Zou WE nu nog steeds er op tegen zijn dat hoger beroep vrijdag al is?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dinopino schreef:Hier word ook niet ingeent en dat geld niet alleen voor mij, maar ook voor mijn paarden en mijn honden.
Snap ook niet dat jullie je als proefkonijntjes laten gebruiken. En een stuk van een chimpasee in je laten spuiten.Weet niet of het waar is,maar lees net dat er in Duitsland iets van 600.000 vaccinaties iiggen, die ze na al die slechte berichten uit Engeland niet durven te gebruiken. In Tanzanie waar destijds de motorolie en de papayas door de WHO positief waren getest en vervolgens de who het land hebben uitgetrapt,kun je nu heerlijk vertoeven. Daar is geen corona, waarschijnlijk hebben ze de motorolie na 21:00 binnen gezet en de papayas eenzaam opgesloten met een mondmasker.
Dinopino schreef:Hier word ook niet ingeent en dat geld niet alleen voor mij, maar ook voor mijn paarden en mijn honden.
Snap ook niet dat jullie je als proefkonijntjes laten gebruiken. En een stuk van een chimpasee in je laten spuiten.Weet niet of het waar is,maar lees net dat er in Duitsland iets van 600.000 vaccinaties iiggen, die ze na al die slechte berichten uit Engeland niet durven te gebruiken. In Tanzanie waar destijds de motorolie en de papayas door de WHO positief waren getest en vervolgens de who het land hebben uitgetrapt,kun je nu heerlijk vertoeven. Daar is geen corona, waarschijnlijk hebben ze de motorolie na 21:00 binnen gezet en de papayas eenzaam opgesloten met een mondmasker.
Dimphyl schreef:Mijn antwoord voor de vraag over vaccinatie:
Ja ik ben gevaccineerd als baby, niet voor alles echter, maar die vaccins zijn al jaaaaaren getest (en worden ook al zo lang gebruikt) en zijn bewezen effectief.
Ik begrijp niet helemaal wat er nu met de rechtszaak/kort geding is gebeurd. Er wordt nu gemeld dat avondklok alsnog van kracht is, betekend dit dat de rechter (of iniedergeval de uitspraak van) van vanmiddag dan als 'onjuist' wordt gezien?
Want wat ik begreep was dat de avondklok sowieso niet meer vandaag hersteld kon worden omdat die uitspraak gedaan was, maar ivm Demissionair kabinet zouden ze dan niet nog die wet kunnen doorduwen? Iemand die hier uitleg over wil geven voor een leek in de rechtswereld?
secricible schreef:Dimphyl schreef:Mijn antwoord voor de vraag over vaccinatie:
Ja ik ben gevaccineerd als baby, niet voor alles echter, maar die vaccins zijn al jaaaaaren getest (en worden ook al zo lang gebruikt) en zijn bewezen effectief.
Ik begrijp niet helemaal wat er nu met de rechtszaak/kort geding is gebeurd. Er wordt nu gemeld dat avondklok alsnog van kracht is, betekend dit dat de rechter (of iniedergeval de uitspraak van) van vanmiddag dan als 'onjuist' wordt gezien?
Want wat ik begreep was dat de avondklok sowieso niet meer vandaag hersteld kon worden omdat die uitspraak gedaan was, maar ivm Demissionair kabinet zouden ze dan niet nog die wet kunnen doorduwen? Iemand die hier uitleg over wil geven voor een leek in de rechtswereld?
Nee, de uitspraak staat nog steeds, die wordt pas as vrijdag in hoger beroep behandelt.
Wat er nu gebeurt is, is dat de uitspraak van de rechter geschorst is tot het hoger beroep.
Iemand anders vergeleek het met een boom. In een kort geding kan bepaald worden dat een boom omgehakt mag worden, daar kun je tegen in hoger beroep gaan. Echter, als je in de tussentijd die boom zou mogen omhakken dan is die weg en heeft hoger beroep dus weinig waarde. Je kan dus vragen om de uitspraak (de boom mogen omhakken) te laten schorsen tot na het hoger beroep. Dat is hierbij gebeurt en de rechter heeft inderdaad aangegeven dat er geschorst wordt, omdat de gevolgen van opheffen hoger zijn dan 3 dagen wachten.
Dimphyl schreef:Mijn antwoord voor de vraag over vaccinatie:
Dinopino schreef:Ja laatst nog een filmpje gezien van iemand die daar zit.En lezen jullie dan de bijlages niet bij de inenting.
Daar staat duideijk chimpansee:-) Gewoon een kwestie van lezen zo moeilijk is dat niet.
