[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:39

Misschien kunnen Denice en Winner wat tips uitwisselen wat betreft het wintersporten. :P
Succes Roosch vandaag.
Dame23, gefeliciteerd. :D Maak er een leuke dag van!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:08

Vergeet niet dat skieen, snowboarden, etc. een sport is he!
Ik was toen ik ging wintersporten af gevallen, en at toen gewoon patat enzo :P

Maar helaas zit ik nu op school.... :P

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:24

oehh wintersporters lekker lijkt me dat, zonnetje, sneeuw, lekker bewegen, en ook een beetje genieten van Apres Ski!!

Lekker dat je zo'n lekkere dag hebt gehad Hannaaapje, het weer en het zonnetje waren ook heerlijk!
Gefeliciteerd Dame24 met je verjaardag! wauw 7 km hardlopen! Ik heb gisteren les 21 van Evy gelopen, was vermoeiend maar zo'n gaaf gevoel erna zeg! vriend mee op skates die was ook helemaal onder de indruk haha!
Bonjoy wat een mooi gezichtje heb jij zeg!
Hier net weer geshred, deze week ff goed opletten op het eten, anders sluipen er toch weer wat vettere dingetjes in en das niet de bedoeling!
haha Michelle school... ik mag vanavond weer! Wat doe jij?

Succes iedereen weer met de strijd tegen de kilo's!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:33

Dame23 schreef:
Bedankt :D

Ja dat klinkt als een goed sportschema, dan kan ik alleen nog maar zeggen: Luister naar je lichaam.

Ook nachtdienst Aleeneh? of kan je niet slapen...

Haha nee ik was gewoon nog laat op. Kon uitslapen ook, maar had er niet op gerekend dat ik wakkergesmst zou worden >_>
Dankje voor de tip :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:37

Ik doe bedrijfsadministratie, mbo niveau 4, maar het is niet wat ik later wil doen, waardoor ik geen motivatie meer kan vinden om uberhaupt aan school te gaan. Maar ik wil wel deze opleiding afmaken... maar hoe? :+

Gister een jurycursus bij gewoond, ik zou eigenlijk meerijden, maar paardlief is nog niet helemaal goed. Maar wauw, wat was kijken alleen al leuk zeg! Onwijs veel geleerd, het er bij zitten bij het nabespreken van de proef is zo leuk, zo leerzaam! Echt zeker voor herhaling vatbaar! alleen het kijken bij de nabespreking is al super!

Heb daardoor alleen wel slecht gegeten, geen avond eten, en in plaats daarvan een kaascroissantje en een pakje sultana en later nog een klein zakje chippies (verdeeld over de hele avond, was pas laat thuis). Was gister al kwart over 5 op, en lag er pas rond 12uur in, vanaag kwart voor 7 eruit..... ben kapot! :P

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:45

Dat klinkt pittig ja! ik heb vorig jaar de jurycursus gedaan, en op die avonden at ik altijd iets bij de Mac of haalde ik van te voren frietje... zooo slecht! maar indd wel ontzettend interessant!

Ik doe HBO bedrijfseconomie en daar hebben we ook bedrijfsadministratie, dat vind ik juist het leukste vak! Maar ik snap wel dat als je er over twijfeld, dat het enorm saai kan zijn!

Ik heb mn warme middageten al weer op en dan mag ik straks weer naar school!

Wat gaat iedereen vanavond eten? Ik denk dat ik 2 volkorenbroodjes meeneem en dan op school wat beleg pak en misschien nog een soepje...

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:00

Zaff schreef:
Hee allemaal!

Sinds ik vorig jaar 5 kilo ben aangekomen en mijn ideale BMI gewicht heb berekend, wil ik 10 kilo afvallen.
Ik wil dit doen om op mijn eten te letten en meer te sporten (ben van 6x per week 2 uur per dag sporten vorig jaar naar 0 gegaan :o).

Ik heb twee korte vragen.

Is dit een goed basis lijstje?

O: 2 volkoren boterhammen met kipfilet
T: Appel + Vk bh
L: vk bh + cup-a-soep
T: 2 crackers met kaas
A: Verschillend
T: Niets

Overdag drink ik alleen water, thee en koffie (altijd al gedaan).

Ik eet 90% van de tijd kipfilet op mijn brood, omdat dit arm aan calorieën is en lekker.
Is het erg dat ik hierin niet/weinig varieer?

Alvast erg bedankt voor de antwoorden!

Groetjes

Ik zou je aanraden om wel wat te varieren in broodbeleg (denk aan gekookt ei, runderrookvlees, pindakaas) en om minimaal 1 maaltijd geen brood te eten maar bijvoorbeeld een bak joghurt met suikervrije muesli of een salade met groenten, ei/vis/kip en wat granen zoals quinoa of volkorenpasta.
Ook zie ik nergens fruit staan, minimaal 2x per dag! Kijk ook even naar een goede multivitamine, want je krijgt zeer beperkte vitaminen binnen nu.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:20

wollie2004 schreef:
Dat klinkt pittig ja! ik heb vorig jaar de jurycursus gedaan, en op die avonden at ik altijd iets bij de Mac of haalde ik van te voren frietje... zooo slecht! maar indd wel ontzettend interessant!

