Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 12:25

Gefeliciteerd iirrssjjee met de geboorte van jullie zoon! <3

En heel veel sterkte met de kat! Hopelijk goed nieuws vandaag bij de dierenarts. :(:)

Zo nu ga ik terug onder mijn meeleessteen..
Niet heel veel bij te dragen hier.. loopt letterlijk en figuurlijk niet heel lekker hier. Komt wel weer!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 12:26

Balen dat het allemaal niet zo lekker loopt, Namiro. Tot snel hopelijk!

Jammer dat je last van je buik had, Samantha. Prachtig plaatje. Dit weer is zo lekker om in te lopen!

Suliko, ik wil de marathon van Sneek gaan lopen. Daar heb ik destijds mijn eerste halve ook gelopen en dat blijft een gave loop. De hele loopt om het Snekermeer heen, een hele mooie route!

Leonie, een van onze trainers bij de loopgroep organiseerde die clinic ook dus ik kan zeker mijn vragen kwijt. Erg fijn! Ondanks dat de clinic niet doorgaat, mogen we wel aanhaken bij zijn eigen loopgroep voor de lange duurlopen in het weekend, erg gezellig altijd!

Kortere afstanden (tot max 10 km) loop ik ook alleen maar op een paar slokken water en soms een hap van een banaan.
Boven de 10 km ontbijt ik wel anders trek ik het niet.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 12:33

Dank!!

@leonie; Sander. En alles goed gegaan. Mochten na de geboorte, dezelfde dag nog naar huis (was een ingeleide bevalling). Lange aanloop, maar eenmaal bezig was het zo gebeurd :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 12:56

iirrssjjee schreef:
Dank!!

@leonie; Sander. En alles goed gegaan. Mochten na de geboorte, dezelfde dag nog naar huis (was een ingeleide bevalling). Lange aanloop, maar eenmaal bezig was het zo gebeurd :)

Gefeliciteerd met Sander!!!

Sorry lieve mensen, ik lees wel bij maar heb nog geen tijd voor een goede reactie op alle lopen en updates van iedereen Y;(

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 14:02

Nuchter lopen doe ik tot 10km, meer niet. Ik hou van ontbijten.
Het komt ook maar heel af en toe voor dat ik dat doe.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 14:42

Gefeliciteerd Iris

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 16:23

iirrssjjee schreef:
Even een update van mij; ik ben afgelopen weekend bevallen van een kerngezonde zoon! Lekker verder van hem genieten in onze bubbel en over een poos hoop ik weer gezellig mee te kunnen kletsen!

Gefeliciteerd! Die heeft zich mooi op tijd gemeld!

Ik loop ‘s ochtends ook altijd nuchter. Als ik een plan heb van 12+ neem ik eten voor onderweg mee of ik prop met veel tegenzin een Cliff-bar naar binnen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 16:28

Nuchter lopen doe ik zelden nog, maar als ik het doe, dan tot ongeveer een uur durende training.

Maar meestal eet ik een appel, banaan, cracker of wit bolletje, 10 minuten voor vertrek

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 17:02

Nou Sherivey, genoeg heuveltjes daar! Mooi lopen.

Hoe is het met de poeskat vandaag?

Ik wil niet klagen hoor, maar ik had best wat last van de warmte vanmiddag met lopen :')
Was een beetje flauw toen ik thuiskwam.
Wel lekker gelopen; sprintjes die er redelijk uitkwamen en uiteindelijk 7,5km in 51 minuten. En wat is het heerlijk om na werk weer lekker om te kleden naar kort-kort en in de zon te gaan lopen <3

Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 17:14

Gefeliciteerd met je zoontje Iris!
Vond het juist heerlijk dat het niet meer zo koud was Goof, wel mooie sprintjes!
Hopelijk goed nieuws voor je kat vandaag Ieris.

Ik loop ook het liefst op een zo goed als lege maag. Drink vaak wel even iets zoets of een mandarijn voor ik op pad ga.
Hier in mijn lunchpauze ook gelopen. Voor het eerst weer met korte mouwen, ech genoten van de zon :D . Heb echt ene leuk pad tussen de weilanden gevonden. Helaas had de andere afslag ook een heel modderig stuk op het laatst, dus meer iets voor in de zomer.

