Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 12:06

Wat ontzettend fijn goof!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 12:11

Goede investeringen Tiggs! En wat fijn dat het nu lekker gaat :j

Karin, hopelijk snel goed nieuws voor jezelf en voor de shet. Onzekerheid is niet fijn..

Supervixen, die hertjes hebben nog net geen vraagteken boven hun hoofd! Haha

MuSli, dat vroeg ik me ook al af hoe je dat handig doet met die pakketjes..

Goof *\o/* dat gaat sneller dan verwacht!! Wat fijn voor je!

Rest van de dames ook al lekker bezig +:)+ sportief groepje hier!!

Hier afgelopen dinsdag 7 km gelopen, vanavond 5 km intervallen op de planning en dan zondag mijn eerste echte trailrun (aldus mijn vriend..) van 15 km op de planning.
We gaan die water wereld wandel-route die MuSli laatst hier poste rennen. Heb er zin in maar vind het ook wel spannend hoor.. voor het eerst zo’n afstand!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 12:14

Dat kun je en trailrunnen gaat vooral ook over het genieten van de route. Lekker rustig aan en anders wandelen tussendoor. Maak je er niet te druk over!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 14:39

@Goof, wat fijn dat het weer kan en goed gaat en voelt! Lekker van genieten *\o/*

Hier een klein rondje met tegenwind.
Afbeelding

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 14:46

Be Funny, geeft niet hoor! Ik heb al eens meegemaakt dat ik mijn zoon inschreef voor een kidsloop, in de klasse jongens 7-9 jaar, kreeg ook nog een mooi startnummer met zijn naam, Oliver, erop.
En na de race, stond hij in de uitslagen bij de meisjes 8)7
Alsof ik zelf in de war was, en mijn kind in de verkeerde categorie had ingeschreven ;)

Karin de b, jee wat baalen zeg van je shetje hopelijk knapt ie wat op.
En jij ook, hopelijk voor jullie beide een positieve afloop.
Sterkte ermee!
Mooi rondje gelopen!
Dat aardbeien terras klinkt ook niet verkeerd, zeker geen gekke pauze plaats in de zomer :j

Goof, wat super zeg dat je weer bent begonnen met lopen.
Fijn dat je niet vanaf 0 hoeft te beginnen.
Snap helemaal dat je blij bent :)

Namiro, goed bezig! Jij gaat ook lekker, en ook leuk dat je vriend zo sportief is.
Gaat vast helemaal goed komen met die trail, en inderdaad lekker van genieten!
Je kunt het!

Hier vandaag geluk gehad met het weer, precies toen ik ging lopen, scheen het zonnetje {:}
En nu ik thuis ben regent het alweer.
Had 130 minuten basis op mijn horloge staan, en heb die maar gevolgd, ging lekker.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 19:55

Goof wat fijn dat je weer mag beginnen!

Tiggs mooie aankopen heb je gedaan, daar ga je zeker veel plezier van hebben.

Namiro gaat ook lekker zo te lezen, leuk dat jullie gaan trainen! Vooral genieten onderweg dan is de afstand zo om ;)

Ik heb er net de tweede Greg training op zitten. Hij is wel een beul :+ Lekker pittige interval training, na het inlopen 10* 1 minuut snel, 1 minuut rustig. Even flink aanpakken en het ging lekker!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 21:18

Ieris, mijn vriend is veel sportiever.. hij heeft vorig jaar de Eiger ultra 51 km gelopen.. dat zie ik mezelf niet doen!
En nu hoor ik hem steeds over de Trans Alpine Trail.. :wow:

Maar jullie hebben gelijk! Niet druk maken en gaan genieten. Go with the flow.
De interval van vandaag vond ik heftig. Nu twee dagen later even geen sport en dan zondag fris aan de 15 km beginnen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 21:25

ieris schreef:
Gave schoenen Tiggs! Heel veel loop plezier ermee gewenst!
Gaat vast goed komen, heb je overpronatie? Ik weet niet of ik dat heb, ga voor het eerst binnenkort nieuwe schoenen aanschaffen, en wil dan ook mijn loop en voetstand na laten kijken.
Fijn dat je er ook een Garmin bij hebt!

Ja klopt! Ik heb mijn schoenen bij Runnersworld gekocht en daar kijken ze ook hoe je loopt.

