Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 16:27

Fijn dat baby nog steeds goed ligt, kan maar weer gecheckt zijn :j

Lang leve dit topic :D krijg ik met sommige dingen tenminste het idee dat ik toch niet de enige ben :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:07

Hier al dagen drama, zo zielig. Enorme krampen, de hele dag door. Ze heeft zich echt hees geschreeuwt dus ze klinkt nog veel zieliger. Gelukkig tot nu toe de nacht wel door gekomen zonder te veel pijn dus dat scheelt maar wat is dit vermoeiend -O-

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 19:14

Gnome schreef:
Volgens mij zijn de meeste eerder bevallen. Hoeveel weken exact weet ik niet.

*Mriek1990* - 24 maart - jongen - Hidde - 24 maart
*Kiwipitje* - 23 april - jongen - - 4 april
Cabelona - 8 mei - meisje - Daphne - 25 april
*Azmay* - 9 mei - meisje - Nimue - 16 april
[***] - 10 mei - jongen - - 16 mei
*Gnome* - 15 mei - jongen - Boris - 5 mei
*Sting* - 17 mei - meisje - Sanne - 17 mei
Peeltje - 22 mei - meisje - Yara 16 mei
JitskeJeldau - ? - jongen - Olivier 22 mei
*MissAnnemijn*- 23 mei - meisje - Ianthe 30 mei
*Freekiee* - 4 juni - meisje - Zoë 2 juni
_Marjon_ - 4 juni - meisje - Abby - 14 juni
*Marlis* - 7 juni - meisje - Soof 2 juni
*Lisewiesje* - 9 juni - meisje - Jane - 24 mei
*QueenE* - 12 juni - meisje - Lieke - 11 juni
DonDon - 17 juni - jongen - Zayne - 2 juni
*Nicje87* - 17 juni - meisje
Linda2008 - 30 juni - jongen
Ballard_L - 5 juli - geslacht blijft onbekend
*Vivianhesen* - 8 juli - meisje
*UK_eef* - 10 juli - jongen
HappyBuddha - 12 juli - jongen
*Melanie_D* - 13 juli - meisje - Lucy - 13 juni
*Lisette1987* - 21 juli - jongen
Celestexxxxx - 23 juli - meisje
Charlotte446 - 14 augustus - jongen

Ik heb mezelf nog even toegevoegd voor 23 juli.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 19:32

Gefeliciteerd voor iedereen die is bevallen!! Begint bij mij nu ook echt wel te kriebelen, kan me er echt op verheugen om onze kleine man te ontmoeten <3

Hier gaat t inmiddels weer een stuk beter! Ik kijk nu goed ingesteld te zijn op de medicatie, m’n bloeddruk lijkt voor nu onder controle te zijn. Heb ook veel minder klachten nu gelukkig! Dat maakt het allemaal toch wel dragelijker nu het zo warm is. Alleen het vocht vasthouden is wel een beetje vervelend, maar ach als dat alles is…

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 19:45

Happybuddha fijn dat je je beter voelt!
Celeste, wij zitten vlak na elkaar!

Hier heeft mijn partner meer nesteldrang dan ik :')
Al ben ik rustig aan wel vast wat kleertjes aan het wassen enzo

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 21:18

Azmay schreef:
Hier al dagen drama, zo zielig. Enorme krampen, de hele dag door. Ze heeft zich echt hees geschreeuwt dus ze klinkt nog veel zieliger. Gelukkig tot nu toe de nacht wel door gekomen zonder te veel pijn dus dat scheelt maar wat is dit vermoeiend -O-

Hier echt precies hetzelfde, onze kleine man slaapt net ein-de-lijk na 2 uur non stop huilen zowat. Niks lijkt te helpen en we voelen ons dan zo machteloos |(

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 21:41

Flowery schreef:
Nu hier toch een babyboom gaande is, zal ik eindelijk mijn hele verhaal eens typen :D