Dinopino schreef:Ja laatst nog een filmpje gezien van iemand die daar zit.En lezen jullie dan de bijlages niet bij de inenting.
Daar staat duideijk chimpansee:-) Gewoon een kwestie van lezen zo moeilijk is dat niet.
Citaat:Deze heb ik menigmaal ontkracht, maar doe ik graag nog een over. Er was een inschatting gemaakt van dat ongeveer 10% van de wereldpopulatie besmet geweest was. Dat klopt, maar dat kan je niet vergelijken met het aantal geregistreerde covid19-doden, en dat wordt hier wel gedaan. De gemiddelde Case Fatality Rate (CFR) ligt wereldwijd nu op 2.2%.
New York state (NYS) heeft een vergelijkbaar aantal inwoners als Nederland, daar zitten ze nu op 46.041 covid19-doden, 0.24% van de volledige populatie. Ook daar is waarschijnlijk een gedeeltelijk van de covid19-doden niet meegerekend tijdens de eerste golf, daarnaast is daar nog altijd geen groepsimmuniteit opgetreden, waardoor ze de afgelopen 3 maanden (begin november tot begin februari) ook een flinke 2e golf hebben gehad met 10.000 covid19-sterftes.
dat is appels met peren vergelijken, we mogen Corona ook niet met de griep vergelijkenCitaat:In dat geval zouden mensen ook al een gedeeltelijke bescherming tegen hondsdolheid moeten hebben. Waarbij de incubatie-periode gemiddeld 2-3 maanden is, maar tussen 1 week en 1 jaar kan zijn.
Citaat:pre-immunity already exists and that, due to this, no more than 20% of the population become infected with SARS CoV-2 in any of the countries studied.
Indien dit echt zo zou zijn, betekent dit dat in NYS de 0.2% van de bevolking die overleden is komt van 20% van de totale bevolking als iedereen het nu gehad heeft die het kan krijgen (dat is onwaarschijnlijk gezien het aantal besmettingen dat tijdens de huidige beperkingen nog altijd optreed), oftewel: 1% CFR. Als slechts de helft van die 20% het gehad heeft, zou het zelfs al een 2% CFR. Er is echter geen enkele aanwijzing toe dat een flink deel van de populatie geen risico loopt op covid19 door een al aanwezige immuniteit en waarschijnlijk heeft 20-30% van de NYS bewoners nu covid gehad. Dit brengt de CFR tussen de 0.65-1%, wat past bij de ingeschatte CFR door de WHO van 0.65%.
Citaat:The virus may indeed affect those who are in the vicinity of a diseased person. But exponential multiplication would mean that all, or at least many, of these people would in turn become ill.
Nee, de kans is aanwezig dat wanneer je bij een besmet persoon in de buurt komt, je ook besmet raakt. Maar hoe groot de kans is, dat wisselt hoe groot de virusload is en ja, het heeft ook te maken met je eigen immuunsysteem. Dit is geen bewijs dat een groot deel van de mensen al een afweer heeft tegen covid19.
Citaat:2. The second false claim: symptomless risk of infection
https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4851
Earlier estimates that 80% of infections are asymptomatic were too high and have since been revised down to between 17% and 20% of people with infections.12 Studies estimating this proportion are limited by heterogeneity in case definitions, incomplete symptom assessment, and inadequate retrospective and prospective follow-up of symptoms, however. Around 49% of people initially defined as asymptomatic go on to develop symptoms.
Viral culture studies suggest that people with SARS-CoV-2 can become infectious one to two days before the onset of symptoms and continue to be infectious up to seven days thereafter; viable virus is relatively short lived. Symptomatic and presymptomatic transmission have a greater role in the spread of SARS-CoV-2 than truly asymptomatic transmission.
Oftewel: hoewel de besmettelijkheid bij echt a-symptomatische mensen waarschijnlijk beperkt tot zeer beperkt is, zijn de heflt van de a-symptomtische mensen niet werkelijk a-symptomatisch, maar pre-symptomatisch. En deze groep is 1-2 dagen voor hun klachten wel degelijk besmettelijk. Hierdoor is thuis blijven bij klachten onvoldoende. Ook is het zo dat een heel aantal klachten in lichtere vorm niet voldoende als klacht wordt herkend. Vermoeidheid, keelpijn, spierpijn, hoofdpijn, wat diarree. Allerlei symptomen die je wel degelijk symptomatisch maken, zonder de droge hoest en/of verlies van geur/smaak.
Citaat:3. The third false claim: PCR-based diagnostics
A PCR test cannot distinguish between lifeless viral debris from surviving infection, on the one hand, and from viruses capable of reproducing, on the other. This is a source of error that will become apparent all by itself in the coming weeks and months. This source of error will not change even if your assertion in the podcast of September 29, 2020,
Deze info was van voor de grote tweede golf. Het is duidelijk geworden dat er grote groepen alsnog besmet zijn geraakt.
