Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:03

Ben ook benieuwd naar je ervaringen met je powermeter straks MuSLI :j

Herkenbaar ..spierpijn van kracht/core training ...
Zelf ook geregeld last van .
Ik probeer zo,n drie keer per week de sportschool in te gaan hiervoor .

Woensdag is mijn nieuwe sporthorloge binnen gekomen *\o/*

Afbeelding

Susan88

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:02

Meteen het horloge getest? Bevalt die goed?

Ik moet binnenkort misschien ook maar eens gaan kijken voor een hartslagmeter. Met de spinningtraining mis ik dat eigenlijk wel.

Morgen heb ik mijn eerste MTB wedstrijd in Zutphen. Spannend, maar ook veel zin in :):) Hopelijk kan ik een beetje meekomen met de dames. Vandaag een laatste test MTB rondje met een paar mannen gedaan, dat ging wel lekker dus met de moraal zit het wel goed.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:01

Susan88 schreef:

Draag het horloge nu bijna drie dagen ...tot nu toe bevalt hij goed .
Maar ken nog lang niet alle functies .

Succes vandaag Susan ....

Gisteren was ik onverwacht vrij , dus lekker naar de sportschool geweest .
Half uurtje loopband gedaan , daarna kracht/core en afgesloten met Five/stretching .

Eens kijken of ik vandaag een rondje met de racefiets doe , of met de MBT .

Morgenvroeg is teamtraining ; core en spinning .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 15:49

culaccino schreef:
Ah, ben benieuwd!

Ik heb laatst zo'n VO2max-test gedaan als onderdeel van een gratis healthcheck (soort meting van hoeveel zuurstof je kunt opnemen bij langdurige intensieve inspanning, geloof ik). Nu was dat gewoon op een spinningfiets waarbij de weerstand automatisch steeds een beetje werd verhoogd, maar ze zeiden dat je het ook met een powermeter zelf kunt testen en zo kunt bijhouden of je cardiovascular fitness verbetert. Nu ben ik niet zo'n fanatieke fietser, maar ik vind cijfertjes altijd wel leuk :D

Zo's gratis health check is niet verkeerd :D
Ik wil ook nog een keer een VO2 max test doen

Susan88 schreef:
Hier stonden de fietsen afgelopen week ook stil. De wintertrainingen bestaan bij ons uit een kracht&conditie training (1 uur) op de atletiekbaan op maandag, core stability (half uur) en spinning (uurtje) op woensdag en weer spinning (een uur) op donderdag. Dus stilzitten is het nou ook weer niet.

Ik ga wel proberen deze winter iig 1x per week op de fiets te zitten. Het is toch wel lekker om nog buiten te komen.

Goed bezig hoor! 1 per week in de winter is heel netjes.

Time2Tri schreef:
Ben ook benieuwd naar je ervaringen met je powermeter straks MuSLI :j

Herkenbaar ..spierpijn van kracht/core training ...
Zelf ook geregeld last van .
Ik probeer zo,n drie keer per week de sportschool in te gaan hiervoor .

Woensdag is mijn nieuwe sporthorloge binnen gekomen *\o/*

[ [url=m/xuT57I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is gaaf!! Draag je hem naast het sporten ook?

Susan88 schreef:

Ik moet binnenkort misschien ook maar eens gaan kijken voor een hartslagmeter. Met de spinningtraining mis ik dat eigenlijk wel.

Morgen heb ik mijn eerste MTB wedstrijd in Zutphen. Spannend, maar ook veel zin in :):) Hopelijk kan ik een beetje meekomen met de dames. Vandaag een laatste test MTB rondje met een paar mannen gedaan, dat ging wel lekker dus met de moraal zit het wel goed.

Hoe is het gegaan? <<)

Vandaag weer lekker met de vereniging op pad geweest, 95km op de teller. Waaide nog best aardig, maar het zonnetje was echt een cadeautje :D

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 16:07

Lekker fietsweer!

Iemand ervaring met dit soort schoensluitingen:
Afbeelding

We mogen van de werkgever weer sportspullen fiscaal vrij bestellen en mijn oudjes van 10 jaar zijn wel aan vervanging toe. Alleen vraag ik me af hoe sterk dat is.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 16:51

Heb zelf nog gewoon klittenband, maar mijn volgende worden zeker met zo'n sluiting. Schijnt heel fijn te zijn, makkelijk net even wat strakker/losser. Volgens mij is het prima sterk.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 18:30

@ Laura ; Ja draag hem altijd .
Nu ook een paar nachten mee geslapen , is interessant je slaap patroon te zien .
Tot op heden zeer tevreden mee . :j

@ Sakura ; heb helaas geen ervaring met deze sluiting .
Mooie actie van je werkgever .

