[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

velvetblack

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:34

Blond staat je inderdaad leuker Frummels. Kijkt heel eigen :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:49

Suus: dankjewel, al vind ik bruin zelf niet zo geslaagd. :+

Yasmine: Mijne is nu een beetje uitgegroeid (zie foto in profiel) maar wil m wel weer zoals jij m hebt inderdaad :D Het groeit opeens zo snel :=

elkee: dankje, ik blijf liever bij blond ook, staat iets natuurlijker vind ik. :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 00:45

Help... waar mijn haar last van heeft...
Het bovenste neigt naar droog en vanaf de nek tot over de schouders is het snel vettig? Mijn haar zit maar een paar tellen leuk net na het borstelen om vervolgens als slierten verder te gaan...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 07:29

Gebruik je misschien een andere shampoo dan eerst? Of onlangs geverfd? Hoe vaak was je het? Mijn haar hangt al in vette slierten na anderhalve dag omdat het heel dun is. Ik was het dus gewoon elke dag :)
Dat dat slecht is, is grote onzin. Als iets vies is moet je het wassen, simpel als wat. Zo lang je een milde shampoo gebruikt zoals een' iedere dag' is dat prima. :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 07:35

Meh.. Ik wil weer iets met mn haar maar moet mezelf echt bedwingen om t niet te doen.. Is zo zonde, als ik t knip is t net te kort voor opsteken en dat is irritant (past nu net allemaal in een hoge knot), en high-lights is zonde omdat mn haar lichter wordt in de volle zon, idem met terug naar bruin kleuren. Zeg even allemaal tegen mij dat ik hierin gelijk heb en het dus geldverspilling is :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:46

Het is ontzettende geldverspilling Celiien! :=
mijn haar kan ook prima in een hoog knotje, heb alleen 1 speltje nodig voor een paar plukjes onderin mijn nek, verder heb ik niks gezegd :o

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:26

Frummels schreef:
Gebruik je misschien een andere shampoo dan eerst? Of onlangs geverfd? Hoe vaak was je het? Mijn haar hangt al in vette slierten na anderhalve dag omdat het heel dun is. Ik was het dus gewoon elke dag :)
Dat dat slecht is, is grote onzin. Als iets vies is moet je het wassen, simpel als wat. Zo lang je een milde shampoo gebruikt zoals een' iedere dag' is dat prima. :)

+1.

Hier hetzelfde bekende verhaal.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:37

Ik heb ook dun en relatief weinig haar! En was ook elke dag.
Ik had mijn verdenkingen ook op (elvive volume) shampoo dus was nu al een paar dagen met andere shampoo, maar het sliert nog steeds. moet even zoeken naar welke shampoo nu goed voor me is.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:34

Ik gebruik ook al een tijdje geen conditioner/cremespoeling meer,maar wel anti-klit spray (dat is dus bedoeld voor (handdoek)droog haar). Sindsdien zit het wel stukken beter. Misschien een optie dat eens te proberen :)

f10j

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:49

Hoi,
Ik heb een vraagje. Hoe vaak verven jullie kort haar? Bij mij is het een maand geleden en ik heb al weer behoorlijke uitgroei. Is het verstandig om iedere maand de uitgroei bij te kleuren of moet ik nog even wachten?

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:51

ik doe iedere 4 weken, mijn haar groeit heel snel :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:05

Lous schreef:
Ik gebruik ook al een tijdje geen conditioner/cremespoeling meer,maar wel anti-klit spray (dat is dus bedoeld voor (handdoek)droog haar). Sindsdien zit het wel stukken beter. Misschien een optie dat eens te proberen :)

Maakt antiklit haar niet zacht en glad (dus iets siliconerigs?)

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:43

de meeste wel, er zitten vaak veel siliconen in

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:12

F_Orumster schreef:
Lous schreef:

Maakt antiklit haar niet zacht en glad (dus iets siliconerigs?)

Anti-klit die je uit moet spoelen,dus hetzelfde als conditioner/cremespoeling bijna altijd wel. Daarom dat ik die dus niet meer gebruik.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:56

Ik val even binnen, want mn topic is zojuist gesloten.

