Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:03

Linsey1998

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:08

Ik had die wraps gemaakt met boekweitmeel, was een grote mislukking, kon ze niet goed draaien en waren vrij klef aan de onderkant, bovenkant was weer goed :o

Volgende keer nog een poging, geen idee wat ik verkeerd doe :P

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:13

Je moet ze zo dun mogelijk maken! Dan worden ze knapperig en dan zijn ze lekkerder :)) Denk dat dat je probleem was :D

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:19

Ik ga het van de week nog een keer proberen :D

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:47

Klinkt als een raar dieet inderdaad...

Wat ik me vanmiddag zat te bedenken en eigenlijk voel ik me een beetje dom maar toch ga ik mij vraag stellen.
Als je bepaalde beweging vaak doet wen je eraan zoals ik iedere dag een uur met de hond wandel. Maar als ik net als vandaag 2 uur wandelen. Dat extra uur (overigens weet ik best dat je lijf niet denkt HÈ we hebben nu een uur en een minuut gelopen calorieën verbranden) wel aanslag geeft op je calorie verbuik/training?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:32

Ik was een tijd terug ook begonnen met 'afvallen'. Heb veel vet en suiker achter mij gelaten en ben meer gaan bewegen. Ik wandel veel lange afstanden en doe romp oefeningen om juist die probleem dingen aan te pakken naast mijn normale bewegen.

Ondanks dat ik 'maar' 5 kilo ben afgevallen. Is mijn lijf zo veranderd! Voelt veel fitter en is strakker. Ik merk dat ik minder vlezig ben maar wel zacht ben op de goede plekken :+

Herkennen jullie je hierin?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:59

Vanochtend gewogen, ik begon vorige week op 71.8 en vandaag was ik 69.6.
Mooi!

Ja dat wil ik ook bralindy. Ik vind mezelf niet dik maar het mag gewoon nog wat strakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:11

Wat betreft dat dieet... Kan het geen tactiek van de diëtiste zijn om de omslag naar gezond eten niet zo enorm te maken? Dus hem langzaam laten wennen aan minder eten, maar wel tijdelijk met de producten die hij lekker vindt, en zo langzaam opbouwen naar een gezonder voedingspatroon? Gedrag/gewoonte is zeer belangrijk in het afvalproces.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:40

Planning voor vandaag:

O: 500 gram aardbeien + whey delicious met 400 ml halfvolle melk
L: 100 gram komkommer, 2 gekookte eitjes, 3 plakken schouderham, 1 plak jong belegen kaas
T: Smart protein cookies van Body & Fit
T: 125 gram blauwe bessen
A: ???

Vandaag een rustdag. Ben nog in twijfel of ik er een actieve rustdag van maak, of een letterlijke rustdag.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:20

Yeey er was weer 700gr af :D -6kg in totaal *\o/*

Lijstje van vandaag is een beetje fiets up maar mn planning van vandaag werd helemaal verknalt :'D
O/L: 250gr griekse yoghurt, 45gr cruesli :o en een halve questbar
A: verse rundvlees hamburger op een bruin bolletje met een plakje kaas en tomaat
T: 400gr watermeloen en een whey shake
B: Insanity en vanmiddag werken

Had eigenlijk apart ontbijt en lunch op mn lijst staan en vanavond gewoon postelijn met aardappel en die hamburger maar de groenteboer had weer eens geen postelijn en mam had niks anders mee genomen :'D
Maak er maar beetje cheatday iets van :+

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:28

Vandaag weer een top dagje! Alleen het weer mag wel een beetje meewerken, maar vanmorgen droog hardgelopen :)

Het dieet klinkt heel bijzonder, maar zoals Kayleigh al aangeeft kan het ook een tactiek zijn van de dietiste om te wennen minder te gaan eten. Op zich ziet het er niet heel erg slecht uit, maar is het gewoon een bepaalde methode die wordt gehanteerd.

