De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:52

Italië heeft een prima gezondsheidszorg, maar ze kunnen het gewoon niet aan. Iets waar ze in NL ook bang voor zijn.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:53

DubbelDun schreef:
Italië heeft een prima gezondsheidszorg, maar ze kunnen het gewoon niet aan. Iets waar ze in NL ook bang voor zijn.

Heb ook wel andere verhalen gehoord.. snap ook dat ze het niet aankunnen. is allemaal erg genoeg

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:54

raket schreef:
Ik heb dat soort contacten al sinds de herfst ontweken. Omdat ik geen griep wilde.

Heb je enig idee hoe je het zelf hebt opgelopen?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:55

DubbelDun schreef:

De gezondheidszorg is daar lang niet zo goed geregeld als hier in NL.

Wij mogen in onze handjes klappen dat we in een (wat gezondheidszorg betreft) in een land wonen welke voorop loopt in kunde.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:56

Ik lees op Facebook berichten over mensen die benzine gaan hamsteren, echt bizar. Daar word ik dus wel bang van he. :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:56

Ik zou eerder bang zijn voor de manier waarop ze het op gaan slaan...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:57

Het is onbekend waar ik het opgelopen heb. Ik ben niet in de risicogebieden geweest, degene die ik ken die daar waren heb ik hooguit mee geappt.

Ik heb niet aan deurklinken, pinapparaten en dergelijke gelikt.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:58

DubbelDun schreef:
Ik zou eerder bang zijn voor de manier waarop ze het op gaan slaan...

Is eindelijk die vuurwerk wet erdoor krijg je dit weer...

Sassii

Jeetje, wie weet is er dan nog iemand in je omgeving die het heeft.

lovee

raket schreef:
Het is onbekend waar ik het opgelopen heb. Ik ben niet in de risicogebieden geweest, degene die ik ken die daar waren heb ik hooguit mee geappt.

Welke regio woon je? En hoe oud ben je als ik vragen mag :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:59

@raket: Hebben ze wel een trace-onderzoek gedaan ?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:59

Giolli schreef:
Ik lees op Facebook berichten over mensen die benzine gaan hamsteren, echt bizar. Daar word ik dus wel bang van he. :=

Zou ik niet te serieus nemen. Ik vind het hamsteren sowieso een tikje overdreven. We moeten het virus zeker serieus nemen maar als je bedenkt dat 500 van de 17 miljoen mensen op dit moment besmet zijn dat duurt het nog wel even voordat we zodanig aan de afgrond zitten dat we niet meer naar de supermarkt kunnen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:01

raket schreef:

Sorry, maar hoe serieus de situatie ook is, om je laatste zin moest ik wel even grinniken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:02

raket schreef:

Het virus heeft in ieder geval je humor nog niet aangetast :')

Heftig allemaal hoor. Ik hoop dat je herstelt als een Raket, maar zo klinkt het allemaal niet. -O-

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:02

MarcoBorsato schreef:
Er brandt sowieso altijd licht.

We mogen alleen even niet schouder aan schouder staan.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:03

Ik kwam vandaag langs een apotheek waar ze een pakje mondkapjes voor 100,- verkochten. :oo
Dit was in Amsterdam, 2 Franse toeristen spraken me aan en vertelde dat er in Parijs geen meer te krijgen waren en dat ze het dus toch maar hadden gekocht. Absurd!

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:03

germie schreef:
In de folder van het centraal militaire hospitaal staat: 'Als je in een NORMALE provincie woont mag je gewoon komen werken met verkoudheidsklachten (tenzij je denkt het virus te hebben, zie hieronder)'

:D :D :D :D :D Kennelijk is Brabant een abnormale provincie.

Ja is het al jaren.... 8-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:06

Toch bijzonder om te lezen hoe snel het zich nu verspreid over de wereld. Als je dit topic terug gaat lezen op de begin pagina’s dan lees je nog dat het zich niet kan verspreiden via voorwerpen en objecten maar alleen via menselijk contact. Hadden ze het toen mis of is het virus gemuteerd naar een vorm die wel net zoals griep op voorwerpen aanwezig kan zijn?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:07

DubbelDun schreef:

Er zijn wel veel meer hoogbejaarden. Er gaan daar tijdens griepepidemieën ook enorm veel ouderen dood.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:09

Shaggy09 schreef:
Giolli schreef:

Zou ik niet te serieus nemen. Ik vind het hamsteren sowieso een tikje overdreven. We moeten het virus zeker serieus nemen maar als je bedenkt dat 500 van de 17 miljoen mensen op dit moment besmet zijn dat duurt het nog wel even voordat we zodanig aan de afgrond zitten dat we niet meer naar de supermarkt kunnen.

Zelfs het RIVM geeft aan dat er veel meer mensen besmet zijn. Ze testen niemand meer uit italie ( thuisblijven en uitzieken) en ze testen ook geen huisgenoten van zieken meer.
Tekort aan testen en tekort aan mankracht. Wat belangrijk is is om de verspreiding in kaart te hebben.
Dus iedereen met longontsteking in het ziekenhuis wordt bv wel getest.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:10

Klopt, het is inderdaad waarschijnlijk dat er veel meer besmettingen zijn. Ik vind het wel zorgelijk dat we nu geen vat erop hebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:16

Raket, blij dat je je goed genoeg voelt om thuis te blijven en lekker met de kat op schoot kunt zitten.
Pepperrr, slaat de AB al aan en voel je je al beter?

Tja, en mijn man zegt hier altijd, ik ben de enige normale, de rest is gek. Klopt dat dan toch? Hij is een Groninger die in Brabant woont. _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:17

Mijn schoonzus net aan de lijn, begint ziek te worden. Is normaal voor haar elke winter maar ze is de afgelopen weken een aantal keer in het ziekenhuis ( Den Bosch) geweest dus ze houd het goed in de gaten en heeft zichzelf al in huis verschanst met haar man. Hoop zo voor haar dat het geen coronavirus want ze heeft zwakke longen door een kinkhoest infectie als baby. En ze is in de 70.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:20

Shaggy09 schreef:
Klopt, het is inderdaad waarschijnlijk dat er veel meer besmettingen zijn. Ik vind het wel zorgelijk dat we nu geen vat erop hebben.

Ik merk aan mezelf dat ik regelmatig denk: waar gaan ze morgen mee komen?

Vrijdag werd in eerste instantie gemeld voor Brabant: dit weekend sociale contacten beperken en bij hoest/verkouden/koorts thuis blijven/werken.
Dit werd later uitgebreid naar maandag 16 maart.
Gisteren werd bekend evenementen boven de 1000 bezoekers te schrappen.
Vandaag kwam het advies geen sportwedstrijden te organiseren en heeft oa de KNHB alle trainingen en wedstrijden opgeschort tot maandag 16 maart.

De besmettingen worden niet minder, wat is de volgende maatregel?...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:22

Eigenlijk gaat het dus nu al mis bij de gezondheidszorg door te korten. Het ziekenhuis in Rotterdam schrapt operaties omdat er een te kort is aan maskers en gazen. Ik heb geen idee hoe ze dat nu dan doen als uitstel van een operatie iemand zijn leven in gevaar kan brengen, of zouden ze nog bij andere ziekenhuizen terecht kunnen? Of laten ze die wel doorgaan?
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 11-03-20 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt