Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 16:45

Hoe Lang moet mijn familie trouwens nog in ‘angst’ leven of ze het ook ge pakken krijgen? Is dat 5 dagen nadat ik positief testte of hoe zit die incubatie tijd nu?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 17:37

Ik vind dat wel interessant. Mijn vriend heeft het met carnaval aan mij gegeven.

Ik heb vandaag nul puf. Meer benauwd en lijk hoofdpijn te krijgen wat ik eerder niet had. Raar dat ik nu meer klachten krijg op gebied van afem en hoofdpijn. Ik ben nu 8 dagen ziek. Vorige week vrijdag werd ik ziek en zaterdagavond pas positief getest.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 17:52

billy3105 schreef:
Hoe Lang moet mijn familie trouwens nog in ‘angst’ leven of ze het ook ge pakken krijgen? Is dat 5 dagen nadat ik positief testte of hoe zit die incubatie tijd nu?

Incubatietijd is bij de omnikron 3,5 dag uitlopend naar 5.
Advies is 5 dagen aan te houden na laatste contact.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:46

Deempjexxx schreef:
Ik vind het eigenlijk best vreemd dat er gekeken word naar een zelftest hoe ‘erg’ je nog corona hebt.
Dat knalrode of vervaagde rode streepje heeft daar niks mee te maken hoor. Je hebt niet een beetje corona of veel corona :')
Je moet gewoon 5 dagen in isolatie en 24 uur klachten vrij zijn, dan mag je weer uit huis.
Een test kan 8 weken positief blijven testen, dus heeft niks te maken met of je nog besmettelijk bent of niet.

Thuistest blijft niet zo lang positief.
In Duitsland mag je bv pas/al uit isolatie als de thuistest weer negatief is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:53

Eleeke schreef:
Deempjexxx schreef:
Ik vind het eigenlijk best vreemd dat er gekeken word naar een zelftest hoe ‘erg’ je nog corona hebt.
Dat knalrode of vervaagde rode streepje heeft daar niks mee te maken hoor. Je hebt niet een beetje corona :+ of veel corona :')
Je moet gewoon 5 dagen in isolatie en 24 uur klachten vrij zijn, dan mag je weer uit huis.
Een test kan 8 weken positief blijven testen, dus heeft niks te maken met of je nog besmettelijk bent of niet.

Nou dat verschilt toch echt wel per persoon. Ik was zelf vrij snel weer negatief maar m’n vriend was met 3 weken nog positief en collega zelfs met 5 weken.
Wij krijgen allen natuurlijk zat testen dus het viel ook uit te testen :+
Dit was het nieuwe vraagstuk aan de koffietafel in onze teamkamer

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:55

Wel vervelend dat die ggd uitslag zo laat komt, het is nu 24 uur geweest en ik heb nog steeds geen testuitslag.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:39

Dat is vreemd.. Wij hadden hem binnen 12 uur.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:47

Ik had hem na 8 uur, ben wel met voorrang getest. Mijn moeder had hem binnen 24 uur, en zij is niet met voorrang getest. Gaat best snel hier.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 23:06

Ja stom dat de mijne er nog niet is. Wachten duurt lang! Serieus. Irritant wel :Y) officieel hebben ze 48 uur.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 23:19

Hannanas schreef:
Ja stom dat de mijne er nog niet is. Wachten duurt lang! Serieus. Irritant wel :Y) officieel hebben ze 48 uur.

Begin februari heb ik ook super lang moeten wachten.... Nu kan ik een prio-test krijgen , daarvan was de uitslag er de vorige keer na 6,5 uur al.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 23:38

Hannanas schreef:
Wel vervelend dat die ggd uitslag zo laat komt, het is nu 24 uur geweest en ik heb nog steeds geen testuitslag.

Apart had mijn uitslag binnen 24 uur.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 00:37

Eleeke schreef:
Deempjexxx schreef:
Dat knalrode of vervaagde rode streepje heeft daar niks mee te maken hoor. Je hebt niet een beetje corona of veel corona :')

Bij mij alle zelftesten negatief, zelf nu nog. En pcr test was positief.
Ik moest ggd testen voor mijn werk.
Maar dat lichte of erg rode streepje geeft niet aan of je beter bent of niet..

