Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lenaa_tje schreef:purny schreef:Ik kijk ook meer naar de cijfers die op dinsdag komen. Dagcijfers zijn niet te peilen
Waarom juist de dinsdag? Zijn die het meest betrouwbaar? Waarom dan niet woensdag of donderdag ?
Gewoon interesse. Ik wist dat het weekend en maandag niet klopte maar de rest van de week?
Lokale nieuwssite geeft bij ons aan dat er storing was bij de regionale ggd gister en daarom zijn de cijfers zo hoog. Dat klinkt wel logisch omdat ik ze gister ook heel laag vond.
Coby schreef:Tijdens kerst hadden kennissen van ons de studerende kinderen op bezoek. 1 daarvan bleek Corona te hebben. Ouders wilden graag een test. Maar hoefde niet van de GGD. Mochten ook nog gewoon boodschappen enzo doen. Toch aangedrongen op een test. En tocn beide positief. GGD maakt naar mijn idee onzinnige fouten met dit beleid.
Coby schreef:Tijdens kerst hadden kennissen van ons de studerende kinderen op bezoek. 1 daarvan bleek Corona te hebben. Ouders wilden graag een test. Maar hoefde niet van de GGD. Mochten ook nog gewoon boodschappen enzo doen. Toch aangedrongen op een test. En tocn beide positief. GGD maakt naar mijn idee onzinnige fouten met dit beleid.
Femke_Tweety schreef:Ik ben 3 keer getest, en heb geen enkele keer hoeven aandringen. Gewoon aangeven dat je wat klachten hebt, en hop, gaan met die banaan.
Popstra schreef:Suzanne F. schreef:Op zich wel vreemd dat kappers en wimpersalons dicht moeten maar dat de cosmetisch artsen open mogen blijven.
Cosmetisch arts valt onder ,,medisch contact beroep,,
Kairos schreef:Coby schreef:Tijdens kerst hadden kennissen van ons de studerende kinderen op bezoek. 1 daarvan bleek Corona te hebben. Ouders wilden graag een test. Maar hoefde niet van de GGD. Mochten ook nog gewoon boodschappen enzo doen. Toch aangedrongen op een test. En tocn beide positief. GGD maakt naar mijn idee onzinnige fouten met dit beleid.
Ik dacht sowieso dat het testprobleem was opgelost, maar dus blijkbaar niet... Hoe willen ze Corona onder controle krijgen als je moet gaan aandringen wil je mogen testen..
lenaa_tje schreef:Ben ik benieuwd naar de cijfers daarvan![]()
Zonder cijfers vind ik dat voornamelijk een vooroordeel.
Suzanne F. schreef:lenaa_tje schreef:Ben ik benieuwd naar de cijfers daarvan![]()
Zonder cijfers vind ik dat voornamelijk een vooroordeel.
Neem bijvoorbeeld een Faceland. Zij doen Botox, fillers en plastische chirurgie.
Fillers is helemaal niks essentieels aan. Botox misschien in 1 van de 10 gevallen. En plastische chirurgie bij hun is alleen cosmetisch. En al zou je die ene ooglidcorrectie tussen alle facelifts en borstvergrotingen als medisch kunnen zien, dan nog is het niet zo essentieel dat het niet een maandje kon wachten.
Ik vind het gewoon erg dubieus. Tandarts snap ik, mondhygienist ook, maar dit vind ik echt op de grens.