Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 20:19

Al een tijdje niet meer bijgelezen, nu ook nog niet helemaal bij, maar haal ik nog wel eens in. Ik heb donderdag kine (heet bij jullie Nederlanders fysio :) ), die zal wel zicht hebben wanneer ik terug mag lopen, zou nu nog te pijnlijk zijn, ben enkel in een heet bad pijnvrij. Mijn klaplong is gelukkig perfect hersteld, maar de 2 helften van mijn sleutelbeen staan nog 1 cm uit elkaar in een hoek van 30 à 40°, en heb nog een harde plek op mijn linkerborst die pijnlijk is bij beweging, misschien door één van die gebroken ribben. Sinds de laatste controle eergisteren weet ik nu ook de oorzaak van de pijn onderaan mijn schouderblad: daar zit ook een scheurtje. Dus 5 letsels, en heb de diagnose in 4 keer doorgekregen, en ik had het al niet zo voor ziekenhuizen, pff ...

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 20:37

Amai klinkt heftig hwn! Moeten ze je sleutelbeen niet opereren dan?

Ik ben ook een uurtje gaan lopen, het was al donker, maar heel rustig zo, bijna geen auto's tegen gekomen, was heerlijk.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 20:48

Dat klinkt inderdaad heftig hwn! Wat is er gebeurt? Dat heb ik nog niet mee gekregen geloof ik.

Hier staat het hardlopen op een laag pitje momenteel, baal ontzettend maar mijn knie blessure is nog niet ove. In plaats daarvan 2x in de week fietsen of mountainbike... Ga dinsdag's wel naar de training en doe dan alleen de warming-up en de loopscholing mee. Gelukkig is m'n trainster heel betrokken en kijkt elke week voor of na de training even naar me en masseert het wat los allemaal.

Maar.... geduld... Is lastig als je graag wil lopen. Zullen jullie vast wel ervaring mee hebben :Y)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:21

@Aagje, ben op 20 oktober nogal hard van mijn paard gevallen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 09:37

Fleury schreef:
Veel plezier Lies! Crossjes zijn leuk. Kort en snel, dat ligt mij toch ook wat beter hoewel ik wel voldoende kracht mis. Doe je ook mee met een competitie?

Ik zou het gewoon eens doen! Ik mis ook nog heel veel kracht maar ik dacht ik ga gewoon :+
Er worden 4 dezelfde wintercrossen georganiseerd (dit zit ook in de competitie van de club) en ik wil gewoon iedere keer sneller lopen.

Doel; 4,2 km heuvel op, heuvel af in 24 minuten. En ik kwam met 22:18 over de finish :+ ruim behaald maar spierpijn nu haha
Doel voor de volgende; 21:30

Ik snap helemaal wat je zegt Aagje maar uiteindelijk is iets meer tijd nemen voor herstel wel de manier om langer weer goed te kunnen lopen..

Maar even rustig aan hwn, dat van het sleutelbeen heb ik ook gehad. Bij mij hebben ze dat niet netjes hersteld dus ik loop nu met een bot wat een beetje in een v loopt met op het puntje van de v een hele bult bot; als het kan, en de fysio raadt het ook aan misschien toch maar even langs gaan. Sterkte!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:11

liespower94 schreef:
Maar even rustig aan hwn, dat van het sleutelbeen heb ik ook gehad. Bij mij hebben ze dat niet netjes hersteld dus ik loop nu met een bot wat een beetje in een v loopt met op het puntje van de v een hele bult bot; als het kan, en de fysio raadt het ook aan misschien toch maar even langs gaan. Sterkte!

Dat van die bult heb ik ook, maar dat vind ik niet erg. Heb je verder nog pijn/last ervan? Hoelang duurde het voor het aaneen gegroeid was?

Pijn valt bij mij best mee, maar dat is doordat de andere blessures pijnlijker zijn, en arts zei dat ik blijkbaar hoge pijngrens heb, ben geen dag thuisgebleven van mijn werk ervoor (gelukkig 10 dagen later wel verlof) en mest weeral mijn stallen uit en zo, alleen hoeven uitkrabben lukt nog niet.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:18

hwn schreef:
liespower94 schreef:

Dat van die bult heb ik ook, maar dat vind ik niet erg. Heb je verder nog pijn/last ervan? Hoelang duurde het voor het aaneen gegroeid was?

Pijn valt bij mij best mee, maar dat is doordat de andere blessures pijnlijker zijn, en arts zei dat ik blijkbaar hoge pijngrens heb, ben geen dag thuisgebleven van mijn werk ervoor (gelukkig 10 dagen later wel verlof) en mest weeral mijn stallen uit en zo, alleen hoeven uitkrabben lukt nog niet.

Ik heb kan met rechts niet iets boven mijn hoofd pakken, en als ik te veel spierspanning opbouw in mijn nekspier die overloopt naar mijn schouder dan verga ik van de pijn.
Dus dat leer je heel snel af :Y)
Ook zware dingen tillen waarbij het gewicht echt aan je arm hangt is geen succes.
Maar ik denk ook niet dat dat goed komt want we zijn nu 6 jaar verder..
Het aan elkaar groeien heeft bij mij denk ik 2 maanden geduurd.

