Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:06

Wij zijn hier ook verkouden na net corona gehad te hebben. Maar we gaan ineens weer meer doen, ook wel logisch dat de verkoudheidsvirussen ook weer lekker de kop opsteken en overspringen.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:17

Net gebeld met ggd. Hoef helemaal niks. :D

Zonnetje81

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:21

Mijn testen worden minder fel dus het neemt af.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:41

Is het niet zo dat al ben je nog positief op testen je na 10 dagen geen virus meer verspreid?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:43

kiki1976 schreef:
Is het niet zo dat al ben je nog positief op testen je na 10 dagen geen virus meer verspreid?

Kan maar ik geloof dat niet echt met m'n gesnotter en gehoest. M'n zelftest is heel licht positief nu, dus het neemt wel af, maar ik neem aan dat ik nog steeds enige mate van besmettelijk ben helaas.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:47

kiki1976 schreef:

Ja klopt. Ook mensen met klachten zouden volgens onderzoek dan geen levende virusdeeltjes meer uitscheiden. Volgens mij zijn die virusdeelresten ook onderdeel van de verklaring waarom je soms nog lang na herstel nog positief kan testen.

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:48

Hier ook corona. Vorige week dinsdagavond begonnen de klachten, toen een negatieve zelftest. 's Nachts werd het erger en woensdagochtend nogmaals getest en (matig) positief. Bevestigt met een PCR test bij de GGD die dag. Nu zit ik sindsdien in isolatie en zijn mijn klachten zo goed als weg. Alleen nog een milde neusverkoudheid (voornamelijk in de ochtend).

Omdat ik ervanuit ging dat ik maximaal 10 dagen in isolatie moest, heb ik mijn plannen voor dit weekend niet afgezegd. Nu ben ik op dag 10/11 na de klachten en heb ik net een zelftest gedaan en deze is echt knal positief.... Nu kan ik online niet vinden wat nu te doen. Daar staat overal dat ik weer naar buiten mag en dat de test lang positief kan blijven. Iemand ervaring hiermee?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:51

Mijn vriend moet een negatieve sneltest laten zien voordat hij terug naar kantoor mag. Ben benieuwd of hem dat dit weekend al lukt. We zijn inmiddels beide zo goed als klachtenvrij, maar toch.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:03

Hier ook nogsteeds een beetje verkouden.. Begon een week geleden. Neemt gelukkig wel wat af maar is ook nog niet helemaal weg. Vandaag precies 2 WK geleden positief getest. Vanmorgen idd maar eens een zelftest gedaan omdat ik benieuwd was of hij nog positief of negatief was inderdaad. Maar deze was gewoon weer negatief.

Dat van die pcr die langer positief kan testen vind ik idd ook wel een apart idee. Maar vind het onzin die nu opnieuw te laten doen om het eens uit te proberen :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:49

lenaa_tje schreef:
Misschien heeft hij wel niemand besmet hè ? Ik had ook klachten maar bij mij was iedere test, ook de ggd negatief. En heb dus gewoon nog 2 dagen gewerkt. Niemand in mijn omgeving besmet geraakt gelukkig.

Wel een collega in ieder geval en een goede vriend van hem. Mijn vader is opticien dus het zal maar gebeuren dat je oude vader of moeder een bril laat aanmeten en er iemand keihard zit te snotteren en te hoesten en je vader of moeder daarna ernstig ziek wordt.

Vindt het gewoon asociaal mijn vader zit altijd extreem te mopperen op mensen die zich niet aan de regels houden maar zelf doet hij het ook niet. Heb ook gezegd dat ik dat gemopper niet meer wil horen :')

Mijn moeder heeft nog steeds de energie van een zak aardappelen dit is dag 10. Ze mag nu wel weer overal heen maar ze heeft er totaal geen zin in en energie voor ik hoop dat dat snel hersteld

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:12

Ik vind dat altijd maar kort door de bocht. Uiteindelijk kan je alleen maar gokken wie wie heeft besmet.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:21

Nadat ik delta gehad heb ben ik ook constant verkouden geweest. Toen ook niet meer getest, gewoon opgelet en thuis gebleven. Testen had idd geen zin. Maar denk dat het ook wel gewoon komt omdat je immuunsysteem door corona ook gewoon serieus verzwakt is.

Ik voel me vandaag eigenlijk weer zo goed als helemaal beter, buiten nog wat niezen (maar dat kan dus ook mijn allergie zijn). Zondag toch gewoon weer een test doen, als die negatief is ga ik uit quarantaine.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:25

Zertab schreef:
Ik vind dat altijd maar kort door de bocht. Uiteindelijk kan je alleen maar gokken wie wie heeft besmet.

Ja ik ook. Het enige wat je zeker weet is dat het van een ander mens moet zijn gekomen. Zo werkt het nou eenmaal. Onder een stolp leven lijkt ook geen prettige optie, maar dat is het enige om nagenoeg 0 risico te lopen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:27

Hier ook geen enkel idee wie ons besmet heeft, en dat boeit ook vrij weinig om eerlijk te zijn.
Het was eerder niet de vraag of we het zouden krijgen maar juist wanneer.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:30

kiki1976 schreef:
Hier ook geen enkel idee wie ons besmet heeft, en dat boeit ook vrij weinig om eerlijk te zijn.

Precies. Iedereen krijgt het uiteindelijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:35

Zertab schreef:
kiki1976 schreef:

Precies. Iedereen krijgt het uiteindelijk.