Wennen aan beweging is toch een kwestie van opbouwen en op het moment dat je merkt dat je lichaam het makkelijk kan het aantal herhalingen/de snelheid/de afstand/het gewicht verhogen? Dat is wel wat ik doe in ieder geval om mezelf iedere keer een nieuwe trainingsprikkel aan te bieden.

O 2 rijstwafel, 1x kaas, 1x gestampte muisjes, glas limonade
T groene thee
T cappucino met halfvolle melk en een zoetje
L shake met banaan, 2 kiwi's 125ml halfvolle melk en 125 ml water, whey coconut milkshake
T groene thee, appel
T -
A Chickentonight met extra groente, kip en zilvervliesrijst, kroepoek, sap
T Koffie met koffiemelk en een zoetje
T ?

Vanmorgen een halfuurtje hardgelopen, het ging super, ik heb alleen wat verzuring in mijn kuit momenteel, moet even kijken naar wat loopscholing bij mij in de buurt om wat te kunnen helpen.

Gister een lekkere krachtraining gedaan en ik moet zeggen dat ik me wel steeds beter begin te voelen. Ik heb me nog niet gewogen, maar ben wel nieuwsgierig. Toch maar weer eens een weegmomentje plannen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:39

mies_dummy schreef:
Als je bepaalde beweging vaak doet wen je eraan zoals ik iedere dag een uur met de hond wandel. Maar als ik net als vandaag 2 uur wandelen. Dat extra uur (overigens weet ik best dat je lijf niet denkt HÈ we hebben nu een uur en een minuut gelopen calorieën verbranden) wel aanslag geeft op je calorie verbuik/training?

Ik weet niet hoe het qua calorieverbruik zit maar ik weet wel dat je lichaam gewend raakt aan de training.
Je bouwt dus geen extra conditie meer op, je onderhoudt hem alleen maar.
Wil je meer conditie opbouwen moet je zo nu en dan een prikkel geven aan je lichaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:31

kim345 schreef:
Hmmm ik ga dit vrijdagochtend maken denk ik!
http://uitpaulineskeuken.nl/2014/03/app ... -oven.html

Die leek mij zó lekker, maar bij mij leek het in de verste verte niet op een appeltaart :'(
Binnenkort nog maar een poging doen dan.

Lijstje van vandaag:
O: volkoren boterham met boter en casselerrib, volkoren boterham met pindakaas (321 kcal)
L: 250 gram griekse yoghurt met granola (ong. 534 kcal, had hier ruzie met de inhoudsmaten van mfp, dus weet niet of het klopt :') )
T:Drinkbouillon tuinkruiden (10 kcal)
A:Runder tartaar met sugar snaps (272 kcal)

B: van 7 tot 15 gewerkt, misschien vanavond nog wandelen, anders wat kleine (kracht)oefeningen thuis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:37

Eten is vandaag redelijk normaal (geen snoeperij maar ook niet héél gezond, zit nog wel netjes binnen m'n aantal aanbevolen calorieën) maar vandaag wel een halve dag geschilderd. Dus m'n beweging zit wel goed :+

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:42

Mijn lijstje van vandaag :)

O: Magere aardbeienkwark met een handje muesli
T: Beker optimel mango/passievrucht
L: Laatste beetje kwark uit het bakje (ongeveer 100 gram) en twee volkoren boterhammen met appelstroop
T: 2 koppen groene thee en een handje ongebrande en ongezouten cashewnoten
A: Aardappels, broccoli en magere runderhamburger

Kan gelukkig normaal eten na gister! :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:54

xjitskee,
Ik denk ook niet dat je er vanuit moet gaan dat het appeltaart is...
Maar kan me wel voorstellen dat je huis zo gaat ruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:11

Was ik niet van uit gegaan, maar bij mij leek het nog niet eens op gewone havermout :')

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:52

@kim345 ja qua uithoudingsvermogen is inderdaad logisch maar die calorieën ben ik echt benieuwd naar.