Afbeelding

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 18:38

Lekker gelopen Goof en Eef!

Haha Goof, ja is wel weer wennen als het warmer wordt.

Ik moet morgen naar de sportarts, ben benieuwd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 18:39

Spannend, succes!
Lekker Eef. Ja lekker he, weer korte mouwen aan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 18:50

Succes bij de sportarts morhen, Samantha

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 19:24

Spannend Samantha!

Ik heb eind van de middag nog een rondje van 6km gelopen met 4x200m tempo.
Wat een warmte!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 19:34

Gefeliciteerd Iris.

Het was vandaag mooi weer en ik zat natuurlijk weer binnen. Dus dat is wel jammer. Ben nog wel aan het lunchwandelen geweest.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 19:44

Oo Iirrssjjee gefeliciteerd met jullie zoon, geniet idd maar lekker van hem <3

Ik kruip weer onder de meeleessteen hoor :wave:

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 21:21

Ik was een beetje bang voor een mega discusie over nuchter lopen maar lees nu dat ik dus zeker niet de enige ben :D
SNap wel dat als je het minder doet Suliko, het dus ook lastiger word.

Suliko schreef:
Leonie, fijn dat je een goede nachtrust hebt gehad! Hopelijk heb je ook snel weer een beter energielevel.
Hoe kom jij aan anaerobe training met altijd zo'n lage hartslag? Mijn garmin vindt alleen nog boulderen anaeroob en verder niets, maakt niet uit hoe snelle intervallen of sprintjes ik doe of heuvels op ren. :')
Vanmoddag ook nog even bij de osteo geweest om alles een zetje te geven en ik heb vakantie (jaja heb wel helemaal 5 weken gewerkt in mijn nieuwe baan :') ) dus hoop deze week wel weer op te knappen. Geen spinning vanavond ivm de carnaval dus dat komt nu wel even goed uit.
Anaeroob is bij mij een hele zware interval training of bootcamp bij de groep waar ik zelf traingen geef als ik met het hoogste niveau meeloop. Dan is het echt 3/4/500m sprint tussen de oefeningen door die soms ook nog eens hoog intensief zijn. Spinning scoor ik ook geen anearoob op terwijl ik daar wel echt stuk op ga.

Succes morgen Samantha! Hopelijk goed nieuws.

-Namiro- wat vervelend dat het even niet zo goed loopt. Ook dat mag je delen natuurlijk hier als je daar behoefte aan hebt. Hoeft niet allemaal koek en ei te zijn!

Ah Puera dan komt dat vragen stellen en trainen wel goed!
iirrssjjee schreef:
Dank!!

ah wat een leuke naam! Een die je niet meer hoort en ziet! Inleiden is altijd een risico maar fijn dat het goed is gegaan.

Goof kan me voorstellen dat je er last van hebt als je het niet meer gewend bent. Maar toch mooie sprintjes erin gegooid.

Ach Eef_Bam veel stukken zijn ook in de zomer gewoon niet droog geworden... Hopelijk dit jaar een iets minder extreem nat voorjaar zodat het een beter loopjaar word voor de trailpaadjes :Y)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 21:48

Goof schreef:
Nou Sherivey, genoeg heuveltjes daar! Mooi lopen.

Hoe is het met de poeskat vandaag?

Ik wil niet klagen hoor, maar ik had best wat last van de warmte vanmiddag met lopen :')
Was een beetje flauw toen ik thuiskwam.
Wel lekker gelopen; sprintjes die er redelijk uitkwamen en uiteindelijk 7,5km in 51 minuten. En wat is het heerlijk om na werk weer lekker om te kleden naar kort-kort en in de zon te gaan lopen <3

[ Afbeelding ]

Als je nu gewoon net als ik saai in het donker gaat lopen, dan is het weer koud. :P