Vandaag maar eens de MTB van stal gehaald .
Een rondje Millingerwaard gedaan +/- 33 km .
Miet toch altijd effe aan de andere zithouding wennen .
Maar het was heerlijk weer .

Wat plaatjes :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:39

Wauw wat heerlijk! Wij gaan morgen ook weer een ronde doen.

Kreeg van een ‘bijna prof’ vriendje ook de tip om schoenen met die sluiting te kopen. Dus direct maar gedaan! Shimano, maatje groter dan mijn normale voetmaat. Ik ga ze denk ik wel pas het voorjaar aan doen.

Zeker fijn van mn werkgever! Ook mijn lidmaatschap van de rijvereniging kon ik indienen en ik ga nog voor een waterdichte warmerijbroek voor de winter en een nieuwe jas.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:54

:j Het was ook heerlijk , en vooral genieten van de natuur .

Bij het bedrijf waar ik werk hebben we ook zoiets . Alleen andere bestedingsdoelen .
Wil graag daarvan een inspanningstest doen binnenkort .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 01:09

culaccino schreef:
HC, hoe ging de muy loco tocht?

Die is uitgesteld wegens té extreem loco omstandigheden.
Nu de 17de nov.
Sta weer op de liojst maar heb alle vingers en tenen gekruisd; ben gevallen en heb wat gescheurd bovenin mijn kuit. Tis dat het achter mijn knie gezwollen is anders ging b uigen prima; kan niet strekken. Doet auw.

Vervelend als ik die tocht niet kan doen doch dat is een luxe-probleem. Heb morgen een zware klus te doen. Denk dat ik die serieus anders moet plannen. Kan nauwelijks lopen, dus met de kettingzaag boomstronken klein maken??
Nu gelukkig flinke koorts, Ja, dat is goed; hysterisch afweersysteem en als het te repareren is gaat dat extra snel. Morgen verder...

Oh ja, maandag moet ik zo´n 800 kilometer sturen. Heb het al een keer uitgesteld, kan nu echt niet. Hmmmm...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:24

Nah, goed geslapen met alle pillen en de volstrekt onverantwoordelijke maar wel _/-\o_ borrel erbij. Helaas nu mijn hele kuit stijf.
Het goede nieuws is geen klussen vandaag.
Het slechte nieuws is geen klussen vandaag.

Ben in de regel erg goed met pijn. Nu echter algehele ongesteldheid zeg maar. Mijn himmel wat voel ik me overjarig. -:(-

Gelukkig een tópzoon die zelf het stokje overneemt en de dieren doet avndaag. Morgen is weer een dag verder.

Geen fietsen echter voorlopig |(

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 14:09

@Sakura, bij mijn vereniging rijden zowat alle wielrenners met die sluiting, dus ik neem aan dat het wel een prima sterke sluiting is. Ik denk dat eerder het leer erom heen kapot zal gaan (slijtage), dan het draadje zelf. Fijn dat het bedrijf zo'n regeling heeft. Sportspullen zijn altijd wel een dure kostenpost.

@T2T, mooie plaatjes van je MTB tocht! Toen ik net mijn racefiets had voor naast de MTB, moest ik ook erg wennen bij het schakelen van zithouding. MTB zit je veel breder en meer rechtop t.o.v. de racefiets.

@Huertecilla, dat klinkt niet best! Heel veel sterkte met het herstel de komende tijd!

Lauraennala schreef:
Hoe is het gegaan? <<)

Vandaag weer lekker met de vereniging op pad geweest, 95km op de teller. Waaide nog best aardig, maar het zonnetje was echt een cadeautje :D

Dat is een aardige ronde, 95 km. Maar zeker niet verkeerd met het zonnetje. Lekker veel vitamine D voor de winter.

Gisteren was mijn eerste MTB wedstrijd in Zutphen. Was pittig, goed afzien! Parcours met veel klimmen, dalen en scherpe bochten. Er waren heel veel deelnemers op het parcours. Volgens de organisatie waren we met 180 MTB'ers (van 3 categorieën) op een het baantje van 2,1 km := . Dus regelmatig ingehaald en daarbij ook een paar keer gevallen. Nu een beetje gevoelige bovenbenen/heupen (daar val ik dan op). Ik merkte vooral dat ik die echte wedstrijdconditie en kracht mis t.o.v. andere deelnemers. Zo'n wedstrijd is namelijk 50 min + 1 ronde, volle bak gaan. Net niet laatste geworden :D Volgende wedstrijd is 24 november in Oldebroek. Zin in! Hopelijk dan iets minder vaak de grond inspecteren...