Wij zijn 2 juni de trotse ouders geworden van Dante, geboren met 38+6 en was een kleine man van 2510gr <3
De bevalling zelf liep totaal niet zoals gepland. Ik moest ingeleid worden omdat hij op de echo’s onder de p1 werd geschat en ze wilden hem graag uit mijn buik hebben zodat hij beter te controleren was. Dus op 1 juni werd s’avonds een ballonnetje geplaatst en de volgende ochtend had ik 3cm ontsluiting. Daarna begon de rollercoaster.
Vanaf hier zet ik het even in een spoiler voor de nog zwangeren, kan misschien heftig zijn.
Spoiler:
Ik kreeg weeën-opwekkers en toen kwamen ze hárd en snel, veel te snel voor onze kleine man. Ik zat op 4cm toen ineens 10 man personeel in mijn kamer stond. Hij moest geboren worden en wel nú, anders was er grote kans op overlijden. (Zijn hartslag daalde iedere wee onder de 100, en ik had bijna iedere minuut een wee)
Voor ik het wist lag ik op de OK met een ruggenprik in mijn rug en een paar minuten later was de kleine man gezond en wel geboren thank god!

We hebben nog 4 dagen in het ziekenhuis moeten liggen voordat we naar huis mochten, maar hij doet het zó goed <3 Het is allemaal nog erg wennen, mijn herstel gaat een beetje mwahmwah, zowel mentaal als lichamelijk. Maar stapje voor stapje komen we er wel!

Heftig hoor :knuffel: fijn dat het nu goed gaat, rustig bijkomen!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 21:45

_Marjon_ schreef:
Die babyboom is volgens mij sowieso wel een ding.
Superdruk bij de kraamzorg. Dus zoals het er naar uitziet krijgen wij vanaf morgen (of straks eigenlijk) halve dagen.

Wij hebben nu 5 dagen gehad en vanaf morgen komt er een ander nog 3 halve dagen, zijn daar ook wel aan toe maar wel jammer gaan deze wel missen echt een leuk mens <3

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 07:33

Happybudda: fijn dat je je beter voelt! Dat geeft wel verlichting voor de laatste loodjes :)

Azmay en Flowery: poeh kan me voorstellen dat dat pittig is. Je kunt er ook helemaal niks aan doen. Succes daar!

Hier al twee nachten slecht geslapen, omdat ik last heb van mijn ribben. Het voelt alsof je bh te strak heeft gezeten en er heel erg op drukt. Vervelend gevoel en ook echt wel pijnlijk. Ik heb ook geen idee wat ik kan doen om het te verlichten.

Vandaag gaan we mijn nieuwe fiets ophalen :) mijn zwager werkt voor Batavus en heeft deze fiets ontworpen, heel tof! Kunnen we straks ook lekker fietsen als de baby kan zitten :)
Daarna nog even lesgeven en dan maar weer uitrusten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 16:21

HappyBuddha schreef:
Gefeliciteerd voor iedereen die is bevallen!! Begint bij mij nu ook echt wel te kriebelen, kan me er echt op verheugen om onze kleine man te ontmoeten <3

Hier gaat t inmiddels weer een stuk beter! Ik kijk nu goed ingesteld te zijn op de medicatie, m’n bloeddruk lijkt voor nu onder controle te zijn. Heb ook veel minder klachten nu gelukkig! Dat maakt het allemaal toch wel dragelijker nu het zo warm is. Alleen het vocht vasthouden is wel een beetje vervelend, maar ach als dat alles is…

Onwijs fijn voor je. Hopelijk blijft het zo

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:18

Net toch maar even de verloskundige gebeld. Ik heb nog steeds mega last van mijn ribben en het trekt nu ook naar achteren. Waarschijnlijk toch een spiertje die klem zit of dat ik een verkeerde beweging heb gemaakt. Wel heel irritant…

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:39

Ballard_L schreef:
Net toch maar even de verloskundige gebeld. Ik heb nog steeds mega last van mijn ribben en het trekt nu ook naar achteren. Waarschijnlijk toch een spiertje die klem zit of dat ik een verkeerde beweging heb gemaakt. Wel heel irritant…

Pf vervelend zeg. Valt dan indd weinig aan t doen. Eventueel prcm slikken

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:52

Freekieee schreef:
Ballard_L schreef:

Pf vervelend zeg. Valt dan indd weinig aan t doen. Eventueel prcm slikken

Ja het is ook zo’n vervelende, zeurderige pijn. Op zo’n moment denk ik: kom er maar gewoon uit, dan is het klaar :P
Ik slik idd voor de nacht prcm, anders slaap ik helemaal niet…

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 10:13

Iedereen goed het weekend doorgekomen?

