Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:22

Mijn moeder had een beetje hoofdpijn en spierpijn, heb gezegd dat ze het in de gaten moest houden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:23

bigone schreef:
Mijn zwager, 73, nooit ziek geweest , hooguit een verkoudheid. Slikt nooit medicatie zelfs geen aspirientje.
Maandagavond Pfizer gehad en 24 uur later echt doodziek. Oncontroleerbaar shaken, moe, hoofdpijn , spierpijn en ligt al twee dagen op bed.

Mijn oma van 94 was van de eerste prik ook ziek..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:36

bigone schreef:
Mijn zwager, 73, nooit ziek geweest , hooguit een verkoudheid. Slikt nooit medicatie zelfs geen aspirientje.
Maandagavond Pfizer gehad en 24 uur later echt doodziek. Oncontroleerbaar shaken, moe, hoofdpijn , spierpijn en ligt al twee dagen op bed.

Dat is niet zomaar een beetje ' even niet goed voelen '. Je zal het maar meemaken. :\
Hopen dat hij snel opknapt !

Fitzroy

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:03

Zouden mensen met zo’n extreme reactie misschien ook corona in erge mate hebben gekregen? Dat vraag ik me dan af.

Bij mij in de familie had alleen de jongste (21) last van koorts na AZ. Verder had niemand bijwerkingen, nog geen zere arm. Zowel Pfizer als AZ.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:16

Fitzroy schreef:
Zouden mensen met zo’n extreme reactie misschien ook corona in erge mate hebben gekregen? Dat vraag ik me dan af.

Bij mij in de familie had alleen de jongste (21) last van koorts na AZ. Verder had niemand bijwerkingen, nog geen zere arm. Zowel Pfizer als AZ.

Dat vermoed ik wel dus ergens mag hij blij zijn dat de prik er in zit.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:29

ik krijg woensdag a.s. AZ. Ga wel alles voorbereiden op ziek worden (kotsbakje naast bed e.d.) dan kan het alleen maar meevallen.
Mijn man heeft Pfizer gehad en behalve een week lang 's middags slapen van 1 tot 6 heeft hij nergens last van gehad

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:29

mysa schreef:
Het voelt voor mij persoonlijk helemaal gek: vandaag of morgen zou ik het AZ-vaccin niet mogen krijgen. Vanaf zondag opeens wel...

Tja.. ik een wat anderen hier hebben hem net gehad.. dat had ook niet gemogen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:30

Fitzroy schreef:

Die zeiden wij ook al tegen elkaar.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:45

Ik kom net bij de kapper vandaan en daar zeggen beide kapsters dat er een gen in het vaccin zin én meisjes er onvruchtbaar van worden want dat hebben ze gelezen op feesboek. Gelukkig hoef ik geen kinderen meer te krijgen en wil ik ook wel een keer andere genen dus ik loop het risico maar :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:47

Blijft bijzonder hoor, wat je allemaal bij kappers te horen kunt krijgen :')

Succes met je extra genen dan maar :j

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:02

Fitzroy schreef:

Mijn vader heeft april vorig jaar corona gehad. Hij was er zo slecht aan toe dat we meerdere keren afscheid hebben moeten nemen. Uiteindelijk heeft hij het gered.

Hij is nu 2 keer ingeent. De eerste keer was hij zo beroerd als wat. Hij vertelde dat hij zo trilde en zoveel spierpijn had dat hij de lichtknop bijna niet eens aan en uit kon doen. Bij de tweede enting was het minder. We hebben hem de dag daarvoor ook al volgepropt met paracetamol en op de dag zelf (en de dagen erna) de maximale dosis. Geen idee of het echt geholpen heeft maar het was het proberen waard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:25

Daar is mijn zwager dus nog steeds te eigenwijs voor, familietrekje, mijn man na zwaar ongeval mocht na paar weken ziekenhuis naar huis. Arts zei doorgaan met pijnstilling dat heeft u nodig. Thuis vond hij dat overdreven, toen heb ik hem voor de keus gesteld, luisteren of ik ging twee weken op vakantie }> hij heeft geluisterd want hij kon niets zonder verzorging.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:04

In een volledig doorgeprikt bejaardetehuis waren weer meerdere gevallen geconstateerd met mild verloop. Nu zit toch weer het hele bejaardenhuis in quarantaine met maskers op. Ik weet niet goed wat ik daar van vind.
Het doel was toch bereikt? Iedereen inclusief verzorging is reeds beschermt, waarom dat toch zo‘n heftige ‚lockdown‘. Dat is toch op lange termijn ook niet meer houdbaar lijkt mij. Zolang het verloop mild is, is het belangrijkste doel gehaald?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:29

Denk ik ook Sizzle. Misschien om ongevaccineerden die daar binnen komen te beschermen? Anders is er geen enkele noodzaak voor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:30

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:33

Poeh, het zal je maar gebeuren.
Hopelijk houdt hij er verder niks aan over. Alleen al dit hele gebeuren zal al wel traumatisch genoeg zijn, gok ik zo.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:38

Sizzle schreef:
In een volledig doorgeprikt bejaardetehuis waren weer meerdere gevallen geconstateerd met mild verloop. Nu zit toch weer het hele bejaardenhuis in quarantaine met maskers op. Ik weet niet goed wat ik daar van vind.
Het doel was toch bereikt? Iedereen inclusief verzorging is reeds beschermt, waarom dat toch zo‘n heftige ‚lockdown‘. Dat is toch op lange termijn ook niet meer houdbaar lijkt mij. Zolang het verloop mild is, is het belangrijkste doel gehaald?

De familie van de verzorging is niet gevaccineerd.. die moeten toch ook veilig zijn? Anders moet de zorg dat blijven tot corona weg is

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:55

Ook patiënt met trombose overleden na Janssen-vaccinatie • Fransen krijgen na AstraZeneca-prik tweede prik met ander vaccin - https://nos.nl/l/2375951

Ben benieuwd hoe dit uitpakt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:29

Majabeestje schreef:
Ik kom net bij de kapper vandaan en daar zeggen beide kapsters dat er een gen in het vaccin zin én meisjes er onvruchtbaar van worden want dat hebben ze gelezen op feesboek. Gelukkig hoef ik geen kinderen meer te krijgen en wil ik ook wel een keer andere genen dus ik loop het risico maar :+

Kom maar door met die prik, dan hoef ik ook geen anticonceptie meer te gebruiken!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:39

Liezel1 schreef:
Majabeestje schreef:

Kom maar door met die prik, dan hoef ik ook geen anticonceptie meer te gebruiken!

:')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:40

Echwel schreef:
Ook patiënt met trombose overleden na Janssen-vaccinatie • Fransen krijgen na AstraZeneca-prik tweede prik met ander vaccin - https://nos.nl/l/2375951

Ben benieuwd hoe dit uitpakt

In Duitsland gaan ze dit ook doen. De 2e spuit van een ander merk geven.
Bij ons weten ze nog niet wat ze gaan doen. Ze gaan kijken hoe het in Duitsland uitpakt := :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:59

Tja en Pfizer en Moderna problemen met mensen die heftige allerie hebben bv voor voedsel

Blijft er weinig over

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:01

Wachten op het belgische vaccin ! :)*
Tegen eind 2022 wordt het verwacht... :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:06

Pandora2 schreef:
Wachten op het belgische vaccin ! :)*
Tegen eind 2022 wordt het verwacht... :D

Slecht voor de lijn, schijnt dat je hevige aanvallen krijgt om friet te eten :j

Pandora2