[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:37

mies_dummy schreef:
ja dat probleem heb ik ook een beetje en zonder vind ik echt geen optie

Ik ook niet, ik heb een relatie en alleen condooms gebruiken zie ik niet zitten. Niet omdat we absoluut geen kinderen maar de komende 4 jaar zeker nog niet. Eerst mijn opleiding afmaken, een baan vinden en de basis goed hebben. Maar alleen condooms vind ik te eng.

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:45

Als je voorzichtig bent gebeurt daar niks mee hoor... na 3 gevallen van borstkanker in de buurt met als oorzaak anticonceptie ben ik wel genezen.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:01

Amandavd schreef:
mies_dummy schreef:
ja dat probleem heb ik ook een beetje en zonder vind ik echt geen optie

Ik ook niet, ik heb een relatie en alleen condooms gebruiken zie ik niet zitten. Niet omdat we absoluut geen kinderen maar de komende 4 jaar zeker nog niet. Eerst mijn opleiding afmaken, een baan vinden en de basis goed hebben. Maar alleen condooms vind ik te eng.

Precies wat jij zegt heb ik ook! Dezelfde redenen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:07

Alleen condooms zie ik ook niet zitten. Kun je condooms in combi met zaaddodende pasta oid gebruiken?

Opzich is zo'n nuvaring dan ook wel handig; die mag je voor het vrijen uitdoen als je er last van hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:07

Zaaddodend glijmiddel is een optie, maar zou daar zonder condoom idd ook nooit op vertrouwen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:10

Mies_dummy,
Ik heb een koper spiraal en ben er enorm tevreden over.
Plaatsen was pijnlijk. Maar ik moet nergens aan denken,
Geen hormonen meer en voel me terug op en top mezelf

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:13

Aria_zz schreef:
Mies_dummy,
Ik heb een koper spiraal en ben er enorm tevreden over.
Plaatsen was pijnlijk. Maar ik moet nergens aan denken,
Geen hormonen meer en voel me terug op en top mezelf

Hier hetzelfde! Plaatsen was zeker te doen.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:56

Maar stopt je ongesteldheid ook zoals ik wel eens over de mirena heb gehoord? En wat is de keuze voor een koper spiraal ipv mirena

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:57

Nee, bij een koperspiraal stopt je ongesteldheid niet. Die gaat gewoon in zn eigen cyclus door. Het voordeel van een koperspiraal is dat er geen hormonen in zitten/hij geeft ze niet af, dus je hebt er geen bijwerkingen van die je van de spiraal/pil wel krijgt (aankomen in gewicht, moodswings e.d)

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:41

Emmaa_ schreef:
Nee, bij een koperspiraal stopt je ongesteldheid niet. Die gaat gewoon in zn eigen cyclus door. Het voordeel van een koperspiraal is dat er geen hormonen in zitten/hij geeft ze niet af, dus je hebt er geen bijwerkingen van die je van de spiraal/pil wel krijgt (aankomen in gewicht, moodswings e.d)

En hoe zit dat met acne? Ik wil ook echt van die hormonen af, maar ik zie het niet zitten om er weer als meisje van 14 uit te zien... -O-

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:42

Hier hetzelfde probleem :(, ik had die vraag ook al eerder gesteld en gehoord dat de pukkels dus wel weer terugkomen. Of word dat op een gegeven moment weer minder? Want daar ben ik dus ook bang voor. Ik heb nu een mooie huid, en die wil ik niet kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:16

In een koperspiraal zitten helemaal geen hormonen, dus als bij jou de pil slikken geholpen heeft tegen acne (of een hormonenspiraal) dan gaat dat waarschijnlijk weer terug komen als je een koperspiraal neemt. Het is gewoon echt alleen tegen zwanger worden, voor de rest heb je helemaal geen extra hormonen in je lichaam. Dit is een voordeel als je veel nadelige effecten van de pil merkt, maar als jij de pil ook slikt omdat je anders puistjes krijgt of omdat je anders een hele heftige ongesteldheid hebt (zoals ik) dan gaan die dingen waarschijnlijk weer terugkomen op een koperspiraal.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:33

Emmaa_ schreef:
In een koperspiraal zitten helemaal geen hormonen, dus als bij jou de pil slikken geholpen heeft tegen acne (of een hormonenspiraal) dan gaat dat waarschijnlijk weer terug komen als je een koperspiraal neemt. Het is gewoon echt alleen tegen zwanger worden, voor de rest heb je helemaal geen extra hormonen in je lichaam. Dit is een voordeel als je veel nadelige effecten van de pil merkt, maar als jij de pil ook slikt omdat je anders puistjes krijgt of omdat je anders een hele heftige ongesteldheid hebt (zoals ik) dan gaan die dingen waarschijnlijk weer terugkomen op een koperspiraal.