Idd. Alleen is de ene er beroerder van dan de andere. En waarom? Geen idee.

Hier is het zelfs waarschijnlijk zo dat mijn man en dochter ieder apart van elkaar besmet zijn. Dit omdat ze beide op dezelfde dag positief testte. Maar buiten hier in huis verder niets met elkaar ondernomen hadden of contact met andere mensen gehad hadden met elkaar.
Mijn zoon en ik waren toen beide nog negatief.
Ik testte een paar dagen later positief, dus ja ik ben vermoedelijk via hun besmet. Tja oliebol happens.

Maar met mijn dochter gaat het niet top, flink benauwd steeds. Ze heeft al astma waarvoor ze dagelijks medicatie gebruikt (2 soorten puffers) met alles nu op de max dosering. Maar het doet niet wat het moet doen. Soms eventjes maar max een uurtje.
Nu achter een saturatiemeter aan. Maar erg lastig als je hem niet zo even op kan gaan halen in de winkel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:40

Gok dat ik op mijn werk besmet ben. Was al ruim 2 weken niet naar de winkels geweest en contact moestuin is allemaal op afstand van meer dan 1,5 meter en in de buitenlucht.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:53

Ik weet ook uiteindelijk niet van wie ik het gekregen heb, maar maakt idd niet zoveel uit. Ik hoop alleen dat ik niemand besmet heb, ik was jarig deze week dus heb toch een aantal mensen gezien, maar gelukkig heeft mijn vriendengroep 2 weken geleden corona gehad. Dus die vonden het gelukkig allemaal niet zo erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:56

Bij ons heeft onze 1-jarige dochter het binnengebracht >;) dat is zo gek want zij is gewoon altijd thuis of in de kinderwagen of of of... en komt zelden in rechstreeks contact met mensen, behalve haar grootouders soms. Maar die hebben het ook van haar overgekregen dus van hen kwam het alvast niet. Ook haar oudere zus kreeg het pas later.

@zebrastreep beterschap voor je moeder! Weet niet hoe oud ze is maar komt vast goed.

Ik ben nu een dikke 3 weken verder en voel me eindelijk weer normaal.
Reuk en smaak herstellen ook langzaam aan, zo blij om :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:00

Hier dag 6. Vanmorgen dacht ik dat het beter ging. Maar helaas.. kreeg net alleen een beetje pudding weg

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:31

Zit vandaag op dag 10. Heb af en toe nog een hoestbui en ik heb m'n neusspray nog nodig anders heb ik geen lucht. Heb zoiezo altijd wel wat last met m'n neusholtes.
Gelukkig heb ik vandaag wel m'n geur weer terug. Dat eet toch wel een stuk lekkerder aangezien je smaak toch anders wordt als je geen ruik hebt.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:12

Ik weet wel zeker wie mij besmet heeft :') Vrijdag op mijn werk (werk als bemonsteraar bij de meest genoemde organisatie in dit topic), was er een politie agent die voor een test kwam. Het was de eerste persoon die ik deze dag getest heb. Tijdens de afname proestte hij enorm, zelfs zo heftig dat ik niet meer door mijn spatkap heen kon kijken. Omdat het een politieagent betrof, hadden we voor hem ook een antigeentest ingezet. Deze bleek positief.

Ben wel naar huis geweest om direct te douchen en om te kleden, maar toen ik dinsdagmiddag van het ene op het andere moment flink klachten kreeg, wist ik wel direct hoe laat het was.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:30

Animal schreef:
Ik weet wel zeker wie mij besmet heeft :') Vrijdag op mijn werk (werk als bemonsteraar bij de meest genoemde organisatie in dit topic), was er een politie agent die voor een test kwam. Het was de eerste persoon die ik deze dag getest heb. Tijdens de afname proestte hij enorm, zelfs zo heftig dat ik niet meer door mijn spatkap heen kon kijken. Omdat het een politieagent betrof, hadden we voor hem ook een antigeentest ingezet. Deze bleek positief.

Ben wel naar huis geweest om direct te douchen en om te kleden, maar toen ik dinsdagmiddag van het ene op het andere moment flink klachten kreeg, wist ik wel direct hoe laat het was.

Ja dan kan je er niet omheen idd

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 16:41

Ik meld mij ook, dinsdagavond wat keelpijn. Wo ochtend gelijk zelf test en was na 3 minuten als positief en kon om 900 gelijk bij de ggd terecht. Ook die positief ;(

Wo keel pijn en duizelig met hoofdpijn met in de avond dichte neus
Do dichte neus en snel buiten adem
Vandaag snel buiten adem, neus met poses open en duizelig. Veel oorpijn. Hartstikke moe

Hier op het werk opgelopen, of van een arts of patiënt. Heb in het afgelopen jaar zo vaak boven een ‘oeps toch positief’ gehangen dat ik het nu niet echt meer verwachte. Toch wel :')
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 11-03-22 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 16:41

Ik vind het eigenlijk best vreemd dat er gekeken word naar een zelftest hoe ‘erg’ je nog corona hebt.
Dat knalrode of vervaagde rode streepje heeft daar niks mee te maken hoor. Je hebt niet een beetje corona of veel corona :')
Je moet gewoon 5 dagen in isolatie en 24 uur klachten vrij zijn, dan mag je weer uit huis.
Een test kan 8 weken positief blijven testen, dus heeft niks te maken met of je nog besmettelijk bent of niet.