Ik heb vandaag 12 minuten hardgelopen. Wilde 15, maar m'n benen voelden erg verzuurd.

Goof, fijn dat het goed gaat!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 00:00

Voor degenen die het vroegen: ik heb dan gewoon een tasje mee, gooi het pakketje in het tasje en hou die in mijn hand/onder mijn arm, whatever. Het is altijd maar voor een klein stukje (2 a 3km) dat is prima te doen hoor :j ik weet natuurlijk wel dat het om kleine pakketjes gaat ;) geen grote dozen :')

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 08:18

Wow Tiggs, je bent er helemaal klaar voor zo te zien, leuke aankopen! En lekker bezig, af en toe een stapje terug is niet erg, als het maar lekker gaat.

Ik heb gewoon mijn eigen beeld MuSLi, ik zie je met grote pakketten op de rug tussen huis en postkantoor rennen :D Een soort extra dimensie aan het hardlopen :))

Goed bezig Kylan! Greg is vast trots :j

Heerlijk Ieris, ieder zonnig moment moet je pakken in deze tijden, want het is bar en boos qua wind en regen -O-

Balen van je shet Karin :(:) ik heb afscheid genomen van mijn kleine dame om onder andere de angst voor hoefbevangenheid, ik had haar meegenomen bij de handelaar waar ik mijn rijpaard gekocht had als gezelschap, maar de voerbehoefte is zo anders dat ik ze (zeker in de zomer) niet samen kan houden. Hoe voorzichtig je ook bent, het is zo maar raak. Ik duim dat het allemaal meevalt.

En ondanks de wind toch lekker gelopen! Wat goed.

Joehoeee Goof goed nieuws *\o/*

12 keer een heuvel bedwingen verdient respect SV :D En leuk gezelschap :j

Komt vast goed Namiro! En wat leuk dat je vriend (ook) zo fanatiek is.

Ik leef geloof ik nog :+ De wekker ging vanochtend weer om 4:30 :z :Z De paarden zijn niet tevreden met de service deze week, ze steken nog net geen middelvinger op zo vroeg in de ochtend :')
Als het goed is kan op tijd afronden en mijn duurloop van 15km doen aan het einde van de dag bij (in ieder geval deels) daglicht.
Maar mijn vertrouwen in de NS is deze week weer tot een dieptepunt gedaald, dus eerst nog maar zien en dan geloven :=

Ik heb wel enorme onrust door de lange dagen op locatie, dan mis ik echt mijn lunchwandelingen met de hond en het verzorgen van de paarden tussendoor.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:27

@Ninus, 4.30 is ook wel heel vroeg :oo
Ik heb regelmatig al als ik om 06.00 het licht aanklik dat de ruin zuchtend en kreunend opstaat omdat ik hem heb gewekt :')

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:49

Jeetje Ninus.. dat is ook wel heel vroeg! Ik vond 6.00 uur vanmorgen al te vroeg. Lag nog heerlijk in dromenland toen mijn wekker ging..
sterkte vandaag en hopelijk werkt de ns mee!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:12

Haha, ik snap jou paarden wel Ninus, ik zou ook niet amused zijn als iemand me op die tijd kwam bezoeken.
Ja hier vanmorgen ook al moeilijk genoeg om om 6.00 uur uit de veren te komen!
Hopelijk valt het mee met de NS, en kom je op tijd thuis!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:33

Ik ben inmiddels redelijk dicht bij het eindpunt, dus ik durf nu wel te zeggen dat ik op tijd thuis ga zijn! En het weer lijkt ook goed, het waait nog wel behoorlijk, maar het is droog en ik zie onderweg zon :j

Leuk dat het herkenbaar is met de huisdieren, zeker in de winter na bijvoorbeeld de kerstvakantie, dan is alles in de war, inclusief hond en kat :+ Mijn ruin kan ook heel dramatisch kreunen en knijpen met zijn ogen (terwijl we nachtverlichting hebben en ik het grote licht nooit aan doe 's ochtends :roll: ) :D Hij doet ook regelmatig een dutje na het avondeten, hij gaat spaarzaam om met zijn energie zullen we maar zeggen :D