Hier alles lekker rustig en stabiel.
Is er bij jullie ook slecht weer voorspeld? Buienradar zegt dat alles precies over ons heen komt, dus ben heel benieuwd.
De pony’s die 24/7 buiten lopen breng ik vanavond even naar huis voor de zekerheid.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 10:23

Mooi dat goed gaat Celeste!
Hier lekker weekend gehad. Al is maandag voor ons ook weekend. Zo en ma weekend hier.
Lekker buiten geweest en Zoë kan bij m’n schoonouders heerlijk in de schaduw in de wagen liggen.

Volgens mij wordt het morgen hier minder weer. Nu is het ook stukje frisser dan gister en windje. Ben heel benieuwd.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:35

Celestexxxxx schreef:
Iedereen goed het weekend doorgekomen?

Hier alles lekker rustig en stabiel.
Is er bij jullie ook slecht weer voorspeld? Buienradar zegt dat alles precies over ons heen komt, dus ben heel benieuwd.
De pony’s die 24/7 buiten lopen breng ik vanavond even naar huis voor de zekerheid.

Hier is de voorspelling aangepast naar morgens slechts 2 mm en overmorgen 8 mm.
Zo jammer. We hebben echt regen nodig.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 15:37

Hier is de voorspelling ook veranderd naar dat het droog blijft helaas

Mijn laatste werkweek is aangebroken *\o/*

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 16:23

Hoihoi.

Wij zijn sinds afgelopen vrijdag lekker thuis.

Na het verslik incidentje in het ziekenhuis moesten we 24 uur ter observatie blijven. Was even een domper dat het 24 uur was, plus de nacht dus vrijdag pas naar huis. Ik gelijk in tranen omdat ik Gwen nog langer bij opa en oma moest laten. Ze is gelukkig wel een paar keer langsgekomen in het ziekenhuis.

Abby doet het hartstikke goed en we vinden steeds beter onze weg. I.v.m. slechte ervaring de vorige keer én wederom gelijk enorme tepelkloven de 1e dagen sinds ik thuis ben alleen maar aan het kolven gegaan.
Onze kraamzorg is een schat van een vrouw en gaf aan dat ze het zo zonde vind en heeft gevraagd of ik het niet nog wil proberen met een tepelhoedje. Daar zijn we dus vandaag mee gestart en gelijk een heel andere ervaring, dus hopelijk blijft dit zo.

Abby vindt het heel fijn om ingebakerd/ingewikkeld te worden. Van de kraamzorg nu een en ander te leen om uit te proberen. Nu ligt ze als een burrito in een wollen deken, en 's nachts gebruiken we de Woombie slaapzak. Dus deze gaan we ook voor onszelf aanschaffen.
Ze ligt nu op het aankleedkussen tussen ons in 's nachts.

Kraamzorg komt halve dagen omdat ze 2 gezinnen op 1 dag heeft. Het andere gezin heeft ze vandaag afgesloten dus misschien dat ze morgen en overmorgen wel hele dagen komt. Mits ze er geen nieuw gezin bij krijgt.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 17:17

_Marjon_ schreef:
Hoihoi.

Wij zijn sinds afgelopen vrijdag lekker thuis.

Na het verslik incidentje in het ziekenhuis moesten we 24 uur ter observatie blijven. Was even een domper dat het 24 uur was, plus de nacht dus vrijdag pas naar huis. Ik gelijk in tranen omdat ik Gwen nog langer bij opa en oma moest laten. Ze is gelukkig wel een paar keer langsgekomen in het ziekenhuis.

Abby doet het hartstikke goed en we vinden steeds beter onze weg. I.v.m. slechte ervaring de vorige keer én wederom gelijk enorme tepelkloven de 1e dagen sinds ik thuis ben alleen maar aan het kolven gegaan.
Onze kraamzorg is een schat van een vrouw en gaf aan dat ze het zo zonde vind en heeft gevraagd of ik het niet nog wil proberen met een tepelhoedje. Daar zijn we dus vandaag mee gestart en gelijk een heel andere ervaring, dus hopelijk blijft dit zo.

Abby vindt het heel fijn om ingebakerd/ingewikkeld te worden. Van de kraamzorg nu een en ander te leen om uit te proberen. Nu ligt ze als een burrito in een wollen deken, en 's nachts gebruiken we de Woombie slaapzak. Dus deze gaan we ook voor onszelf aanschaffen.
Ze ligt nu op het aankleedkussen tussen ons in 's nachts.

