Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:09

Maxima_S schreef:
Nou dat zijn inderdaad hele goede vragen die je daar stelt :D het virus is niet heel gevaarlijk als er minder dan 1% van de mensen die ziek worden aan overlijd. Ebola is gevaarlijk daar sterven 30% van de mensen die het krijgen aan. Dat zijn al heel andere getallen.

Dus inderdaad begrijp ik ook niet waarom ze in hemelsnaam de hele wereld (let wel alle die bij de WHO aangesloten zijn +:)+ ) dichtgooien. Dat kan niet voor dit virus zijn want daarvoor is het absoluut niet gevaarlijk genoeg.

Hoe bedoel je enkel van de WHO? Kun je dat aantonen? En vind jij 2,41 miljoen doden wel meevallen idd? Wat qua aantal dus exponentieel zou stijgen als de maatregelen er niet zouden zijn?

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:12

Zebrastreep schreef:
2,41 miljoen doden wereldwijd aan corona.....

Nee klopt het valt allemaal wel mee |o

even rekenen één procent van 7,7 miljard is 77 miljoen. Daarbij is 2,8 miljoen dus echt een grapje. Elke dag gaan er mensen dood he aan tragische gebeurtenissen en gewoon omdat ze dood gaan :O

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:16

Maxima_S schreef:
Zebrastreep schreef:

even rekenen één procent van 7,7 miljard is 77 miljoen. Daarbij is 2,8 miljoen dus echt een grapje <KNIP>.

Casualties are only light if none of them is your friend.......(Hans Halberstad)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:18

Maxima_S schreef:
Zebrastreep schreef:

even rekenen één procent van 7,7 miljard is 77 miljoen. Daarbij is 2,8 miljoen dus echt een grapje. Elke dag gaan er mensen dood he aan tragische gebeurtenissen en gewoon omdat ze dood gaan :O

En voor het gemak praat je maar over je vergelijking van ebola heen? En over het feit dat je de preventieparadox mee moet nemen? Dan blijft het natuurlijk makkelijk om zo te denken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:18

Maxima_S schreef:
secricible schreef:
If you give me yours, I'll give you mine :)

je hebt toch al gezegd waar ik ze vandaan hebt? Ergens anders wordt het niet gepubliceerd

Als je het gevonden hebt bij het cbs, dan heb je daar vast een link van. Ik kan het namelijk nergens terug vinden en dan weet je vast waar je het daar gevonden hebt.

secricible

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:20

Ondertussen is het wrakingsverzoek afgewezen trouwens. 3 uur vertraging is hem iig gelukt. En nu gas op die lolly en het spoedappel binnen anderhalf uur er doorheen. Geen idee of dat realistisch is.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:26

Als het vanavond teruggedraaid wordt, heeft mijn zoon een probleem want die is naar zijn vriendin in de veronderstelling dat hij daar nu weer wat langer kan blijven. En grote kans dat ze het nieuws niet checken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:27

Shaggy09 schreef:
Maxima_S schreef:
Wow wat een aannames. Het vaccin werkt alleen voor jezelf en zorgt ervoor dat een besmetting milder verloopt. Niet dat je deze niet kan overdragen dus ik kies ervoor niet te vaccineren omdat ik geen angst heb voor de ziekte... Dat is mijn keus en die kan iedereen voor zich maken. En wacht maar af, er zullen vast uitsluitende maatregelen komen voor mensen die zich niet laten vaccineren. Dus dan mag ik helemaal niet "mijn ding" doen. En dan nog zou ik voor geen 10 miljoen dat vaccin nemen.

Je bent ook gewoon gevaccineerd voor polio, kinkhoest etc. Waarom zou je hier zo spastisch over doen?

Maxima wil je hier nog op antwoorden? Ben namelijk wel benieuwd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:30

Die is niet gevaccineerd hoor :7 En haar kinderen ook niet. Of zij wel misschien, maar dat was door haar ouders.
Ze dendert wel vaker topics binnen met Posts vol non-info en onwaarheden en propaganda en beticht dan de rest daarvan.
Snap niet dat er nog mensen op reageren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:33

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:34

verootjoo schreef:
Die is niet gevaccineerd hoor :7 En haar kinderen ook niet. Of zij wel misschien, maar dat was door haar ouders.
Ze dendert wel vaker topics binnen met Posts vol non-info en onwaarheden en propaganda en beticht dan de rest daarvan.

Nou ik ben soms wel oprecht nieuwsgierig hoe iemand als Maxima dan denkt. Wat wat volgens haar oplossingen zouden zijn. Maar het is lastig als daarmee een ziekte als corona ondermijnd wordt. Dan is het sowieso al lastig om een gelijkwaardige discussie aan te gaan natuurlijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:35

verootjoo schreef:

Precies dit, kan me ook nig herinneren dat ze verontwaardigd was dat ze haar kinderen geen chemo mag weigeren.

