goede.

Stom lichaam :(

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:49

Ik heb gewoon een tijdje mijn eten ingevuld in de eetmeter app, en dat heeft mij wel inzichten gegeven in wat ik wel en niet op regelmatige basis kan eten.
Met wat handvaten hier en daar van de dietist ben ik niet mij aan een strak schema aan het houden, maar denk wel na over wat ik wel en niet kan eten op een dag.
Heb ik vette zalm bij mijn lunch, dan is mijn avond eten iets minder bijv (en vooral omdat mijn ontbijt eigenlijk altijd het zelfde is)

Van de week lag ik ziek op bed, had ik een handje druiven op gegeten over de hele dag en savonds kwam de honger wel opzetten.
toen dacht ik, de zin om te koken komt niet opzetten, maar een kapsalon wil ik wel proberen, want die kcal heb ik nog tegoed :') :') :') :')

Maar in de normale situatie probeer ik wel na te denken, oh vandaag is mijn cheat avond, dan moet ik proberen om overdag wat minder kcal naar binnen te werken en dit te compenseren met bijvoorbeeld extra sla bij mijn salade (en dan minder saus etc)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:53

Ik zat net eens te denken wat ik allemaal al heb gedaan en het lijstje is best bizar..

Op mijn twaalfde begonnen bij een diëtiste, dat was vooral een basis van magere producten op brood, 1x in de week een lekkere koek etc.
Op mijn veertiende een soort Sonja Bakker constructie met wekelijkse weegmomenten en een weekmenu
Daarna een voedingsconsulente
Op mijn zeventiende een programma van het ziekenhuis met voeding en bewegen
Daarna weer een diëtiste
Vervolgens zelf 10kg afgevallen door suikers te bannen (geen pakjes drinken meer, geen sultana of liga als tussendoortje etc).
Daarna op mijn 21e een Hormoonbalansdieet, gebaseerd op mijn bloedwaardes, waarbij ik zo weinig mocht dat ik in 10 dagen 4,5kg afviel, daarna alle kasten opentrok en zelfs mn eerder verloren kilo's weer aankwam
Vervolgens begeleiding in de sportschool
Daarna Personal Body plan
Op mijn 26e zelf 10kg afgevallen door ongeveer 1500kcal en wielrennen icm krachttraining
En dan op mijn 28e (ben nu 29) weer bij een diëtiste

Niet heel gek dat mijn stofwisseling een tikkie naar de klote is :=
Vanaf mijn 17e ook altijd fanatiek gesport. Mijn lichaam is zuinig met zn energie want die krijgt hij eigenlijk maar beperkt binnen. Ik heb ook het idee dat mijn lichaam in de loop van tijd gewoon heeft gedacht 'oh wil je hierop leven? Dan pas ik mn energieverbruik gewoon aan en houden we zo je gewicht op peil' :')

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:58

Enige wat mij helpt om af te vallen is en natuurlijk op je eten letten en je eetpatroon om de drie weken te veranderen, dus drie weken smorgens flink ontbijten en erg matige lunch, en drie weken later het omdraaien...dan went je lijf niet aan een eetpatroon

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:09

Negerzoen schreef:
Ik zat net eens te denken wat ik allemaal al heb gedaan en het lijstje is best bizar..

Op mijn twaalfde begonnen bij een diëtiste, dat was vooral een basis van magere producten op brood, 1x in de week een lekkere koek etc.
Op mijn veertiende een soort Sonja Bakker constructie met wekelijkse weegmomenten en een weekmenu
Daarna weer een diëtiste
Vervolgens zelf 10kg afgevallen door suikers te bannen (geen pakjes drinken meer, geen sultana of liga als tussendoortje etc).
Daarna op mijn 21e een Hormoonbalansdieet, gebaseerd op mijn bloedwaardes, waarbij ik zo weinig mocht dat ik in 10 dagen 4,5kg afviel, daarna alle kasten opentrok en zelfs mn eerder verloren kilo's weer aankwam
Op mijn 26e zelf 10kg afgevallen door ongeveer 1500kcal en wielrennen icm krachttraining

Vanaf mijn 17e ook altijd fanatiek gesport. Mijn lichaam is zuinig met zn energie want die krijgt hij eigenlijk maar beperkt binnen. Ik heb ook het idee dat mijn lichaam in de loop van tijd gewoon heeft gedacht 'oh wil je hierop leven? Dan pas ik mn energieverbruik gewoon aan en houden we zo je gewicht op peil' :')

Pfffff negerzoen, wat heftig zo om dit op een rijtje te zien! En wat rot dat het niet wil vlotten met afvallen. Ik snap helemaal dat het enorm frustrerend moet zijn als wat de diëtiste aangeeft niet werkt. Ik vind de tip van een second opinion niet gek, anders inzicht misschien? Wat beweeg je nu? Is het mogelijk dat je iets meer eet en meer beweegt om je metabolisme op gang te helpen? Ik zeg maar wat hoor, ben absoluut geen expert... :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 08:40

Pallatin schreef:
Negerzoen schreef:

Daarna weer een diëtiste

Pfffff negerzoen, wat heftig zo om dit op een rijtje te zien! En wat rot dat het niet wil vlotten met afvallen. Ik snap helemaal dat het enorm frustrerend moet zijn als wat de diëtiste aangeeft niet werkt. Ik vind de tip van een second opinion niet gek, anders inzicht misschien? Wat beweeg je nu? Is het mogelijk dat je iets meer eet en meer beweegt om je metabolisme op gang te helpen? Ik zeg maar wat hoor, ben absoluut geen expert... :')

Haha ja dit was voor mij ook even een 'woww' moment. Het gekke is vooral dat ik het meeste succes heb behaald als ik mijn eigen plan trok :') ik train nu 3x per week in de sportschool (verbrand dan tussen de 400 en 600 kcal) en wil naar 4x en 2x fietsen. Hoop dat het gauw droger is zodat dat kan :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 08:54

Soms werkt je eigen plan ook het beste!

En over goed in je vel zitten en afvallen. Ik heb ook periodes dat ik zo niet lekker in m’n vel zit dat het voor geen meter lukt. En dan lekkere spiraal want dan vind ik mezelf nog lelijker en dikker en voel ik me nog rotter..
Zit nu ook niet geheel lekker in m’n vel. Heb altijd stress in m’n lijf... weet ook hoe het komt en ik werk er aan, maar is lastig wel

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:41

Es_ther schreef:
Soms werkt je eigen plan ook het beste!

En over goed in je vel zitten en afvallen. Ik heb ook periodes dat ik zo niet lekker in m’n vel zit dat het voor geen meter lukt. En dan lekkere spiraal want dan vind ik mezelf nog lelijker en dikker en voel ik me nog rotter..
Zit nu ook niet geheel lekker in m’n vel. Heb altijd stress in m’n lijf... weet ook hoe het komt en ik werk er aan, maar is lastig wel

Dat is zo herkenbaar; ik was afgelopen week hier ff van de radar want slecht in m’n vel want niet lekker in de ‘flow’ dus dan idd vind ik mezelf ook lelijker en dik terwijl het dan misschien net een kilo scheelt met goed in m’n vel en mezelf wel slank vinden ogen... :') :o heb vanmorgen weer op de weegschaal gestaan en zit nog keurig tussen de 72-73 kg range, dus wordt ook een beetje moe van mezelf met er zo stresserig over doen. Het gaat de laatste dagen beter, heb geen onstilbare trek meer gehad ‘s avonds al eet ik me wel ongans aan aardbeien met vla....beter dan bakken chips lijkt me iig