Ach wat rot, hopelijk valt de operatie mee.

Altijd erg vervelend als je lijf niet meewerkt. Dat is uiteraard stap 1: fysiek een beetje ok voelen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ivy_power89 schreef:Van mijn diëtist mag ik per dag ongeveer 1400 kcal nemen en proberen om onder de 20 gram koolhydraten te blijven.
En eigenlijk red ik het qua hoeveelheid eten echt makkelijk zolang ik de sausjes, brood, pasta, rijst etc maar laat staan.
Veel groente eten, met de lunch en avond eten 150gr eiwitten (kan dus zijn eieren, vlees, noten etc)
Want van eiwitten ga je vol zitten.
Ik zit momenteel nog voor vandaag en morgen aan een stootkuur prednison, dus deze week tel ik maar niet mee geloof ik.
Al hoewel de schade vanmorgen maar 400 gram was en daar kan ik wel mee leven haha
Imre schreef:Geloof ik ook, Sonja. Sinds ik bij mijn ex weg en beter in mijn vel zit ben gaat afvallen ineens vanzelf.
Wat gek Negerzoen dat het niet lukt. Ik snap dat je daar niet blij mee bent. Wat doe je nu anders dan toen je nog wel afviel?
Imre schreef:Geloof ik ook, Sonja. Sinds ik bij mijn ex weg en beter in mijn vel zit ben gaat afvallen ineens vanzelf.
Wat gek Negerzoen dat het niet lukt. Ik snap dat je daar niet blij mee bent. Wat doe je nu anders dan toen je nog wel afviel?
Negerzoen schreef:Ik zat net eens te denken wat ik allemaal al heb gedaan en het lijstje is best bizar..
Op mijn twaalfde begonnen bij een diëtiste, dat was vooral een basis van magere producten op brood, 1x in de week een lekkere koek etc.
Op mijn veertiende een soort Sonja Bakker constructie met wekelijkse weegmomenten en een weekmenu
Daarna een voedingsconsulente
Op mijn zeventiende een programma van het ziekenhuis met voeding en bewegen
Daarna weer een diëtiste
Vervolgens zelf 10kg afgevallen door suikers te bannen (geen pakjes drinken meer, geen sultana of liga als tussendoortje etc).
Daarna op mijn 21e een Hormoonbalansdieet, gebaseerd op mijn bloedwaardes, waarbij ik zo weinig mocht dat ik in 10 dagen 4,5kg afviel, daarna alle kasten opentrok en zelfs mn eerder verloren kilo's weer aankwam
Vervolgens begeleiding in de sportschool
Daarna Personal Body plan
Op mijn 26e zelf 10kg afgevallen door ongeveer 1500kcal en wielrennen icm krachttraining
En dan op mijn 28e (ben nu 29) weer bij een diëtiste
Niet heel gek dat mijn stofwisseling een tikkie naar de klote is
Vanaf mijn 17e ook altijd fanatiek gesport. Mijn lichaam is zuinig met zn energie want die krijgt hij eigenlijk maar beperkt binnen. Ik heb ook het idee dat mijn lichaam in de loop van tijd gewoon heeft gedacht 'oh wil je hierop leven? Dan pas ik mn energieverbruik gewoon aan en houden we zo je gewicht op peil'
Pallatin schreef:Negerzoen schreef:Ik zat net eens te denken wat ik allemaal al heb gedaan en het lijstje is best bizar..
Op mijn twaalfde begonnen bij een diëtiste, dat was vooral een basis van magere producten op brood, 1x in de week een lekkere koek etc.
Op mijn veertiende een soort Sonja Bakker constructie met wekelijkse weegmomenten en een weekmenu
Daarna een voedingsconsulente
Op mijn zeventiende een programma van het ziekenhuis met voeding en bewegen
Daarna weer een diëtiste
Vervolgens zelf 10kg afgevallen door suikers te bannen (geen pakjes drinken meer, geen sultana of liga als tussendoortje etc).
Daarna op mijn 21e een Hormoonbalansdieet, gebaseerd op mijn bloedwaardes, waarbij ik zo weinig mocht dat ik in 10 dagen 4,5kg afviel, daarna alle kasten opentrok en zelfs mn eerder verloren kilo's weer aankwam
Vervolgens begeleiding in de sportschool
Daarna Personal Body plan
Op mijn 26e zelf 10kg afgevallen door ongeveer 1500kcal en wielrennen icm krachttraining
En dan op mijn 28e (ben nu 29) weer bij een diëtiste
Niet heel gek dat mijn stofwisseling een tikkie naar de klote is
Vanaf mijn 17e ook altijd fanatiek gesport. Mijn lichaam is zuinig met zn energie want die krijgt hij eigenlijk maar beperkt binnen. Ik heb ook het idee dat mijn lichaam in de loop van tijd gewoon heeft gedacht 'oh wil je hierop leven? Dan pas ik mn energieverbruik gewoon aan en houden we zo je gewicht op peil'
Pfffff negerzoen, wat heftig zo om dit op een rijtje te zien! En wat rot dat het niet wil vlotten met afvallen. Ik snap helemaal dat het enorm frustrerend moet zijn als wat de diëtiste aangeeft niet werkt. Ik vind de tip van een second opinion niet gek, anders inzicht misschien? Wat beweeg je nu? Is het mogelijk dat je iets meer eet en meer beweegt om je metabolisme op gang te helpen? Ik zeg maar wat hoor, ben absoluut geen expert...
Es_ther schreef:Soms werkt je eigen plan ook het beste!
En over goed in je vel zitten en afvallen. Ik heb ook periodes dat ik zo niet lekker in m’n vel zit dat het voor geen meter lukt. En dan lekkere spiraal want dan vind ik mezelf nog lelijker en dikker en voel ik me nog rotter..
Zit nu ook niet geheel lekker in m’n vel. Heb altijd stress in m’n lijf... weet ook hoe het komt en ik werk er aan, maar is lastig wel