Manmanman, wat een chaos is die rechtzaak zeg. Wat een treurige bende.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:37

Hoe graag zou die voorzitter die Willem aan zijn dreadlocks de zaal uit trekken?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:38

Heel graag, ik heb het afgezet omdat ik me echt dood zat te ergeren, laat staan zij.
Wat een disrespectvol stel bij elkaar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:38

MarlindeRooz schreef:
Hoe graag zou die voorzitter die Willem aan zijn dreadlocks de zaal uit trekken?

Om maar te zwijgen over die waus naast hem... Wat een irritant hautain figuur

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:39

Sommige mensen zij de peuterperiode nooit ontgroeit, die blijven gewoon nee zeggen, wat je ook voorstelt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:40

nynke55 schreef:
Sommige mensen zij de peuterperiode nooit ontgroeit, die blijven gewoon nee zeggen, wat je ook voorstelt.

Goede samenvatting :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:50

Earth schreef:
verootjoo schreef:

Nou ik ben soms wel oprecht nieuwsgierig hoe iemand als Maxima dan denkt. Wat wat volgens haar oplossingen zouden zijn. Maar het is lastig als daarmee een ziekte als corona ondermijnd wordt. Dan is het sowieso al lastig om een gelijkwaardige discussie aan te gaan natuurlijk.

Dan moet je even die link van dat vaccinatietopic lezen.

Er zijn geen oplossingen nodig, want er is ook geen probleem. Dit is allemaal georganiseerd door de elite die ons domme burgers willen uitroeien en de zelf de macht overnemen.

Daar kan je niet mee discussieren, want er is niet te discussieren als je allebei een volledig ander zicht op een andere waarheid hebt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:53

Maxima_S schreef:
dit is toch ook geen vergelijk? De kans is, ondanks de regels, nog groter dat ik in het verkeer overlijd als dat ik aan corona zal gaan. En als iedereen zichzelf beschermt en als ik ziek ben dan ben ik toch thuis? Dan kan ik toch geen boodschappen oid doen? En niet elke snotneus of hoest is levensbedreigend. Als je dat denkt heb je echt teveel horrorfilms met virussen als super killers gekeken maar dat heeft echt geen enkele betrekking op de huidige situatie met een relatief ongevaarlijk virus.

Compleet de realiteit verloren.... als er mensen met bosjes op straat liggen omdat ze door gaan aan een virus is het ook logisch dat iedereen veel voorzichtiger is toch?

We hebben tussen de 600 en 700 verkeersdoden per jaar en afgelopen jaar hadden we oversterfte van 15.000 voornamelijk als gevolg van corona. Stel we houden de verkeersdoden hoog aan met 700 per jaar en de sterfgevallen door corona wat lager, door er 14000 van te maken, dan is de kans dat je door corona overlijdt 20 keer groter dan de kans dat je door een verkeersongeluk overlijdt. Dus je hebt het weer eens totaal mis.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:23

Maxima_S schreef:
Anyway, ik weet niet of jullie op de hoogte zijn maar in Amerika loopt een enorme class action over de PCR test aangeslingerd door Dr. Reiner Fuellmich die als advocaat ook ziet dat het een groot schandaal is.

https://cormandrostenreview.com/cease-a ... h-drosten/

Ik zal deze eens een stukje behandelen:
Citaat:
As it is estimated there that (at the time of the relevant statement) 10% of the world’s population, i.e. 780 million people, have been infected with COVID-19 at some time, and that approximately 1,061,000 have died from this disease, the estimated infection fatality rate is 0.14% (Kit Knightly in Off Guardian, 8.10.2020).

Deze heb ik menigmaal ontkracht, maar doe ik graag nog een over. Er was een inschatting gemaakt van dat ongeveer 10% van de wereldpopulatie besmet geweest was. Dat klopt, maar dat kan je niet vergelijken met het aantal geregistreerde covid19-doden, en dat wordt hier wel gedaan. De gemiddelde Case Fatality Rate (CFR) ligt wereldwijd nu op 2.2%.
New York state (NYS) heeft een vergelijkbaar aantal inwoners als Nederland, daar zitten ze nu op 46.041 covid19-doden, 0.24% van de volledige populatie. Ook daar is waarschijnlijk een gedeeltelijk van de covid19-doden niet meegerekend tijdens de eerste golf, daarnaast is daar nog altijd geen groepsimmuniteit opgetreden, waardoor ze de afgelopen 3 maanden (begin november tot begin februari) ook een flinke 2e golf hebben gehad met 10.000 covid19-sterftes.

Citaat:
Finally, the long incubation period of up to 14 days also indicates that the human immune system is already prepared for the pathogen.

In dat geval zouden mensen ook al een gedeeltelijke bescherming tegen hondsdolheid moeten hebben. Waarbij de incubatie-periode gemiddeld 2-3 maanden is, maar tussen 1 week en 1 jaar kan zijn.

Citaat:
pre-immunity already exists and that, due to this, no more than 20% of the population become infected with SARS CoV-2 in any of the countries studied.

