[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PollyPancake

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:03

Ik heb dat nog nooit gehad Amoj. Bloed je nu nog steeds? Heb namelijk wel eens gehad dat ik bijna ongesteld moest worden en dat gemeenschap het dan opwekt ofzo. Maar dan bloed ik heel ietsjes en begint vanaf dan gewoon mijn ongesteldheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:03

Bij mij stopt het juist altijd zo goed als helemaal als ik gemeenschap heb eigenlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:04

Heb je niet eerder een wondje daar zitten die steeds maar opengeschuurd wordt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:05

amoj schreef:
Lekker dan zeg Emma...

Heb laatst al eens gepost maar vraag nog eens jullie advies. Heb maanden de pil door geslikt tot ik tijdens de seks altijd begon te bloeden.
Toen een stopweek ingelast en ook besloten voorlopig helemaal te stoppen met de pil.
Niet heftig ongesteld geweest. Paar dagen helemaal niet ongesteld geweest. Maar vanochtend tijdens de seks bloedde ik weer als een rund. Schaam me kapot en resultaat is dat vriendlief het voorlopig niet meer wil doen.
Wie weet wat ik het beste kan doen? Dit is toch niet normaal meer. Meer bokkers die dit gehad hebben?

Baarmoeder is gewoon goed doorbloedt. Dus een klein scheurtje kan al een bloeding geven. (En als je zwanger bent zelfs al je gewoon niest :+ ). goed glijmiddel erbij pakken kan helpen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:11

Emmaa_ schreef:
Nou, ik ben net naar de HA geweest voor mijn overmatig bloeden en heb echt een pittige discussie met haar gehad. Mijn vorige huisarts heeft me aangeraden om mijn pil door te slikken zo lang als maar kan. Tot ik een doorbraakbloeding krijg of tot ik zelf het gevoel krijg dat ik echt even moet bloeden. Nou bloed ik dus al twee weken (ondanks mijn pil) en ik begin er een beetje zat van te worden. Kreeg een hele preek dat ze me wel kon helpen, maar dat ze dat niet ging doen omdat ik volgens haar onverantwoord met mijn pil om ging. Terwijl het op advies van mijn vorige huisarts is := Moet volgens haar nu elke maand een stopweek gaan houden, anders hoef ik niet meer bij haar aan te kloppen voor problemen met mijn menstruatie. Pardon?

Verder was een spiraal absoluut geen mogelijkheid want die ging ze echt niet zetten bij iemand van 19 die nog geen kinderen had. Ooookeeeee :=

Dit had ik ook bij een huisarts! Mijn eigen vind dit onzin, enige bezwaar was volgens hem dat het iets moeilijker is en dat het pijnlijker is.
Kan wel begrijpen dat je pil minder veilig is als je zo doorslikt, maar het is advies van jouw ha. Lekker onprofessioneel! Moeten ze onderling maar uitvechten. Kan met jouw menstruatie pijnen het advies wel begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:17

Dat ze geen spiraal wil zetten snap ik nog wel enigszins. Ik heb het er eerder over gehad met twee huisartsen, mijn vorige eigen en een andere van de praktijk waar ik eerder zat. De een vond het geen probleem, de ander gaf aan dat het bij jongere meiden geen goed idee is. Zij gaf aan dat dat vooral te maken had met eventueel zwanger worden in de toekomst. Dat het soms een lange tijd (jaren zelfs) kan duren voordat je weer volledig vruchtbaar bent na een spiraal en dat ze dat over het algemeen dus liever pas willen doen als de kinderwens al vervuld is. Nou heb ik voorlopig echt geen kinderwens, en gaat het dus duidelijk niet goed met de pil... Wat is er dan te doen?