Ik doe HBO bedrijfseconomie en daar hebben we ook bedrijfsadministratie, dat vind ik juist het leukste vak! Maar ik snap wel dat als je er over twijfeld, dat het enorm saai kan zijn!

Ik heb mn warme middageten al weer op en dan mag ik straks weer naar school!

Wat gaat iedereen vanavond eten? Ik denk dat ik 2 volkorenbroodjes meeneem en dan op school wat beleg pak en misschien nog een soepje...

Die jurycursus was superleuk! ik had een foto gemaakt, van alle jury's die daar stonden:
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... 24043.jpg/
Een hele boel van die foto hebben hem al geliked op Facebook :j _/-\o_

Ik ben pas om 4 uur klaar met school vandaag :') |(

Ik wil niet in deze richting verder, maar wat ik wel wil, daar ben ik nog niet uit, helaas....

ik ben elke dag om 4 uur uit, behalve vrijdag, van half 3, maar vrijdags heb ik altijd autorijles, heeel handig rooster als je wil hardlopen... In de avond doe ik mijn paardje altijd, dus dan wordt t krap, en dan denk ik al snel: laatmaar :P
Moet nu echt vaker gaan hardlopen... t is goed voor calorieen verbranden en ik doe in september mee aan de Dam tot Dam loop :+ is helemaal niets voor mij, maar ik ga het doen, en ik ge het halen ook :j ik ge ervoor!!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:23

Grappig he al die jury's op een rij. Ik heb vorige week ook moeten voorrijden voor een vriendin van mij. Was wel leuk.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:22

Mm vandaag sla mee gehad naar school
Sla wat kaas tomaat en ei ^^ jammie!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:58

Allereerst: Dame23, van harte gefeliciteerd!! :D Wat leuk zeg zo’n jurycursus, klinkt interessant :)

Jullie hebben gelijk hoor, schuldig voelen heeft geen zin. Ik heb afgesproken met mijn moeder dat er niets lekkers in huis komt, maar dat ik elke zaterdag (met Diezel ;)) iets ga halen, gewoon iets kleins. Dus bijvoorbeeld een lekker toetje, OF een lekker koekje, OF… :)

Hannahaapje, ik ga nu ook met 1 kilo in de 2 á 3 weken.. maar langzaam, zeker als je al wat kwijt bent, is alleen maar goed. Zo komt het ook niet in een rap tempo er weer bij :) Oh wat een heerlijke dag!! Hier is het ook zo mooi weer, geniet er zo van <3

Lekker Denice, klinkt goed!! :D

Wij eten gekookte aardappelen, spinazie en een groente burger :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:28

Ik meld me ook weer! Lente is lekker aangebroken zo vandaag en ik ben ruim voldoende hersteld van mijn peesblessure. Wat betekent dat ik sinds zondagavond weer begonnen ben met hardlopen voor 3x in de week. Verder ben ik begonnen met zoveel mogelijk suikervrij te eten om te kijken wat dat voor me doet. Ik eet wel brood tussen de middag, en in de light sojamelk die ik gebruik om mijn havermout mee te maken zit ook wat suiker. Daarnaast eet ik 's avonds gewoon wat de pot schaft, maar verder probeer ik suiker zoveel mogelijk te mijden. En ik moet zeggen, dat scheelt veeeeel! En vooral veel honger! Ik kan nu veel langer op mijn eten teren en ondanks dat ik al een tijd op de GI-waardes lette, helpt dit net een stapje meer :)

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:27

@Wollie, succes op school. Tot hoelaat moet je? Ik moet vandaag en morgen nog werken van 14.00 uur tot 22.30 uur.

@Michelle, lijkt me gaaf die jury cursus. Jammer dat je niet op je eten kon letten maar nu kan je er weer tegenaan. Af en toe moet het even kunnen.

@Corientje, lekker en gezond zo'n salade. Zeker met dat zonnige weer vind ik het altijd heerlijk.

@Corientje ik twijfel ook als ik in de supermarkt sta een keer een groenteburger te halen maar denk dat steeds dat ik het niet lekker vind. Hoe vind jij ze en van welk merk hebben jullie ze?

@Negerzoen welkom op het forum, wil je veel afvallen?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:39

Ja nog 14 kilo. Vorig jaar was ik er al 13 kwijt. 7 daarvan moet sowieso (dan heb ik weer een gezond BMI), over die andere 7 mag ik rustig een jaar doen :) Vorig jaar ook al veel gehad aan dit topic.
Doordat ik vanwege een blessure vrij weinig aan sport mocht doen sta ik al vanaf augustus stil in gewicht. Er is gelukkig ook niks bijgekomen, dus ik heb het wel onder controle :) Nu ben ik weer hersteld dus we mogen ook op het sportieve terrein weer lekker aan de bak!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:10

Ik ben mn schoenen vergeten in mn tas te doen, stond ik bij de sportschool kon ik weer terug! Grrr..