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 08:20

Deempjexxx schreef:
Bij mij alle zelftesten negatief, zelf nu nog. En pcr test was positief.
Ik moest ggd testen voor mijn werk.
Maar dat lichte of erg rode streepje geeft niet aan of je beter bent of niet..

Bij mij is het nu net andersom, Donderdagochtend testte ik op het werk positief via zelftest, het streepje werd binnen 3 seconden echt donker paars, gewoon geen twijfel over mogelijk. Meteen naar huis gegaan en daar ook een positieve zelftest (ander merk), dus GGD afspraak gemaakt en ‘s middags een PCR test, die kwam gister middag (vrijdag) terug als negatief, meteen een zelftest opgehaald bij mijn zus (weer een ander merk) en die was wel weer positief.

Nou schiet mij maar lek.

De GGD gebeld En gevraagd wat ik nou moest doen, waar moet je dan vanuit gaan? GGD geeft aan dat ik er toch nog vanuit moet gaan dat ik positief ben.

Dus vandaag maar eens opnieuw een PCR test doen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 08:36

Al weken snel moe, soms echt futloos, een week voor testen keelpijn maar verder niks. Heb wel vaker keelpijn dus zocht er niks achter. Dinsdag begin van de middag opeens een hele erge loopneus, en een positieve zelftest. Nog 1 gedaan savonds, ook positief.

Dinsdag rond 19.00u op de bank rillingen, klappertanden, oliebol, foute boel! Naar bed gegaan. Woensdagochtend heel beroerd. Hoofdpijn, echt hoofdpijn wat akelig dicht bij migraine in de buurt komt. Suis in oren. De hoofdpijn is alsof er een elastiek om je hoofd zit die steeds strakker wordt getrokken maar niet losser gaat. Heel duizelig, heel misselijk en verder alleen hele lichte neusverkoudheid. Moest eigenlijk woensdag GGD testen maar dat ging me echt niet lukken. Test verzet naar donderdag.

Donderdag 13.00u al overgevend met een emmertje op schoot naar de GGD, test af laten nemen. Klachten bleven hetzelfde. Huisarts smiddags laten opbellen of er iets bestond tegen misselijkheid en die vreselijke hoofdpijn. Heb zetpillen op kunnen laten halen tegen de misselijkheid, 4x daags 2 paracetamol en zo kom ik al sinds dinsdagavond mijn dagen door. Slaap is op. Maar ik kan niks doen. Zodra dat ik uit bed ga om even water te halen of naar het toilet te gaan begint de draaierigheid weer en dus vertoef in vanaf dinsdagavond al non-stop in bed. Van dinsdagavond tm vrijdagochtend niks kunnen eten. Sinds gister blijft er een plakje ontbijtkoek en een banaan binnen. Het voelt echt als een nare zware griep, alleen knap je daar tussentijds meestal van op. En hier dus niet van. :z

Kortom: nog steeds die suis in mijn oren, snel moe maar niet kunnen slapen, zwaar gevoel in hoofd en lijf, niet in staat om dagelijkse dingen te doen.

kan iemand mij vertellen wanneer ik ongeveer weer klachten vrij zal zijn? Stil zitten is zooo niks voor mij, maar ik moet. Zucht…..
Laatst bijgewerkt door Stravero op 12-03-22 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 08:37

Kijk even voor ibuprofen, dit is bloedverdunnend en haal de enorme druk van je hoofd af.

Dit raadde de huisarts hier aan en dit was echt het wondermiddel.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 08:43

Wat Jolliegirl zegt hielp bij mij ook :j ik slikte pcm en ibuprofen samen en dat werkte het beste tegen de enorme hoofdpijn.
Beterschap!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:05

Stravero schreef:
Kortom: nog steeds die suis in mijn oren, snel moe maar niet kunnen slapen, zwaar gevoel in hoofd en lijf, niet in staat om dagelijkse dingen te doen.

kan iemand mij vertellen wanneer ik ongeveer weer klachten vrij zal zijn? Stil zitten is zooo niks voor mij, maar ik moet. Zucht…..

Hier ook suis met volume knop op maximaal gok ook dat duizeligheid en koppijn daardoor komen. Wordt er helemaal gek van.

Kan ook zeer slecht tegen stil zitten.