Hier was ik kapot na een kantoordag, maar ik had zoiets van ik ga mijn training wel inladen in Garmin en ga wel naar buiten. Dan zie ik wel of het 7km wandelen wordt of 7km hardlopen. Het werd run-walk-run, maar het ging eigenlijk behoorlijk goed. Niet benauwd, wel enorm aan het hoesten nu, kriebelhoest. Maar ik kon weer ademen. En het mooie is, met die run walk run heb ik notabene ook de 4 keer 600m op het juiste tempo gehaald. De laatste km lukte het me zelfs om onder de 8 min/km te komen. En ik kwam dus op 7.88 km. Terwijl de training als ik de juiste snelheid had aangehouden 6.9km geweest was. Ik was ook nog eens 3 minuten eerder klaar dan voorspeld. :D
We zijn nog niet weer op niveau, maar ik zat echt even in een dip na zondag hoor. En vorige week dinsdag kon ik amper een gesprek voeren met iemand tijdens het wandelen. Dat was wel heel vervelend.

Alleen mijn lampje doet het niet meer. Op de rug wel, maar voor niet. Moet er dus even naar kijken. Is niet leeg, maar vermoed los contact.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:44

Gefeliciteerd Iris!!

Ik heb vrijdag 11 km gelopen met een hardloopmaatje. Ging heel soepel! Doel was zondag meedoen aan een georganiseerde trail van die afstand, maar kon plots geen motivatie meer vinden. Thuis heel rustig 5 km met een vriendin in het bos gelopen.
En vandaag ook weer een rondje van een kilometer of vijf, lekker in de zon.
En deze ging heel soepel.
Net toch nog gekeken voor een trail evenement aankomend weekend.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 23:11

Wij hebben net weer een lang weekend weg geboekt om een route van extratrail te lopen. Met hemelvaart lopen we dan de zwarte route bij Stoumont. Denk dat we daar wel een uur of vijf mee zoet zijn.
Het huisje ligt bijna aan de route, dus dat is fijn.

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 07:46

Leuk vooruitzicht, SV.

Lekker bezig, LMM! Heb je nog een leuke trail gevonden voor komend weekend?

Toch maar weer gedaan, germie!

Dat doe je goed Leonie! Ga je ook ergens heen op vakantie?

Succes vandaag bij de sportarts, Samantha.

Gisteravond met de loopgroep getraind. Was nog wel wat stijfjes van de trail. Heb lekker lopen kletsen op een laag tempo, de stijfheid er wat uitlopen.

SulikoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 10:57

Namiro, wat rot dat het even niet lekker loopt allemaal! Maar inderdaad, voel je nog steeds welkom in dit topic, ook in mindere tijden en je niet/weinig loopt :(:)

Puera, dat klinkt goed also marathonroute! Is dat je eerste marathon?

Goof, jij wordt stiekem steeds sneller :D en ja, dat zonnetje is fantastisch, maar ik vind het ook snel te warm. :=

Eef, ziet eruit als een heerlijk pad! Ook lekker gelopen!

Samantha, succes vandaag! Hopelijk een goede uitkomst.

Germie, fijn dat het beter ging

Sv, oeh, dat klinkt goed! Lekker hoor. Wanneer hebben jullie de ultra in Wales?

Ik heb gisteravond een uur krachttraining gedaan en twintig minuten yoga, vanochtend 5 km theekransloopje met een vriendin. Morgen hopelijk tijd voor mijn long run, want heb werkweekend.

Moet wel lachen om mijn hrv, voor iedereen (mannen) die nog denkt dat hormonen/menstruatie geen invloed hebben op je energielevel en welbevinden _O- Ik voel me ook een totaal ander mens terwijl ik echt bagger en te kort heb geslapen sinds zaterdag, maar dat heeft blijkbaar minder invloed.
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:01

Theekransloopje, haha.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:33

Hihi, theekransloopje inderdaad. :)). Heerlijk!

Sneek wordt mijn tweede marathon, vorig jaar m’n eerste gelopen. Deze is onder heel andere omstandigheden heden. ‘s Avonds starten in plaats van ‘s ochtends vroeg om 7 uur. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Het wil ook nog wel flink warm zijn met dit evenement.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:48

Sneek is toch een wandelmarathon? Daar zag ik wat van voorbij komen ergens op facebook. Of is er ook nog een hardloopversie van?