Kraamzorg komt halve dagen omdat ze 2 gezinnen op 1 dag heeft. Het andere gezin heeft ze vandaag afgesloten dus misschien dat ze morgen en overmorgen wel hele dagen komt. Mits ze er geen nieuw gezin bij krijgt.

Wat fijn dat het goed gaat lekker thuis!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 17:25

Hier gaat het ook goed! Vandaag eerste dag zonder de kraamzorg maar daar waren we ook wel aan toe. Nu is mevrouw vandaag wel lekker onrustig :') snachts in haar eigen bedje gaat soms goed en soms wil ze liever bij mama, hoop dat dat de komende tijd wat gaat wennen. De borstvoeding gaat bij mij heel goed, wel 2 dagen flink stuwing gehad maar was nog wel te doen. Mevrouw groeit goed en is verder eigenlijk een hele lieve baby <3 Ik ben zelf ook al weer aardig fit, we mochten na 2 dagen alweer een blokje naar buiten met de hond en daarna paar keer het dorp in geweest en gisteren al even op pad geweest naar de paarden en vandaag even een bezoekje naar mijn werk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 17:37

Klinkt super goed Queen!

Hier even wat rustiger geweest. Dagen gaan hier op en neer. Ene dag gaat alles top en dan is het alleen maar huilen. Vooral nu met de warmte is het af en toe echt zoeken naar een oplossing.

Inmiddels is Boris de 6 weken gepasseerd en weegt ie ook meer dan 6 kilo. Sinds deze week zijn we een slaapschema aan het introduceren waardoor hij in de nacht maar 1 keer komt. Gaat steeds beter en ondanks dat ie niet altijd de tijden haalt, slaapt ie nu in de nacht wel 4 uur en daarna 3 uur achter elkaar waardoor we eigenlijk heerlijk uitgerust opstaan de laatste dagen.

Overdag is het soms top, soms bagger. Vandaag kon ie weer niet in slaap komen dus ben uiteindelijk naar de winkel gereden voor een elektrische schommelstoel. Daar ligt ie nu al l,5 uur diep in te slapen dus we halen even opgelucht adem. Even rust in de toko :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 20:29

Fijn dat jullie nu lekker thuis zijn Marjon! Fijn ook dat je zo’n goede kraamverzorgster hebt, hopelijk kun je ook straks zonder tepelhoedje borstvoeding geven :)

Queen: tjonge al lekker fit weer! Mooi dat het zo goed gaat :)

Gnome: wat goed dat het ‘s nachts in ieder geval beter is! Overdag nog wat struggles dus…het is soms ook wel erg plakkerig warm…

Mijn zusje is gisteren gekomen en blijft tot morgen. Ik heb nog steeds last van de spier in mijn rib, maar het wordt wel langzaam beter. Vandaag zijn we naar mijn paard geweest, boodschappen gedaan en aan het eind van de middag hebben we wat foto’s gemaakt in het bos om de hoek. Morgen maar even bewerken :) Het was toch wel leuk om wat foto’s te hebben nu ik nog zwanger ben, dus ben blij dat we nog even zijn gegaan. Woensdag alweer 38 weken, dus het schiet wel echt op nu!

Hier voorspellen ze pas morgennacht onweer. Hopelijk blijft er nog wat over voor het noorden :') vaak dooft het hier net uit of gaat het net langs ons heen…

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 20:55

Spannend Ballard_L.. Kan nu echt ieder moment gaan gebeuren. Ben benieuwd naar het resultaat van de foto's!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 16:59

Gnome schreef:
Spannend Ballard_L.. Kan nu echt ieder moment gaan gebeuren. Ben benieuwd naar het resultaat van de foto's!

Ja heb het idee dat het nog wel een paar weken kan duren, maar we gaan het zien.

Fotootje ook maar bewerkt. Tussen de varens staan is trouwens geen aanrader. Ik had gelijk 5 teken over me heen lopen, brrr.

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:04

Ballard_L schreef:
Gnome schreef:

Ja heb het idee dat het nog wel een paar weken kan duren, maar we gaan het zien.

Fotootje ook maar bewerkt. Tussen de varens staan is trouwens geen aanrader. Ik had gelijk 5 teken over me heen lopen, brrr.

[ [url=m/axVjJf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Serieus mooie foto <3