Dat een PCR-test geen onderscheid maakt tussen besmettelijk en dood virusmateriaal klopt inderdaad. Daarmee is de test echter niet nutteloos en ook het aantal vals-positieve tests kan niet meer dan 0.5% (en hoogstwaarschijnlijk lager) omdat er periodes zijn geweest waarbij de uitslagen onder de 0.5% positieven bleven terwijl er wel ruim getest werd.
Citaat:4. The fourth false claim: the menace of overload of the health care systems
Er wordt aangegeven dat de angst voor een overbelast zorgsysteem (in Duitsland) onterecht is. Er is nooit volledig gebruik van gemaakt en het feit dat er een aantal Covid19-patienten uit het buitenland zijn opgevangen worden als extra argument gebracht dat het onzin is. Daarmee wordt gepasseerd dat er blijkbaar in andere landen, waar normaal ook ruimte is, wel een dusdanig belast zorgstelsel (IC) is dat het uitwijken naar het buitenland nodig bleek te zijn. Ook wordt er geen rekening gehouden met het preventieparadox.
Citaat:Dit is in andere jaren ook al het geval geweest en was toen ook geen reden tot paniek.Citaat:5. The fifth false claim: Restriction on freedom can be beneficial
Er wordt aangegeven dat de R al onder de 1 was gezakt voor 21 maart. Maar als je naar de cijfers kijkt bij OurWorldInData blijkt dat de piek 12 dagen na ingetreden lockdown optreedt. Dit sluit exact aan met een sterk teruggelopen aantal besmettingen vanaf de lockdown (de incubatietijd schommelt tussen de 5-12 dagen, waarbij besmettingen binnen gezinnen nog even na de lockdown door kunnen gaan). Daarnaast loopt het percentage positieve testen in die periode op, dus het is niet zo dat door veel meer te testen alleen meer gevallen gevonden worden terwijl het werkelijke aantal terugloopt. Het gaat van 5.8% positieve testen naar 9.0% positieve testen.
Nou als je naar de golf in September kijkt dan zie je vooral heel veel positieve testen en bijna geen piek in de ziekenhuis opnames of in de sterfgevallen. Sterker nog de piek van de overlijdens door de hitte is duidelijker zichtbaar dan de piek vanaf september. Dus misschien was de lockdown in het voorjaar nog enigszins goed te praten is hij dat nu al lang niet meer.
-------------Citaat:Goed, daar houd ik het voor vandaag op. Wat nog wel interessant is om mee te nemen is dat zelfs Zweden van het aanbevelingssysteem is afgestapt en naar een lockdown-achtige situatie is gegaan omdat ze niet alleen een tweede golf kregen, maar deze ook niet onder controle kregen tot de sterke beperkingen en het aantal sterftes per besmetting veel hoger (2.0%) lag dan bijvoorbeeld in Nederland (1.4%). In de VK zitten ze overigens aan een CFR van 2.9%, met 0.17% van de populatie overleden door covid19.
Dimphyl schreef:Enorm bedankt, hele goede vergelijking! Dus vrijdag krijgen we het pas echt te horen, met 'risico' dat ze tegen die tijd de spoedwet er al door hebben.
secricible schreef:Jeetje nynke, wat ben jij fel op mensen zegDinopino schreef:Ja laatst nog een filmpje gezien van iemand die daar zit.En lezen jullie dan de bijlages niet bij de inenting.
Bronnen graag als je onzin verkondigd. Er staat nergens in enige bijsluiter dat er “stukken chimpansee” in zitten.
Earth schreef:Ja dat is makkelijk gezegd dan he. Want weet je, ik ben niet zo zeer bang om het zelf te krijgen, maar wat als ik per ongeluk een ander besmet die er aan komt te overlijden? Dat kan ik mezelf niet verkopen, jij wel? Is het dan ook eigen schuld, dikke bult?
Ik had gehoopt dat je met ideeën zou komen waarbij je rekening houdt met anderen. Maar goed, dat is dus niet zo. Het voelt voor mij alsof je zegt 'Ik doe mijn ding, of er mensen dood gaan door mij interesseert me niet.'
verootjoo schreef:Nou het verklaart wel die erge spierpijn die je krijgt, in de mijne zat denk ik een iets te groot stuk chimpansee
Dimphyl schreef:Enorm bedankt, hele goede vergelijking! Dus vrijdag krijgen we het pas echt te horen, met 'risico' dat ze tegen die tijd de spoedwet er al door hebben.