F_Orumster schreef:Glossi schreef:Dankje ❤️
Ja dat is best veel uitgroei idd. Ik heb dat na 3 weken. Maar ik duw me nagelriemen terug, frees de velletjes los van mijn nagelplaat en knip de dode huid weg met een curticle tang. Doordat ik dat weg knip kan ik een week langer met gellak doen. Daarvoor was twee weken echt de Max.
Dat wegknippen durf ik dus echt niet, maar wel nodig door deze corona winter. WelWelk schaartje gebruik je?
Zelf vind ik een tang makkelijker en stabieler in de hand liggen. Mijn schaartje is nu voor sjablonen knippen

Pluisje, dat is heel vreemd. In iedere salon en met iedere opleiding leer je dat je je nagels niet als tools (treat your nails as jewels, not tools. De bekende quote die je zeer vaak voorbij ziet komen in de nagelwereld) mag gebruiken als je gellak gebruikt. Het is dan niet gek dat het er snel af ligt of beschadigd. Vreemd van Pink.. Maar ook raar dat je geen salon kon vinden die geen blanke gellak wou aan brengen. Je kunt zelfs terecht voor alleen een manicure in (goede) salons. Je zou ook een cursus kunnen volgen voor gellak. Het is zo dat mensen vaak denken dat je het zomaar even zet, maar dat valt vaak tegen. Je kunt ook gewoon zelf blijven oefen natuurlijk. Denk dat de meeste zo beginnen. Maar als ik zelf terug kijk dan denk ik, had ik maar meteen die opleiding gevolgd.. Had me veel gedoe gescheeld. En idd de kans is zeer klein dat het bij die 200 euro blijft xD