Mijn vriend kwam ook nog aanmoedigen en heeft een paar foto's gemaakt.
Look Pro, Go Slow 8-)
Afbeelding

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:07

@HC ; beterschap :(:)

@Susan ; Als ik volgend jaar weer op de racefiets stap , moet ik
daar weer aan wennen :=
Any way , heb met een paar van de vereniging afgesproken eens
samen op zaterdag te MTB,en .
Maar volgende week moet hij eerst een beurtje hebben ...het schakelen
loopt niet helemaal lekker .

Top toch !! Ziet er leuk uit je foto,s :j
Heb je lekker iets om aan te werken .
Met een racefiets ga ik maar zo echt hard een berg af ...met een MTB ben
ik toch wel veel voorzichtiger .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:12

Beterschap @HC.

Hier gisteren ook op de MTB gezeten. Training met vooral flink doorfiets werk. Dus snelheid maken en veel rondjes fietsen ;) maar na donderdag krachttraining en vrijdag hardlopen viel het me nogal zwaar. Na 30km was de tank echt leeg en ben ik langzaam terug gefietst naar de auto :')

Vandaag dus maar lekker rustig aan, alleen paardje gereden. En dan morgen even kijken wat m'n lichaam doet. Misschien krachttraining en anders nog een dagje rust..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 07:45

Klinkt alsof een dagje rust pakken verstandig is MuSLI :(:)
Gewoon goed luisteren naar je lijf .

Ik mag zo eerst weer naar de tandarts , controle n.a.v de paradontale
behandeling .
Dan ben ik dit jaar vaak genoeg geweest .
Daarna werken ,vanavond zwemtraining .
Woensdag herhalingscursus BHV .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:21

@HC; beterschap! Ach, met een paar weken en een paar ritten verder voel je je, na alle spierpijn, vast weer een jonge god :D

@T2T; hoe groot is die horloge? Ik heb nog een oude Polar A360, doet het in principe nog, maar ben wel aan het kijken voor een opvolger. Voordeel van deze kleine is dat ik hem maar één keer per week hoef op te laden.

@Susan, leuke plaatjes! Gelukkig valt de snelheid niet af te zien van foto's :)) Ziet eruit als een leuk parcours.

Vanmiddag mijn nieuwe schoenen halen, ben heel benieuwd! Ook voor de andere spullen trouwens. Dure aangelegenheid, maar moet wel zeggen dat mijn spullen erg lang mee gaan. Veel van de spullen die ik > 10 jaar geleden kocht, gebruik ik nog steeds. Mijn helm is wel vervangen en ik ben ook wat schoenplaatjes verder.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:37

Ik kom mij hier ook eens melden :). Sinds het voorjaar aan het mountainbiken. De fietsen ook meteen meegenomen op vakantie maar daar vielen de hoogtemeters nogal tegen :'). Mijn conditie is erg slecht en wilt ook niet rap beter worden of ik wil te snel?

Een foto van mij in Zweden verder heb ik nog niet zoveel foto's haha.
Afbeelding

En ik vond deze nog in de bokt upload, met de fiets naar een noordelijker puntje dan de Noordkaap. Geen aanrader met de fiets trouwens :P.
Afbeelding

@Susan wat leuk om het parcour van Zutphen voorbij te zien komen. Vorige week mijn eerste mtb les via de ah sportactie daar gehad. Inderdaad heel pittig parcour waar de meeste mensen twee of meer rondjes wilden was ik al na een ronde afgeschreven..

@Sakura altijd leuk om nieuwe spullen uit te zoeken :D. Ook fijn om te horen dat de spullen lang mee gaan. Wij zijn nog steeds vanalles aan het aanschaffen en hebben nog steeds vele wensen haha.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:53

Susan88 schreef:
Gisteren was mijn eerste MTB wedstrijd in Zutphen. Was pittig, goed afzien! Parcours met veel klimmen, dalen en scherpe bochten. Er waren heel veel deelnemers op het parcours. Volgens de organisatie waren we met 180 MTB'ers (van 3 categorieën) op een het baantje van 2,1 km := . Dus regelmatig ingehaald en daarbij ook een paar keer gevallen. Nu een beetje gevoelige bovenbenen/heupen (daar val ik dan op). Ik merkte vooral dat ik die echte wedstrijdconditie en kracht mis t.o.v. andere deelnemers. Zo'n wedstrijd is namelijk 50 min + 1 ronde, volle bak gaan. Net niet laatste geworden :D Volgende wedstrijd is 24 november in Oldebroek. Zin in! Hopelijk dan iets minder vaak de grond inspecteren...