De pil is niet minder veilig als ik hem secuur doorslik, ik zou er juist minder vruchtbaar van moeten worden. Zij zegt dat ik aan het kloten ben met mijn hormoonhuishouding, maar volgens mijn oude HA zou er niks veranderen aan mijn hormoonhuishouding als ik hem door zou slikken. Beetje tegenstrijdig dus allemaal.. Kan jammer genoeg niet meer terecht bij mijn oude HA, anders had ik dat even gedaan.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:31

Mijn dokter is net vóór spiraal omdat de hoeveelheid hormonen veeeeeel minder is. De pil is echt rotzooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:34

Emma, vraag gewoon een doorverwijzing naar de gyn. Kunnen ze je veel beter helpen.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:40

Ik ben 22 en ze hebben bij mij op mijn verzoek gewoon een spiraal geplaatst. Zowel de huisarts als de gyneacoloog protesteerden niet. Al vroegen ze me wel beiden wat de reden was en de gyneacoloog gaf nog wat extra info en vroeg of ik er nog over na wou denken daarna.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:50

Inderdaad superraar Emma.. Vooral omdat doorslikken opzich geen probleem is:
Het is geen 'echte' menstruatie daarna, en als ze zeggen 'ja maar je slikt zoveel hormonen': je hele lichaam zit vol met hormonen.

Echt ontzettend vervelend voor je dat je behalve het gedoe met je menstruatie ook nog eens met een of ander huisarts-probleem zit!
Hier heb je toch allemaal niet om gevraagd...!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:57

Ik heb een vraag waar ik hoop dat de 'experts' of in ieder geval bokkers met een idee antwoord op willen geven..

Ik ben vorige zaterdag gestopt met de pil, de vrijdag en donderdag daarvoor de pil geslikt en daarvoor mijn stopweek gehad en dus ongesteld geworden.

Nu, donderdag ben ik weer ongesteld geworden.. Is dat normaal? Ik ben natuurlijk gestopt met de pil maar ook net pas ongesteld geweest.. Is het niet raar dat ik nu wéér ongesteld wordt?

Ik had beter die 2 pillen niet meer kunnen nemen dat was veel logischer, weet ik.. Maar zo slim en helder was ik op dat moment niet :D
Laatst bijgewerkt door xApple op 30-04-15 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:00

Volledig gestopt met de pil?

Je cyclus kan goed in de war zijn :j

Stopweek is geen echte menstruatie immers, is namelijk een anovulair cyclus.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:24

Apple, dat zou kunnen hoor. Je lichaam is helemaal in de war.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:42

Bloed nu dus helemaal niet meer... vind het zo irritant. Klein wondje weet ik niet, maar het gaat al een paar maand zo.
Glijmiddel is niet nodig... we hebben niet eens seks gehad maar het gebeurde al tijdens het voorspel.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:35

Heb je niet een soa ?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:37

Misschien een nagel? (Klinkt vies, I know :') )

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:11

Hoi bokkers!

Even een vraagje.
7 februari de laatste keer ongesteld geworden weer 3 weken de pil genomen en tijdens de stopweek werd ik niet ongesteld. Ik dacht ik wacht maar even met de pil want ik wil wel ongesteld worden. Ondertussen wel 10 zwangerschapstesten gehaald. Alles negatief. Nu ben ik sinds 1,5 week weer met de pil begonnen en nu heb ik ineens ontzettende rugpijn en n beetje last van mijn baarmoeder. Het voelt alsof de ongesteldheid zit te dwingen. Mocht hij vandaag doorkomen moet ik dan doorgaan met de pil slikken of juist stoppen dat het eindelijk n keer schoon word daar...

