Puera, de marathon in Sneek heb ik ook wel eens bekeken, maar zag dus heel erg op tegen het starten in de avond.
Tot nu toe maar 1x gedaan voor een 5 km wedstrijd.
Ben dus ook heel benieuwd hoe de night trail bij de KvS gaat.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

germie schreef:Sneek is toch een wandelmarathon? Daar zag ik wat van voorbij komen ergens op facebook. Of is er ook nog een hardloopversie van?

Sherivey schreef:18 km, dus iets behapbaarder dan een marathon![]()
Wel in de heuvels, dus zal zeker pittig worden.
Sherivey schreef:Wat is er mis met ergens voor moeten trainen?
Het hele leuke van een marathon is het traject er naartoe.
En dan ook nog in de donkere maanden die sowieso minder leuk zijn om in te lopen. 
Sherivey schreef:En dit is dan je hobby?
Tuurlijk, een keer afzien tijdens een training heeft iedereen.
Maar bij mij is de regel dat als ik 3 trainingen achter elkaar echt afzie/ met tegenzin loop, ik mezelf de vraag stel waar de hel ik mee bezig ben...
Precies om die reden ben ik anderhalf jaar geleden gestopt met de training naar Berlijn.
Mn lichaam had het zwaar, mn kop had het zwaarder en ik had er geen plezier in.
Geen enkele medaille is het me waard om daar doorheen te gaan.
Goof schreef:Als je alleen maar lamge afstanden loopt ga je ook nooit sneller worden.
Zoals ik enkele pagina's terug zei; ik loop nu sinds de kerstvakantie bewust trainingen van Garmin en dan loop ik 2x in de week sprint- of tempotrainingen en ik ben nu al, na 2,5 maand, aanzienlijk vlotter gaan lopen.
Schuif de marathon eens een eind voor je uit en ga eens gericht investeren in je lopen en je verbeteren. En kijk dan volgend kalanderjaar eens hoe het gaat, hoe je verbetert bent en of je dan de lange afstanden weer wil oppakken.
En ja, ik kan het nog steeds wel eens moeilijk hebben om de deur uit te gaan bij lange en vermoeiende dagen (wel steeds minder, eigenlijk amper nog), maar dan is het toch gewoon doen en me houden aan de afspraken die ik met mezelf maak en vooral ook focussen op wat het me brengt: fijn gevoel, voldoening, minder stress, in het moment zijn, conditie, gezondheid, etc. Maar het klinkt eigenlijk vooral alsof je jezelf heel erg in de weg zit met je mindset, je gaat er bij voorbaat al van uit dat je het niet vol gaat houden of afhaakt als er geen externe factoren zijn. En een beetje bot, maar in het begin denken dat het met een groep werkt en je het daarna zelf oppakt, helaas werkt een brein niet zo. Die vertaalslag maken naar een andere situatie is echt lastig en eigenlijk begin je dan weer van voor af aan. Heb je geprobeerd met vaste momenten in de week te werken? In de ochtend of avond ervoor al de spullen klaar te leggen op een duidelijk zichtbare plek? Een schema ergens op te hangen wat je kan afstrepen? Een evenement plannen om naartoe te werken?
! Dit is ook de eerste keer in de opbouw sinds deze zomer, dat ik aan week 5 begonnen ben, ondanks dat dit mijn eigen opbouwschema is en niet Evy.
, dus lekker zelf doorgaan.

. Misschien een fractie fris toen ik vertrok, maar echt prima te doen

Ondanks dat ik ergens weet dat die mensen dan al veel langer lopen. Dat had ik in een beginnersgroepje minder ondanks dat ik zeker niet de snelste ben.
Het klopt helemaal wat je zegt, het is de mindset en mijn hoofd die met me op de loop (
) gaat. Met een loopgroepje heb ik meer afleiding van mijn hoofd, ik dacht dat helpt dan sowieso mee. En dan helemaal met een evenement als stok achter de deur. De reden dat ik het nu nog een keer wil proberen is dat ik nu ook medicijnen gebruik, en ik met andere sporten nu ook ineens merk dat het makkelijker gaat omdat ik rustiger ben in mijn hoofd op de 1 of andere manier. Ik dacht, dan is dit het moment om het nogmaals te proberen

Hij ging daarna zijn training doen en liep dus niet alleen voor mij, ik was het warming up rondje. Ik merkte dat dat een soort van frustreerde, ondanks dat ik weet dat hij al jaren loopt. Vandaar dat ik aan het zoeken ben naar iemand die ook begint.
.