Loop jij zondag SV? Hoop dat je voet nog steeds oké is :j

Zijn er nog meer mensen die in Zandvoort lopen? We gaan dit keer het laatste stuk met de trein, ook wel weer spannend, maar je moet wat :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 21:27

Ja, 12.06 starten (12km)
Voor mij de eerste run na mij hernia-operatie. 17 juni vorig jaar.
Streven voor mij, is het uit hardlopen. Mijn tijd is ( nog) niet belangrijk.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 21:33

Ninus schreef:
Ik ben inmiddels redelijk dicht bij het eindpunt, dus ik durf nu wel te zeggen dat ik op tijd thuis ga zijn! En het weer lijkt ook goed, het waait nog wel behoorlijk, maar het is droog en ik zie onderweg zon :j

Leuk dat het herkenbaar is met de huisdieren, zeker in de winter na bijvoorbeeld de kerstvakantie, dan is alles in de war, inclusief hond en kat :+ Mijn ruin kan ook heel dramatisch kreunen en knijpen met zijn ogen (terwijl we nachtverlichting hebben en ik het grote licht nooit aan doe 's ochtends :roll: ) :D Hij doet ook regelmatig een dutje na het avondeten, hij gaat spaarzaam om met zijn energie zullen we maar zeggen :D

Loop jij zondag SV? Hoop dat je voet nog steeds oké is :j

Zijn er nog meer mensen die in Zandvoort lopen? We gaan dit keer het laatste stuk met de trein, ook wel weer spannend, maar je moet wat :D

Trein naar Zandvoort is meestal wel goed te doen hoor :j en vanaf daar is het gewoon de bups volgen naar de start :')

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 21:37

Leuk Lous! Ik vond het vorig jaar vooral gezellig, heb helemaal niet op de tijd gelet, prima instelling!

Mijn relatie met de NS is niet altijd even goed MuSLi, maar vandaag is de vriendschap weer hersteld, dus komt vast goed :))

Hier toch nog 14km gedaan, de wind viel wat tegen, maar verstand op 0 en gaan, was heerlijk na een drukke week. En wat is het lang licht!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 21:38

Mijn collega zou lopen, maar mag/ kan niet toch meer ivm haar operatie. Ik heb haar parkeerkaart cadeau gehad. Echt superlief.

Dit word voor mij de eerste keer dat ik deze run doe. Tot nu toe 10 km in de benen en ook getraind in het bos achter stal op de ruiterpaden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 08:06

Ninus ik loop morgen ja.
Mijn voet is ok, maar al een week last van pijntjes in mijn linkeronderbeen, dus hoop dat ik hem kan uitlopen.
De route is 51km.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 10:57

Veel plezier/succes allemaal!

Ik heb een korte 'benchmarkrun' van m'n nieuwe horloge op de planning staan.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:34

Hebben jullie ook dat je gevoel niet strookt met de werkelijkheid?
Net weer een rondje gedaan waarbij ik voor mn gevoel amper vooruit kom, echter is het tempo een van mn vlotste blijkt uiteindelijk >;)

Het gaat mij niet zozeer om het tempo maar meer om mn uithoudingsvermogen en het gevoel het steeds langer vol te kunnen houden, maar dat strookt nu niet helemaal :=

Afbeelding

@SV, hopen dat je been meewerkt morgen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:34

Veel plezier en succes allemaal!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 21:56

Succes morgen bij het Zandvoort circuit!

En SV, ook veel succes met je trail!

Karin de B, mooi tempo hoor! Gevoel komt vast goed! Goed bezig!

Vandaag ondanks het slechte weer, heerlijk gelopen met Suusje, we zijn naar de Loenermark gegaan, en zijn op een prachtig uitzicht punt gekomen, zo veel heuvels en bos echt gaaf.
Op het laatst schuurde mijn sokken wel behoorlijk, leek wel schuurpapier, sokken en schoenen waren doornat geworden.
Thuis aangekomen is het dan weer extra genieten van de warme douche!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 22:21

Was het het stenen bankje op de Loenermark ieris?

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 07:45

SV, ik dacht een houten bankje, Suusje heeft veel mooie foto's gemaakt, ook van dat punt, zet ze denk ik nog hier neer!

Veel succes vandaag! En hopelijk minder nat dan gisteren!