Groetjes iris

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:25

Bloeden bij gemeenschap klinkt imo niet als een soa, het zou inderdaad wel heel goed kunnen zijn dat je vriend (of jij zelf) iets te fanatiek met een nagel geweest is en dat het wondje daardoor elke keer weer open gaat

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:05

Ik zit op dit moment enorm in dubio en ik hoop dat iemand mij een verlossende oplossing kan geven.. :=

Normaal gesproken zou ik deze week ongesteld worden, op vrijdag neem ik de laatste pil en dan word ik de maandag of dinsdag erop ongesteld.
Nu heb ik de pil tot en met gisteravond door geslikt, omdat ik de menstruatie een paar dagen wilde uitstellen.
Ik zou namelijk gisteren een 'belangrijke dag' hebben waarbij ik geen menstruatie kon gebruiken, dit is echter verplaatst naar aanstaande zondag.
Maar nu lijkt het erop alsof de bloeding er gewoon doorheen wil komen, op dit moment is het echt nog minimaal, maar ik verwacht dat dit erger wordt.

Aanstaande zondag wil ik dus absoluut níet ongesteld worden, maar ik heb geen idee hoe ik dit nu nog kan voorkomen.
Want als ik nu de pil door slik en de menstruatie uitstel, blijf ik een beetje door kabbelen en blijf ik wel 'iets' verliezen.
En als ik nu vanaf vandaag stop met de pil, word ik waarschijnlijk over een paar dagen echt ongesteld en is dit zondag nog niet over.
Achteraf gezien had ik beter mijn normale ritme kunnen aanhouden, maar dat is nu dus geen optie meer.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:30

Tja, achteraf gezien zie je natuurlijk alles van tevoren.. Vervelend!
Ik denk dat het toch het beste is om dan gewoon nu te stoppen, als het goed is ontstaat je menstruatie dan ook sneller (lijkt mij) dus komt hij morgen al 'echt' en moet je er richting zondag wel vanaf zijn/minder.

Vervelende beslissing, maar persoonlijk zou ik dit doen.

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:44

Ik heb een vraagje.
Kan het zijn dat je doordat je de pil een paar keer vergeten bent niet regelmatig ongesteld wordt ?
Had het 2 weken terug moeten worden, werd het vorige week maar wel maar 1 dag.. Normaal heb ik er de hele week last van..

Ook had ik een paar weken terug onwijs last van pijn en krampen, misselijkheid en last van mijn rug.
Kan door het weer komen, maar dacht het kan natuurlijk ook komen doordat ik het niet goed en regelmatig geslikt had...

Iemand een idee ?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:58

Ik denk dat het door andere dingen komt dan door het regelmatige of niet regelmatige slikken.
Eerder omdat je een stressvolle periode achter de rug hebt/ander weer/andere omstandigheden, dan de pil een keertje te laat innemen/vergeten.

Verder zou ik me er niet al te veel druk om maken.
Maar natuurlijk ben ik geen huisarts, dus weet er ook niet alles van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:38

Kayleigh schreef:
Ik heb een vraagje.
Kan het zijn dat je doordat je de pil een paar keer vergeten bent niet regelmatig ongesteld wordt ?
Had het 2 weken terug moeten worden, werd het vorige week maar wel maar 1 dag.. Normaal heb ik er de hele week last van..

Ook had ik een paar weken terug onwijs last van pijn en krampen, misselijkheid en last van mijn rug.
Kan door het weer komen, maar dacht het kan natuurlijk ook komen doordat ik het niet goed en regelmatig geslikt had...

Iemand een idee ?

Hoe zeker weet je dat je niet zwanger bent?

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:49

Emmaa_ schreef:
Kayleigh schreef:
Ik heb een vraagje.

Iemand een idee ?

Hoe zeker weet je dat je niet zwanger bent?

Daar had ik ook aangedacht maar aangezien ik zelf weet wat ik wel en niet heb gedaan.. Er is niemand in me geweest zeg maar..

Las wel op internet dat als hij op je lekt, dat je ook zwanger kunt worden..?

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:08

Ik meld mij weer even..
Sinds vorige maand toch weer aan de pil gegaan, eerste dag van de menstruatie begonnen (zoals aangegeven stond) maar heb nog steeds soms bloedverlies.. De eerste strip is nu op en het was de bedoeling de pil een paar maanden door te slikken.
Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, toch een stop week of gewoon doorgaan?