Vandaag 2 uur gesport. En een doel bereikt met hardlopen dus ben zeer te vrede.

Mijn lijstje qua eten:
O: gebakken eitje
T: /
L: tomaten soep
T: banaan
A: wok groentje met vlees en aardappeltjes
T : als ik trek krijg een handje studentenhaver

B: uurtje met de hond gewandeld. Een groepsleden xco en daarna nog een uurtje in de sportschool gehobbeld

D: water en thee

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:38

Ahhhh vandaag lekker wellness dagje gehad, na de thermen geweest, massage en gezichtsbehandeling etc gehad <3
Helaas wel slecht gegeten, bij de mac... Zat niet boven de 2000 kcal maar het was toch redelijk veel, maargoed. Een keertje maakt niet uit zullen we dan maar zeggen haha. Morgen maar weer netjes 1200 eten!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:13

Mijn lijstje vandaag:

O: 4 wasa lichtgewicht crackers met kipfilet
T: appel, pakje volkoren melba toastjes
L: 2 wasa licht gewicht crackers met kipfilet
T: 125 gram druiven
T: 3 wasa licht gewicht crackers met kipfilet
A: 100 gram tartaar, 200 gram worteltjes, 150 gram magere aardbeien kwark als toetje
T: 2 wasa licht gewicht crackers met kiprollade, 1x kipfilet
T: 150 gram magere aardbeien kwark, pakje volkoren melba toastjes

B: dagje opruimen

Kom vandaag op ongeveer 1180 calorien uit.. Niet zoveel eigenlijk, als ik zie hoeveel ik eigenlijk eet haha, maar de meeste dingen zijn erg mager.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:23

Word jij die wasa crackers niet kots beu? :P Ik kan echt niet zovaak het zelfde iets eten zonder het zat te raken hahah :))

xNavatu schreef:
Yeey er was weer 700gr af :D -6kg in totaal *\o/*

Lijstje van vandaag is een beetje fiets up maar mn planning van vandaag werd helemaal verknalt :'D
O/L: 250gr griekse yoghurt, 45gr cruesli :o en een halve questbar
A: verse rundvlees hamburger op een bruin bolletje met een plakje kaas en tomaat
T: 400gr watermeloen en een whey shake
B: Insanity en vanmiddag werken

Lijstje is nog een beetje veranderd, had na mn werk zo'n honger :o En er lag best wel wat afgeprijst vlees in de bancerella's van het goede vlees (super lekker vlees dat volledig bio is, van beesten die in natuurgebieden lopen en als ze bij de boerderij staan krijgen ze voer dat die boerderij ook helemaal zelf verbouwd heeft enz, kwaliteit verschil is zo groot met de ah. Plus er zit helemaal geen conserveringshit in enz dus helemaal top :D ) Dus ik had een pakketje gekocht met shaslicks (varkensvlees en paprika en 2 kleine stukjes spek zit eraan) en daarvan heb ik er 1 gegrillt toen ik thuis was en die als tussendoortje genomen :o

Mam zei net dat ze zag dat ik was afgevallen :D En dat doet ze niet zomaar dus i'm happy :D

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:26

Nee ik vind ze heeurlijk :o nee echt ze zijn verslavend zelf haha :P

Fijn dat je moeder dat zei! Altijd weer een beetje extra motivatie :j

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:38

Nu ben ik er ook beniewd naar _O- Maar eerst mn brood uit de diepvries maar eens wegwerken :')

Ja vind ik ook fijn :D Is eens wat anders dan dat eeuwige gezeur over mn buik :')

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:40

Hahaha dat ken ik! Het zou je echt beter staan als je een paar kilo afvalt, nu inmiddels 3 kilo afgevallen, en dan zeggen dit staat je veel beter :P

Je moet die wasa lichtgewicht crackers echt proberen :)) ze zijn lekker!!

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:43

Hier ook een wasa licht gewicht verslaafde! Heerlijk met een plakje kipfilet en heel af en toe met magere filet american! Yum yumm