Goed dat de pijn zo meevalt. Ik had er een zware hersenschudding bij dus ik was de hele dag stoned van de pijnstillers dus ik heb geen idee hoeveel pijn het deed.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:55

Hwn zo te horen heb je nog wel even te gaan tot je helemaal hersteld bent. Ik ben blij dat het ergste dat ik heb opgelopen van 20 jaar paardrijden verrekte enkelbanden zijn. (Ik rij niet meer trouwens)

Liespower goed gedaan en een mooi doel voor de volgende keer!

Ik heb vanmorgen genoten van de Arnhem Urban trail. Door hele leuke gebouwen gekomen, met mensen van instagram kennis gemaakt en lekker met mijn loopmaatjes gekletst.

Vooral de koepelgevangenis was mooi, daar was ik nog nooit geweest.

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 19:31

Je zou bijna vrijwillig het gevang in gaan :D !

Loopmaatje en ik hebben vandaag de Halve van Ell gedaan. Heerlijk gelopen, mooi weer, veel gelachen, geen andere doelen gesteld dan lol en foto's / selfies maken en dan toch nog bruto-tijd een PR. Netto-tijd ging de mist in .... vergat de tijdsregistratie uit te zetten bij de finish en kwam ik op de wc pas achter :D :') .
In het nieuwe jaar langzaam de afstand maar weer eens een stukje uitbreiden.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 19:38

Wat leuk Gem! Wij zouden misschien ook gaan, maar ik zit met m'n blessure dus kon helaas niet. Volgens mij is trainster ook niet geweest. Jammer, want het was heel mooi weer! In plaats daarvan ben ik met de mountainbike het bos in geweest, was ook leuk.

Wat is het verschil tussen netto- en bruto tijd als ik vragen mag? En voor welke afstand ben je gegaan?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 20:38

Ik heb de halve marathon gelopen. De brutotijd is de tijd vanaf het startschot om 10.30.00 uur tot het moment dat jouw 'chip' (zat vandaag aan je startnummer vast) over de finish gaat en uitgelezen wordt. Aangezien niet iedereen tegelijk kan starten, loopt de tijd natuurlijk al voordat je als achterhoedeloper überhaupt in de buurt van de startlijn komt. Ik druk mijn horloge zelf altijd pas in wanneer ik de startlijn passeer, dan heb je de nettotijd.
En dan heb ik zelf eigenlijk altijd nog een uitgeklede versie daarvan, want ik moet steevast onderweg een keer wc-bezoekje doen. Mijn horloge staakt de registratie tijdelijk wanneer ik niet meer beweeg en gaat weer registreren wanneer ik verder loop. Eigenlijk is dat geen eerlijke manier van meten, maar voor mezelf vind ik het wel okee om te weten wat ik gelopen zou hebben zonder wc-bezoek. Uitrusten doe ik er in iig niet van, het zit me juist in de weg omdat het veel tijd kost om daarna weer in een lekker ritme te komen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:53

Mooie foto supervixen, klinkt als een geslaagde run! Zo'n Urban trail lijkt me erg leuk om te doen, daar ga ik ook maar eens naar kijken :j

Ik heb vandaag heerlijk gelopen, door de duinen en daarna het strand op, totaal zo'n 11,5 km. In de voorbereiding naar Egmond wil ik vooral trainen op heuvels + strand in verschillende omstandigheden, qua afstand zit ik al aardig goed met bijv. de zevenheuvelenloop laatst nog.

Heeft een van jullie ervaring met de halve van Egmond - wat voor schoenen zijn daar het handigst? Ik heb 'gewone' hardloopschoenen met flinke demping (tegen overproneren etc., echt een stability schoen) die eigenlijk niet echt prettig lopen in mul zand en ongelijke ondergrond; daarnaast heb ik trailschoenen die erg fijn lopen op onverharde ondergrond maar weinig tot geen demping cadeau geven. Ik hoor wisselende verhalen over het 'duinstuk' van de route; is dat grotendeels verhard of vooral zandpaden?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:22

hwn die val heeft behoorlijke gevolgen gehad. Hoe lang is het geleden. Hopelijk gaat de rest van het herstel nu snel.
Wat een prachtig loopweer he. Vandaag dus weer een marathon (of eigenlijk iets meer dan een marathon want de officiele afstand was 42,5km) gelopen. Was de vierde in 36 dagen. Was bijna geheel onverhard met een aantal mountainbike parcoursjes maar ook mooie slingerpaadjes door de heide. Echt schitterend , heb er van genoten.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:53

@Greetje, is intussen al 5 weken. Heb voor morgen ook al afspraak ingepland in ander ziekenhuis, weinig vertrouwen in hetgene waar ik geweest ben, gelukkig gaat zoiets in Belgie heel wat makkelijker dan in Nederland. Ik overweeg toch een operatie, mocht het herstel dan sneller gaan, al doet het sleutelbeen nauwelijks pijn, maar is vervelend dat ik enkel kledij met knopen of ritsen aan kan.