Mijn vraag is of elke dag je haar steilen echt zo slecht is? Ik die dat namelijk met een CHI tang en met biosilk. Ik heb middellang haar en vorige week is er een stuk afgeknipt waar door het totaal niet zit, maar ik heb het na het knippen niet meer gestijlt omdat iedereen zegt dat het zo slecht is.

Vroeger had ik krullen, nu is er nog zelden een krul... En het is ook niet steil. Het is gewoon niks :') maar dat was het al voordat ik steilde.

Wat doe ik toch fout? :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:37

Hoi dames! Even een vraagje. Ik wil mijn haar weer helemaal bruin gaan verven want ik ben het paarse zat :') Enige probleem is dat ik het weer wat assiger wil hebben. Kan zilvershampoo ook gebruikt worden op bruin haar, of alleen op blond? Met head & shoulders ga ik de verf eruit spoelen en dat wil ik niet

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:37

Je kan zilvershampoo gebruiken op bruin haar, alleen zal het niet veel doen. Zilvershampoo is echt tegen "geel"

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:41

Ruby1995: Ik stijl zelf al jaren lang bijna dagelijks mijn haar. Mijn ervaring is dat wanneer je een goede heat protector gebruikt en wast met een voedende shampoo en conditioner er niets aan de hand is. Ik doe elke zaterdag een masker in mijn haar en laat elke 6 tot 8 weken de punten bijknippen. Hierdoor blijft het prima gezond!
Wel merk ik dat wanneer ik mijn haar niet föhn en stijl het bijna 2 keer zo snel lijkt te groeien. Dus als je het echt snel weer wilt laten groeien kun je de apparaten beter even links laten liggen. :)

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:03

Even een vraagje, ik heb verschillden kleuren in mijn haar, highlights en lowlights. Nou wil ik de Wella Color Recharge Pigment Conditioner gebruiken om de lowlights mooi bruin te houden ( er zit pigment in de conditioner ) maar heeft dit invloed op mijn highlights? Ik hoop dat iemand hier vanaf weet! :) ( het is namelijk niet de bedoeling dat de highlights donkerder worden )

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:08

Ja de highlights worden helaas dan wel donkerder.

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:09

Ah dan kan ik het beter niet halen, bedankt voor je snelle reactie!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:24

Graag gedaan. Heb namelijk ook niet lang geleden ondervonden :).

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:54

Hoii ik ben op zich voor de gemiddelde 12 jarige denk ik aardig verslaafd aan makeup en haar troepjes :D ik heb mijn haar 1/2 maanden geleden geverfd met rode henna, nu heb ik 2 pakken rode henna in huis staan en wil ik het weer verven maaar nu wil ik me haar ook laten knippen op de manier hoe Avril Lavigne (grote fan) en Demi Lovato het hebben en Cher Lloyd heeft het een hele poos terug ook ooit gehad. Nu wil ik het gesorek met me vader aangaan dat ik het wil laten knippen maar wel op een manier van' ik weet wat ik doe, ik heb er over na gedacht en ik weet hoe het eruit gaat zien bij me' ik ben 12 jaar en ga naar de eerste van havo-vwo maar heeft iemabd nog tipst om het idee goed voor te leggen??

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:17

Met geschoren zijkant bedoel je?

Tjah ik vind het niks, vind Demi en Cher echt geweldig maar vind t een beetje ordinair/aso staan.. Dus ik heb eigenlijk geen tips voor je, sorry :=

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:37

F_Orumster schreef:
Ik heb ook dun en relatief weinig haar! En was ook elke dag.
Ik had mijn verdenkingen ook op (elvive volume) shampoo dus was nu al een paar dagen met andere shampoo, maar het sliert nog steeds. moet even zoeken naar welke shampoo nu goed voor me is.

Ik gebruik zelf de 'Yes To' lijn en ben daar heel erg over te spreken! Vrij van troep als siliconen en parabenen. Die maken mijn haar altijd snel vettig en zwaar.. hoef mn haar echt minder vaak te wassen :) verkrijgbaar bij De Tuinen!