Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 07:37

F_Orumster schreef:
Glossi schreef:
Dankje ❤️

Ja dat is best veel uitgroei idd. Ik heb dat na 3 weken. Maar ik duw me nagelriemen terug, frees de velletjes los van mijn nagelplaat en knip de dode huid weg met een curticle tang. Doordat ik dat weg knip kan ik een week langer met gellak doen. Daarvoor was twee weken echt de Max.

Dat wegknippen durf ik dus echt niet, maar wel nodig door deze corona winter. WelWelk schaartje gebruik je?

Zelf vind ik een tang makkelijker en stabieler in de hand liggen. Mijn schaartje is nu voor sjablonen knippen :+ Met mijn opleiding heb ik met zowel Staleks als Slowianka geprobeerd. Ik vond ze net zo fijn en scherp dus ben voor de goedkoopste gegaan. Kan vandaag wel even kijken welke ik heb. Ga zo eerst nog even verder slapen haha. Maar als je twijfelt of het eng vind kun je het misschien beter niet doen. Of eerst voor safe spelen en niet alles weg knippen maar een klein stukje. Je krijgt er vanzelf meer vertrouwen in.

Pluisje, dat is heel vreemd. In iedere salon en met iedere opleiding leer je dat je je nagels niet als tools (treat your nails as jewels, not tools. De bekende quote die je zeer vaak voorbij ziet komen in de nagelwereld) mag gebruiken als je gellak gebruikt. Het is dan niet gek dat het er snel af ligt of beschadigd. Vreemd van Pink.. Maar ook raar dat je geen salon kon vinden die geen blanke gellak wou aan brengen. Je kunt zelfs terecht voor alleen een manicure in (goede) salons. Je zou ook een cursus kunnen volgen voor gellak. Het is zo dat mensen vaak denken dat je het zomaar even zet, maar dat valt vaak tegen. Je kunt ook gewoon zelf blijven oefen natuurlijk. Denk dat de meeste zo beginnen. Maar als ik zelf terug kijk dan denk ik, had ik maar meteen die opleiding gevolgd.. Had me veel gedoe gescheeld. En idd de kans is zeer klein dat het bij die 200 euro blijft xD

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 08:40

Ik gebruik mijn nagels niet als tools. Maar mijn eigen nagels zijn zo zwak dat ze in het leven afknappen tijdens mijn werk. Ik kan mijn nagels gewoon helemaal omklappen zo zacht zijn ze. Bij wat lomper werk gaat dat dus gewoon niet samen. Zelfs als ik heel voorzichtig werk (wat in mijn aard ligt) Dus gewoon als ik iets vastpak/vasthoud. Ik wilde iets dat mijn eigen nagels net wat steviger maakt zodat ze heel blijven en ik er niet als een kerel bij hoef te lopen omdat ik geen kantoorbaan meer heb. Ik werk al met handschoenen maar dat was niet genoeg. Tot nu toe lukt dat prima. Geen nagels meer afgeknapt sinds twee weken.

Dus mocht de Peel off werken zoals beloofd dan ben ik volstrekt gelukkig en heb ik precies wat ik zocht. Maar dat zal de tijd leren. Heel lang zullen mijn nagels niet worden en dat hoeft ook niet maar hoef me nu in ieder geval niet te schamen voor mijn nagels omdat het er toch redelijk goed verzorgd en vrouwelijk uitziet. Ik heb aan elke nagel iig weer een wit randje!

Wat betreft die blanke lak, dat wilden ze niet omdat dat niet hield en ze er geen garantie op konden geven zei de een. Een ander zei zelfs dat het helemaal niet bestaat. Toen ik op Google ging kijken en ik zag dat het wel bestond heb ik uit irritatie zelf maar een pakket gekocht ;)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:20

Pluisje88, dan is het prima zo toch! En als de peel off toch niet werkt, dan kun je nog overwegen de lak met de hand af te vijlen.

Even een foto gemaakt tijdens het wandelen met de hond:

Afbeelding

Weer veel te lang mee bezig geweest, maar dit keer heb ik er tenminste wel een kleurtje op en ik had nog puf over voor een stempeltje. :Y)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:50

Heel gaaf @wijslander!