@SV, ik zit al 35 jaar in de paarden (weliswaar met rijstop van 15 jaar), en is de 1e keer dat ik in het ziekenhuis beland ben erdoor.

Maar ik kijk ernaar uit tot ik hier weer gezellig kan meekletsen over mijn loopjes. Vrijdag ook gezellig bijgepraat met de loopmaatjes van de joggingclub: het was inschrijvingsavond, gebeurt op café, dus was wel een gezellige boel.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:13

Hanmar schreef:
Mooie foto supervixen, klinkt als een geslaagde run! Zo'n Urban trail lijkt me erg leuk om te doen, daar ga ik ook maar eens naar kijken :j

Ik heb vandaag heerlijk gelopen, door de duinen en daarna het strand op, totaal zo'n 11,5 km. In de voorbereiding naar Egmond wil ik vooral trainen op heuvels + strand in verschillende omstandigheden, qua afstand zit ik al aardig goed met bijv. de zevenheuvelenloop laatst nog.

Heeft een van jullie ervaring met de halve van Egmond - wat voor schoenen zijn daar het handigst? Ik heb 'gewone' hardloopschoenen met flinke demping (tegen overproneren etc., echt een stability schoen) die eigenlijk niet echt prettig lopen in mul zand en ongelijke ondergrond; daarnaast heb ik trailschoenen die erg fijn lopen op onverharde ondergrond maar weinig tot geen demping cadeau geven. Ik hoor wisselende verhalen over het 'duinstuk' van de route; is dat grotendeels verhard of vooral zandpaden?

Normale hardloopschoenen kunnen prima hier in Egmond!
De paden door de duinen zijn haast niet mul, deels semi-verhard en zelfs deels verhard. Ik loop er altijd gewoon met mn stabiele hardloopschoenen en dat gaat prima. Blijft natuurlijk wel net waar je voorkeur ligt :-)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:33

Hanmar schreef:

Ik vind trailschoenen in mul zand of op strand veel te zwaar en vervelend lopen. Ik loop strand en duin graag op lichte schoenen met weinig demping.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 07:31

Goed om te weten, dank jullie! :D

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:21

Gaaf die koepel SV! Maar je loopt daar dan dwars doorheen? Het is ook niet afgezet voor anderen ofzo?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:13

Nee niks is afgezet, de hele route is aangegeven met pijlen met 'urban trail' erop. Bij een paar plekken staan verkeersregelaars.
Maar goed, het was zondagochtend, dus dan is het nog redelijk rustig in de stad.

Wat ook supertof was, was dat we door een verzorgingstehuis liepen, ze hadden er daar echt een feestje van gemaakt. Alle oudjes in een versierde zaal, feestmuziek erbij. Die hebben de dag van hun leven gehad want alle hardlopers gingen handen schudden en high fiven.

Verder nog door onder andere de run2day, een café, het station, een escape room, de pathé bios (door een lege zaal), het filmhuis, de stadskelders, het trolleybus museum, de coberco fabrieken en de brandweer. Bij elkaar zo'n 20 gebouwen.

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:08

Ik heb die in Den Haag gelopen en vind het de tofste loop die ik ooit gedaan heb. Wat een sfeer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:43

Die zijn hier altijd op zondag en dan werk ik helaas. Wil hem in Gent ook ooit eens lopen.

Vandaag lekker rondje in de schemer :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:33

Ik heb vorig jaar de Urban Trail van Eindhoven gelopen met mijn Engelse schoonzus. Zij had dit op haar bucketlist, maar het viel haar tegen. Vooral het 'loopgedeelte', we kwamen nauwelijks aan lopen toe, en dan spelen de temperatuurverschillen op. Steeds de warmte / kou in, weer een wachtrij buiten en afkoeling... Ik wil graag mog eens, maar wel in een ander jaargetijde.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 06:29

Wij konden overal doorlopen, behalve bij de escape room.
Je moet er ook anders ingaan dan een gewone hardloopwedstrijd natuurlijk.
Arnhem had er echt een feestje van gemaakt. Ik kom al mijn hele leven in Arnhem, maar toch weer nieuwe dingen ontdekt.
Temperatuurverschillen heb zelf geen last van gehad.
Heb er ook eentje in Utrecht gedaan een paar jaar geleden, die was ook leuk, maar Arnhem was leuker.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 07:08

De halve marathon van Egmond aan zee is eigenlijk maar een paar km echt over het strand en de rest door het dorp of de duinen en dat is ook verhard. Probeer op het strand op het harde stuk te lopen als dat kan ivm de waterstand. Ik zou mijn gewone hardloopschoenen aan doen iig.

Fijn dat de loop zo leuk was supervixen. Ik heb 1 keer meegedaan aan een funrun maar dat is toch niet helemaal mijn ding. Ik kan het dan toch niet loslaten om gewoon relaxed te lopen ookal klinkt jouw beschrijving wel heel leuk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:36

Het gaat bij zo’n urban trail idd helemaal niet om tempo of tijd. Ze zijn in België wel erg duur.