Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:58

moonsparkle schreef:
Ben wel heel benieuwd hoeveel mensen er geënt moeten zijn om te kunnen versoepelen of hoe laag het aantal besmettingen of ziekenhuisopnames.

Was het niet dat er max 3000 positieve testen mochten zijn en dat er max 30 ic patiënten per dag bijkwamen? Of was het dat er max 30 in het ziekenhuis lagen met covid? Ik heb dat gisteren ergens gelezen, maar kon het artikel niet meer vinden..

Edit: Bijna, het waren dus 3600 besmettingen en rond de 10 ic opnames: https://www.parool.nl/nieuws/lockdown-w ... ook.com%2F

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:03

Niet zo gek dat er weer een stijging te zien is. Dit zijn de kerst besmettingen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:20

pien_2010 schreef:
Sakura789 schreef:
Maar toch, 51 lokale besmettingen op een dag in Hebei. Dat valt op zich mee, alles direct op slot en iedereen testen. Dat valt in het niet bij onze duizenden besmettingen. Ze lossen het veel sneller op, alleen wel ten koste van privacy en veel meer onder druk.

Wel ten koste van wat meer.
De eerste medische klokkeluider leeft niet meer
De journalist die verslag deed en de beelden liet zien van de crisis in de ziekenhuizen en op straat→ zit in de gevangenis en zit in hongerstaking
De rijkste man van China die zich kritisch uit liet over de regering heeft zijn hand overspeelt en daar is al maanden niets meer van gehoord.

Nee, in China moet je juist niet wezen met een crisis zoals dit. De overheid is te onbetrouwbaar.

Dat probeer ik ook met mijn laatste zin te zeggen. Ik geef nergens toe dat het in China algemeen beter is, alleen de uitbraken vallen mee als je kijkt naar het aantal inwoners en positief getesten. Dat wil niet zeggen dat ik achter China sta, totaal niet eigenlijk. Privacy is een groot goed, maar ze flikken het wel om weer te feesten en geen curve te hebben na de eerste piek vorig jaar.

Ze zitten de afgelopen maand dagelijks op < 50 besmettingen (op één dag na). Dat is best knap voor zo'n land. In het grootste gedeelte kan men gewoon weer de straat op en door met leven.

Vaccineren zal daar wel heel lang duren ivm hoeveelheid inwoners. Ik denk dat zij het meer moeten hebben van discipline en massaal testen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:32

Sakura789 schreef:
pien_2010 schreef:
Wel ten koste van wat meer.
De eerste medische klokkeluider leeft niet meer
De journalist die verslag deed en de beelden liet zien van de crisis in de ziekenhuizen en op straat→ zit in de gevangenis en zit in hongerstaking
De rijkste man van China die zich kritisch uit liet over de regering heeft zijn hand overspeelt en daar is al maanden niets meer van gehoord.

Nee, in China moet je juist niet wezen met een crisis zoals dit. De overheid is te onbetrouwbaar.

Dat probeer ik ook met mijn laatste zin te zeggen. Ik geef nergens toe dat het in China algemeen beter is, alleen de uitbraken vallen mee als je kijkt naar het aantal inwoners en positief getesten. Dat wil niet zeggen dat ik achter China sta, totaal niet eigenlijk. Privacy is een groot goed, maar ze flikken het wel om weer te feesten en geen curve te hebben na de eerste piek vorig jaar.

Ze zitten de afgelopen maand dagelijks op < 50 besmettingen (op één dag na). Dat is best knap voor zo'n land. In het grootste gedeelte kan men gewoon weer de straat op en door met leven.

Vaccineren zal daar wel heel lang duren ivm hoeveelheid inwoners. Ik denk dat zij het meer moeten hebben van discipline en massaal testen.

Het is ook niet omdat je het met een heel aantal dingen in een land niet eens bent, dat je niet op bepaalde punten van dat land toch iets kan leren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:32

Negatieve pcr test verplicht bij het inreizen van Nederland.
Regel is nu vastgelegd in de spoedwet.

Bron NOS
https://nos.nl/l/2363372

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:48

Heel goed!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:39

Ik zit te wachten op de stijging in België (niet dat ik erop hoop, ik ben gewoon vrij zeker dat hij er komt) ....

Hier lijkt het lang te duren, ik zou verwachten dat het qua tijd redelijk gelijkt loopt met Nederland omdat onze feestdagen en vakantie toch samenvallen, misschien omdat de nieuwe variant al meer in Nederlands heerst?

Het zou natuurlijk prachtig zijn als het hier blijft dalen, maar ja #)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:53

Popstra schreef:
Heel goed!

Maar waarom weer nu pas? :roll:
Houd het maar op beter is laat dan nooit..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:12

SinneJ schreef:
Ik zit te wachten op de stijging in België (niet dat ik erop hoop, ik ben gewoon vrij zeker dat hij er komt) ....

Hier lijkt het lang te duren, ik zou verwachten dat het qua tijd redelijk gelijkt loopt met Nederland omdat onze feestdagen en vakantie toch samenvallen, misschien omdat de nieuwe variant al meer in Nederlands heerst?

