Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DubbelDun schreef:Italië heeft een prima gezondsheidszorg, maar ze kunnen het gewoon niet aan. Iets waar ze in NL ook bang voor zijn.
mysa schreef:Er zijn wel veel meer hoogbejaarden. Er gaan daar tijdens griepepidemieën ook enorm veel ouderen dood.
Shaggy09 schreef:Klopt, het is inderdaad waarschijnlijk dat er veel meer besmettingen zijn. Ik vind het wel zorgelijk dat we nu geen vat erop hebben.
moonsparkle schreef:Eigenlijk gaat het dus nu al mis bij de gezondheidszorg door te korten. Het ziekenhuis in Rotterdam schrapt operaties omdat er een te kort is aan maskers en gazen. Ik heb geen idee hoe ze dat nu dan doen als uitstel van een operatie iemand zijn leven in gevaar kan brengen, of zouden ze nog bij andere ziekenhuizen terecht kunnen? Of laten ze die wel doorgaan?
DubbelDun schreef:DubbelDun schreef:Italië heeft een prima gezondsheidszorg, maar ze kunnen het gewoon niet aan. Iets waar ze in NL ook bang voor zijn.mysa schreef:Er zijn wel veel meer hoogbejaarden. Er gaan daar tijdens griepepidemieën ook enorm veel ouderen dood.
Ongetwijfeld, maar er gaan momenteel net zoveel mensen ónder de 65 dood als er boven.
DubbelDun schreef:DubbelDun schreef:Italië heeft een prima gezondsheidszorg, maar ze kunnen het gewoon niet aan. Iets waar ze in NL ook bang voor zijn.mysa schreef:Er zijn wel veel meer hoogbejaarden. Er gaan daar tijdens griepepidemieën ook enorm veel ouderen dood.
Ongetwijfeld, maar er gaan momenteel net zoveel mensen ónder de 65 dood als er boven.
bigone schreef:Besmettingen komen er nog genoeg. En merk ook dat elke dag 14.00 uur toch een spannend moment begint te worden. Hoop toch zo dat iedereen, jong en oud zijn verantwoording gaat nemen. Ben bang dat dat pas gaat gebeuren wanneer het gierend uit de klauwen loopt en er naast veel geïnfecteerden ook veel doden komen. Nog steeds de indruk dat er te veel mensen zijn die het wel mee vinden vallen.
raket schreef:DubbelDun schreef:Zag ik nu net op het nieuws goed dat corona-patiënten in een Italiaans ziekenhuis op hun buik lagen ??
Ja klopt. Dat schijnt te helpen. Maar weet niet zo goed waarom.
DubbelDun schreef:Italië heeft een prima gezondsheidszorg, maar ze kunnen het gewoon niet aan. Iets waar ze in NL ook bang voor zijn.
Femke_Tweety schreef:Shaggy09 schreef:Klopt, het is inderdaad waarschijnlijk dat er veel meer besmettingen zijn. Ik vind het wel zorgelijk dat we nu geen vat erop hebben.
Hier een (vrij pittig) artikel van iemand die allerlei wiskundige modellen loslaat op alle bekende gegevens.
Ik vind hem hier en daar wél wat kort door de bocht met zijn conclusies!! maar door de bank genomen klopt er ook best wel het een en ander wel.
Hij heeft onder andere 'leuke' berekeningen die kunnen aangeven hoe groot het werkelijke aantal gevallen is, ten opzichte van het bekende aantal.
En dat het bekende aantal altijd achterloopt bij de werkelijkheid.
Hij legt ook uit hoeveel verschil het kan maken als een land 1 dag eerder of later besluit alles dicht te gooien. (Die verschillen kunnen enorm zijn)
Voor de mensen die wat redelijk wiskundige dingen willen lezen:
Lees het wel kritisch, zoals gezegd is hij hier en daar erg kort door de bocht, of vergeet wat parameters
Maar toch interessant.
https://medium.com/@tomaspueyo/coronavi ... d3d9cd99ca
∆∆∆
raket schreef:DubbelDun schreef:Zag ik nu net op het nieuws goed dat corona-patiënten in een Italiaans ziekenhuis op hun buik lagen ??