Zo maar hardlopen hier.. heb runkeeper gedownload, kent iemand die app?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:19

wollie2004 schreef:
Dais_ volgens mij wordt obese nog een keer herhaald, ik dacht morgen of woensdag....

Ik kan het zo snel niet vinden, maar zal hem online terugkijken, ik zie net dat dat ook kan. Iig bedankt voor de tip! :) Edit: Woensdagavond 22.30-0.00 op Rtl4 :)

Denice, dat is balen zeg. Als het nu je handdoek is of je flesje water kun je nog wel gaan.. maar zonder geschikte schoenen :n Runkeeper ken ik van horen, maar zelf gebruik ik Endomondo :) Wat knap dat je je zo hebt kunnen inhouden op wintersport! Hopelijk valt de schade mee :)

Negerzoen, fijn dat je weer terug aan de slag mag! :) Succes! :)

Michelle, knap dat je toch ergens nog de tijd en energie vandaan weet te halen om te gaan trainen voor de dam-loop :j Ik ben pas begonnen met bedrijfsadministatie (via de LOI), maar kan geen leerbedrijf vinden en zodoende kan/mag ik ook niet verder :( En leuk dat je een jurycursus bij hebt mogen wonen. Balen van je eten, maar ogh een keertje kan vast geen kwaad :)

Roosch, ben je de dag een beetje doorgekomen? Het weer zat wel mee iig :j

Wat een weertje vandaag! Ik heb weer veel last van mijn schouder en pols (blessure is eigenlijk weer helemaal terug... ;( ) en er was geen ander werk voor me behalve kassa, dus ik mocht thuisblijven vandaag. Heb heerlijk genoten van het zonnetje en lekker alles op het gemakje gedaan. Ik heb nog wel 13km gefietst en 50 minuten gereden met mijn paard en verder lekker in de wei gezeten en van de zon en de paarden rond me genoten. Daar knapt een mens van op :j

Morgenochtend ga ik weer naar pilates. Ik voel mijn buikspieren nu al :')

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:50

Jaja! Ik ben geweest! 2,3 km in 17 min. Donderdag staat er weer een training op de planning, maar morgen eerst spinnen. Het was best nog wel oke, hield het minder goed vol dan ik dacht, maar nu steeds verder en minder wandelen..

Endomondo is volgens mij hetzelfde, vertelt dat programma dan ook hoe lang je al rent en hoe ver en hard enzo? Vond ik wel motiverend, steeds kwam ze even tussen mn muziek door..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:14

Hardlopen kan ik helaas niet ivm knieblessure die al jaren speelt. Ga vanaf vrijdag naar de fysio om de kniespieren te versterken, ben benieuwd wat daarna de mogelijkheden zijn.

Had gisterenavond in bed nog even buikspieroefeningen gedaan maar niet goed genoeg, had vandaag geen spierpijn. :')
Dus daarnet nog even overgedaan, even een schema vinden.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:10

WOW HEB EEN GAVE BIKINI GEZIEN DAMESSSS

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:11

Welkom negerzoen! Goed dat je suikers vermijd, al vind ik je naam dan wel zeer verleidelijk!
Negerzoenen zijn altijd mijn grootste zonde, samen met zelf gebakken brownies... -O-

Thanks Winner, ik moest vandaag tot kwart voor 10. dus ben net thuis. Vandaag ook weer een goede dag qua gezond eten. Morgenavond dan eindelijk wokken! ook zin in!

ik ga aan mijn gezonde nachtrust werken, trusten allemaal!

haha winner: en past ie of is het een stimulans om nog meer ef te vallen?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:13

welke?? foto :)

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:17

Mag ik me hier ook melden? :D
Ik ben Fieneke, 17 jaar, 1.80 mtr lang en 84 kilo. *schaam*
Ben al heel lang aan het pogen te diëten, maar ik kan de verleiding van chocolade niet weerstaan als ik 's middags uit school kom. Soms gaan er echt wel 3 repen doorheen bijvoorbeeld. Puur uit lekkere trek/verveling. Iemand tips om dat tegen te gaan? Ik ontbijt namelijk wel gezond, en lunch en avondeten ook..
Please wie heeft een goede tip?! :p

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:18

Dames, waar oh waar zou een springtouw zich verbergen? Ik weet dat ik hem ergens heb hier, maar waar.. Wil een tandje bij gaan schakelen in de afvalrace..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:20

Anders een nieuwe kopen bij de Kruidvat of Trekpleister?
Heb je er altijd nog eentje op reserve ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:20

Ik heb een beter idee, ik laat pa morgen even zoeken. :)) Die is met pensioen sinds een paar dagen en weet toch niet wat ie met z'n vrije tijd aan moet, haha.