Mijn vriend kwam ook nog aanmoedigen en heeft een paar foto's gemaakt.
Look Pro, Go Slow 8-)
[ [url=m/d30e5g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7ccpMW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er bijna meer uit als veldrijden zo :D Maar wel tof dat je eraan meedoet.
Ik zou het ook wel tof vinden, maar het is gewoon te ver weg voor mij -O-

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:48

Weissjee schreef:
@Susan wat leuk om het parcour van Zutphen voorbij te zien komen. Vorige week mijn eerste mtb les via de ah sportactie daar gehad. Inderdaad heel pittig parcour waar de meeste mensen twee of meer rondjes wilden was ik al na een ronde afgeschreven..

Ha, grappig! Dan zal ik je maar niet vertellen dat ik bij de wedstrijd 8 rondjes heb gedaan := . De top 3 dames hadden 10 rondjes tijdens de wedstrijd gereden :wow:
Ben je van plan om lid te worden bij ETP Zupthen? Is volgens mij wel een actieve vereniging met genoeg trainingsmogelijkheden.

Net weer krachttraining gehad. Ging al een stuk beter dan de vorige keer :) (vorige week maandag was de 1ste keer vd winterperiode). Hopelijk dus morgen en woensdag minder spierpijn dan vorige week.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:25

Wow 8 rondjes _/-\o_ dat geeft wel aan hoe slecht mijn conditie is. Echt super knap.

Nee ik denk niet dat we lid gaan worden. Ik fiets samen met mijn vriend en dan wordt het een flinke kostenpost van clubkleding en dan lidmaatschap ;). We zijn ook niet echt vereniging mensen, we doen dan liever eens een clinic. Maar dit vonden we wel een mooie kans om wat lessen te doen en krijgen wel super fijn les :). Dus ik durf het ook niet helemaal uit te sluiten want het was zeker leuk. Zo lastig dat geld maar een keer kan worden uitgegeven :P.

Wat zijn jullie ervaringen met een vereniging?

Fijn dat je krachttraining beter ging dan de vorige keer :D

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 00:01

Ik zit zelf bij de studenten wielervereniging dus dat zal natuurlijk wel anders zijn dan een 'burger'vereniging. Lidmaatschap is ongeveer 90 euro per jaar. Kleding bestellen we gezamelijk en er zit verenigingssubsidie op dus een stuk goedkoper vergeleken met winkelprijzen (shirtje voor €24, koersbroek voor €40). Onze vereniging heeft nu zo'n 65 leden. In de zomer 4x per week training (3x racefiets, 1x mtb) en in de winter 3x per week training. Ook activiteiten zoals ledenuitjes, 1x per maand borrel en met hemelvaart gaan we altijd naar de Vogezen om te fietsen. Ik vind de vereniging erg leuk (doe momenteel ook bestuur), het motiveert mij heel veel om te trainen en beter te worden. Ik wordt gewoon aangestoken door het enthousiasme & de ambitie van mede leden en daarnaast veel sociaal contact.

Conditie komt vanzelf wel. Hoe vaak train je nu per week? Eerst beginnen met duurtraining en techniek training. Als de basis erop zit kun je verder met intervallen en krachttraining. Veel afwisseling kan ook helpen. Niet alleen maar MTB'en, maar ook hardlopen, fitness, racefietsen, zwemmen, schaatsen etc.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 00:43

Ah lidmaatschap valt nog mee dat had ik wel hoger verwacht. De kleding van de Etp was wel wat duurder had ik al gezien. Fiets je dan zomer en winter met dezelfde set? Zelf zou ik dat liever niet doen aangezien ik de been en armstukken echt niet mooi vind :o.

Ik fiets 2 a 3 keer per week. Afgelopen weken niet helemaal fit dus 1 a 2 keer per week. Vaak tussen de 15 en 20 km dus geen grote afstanden. Ik moet wel zeggen dat ik hiervoor 2 jaar lang wegens ziekte thuis heb gezeten dus mijn conditie was echt nul ;).

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 07:52

Welkom Weissjee :j
Gewoon lekker door blijven fietsen dan komt de conditie vanzelf .

Zo , voor volgende week woensdag middag staat mijn inspanningstest
gepland ( max HF , omslagpunt , VO2 max )

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:14

Zo ..net mijn MTB voor een beurtje weggebracht ...
Effe alles laten checken .
En meteen losse voor en achterlichtjes meegenomen .
Die kan ik ook voor mijn racefiets en TT gebruiken .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:20

Losse lampjes zijn inderdaad erg praktisch.
Gisteren even met racer naar stal gefietst. Op de terugweg even de lampjes erop.
Was er goed weer voor. En niet zo heel ver hoor, 6km enkeltje, maar toch lekker :)