Ja klopt. Dat schijnt te helpen. Maar weet niet zo goed waarom.
germie schreef:Je kunt theoretisch het beste een milde variant krijgen. Dan mag je na 24 uur klachtenvrij weer alles doen. Of je moet niet getest worden, dan heb je ook geen restricties.
En ik denk dat velen het mogelijk al licht gehad hebben. Bij de meesten is het nog steeds gewoon mild. En dan heb je daarna weerstand er tegen. Tegenhouden ga je het toch niet.
bigone schreef:Femke_Tweety schreef:
Hier een (vrij pittig) artikel van iemand die allerlei wiskundige modellen loslaat op alle bekende gegevens.
Ik vind hem hier en daar wél wat kort door de bocht met zijn conclusies!! maar door de bank genomen klopt er ook best wel het een en ander wel.
Hij heeft onder andere 'leuke' berekeningen die kunnen aangeven hoe groot het werkelijke aantal gevallen is, ten opzichte van het bekende aantal.
En dat het bekende aantal altijd achterloopt bij de werkelijkheid.
Hij legt ook uit hoeveel verschil het kan maken als een land 1 dag eerder of later besluit alles dicht te gooien. (Die verschillen kunnen enorm zijn)
Voor de mensen die wat redelijk wiskundige dingen willen lezen:
Lees het wel kritisch, zoals gezegd is hij hier en daar erg kort door de bocht, of vergeet wat parameters
Maar toch interessant.
https://medium.com/@tomaspueyo/coronavi ... d3d9cd99ca
∆∆∆
Gelezen en hij concludeert dat er op elke dode 800 besmettingen zijn. En dat het gemiddeld 17 dagen duurt voor je van geïnfecteerd maar dood gaat. Dat zou dus betekenen dat wij 4000 besmettingen hebben en diegene die het eerst overleed 17 dagen ervoor al besmet was.
Aroha schreef:Ik kwam vandaag langs een apotheek waar ze een pakje mondkapjes voor 100,- verkochten.
Dit was in Amsterdam, 2 Franse toeristen spraken me aan en vertelde dat er in Parijs geen meer te krijgen waren en dat ze het dus toch maar hadden gekocht. Absurd!
bigone schreef:germie schreef:Je kunt theoretisch het beste een milde variant krijgen. Dan mag je na 24 uur klachtenvrij weer alles doen. Of je moet niet getest worden, dan heb je ook geen restricties.
En ik denk dat velen het mogelijk al licht gehad hebben. Bij de meesten is het nog steeds gewoon mild. En dan heb je daarna weerstand er tegen. Tegenhouden ga je het toch niet.
Germie, dat denk je dus verkeerd, al eerder uitgelegd dat het virus zich bij elke volgende patiënt muteert dus loop je over vier weken iemand tegen het lijf die Corona heeft dan is het niet helemaal hetzelfde en kun je het weer krijgen, waarschijnlijk niet al te heftig maar toch. Dat maakt het ook meteen zo moeilijk om een vaccin te maken.
germie schreef:En ik denk dat velen het mogelijk al licht gehad hebben. Bij de meesten is het nog steeds gewoon mild.
Citaat:"Sinds begin februari wordt in 42 huisartsenpraktijken, verspreid over heel Nederland, iedereen met griep of luchtwegklachten getest op corona. Tot dusver heeft alleen een huisarts uit Eindhoven iemand positief getest.
"Dat geeft aan dat het virus nog niet vrij aan het circuleren is, en dat vinden wij prettig", zegt De Gouw. "Om die reden zien wij ook geen reden om in andere provincies dan Brabant, waar wel meer besmettingen met onbekende bron zijn, strengere maatregelen te nemen."