Ik had gister een auw-momentje :+
Mijn nagels breken of scheuren bijna nooit, maar ik was een hoofdstel gesp aan het losmaken en paard lief vond het nodig om opeens de andere kant op te gaan kijken, met nogal wat kracht. :') gelukkig niet zo ver ingescheurd.
Vond het wel zonde, zat er 4 weken op maar voor de rest nog keurig :+
Afbeelding

__Sannne

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:52

Ohh wat zonde!

Hier trouwens nog steeds wél tevreden met Pink Gellac. Ik trek het er niet af. Voorheen liet ik het weken maar dat beschadigde mijn nagels alsnog wel wat. Wat ik nu doe is een dubbele base coat lakken, en als ik dan van kleur wil wisselen vijl ik alleen de kleur eraf. :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:18

Heeel mooi wijslander!

Ik heb tegenwoordig rond weer op aanraden van jullie haha zit er al wel even op

Afbeelding

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:18

Pluisje, ik begreep dat je je nagels gebruikte om dingen mee open te maken of op te pakken. Had ik verkeerd begrepen.

Wijslander, wow gaaf setje!! <3

c_alsemgeest, ieeeee dat klinkt zeer pijnlijk!

Jester, wat had je voorheen? Vind je rond ook mooier bij jezelf?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:30

Ik had altijd vierkany. Ik vind dat nog steeds een hele mooie vorm maar ik stoot ze dan vaak, breken af ed. En krijg er wat lompere handen van

Afbeelding
Afbeelding

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:51

Ik heb ze vandaag ook weer een keer laten doen.

Afbeelding

Ben er blij mee

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:13

Hier ook weer wat nieuws
Afbeelding

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 00:47

Jester, ik vind beide wel mooi eigenlijk ❤️

justdiesel, wat tof kleurtje!! Beetje paars blauw achtig <3

Leuk setje Irisje! Op een of andere manier stond vandaag heel insta vol met blauwe nagels haha.

Ik kom jullie weer spammen met een bloemetje :') Weer wat nieuws geprobeerd:
Afbeelding

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:49

Zo fijn die bloemetjes, echt heel knap gedaan!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:57

Ja wauw, als je in de buurt woont wist ik het wel haha

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:48

Ik ben ook aan het overstappen van pink.
Wat een drama is dat om dat te verwijderen.
Moet zeggen dat ik nog niet alleen kleur heb geprobeerd. Dus ander merk base en top en dan pink kleur.

Maar ik koop steeds beetje wat bij van een ander merk. En dan bijna hetzelfde kleurtje van pink gaat er dan uit.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:38

Bij mij gaat het afvijlen van pink eigenlijk altijd wel goed.
En afweken ook als ik het er helemaal af wil hebben.
Moet wel zeggen dat ik zo'n stalen tool heb, want met een houten of plastic bokkenpootje werkt het niet. En van die "knijpertjes" die een watje vast kunnen houden, want dat kan je meer doordrenken dan een wikkelfolietje.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:45

Ik werk met rubberen "dopjes"
En na 45 minuten weken krijg ik het er nog niet af

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:25

pluisje88 schreef:
Hi! Mag ik me melden?
Ik ben eigenlijk niet zo van de nagellak maar heb nu een baan waarbij mijn nagels heel erg afbreken. Ze waren toch al niet te sterk dus om ze heel te houden onlangs een starterset van pink Gellac besteld. Eerste keer lakken hield ongeveer een week. Daarna opnieuw gelakt en dat heeft een dag of 4 gehouden. Mijn nagels breken nu niet meer af door de lak maar beschadigen wel heel erg van het verwijderen van de Gellac. Daarom heb ik van de week de Peel of base besteld die ik vanochtend voor het eerst heb aangebracht. Ben benieuwd!

op facebook heb je een hele fijne pagina voor Pink gebruikers, hier kan je veel van leren.
heet iets van Pink, tip en creaties.. echte aanrader

ik ben erg blij met de kleurtjes van Pink, maar de base en top gebruik ik van een ander merk en blijft echt weken zitten en verkleurd ook niet
Laatst bijgewerkt door Libiris op 09-03-21 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:33

Bedankt allemaal ❤️ Ik moet eigenlijk weer eens een nieuwe nailart proberen maar kan voor nu nog niet stoppen met one stroke haha

c_alsemgeest schreef:
Moet wel zeggen dat ik zo'n stalen tool heb, want met een houten of plastic bokkenpootje werkt het niet.

Eigenlijk moet je het met een houten bokkepootje eraf kunnen krijgen. Zo’n stalen tool beschadigd vaak de nagelplaat. Tijdens mijn opleiding mocht ik die niet eens voor mijn nagelriemen gebruiken. Was die stalen tools ook gewent.