Heb alleen dat niks echt werk tegen de hoofdpijn alleen scherpe randjes eraf.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:10

Is het voor jou niet tijd nog eens naar de dokter te gaan? Jou besmetting is nu toch al een tijdje geleden?

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:10

Zijn er nog meer mensen nu ziek. En die vooral misselijk zijn?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:15

Ja besmetting is tijd geleden. Ha zegt restklachten geduld hebben, maar maandag ga ik inderdaad weer bellen wordt namelijk helemaal gek van de suis in mijn oor. Had het al een beetje, maar nu met volume maximaal.

Ben iets misselijk maar dat komt door de rotzooi uit je bijholten die in mijn maag komen. Is een bekend probleem en drink hiervoor prik limonade (wat ik eigenlijk vies vind), maar werkt wel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:23

Nee gelukkig niet misselijk, niet geweest ook.

Wel steeds flink hoofdpijn, en bij bewegen (simpele dingen) dan wiebelig in je hoofd en dat je op moet passen dat je niet van je stokje gaat.

Van de week met mijn moeder er al over. We hebben hier met 3 hier corona, maar alle 3 ook echt wel verschillende symptomen. Ook wel dingen hetzelfde overigens.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:26

Zou trouwens door de chronische bronchitis ook komen samen met hypergevoeligheid voor luchtweg infectie dat het zo lang duurt, want ook nog steeds benauwd en druk op de borst.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:38

Stravero schreef:
Al weken snel moe, soms echt futloos, een week voor testen keelpijn maar verder niks. Heb wel vaker keelpijn dus zocht er niks achter. Dinsdag begin van de middag opeens een hele erge loopneus, en een positieve zelftest. Nog 1 gedaan savonds, ook positief.

Dinsdag rond 19.00u op de bank rillingen, klappertanden, oliebol, foute boel! Naar bed gegaan. Woensdagochtend heel beroerd. Hoofdpijn, echt hoofdpijn wat akelig dicht bij migraine in de buurt komt. Suis in oren. De hoofdpijn is alsof er een elastiek om je hoofd zit die steeds strakker wordt getrokken maar niet losser gaat. Heel duizelig, heel misselijk en verder alleen hele lichte neusverkoudheid. Moest eigenlijk woensdag GGD testen maar dat ging me echt niet lukken. Test verzet naar donderdag.

Donderdag 13.00u al overgevend met een emmertje op schoot naar de GGD, test af laten nemen. Klachten bleven hetzelfde. Huisarts smiddags laten opbellen of er iets bestond tegen misselijkheid en die vreselijke hoofdpijn. Heb zetpillen op kunnen laten halen tegen de misselijkheid, 4x daags 2 paracetamol en zo kom ik al sinds dinsdagavond mijn dagen door. Slaap is op. Maar ik kan niks doen. Zodra dat ik uit bed ga om even water te halen of naar het toilet te gaan begint de draaierigheid weer en dus vertoef in vanaf dinsdagavond al non-stop in bed. Van dinsdagavond tm vrijdagochtend niks kunnen eten. Sinds gister blijft er een plakje ontbijtkoek en een banaan binnen. Het voelt echt als een nare zware griep, alleen knap je daar tussentijds meestal van op. En hier dus niet van. :z

Wauw d as behoorlijk wat ellende
Sterkte
Ben je gevaccineerd?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 10:31

Ik maak mezelf misschien te vroeg zorgen over de benauwdheid. Ik heb na 1 trap lopen al geen puf meer en sowieso dat ik denk bleh.

Hoe snel wordt dat beter?

Ik ben net verhuisd en woon een stuk groter. Ik heb een hoop dieren en woon nu verder van de paarden dan eerst. Misschien is het de situatie dat ik denk HELP dadelijk komt dit niet goed en blijf ik geen puf hebben. Er moet nog zoveel gebeuren naast de standaard dieren verzorgen en normaal fulltime werken.

Ipv genieten denk ik nu alleen maar van heb ik hier wel goed aan gedaan?

Ik zit in een leeg nieuw huis ziek en alleen te wezen omdat mijn vriend zonodig carnaval moest vieren.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 11:12

Dag 7. Snot verkouden, hoesten en hoofdpijn. Oh en aankleden en tanden poetsen is erg vermoeiend. Word dit ooit beter? :')