Dit betekend dus dat als je de koperspiraal eruit zou laten halen, dat je direct zwanger zou kunnen worden? Je zou dus niet eerst te hoeven 'ontpillen' ?
Hoe lang mag zo'n koperspiraal uberhaupt zitten?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:37

Jup, je bent meteen weer vruchtbaar.
Hij kan 5 jaar blijven zitten, die van mij zelfs 10 jaar.
Ik heb deze: http://www.t-safe.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:43

Hier een negatief verhaal over spiraal, die kwam er bij mij weer uit na een week. Had serieus krampweën. :')

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:11

Joolien schreef:
Hier een negatief verhaal over spiraal, die kwam er bij mij weer uit na een week. Had serieus krampweën. :')

Weten ze achteraf de oorzaak hiervan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:53

Enige bezwaar bij de koperspiraal voor mij is gevoelsmatig; er kan namelijk wel een bevruchting plaats vinden, maar geen innesteling.

Overigens bij de pil kun je ook gewoon vlot weer je eigen cyclus krijgen; duurde bij mij maar 1 maand.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:57

Xivura schreef:
Joolien schreef:

Ik denk dat het lichaam de spiraal eruit probeerde te werken. Het is natuurlijk wel iets wat niet in je, lichaam hoort.

*weer verder*
Ik slik dus de Diane-25 tegen de acné en heftige pijn tijdens mijn ongesteldheid.
Ik vind het wel een beetje jammer, maar dan houd ik het liever hierbij (minder pijn tijdens mijn ongesteldheid en een mooie huid) dan dat ik overstap naar een spiraaltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:05

Xivura schreef:
Joolien schreef:

lijf accepteerde het niet, maar dat heb ik al met tampons. Die moet ik ook niet hebben.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:19

vuurneon schreef:
Enige bezwaar bij de koperspiraal voor mij is gevoelsmatig; er kan namelijk wel een bevruchting plaats vinden, maar geen innesteling.

Overigens bij de pil kun je ook gewoon vlot weer je eigen cyclus krijgen; duurde bij mij maar 1 maand.

Ja dat is idd wel een probleem.
Kan dat met mirena niet?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:22

mirena zorgt voor een betere barrière tegen zaadcellen, dus de kans op een bevruchting is al veel kleiner.

Dus ja, kan nog wel een bevruchting ontstaan, maar de kans is veel kleiner dan bij koper spiraal.

Voordeel is dat je bij een mirena ook na verwijderen gelijk zwanger kan raken omdat ze het cyclus niet beïnvloedt. Dus in dat opzicht niet anders dan bij de koperspiraal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:21

Nou, ik ben net naar de HA geweest voor mijn overmatig bloeden en heb echt een pittige discussie met haar gehad. Mijn vorige huisarts heeft me aangeraden om mijn pil door te slikken zo lang als maar kan. Tot ik een doorbraakbloeding krijg of tot ik zelf het gevoel krijg dat ik echt even moet bloeden. Nou bloed ik dus al twee weken (ondanks mijn pil) en ik begin er een beetje zat van te worden. Kreeg een hele preek dat ze me wel kon helpen, maar dat ze dat niet ging doen omdat ik volgens haar onverantwoord met mijn pil om ging. Terwijl het op advies van mijn vorige huisarts is := Moet volgens haar nu elke maand een stopweek gaan houden, anders hoef ik niet meer bij haar aan te kloppen voor problemen met mijn menstruatie. Pardon?

Verder was een spiraal absoluut geen mogelijkheid want die ging ze echt niet zetten bij iemand van 19 die nog geen kinderen had. Ooookeeeee :=

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:34

Wat ongelooflijk onprofessioneel Emmaa_ := kan je niet van HA veranderen? Of zit je in NL vast aan een bepaalde HA?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:35

Dit is niet mijn eigen huisarts, die is namelijk op vakantie... Als het over een week nog steeds zo heftig is dan bel ik nog een keer en vraag ik om mijn eigen huisarts of in ieder geval een andere dan deze. Snap dat er bepaalde regels aan vast zitten maar ik val drie keer per dag flauw en kan niet normaal opstaan zonder eerst een stoel vast te moeten grijpen. Vind het nogal raar dat ik dan gewoon weggestuurd word met 'we doen wel een uitstrijkje als je niet meer bloed'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:36

Lekker dan zeg Emma...

Heb laatst al eens gepost maar vraag nog eens jullie advies. Heb maanden de pil door geslikt tot ik tijdens de seks altijd begon te bloeden.
Toen een stopweek ingelast en ook besloten voorlopig helemaal te stoppen met de pil.
Niet heftig ongesteld geweest. Paar dagen helemaal niet ongesteld geweest. Maar vanochtend tijdens de seks bloedde ik weer als een rund. Schaam me kapot en resultaat is dat vriendlief het voorlopig niet meer wil doen.
Wie weet wat ik het beste kan doen? Dit is toch niet normaal meer. Meer bokkers die dit gehad hebben?