F_orumster, vergeten te zeggen gister, ik heb C-2 van de curticle tang van Slowianka.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:02

Ja klopt, maar bij mijn nagels gaat het prima, maar zoals ik ook al eerder meldde in dit topic heb ik hele harde nagels en beschadigen ze bijna niet. Ook niet na afpulken met en zonder peel off laag :') Toen zelfs met foto als 'bewijs' omdat sommige mensen het niet geloofden :P
Dus dat zal voor andere mensen anders zijn.
Maar voor mijn nagels werkt het dus wel, en heb ik daarom waarschijnlijk ook geen problemen met pink.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:02

Libiris schreef:
pluisje88 schreef:
Hi! Mag ik me melden?
Ik ben eigenlijk niet zo van de nagellak maar heb nu een baan waarbij mijn nagels heel erg afbreken. Ze waren toch al niet te sterk dus om ze heel te houden onlangs een starterset van pink Gellac besteld. Eerste keer lakken hield ongeveer een week. Daarna opnieuw gelakt en dat heeft een dag of 4 gehouden. Mijn nagels breken nu niet meer af door de lak maar beschadigen wel heel erg van het verwijderen van de Gellac. Daarom heb ik van de week de Peel of base besteld die ik vanochtend voor het eerst heb aangebracht. Ben benieuwd!

op facebook heb je een hele fijne pagina voor Pink gebruikers, hier kan je veel van leren.
heet iets van Pink, tip en creaties.. echte aanrader

ik ben erg blij met de kleurtjes van Pink, maar de base en top gebruik ik van een ander merk en blijft echt weken zitten en verkleurd ook niet

Welke base en top gebruik je?

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:29

Ik kom ook voor het eerst sinds een lange tijd weer mee praten. Ik heb zeker 4 maanden de PinkGellac peel off base gebruikt, ik was hier opzich wel tevreden over maar ik merkte dat ik bij lange nagels niet genoeg steun had. Nu ga ik weer de gewone base gebruiken, had alleen nog de rubber base van PinkGellac in huis maar wil die van Kiki gaan bestellen.

Voor nu heb ik er een rustig kleurtje op, opdracht voor deze keer: leren dichter bij de randen te lakken, gaat nog niet top.
Afbeelding

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:56

Nou heel netjes hoor. :j

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:06

Demdeempel als je de rand bij je nagelriemen lager vijlt, kan je dichter op de rand komen. De rand bij de nagelriemen moet ultra dun zijn

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:30

x_alsemgeest, oh heerlijk zeg zulke sterke nagels! Wou dat ik dat had haha. Die van mij zijn net papier :') komt door medicijnen enzo.

Mooi DemDeempel, prachtig kleurtje <3 Ik had hier laatst een filmpje geplaatst van strak langs de nagelriem lakken. Misschien heb je daar iets aan. Je moet zoals Rivendell zegt extra dun lakken bij de nagelriem, anders loopt de gellak erin. En de nagelriemen goed naar achter duwen voor je begint.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 01:29

Jester ik vind dat ronde ook erg mooi bij je staan! Ik heb altijd vierkant/coffin gehad maar omdat ik de hele dag door typ op de laptop voor mijn werk werden ze al gauw lelijk. Ik ben overgestapt naar wat ronder/almond en kan er wel aan wennen. :)

Justdiesel mooie kleur! Een beetje paarsblauw?

Xx_irisje leuke set! Waar is de blauwe kleur van? :D

Glossi mooie bloemetjes hoor. Ik heb zelf geen geduld voor deze precieze nailart maar wil er toch eens een training voor doen.

Demdeempel mooie kleur en mooi gelakt hoor! Wat bij mij in het begin altijd erg goed hielp is dun pakken, en je nagels naar beneden laten wijzen zodat ze zwaartekracht zijn werk doet, dan blijft het bij de nagelriem altijd mooi dun.

Hier ook weer een nieuwe set, had geen zin in kleur dus een glitter topcoat gebruikt met daaroverheen mijn geliefde wipe van Halo, man wat blijft die mooi glimmen. Ik heb enorm scheve vingers door littekens aan mijn vingers (zitten aan de binnenkant door te korte peesjes, zal foto besparen ziet er misschien een beetje creepy uit) dus het blijft altijd weer een klusje.

Afbeelding