Alles is veel vroeger dicht gegaan hier hé
Vooralsnog dalen de cijfers nog steeds
Reproductiegetal vandaag 0.8
Positiviteits ratio zitten ook goed ( als je ziet van waar we komen althans)
We zijn nu toch 2 weken na kerstmis dat hadden we qua besmettingen moeten merken MAAR de scholen waren wel dicht dus ik hoop een status quo
Ic bezettingen van covid patienten gaat ook sterk naar beneden

Ik hoop echt dat nieuwjaar ,terugkomst reizen en opening scholen en meer werkverkeer niet tot explosieve stijgingen gaat leiden :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:41

Ik kijk ook meer naar de cijfers die op dinsdag komen. Dagcijfers zijn niet te peilen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:53

purny schreef:
Ik kijk ook meer naar de cijfers die op dinsdag komen. Dagcijfers zijn niet te peilen

Waarom juist de dinsdag? Zijn die het meest betrouwbaar? Waarom dan niet woensdag of donderdag ?

Gewoon interesse. Ik wist dat het weekend en maandag niet klopte maar de rest van de week?

Lokale nieuwssite geeft bij ons aan dat er storing was bij de regionale ggd gister en daarom zijn de cijfers zo hoog. Dat klinkt wel logisch omdat ik ze gister ook heel laag vond.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 07-01-21 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:55

Vanwege het hele feestdagen / nieuwjaar / vakantie gebeuren en dan die UK variant erbij moeten we gewoon echt even die lockdown verlengen. Sowieso twee weken erbij lijkt me prima om wat duidelijker beeld te krijgen van de situatie :j

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:55

Ik kijk gewoon dagelijks de cijfers eens door :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:56

pmarena schreef:
Vanwege het hele feestdagen / nieuwjaar / vakantie gebeuren en dan die UK variant erbij moeten we gewoon echt even die lockdown verlengen. Sowieso twee weken erbij lijkt me prima om wat duidelijker beeld te krijgen van de situatie :j

Ik vraag mij af of ze niet strenger gaan worden. Ik hoop vooral van niet. We zijn alles aan het organiseren voor de toetsweek en dat is best wel veel :')

Edit. Als het moet dan moet het natuurlijk maar dan mag ik dat best vervelend vinden van het werk wat daar in zit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:01

Op zich wel vreemd dat kappers en wimpersalons dicht moeten maar dat de cosmetisch artsen open mogen blijven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:04

Strenger worden zou ik nu ook niet voor zijn. Vanwege die rare dagen lijkt het me beter om vanaf nu nog even 1-2 weken aan te kijken of het na de oud & nieuw uitloop nu goed terug gaat lopen en dit volstaat zo.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:15

besita schreef:
SinneJ schreef:

We zijn nu toch 2 weken na kerstmis dat hadden we qua besmettingen moeten merken MAAR de scholen waren wel dicht dus ik hoop een status quo

Ik hoop echt dat nieuwjaar ,terugkomst reizen en opening scholen en meer werkverkeer niet tot explosieve stijgingen gaat leiden :(

Ik hoop het samen met jou!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:27

Snap er ook niets van dat bij ons in Luxemburg bijna alles weer open gaat vanaf maandag.

Sport ook , maar rekening houdend met 30 m2 per sporter. Maar goed, alle sporten mogen weer. En in n zwembad hoeft daar weer geen rekening mee gehouden te worden.

Niet dat je mij daar ziet, hoor. Ik vind t te snel. Had liever een weekje gewacht.

Oja alles weer open behalve horeca

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:34

Suzanne F. schreef:
Op zich wel vreemd dat kappers en wimpersalons dicht moeten maar dat de cosmetisch artsen open mogen blijven.

Ik vind het vooral vreemd dat de bloemenwinkels en de Jamin gewoon open mogen blijven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:36

Anoeska27 schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik vind het vooral vreemd dat de bloemenwinkels en de Jamin gewoon open mogen blijven.

Ja ik ook. Lijkt me niet essentieel.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:38

Ik heb echt ernstige twijfels bij de betrouwbaarheid van de Corona testen.

De afgelopen paar weken hebben 4 verschillende mensen (die elkaar niet kennen) uit mijn omgeving zich laten testen met klachten. Het gaat om een reguliere PCR-test bij de GGD. Daar kwam bij allemaal een negatieve uitslag uit. Omdat hun verschijnselen aan bleven houden hebben ze zich 2 a 3 dagen later opnieuw laten testen. En bij alle 4 geeft de test nu positief aan!

Ik ben vandaag getest omdat ik 5 dagen geleden met iemand in aanraking ben geweest met Corona. Maar als mijn test nu negatief is, wil dat dus helemaal niets zeggen. Ben wel een beetje klaar met in quarantaine zitten want ik heb zelf geen klachten :')

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:39

SinneJ schreef:
besita schreef:

Ik hoop het samen met jou!

Ja dat we toch eindelijk weten wanneer we naar de kapper mogen :+

Vind het jammer dat er al uitlekt dat waarschijnlijk het voetbalseizoen voor 13+, ,regionaal en amateurvoetbal niet meer zal opstarten ( wat met andere sporten ? ) dit is toch voor veel tieners en volwassenen iets om naar uit te kijken ..de trainig door de weeks ,de wedstrijd enz ..ik merk dat dit iets is wat mijn 2 zonen wel missen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:41

Suzanne F. schreef:

Cosmetisch arts valt onder ,,medisch contact beroep,,

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:42

Anoeska27 schreef:
Suzanne F. schreef:

Die waren bij ons ook open tijdens de 2 de lockdown ( eerste niet )
Om je huis op te fleuren in deze donkere tijden :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:43

besita schreef:
Anoeska27 schreef:

Die waren bij ons ook open tijdens de 2 de lockdown ( eerste niet )
Om je huis op te fleuren in deze donkere tijden :+

Of om de zoveelste ruzie door het elkaar op de lip zitten af te kopen...