Indien dit echt zo zou zijn, betekent dit dat in NYS de 0.2% van de bevolking die overleden is komt van 20% van de totale bevolking als iedereen het nu gehad heeft die het kan krijgen (dat is onwaarschijnlijk gezien het aantal besmettingen dat tijdens de huidige beperkingen nog altijd optreed), oftewel: 1% CFR. Als slechts de helft van die 20% het gehad heeft, zou het zelfs al een 2% CFR. Er is echter geen enkele aanwijzing toe dat een flink deel van de populatie geen risico loopt op covid19 door een al aanwezige immuniteit en waarschijnlijk heeft 20-30% van de NYS bewoners nu covid gehad. Dit brengt de CFR tussen de 0.65-1%, wat past bij de ingeschatte CFR door de WHO van 0.65%.

Citaat:
The virus may indeed affect those who are in the vicinity of a diseased person. But exponential multiplication would mean that all, or at least many, of these people would in turn become ill.

Nee, de kans is aanwezig dat wanneer je bij een besmet persoon in de buurt komt, je ook besmet raakt. Maar hoe groot de kans is, dat wisselt hoe groot de virusload is en ja, het heeft ook te maken met je eigen immuunsysteem. Dit is geen bewijs dat een groot deel van de mensen al een afweer heeft tegen covid19.

Citaat:
2. The second false claim: symptomless risk of infection

https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4851

Earlier estimates that 80% of infections are asymptomatic were too high and have since been revised down to between 17% and 20% of people with infections.12 Studies estimating this proportion are limited by heterogeneity in case definitions, incomplete symptom assessment, and inadequate retrospective and prospective follow-up of symptoms, however. Around 49% of people initially defined as asymptomatic go on to develop symptoms.

Viral culture studies suggest that people with SARS-CoV-2 can become infectious one to two days before the onset of symptoms and continue to be infectious up to seven days thereafter; viable virus is relatively short lived. Symptomatic and presymptomatic transmission have a greater role in the spread of SARS-CoV-2 than truly asymptomatic transmission.

Oftewel: hoewel de besmettelijkheid bij echt a-symptomatische mensen waarschijnlijk beperkt tot zeer beperkt is, zijn de heflt van de a-symptomtische mensen niet werkelijk a-symptomatisch, maar pre-symptomatisch. En deze groep is 1-2 dagen voor hun klachten wel degelijk besmettelijk. Hierdoor is thuis blijven bij klachten onvoldoende. Ook is het zo dat een heel aantal klachten in lichtere vorm niet voldoende als klacht wordt herkend. Vermoeidheid, keelpijn, spierpijn, hoofdpijn, wat diarree. Allerlei symptomen die je wel degelijk symptomatisch maken, zonder de droge hoest en/of verlies van geur/smaak.

Citaat:
3. The third false claim: PCR-based diagnostics

Citaat:
A PCR test cannot distinguish between lifeless viral debris from surviving infection, on the one hand, and from viruses capable of reproducing, on the other. This is a source of error that will become apparent all by itself in the coming weeks and months. This source of error will not change even if your assertion in the podcast of September 29, 2020,

Deze info was van voor de grote tweede golf. Het is duidelijk geworden dat er grote groepen alsnog besmet zijn geraakt.

Dat een PCR-test geen onderscheid maakt tussen besmettelijk en dood virusmateriaal klopt inderdaad. Daarmee is de test echter niet nutteloos en ook het aantal vals-positieve tests kan niet meer dan 0.5% (en hoogstwaarschijnlijk lager) omdat er periodes zijn geweest waarbij de uitslagen onder de 0.5% positieven bleven terwijl er wel ruim getest werd.

Citaat:
4. The fourth false claim: the menace of overload of the health care systems

Er wordt aangegeven dat de angst voor een overbelast zorgsysteem (in Duitsland) onterecht is. Er is nooit volledig gebruik van gemaakt en het feit dat er een aantal Covid19-patienten uit het buitenland zijn opgevangen worden als extra argument gebracht dat het onzin is. Daarmee wordt gepasseerd dat er blijkbaar in andere landen, waar normaal ook ruimte is, wel een dusdanig belast zorgstelsel (IC) is dat het uitwijken naar het buitenland nodig bleek te zijn. Ook wordt er geen rekening gehouden met het preventieparadox.

Citaat:
5. The fifth false claim: Restriction on freedom can be beneficial

Er wordt aangegeven dat de R al onder de 1 was gezakt voor 21 maart. Maar als je naar de cijfers kijkt bij OurWorldInData blijkt dat de piek 12 dagen na ingetreden lockdown optreedt. Dit sluit exact aan met een sterk teruggelopen aantal besmettingen vanaf de lockdown (de incubatietijd schommelt tussen de 5-12 dagen, waarbij besmettingen binnen gezinnen nog even na de lockdown door kunnen gaan). Daarnaast loopt het percentage positieve testen in die periode op, dus het is niet zo dat door veel meer te testen alleen meer gevallen gevonden worden terwijl het werkelijke aantal terugloopt. Het gaat van 5.8% positieve testen naar 9.0% positieve testen.

-------------

Goed, daar houd ik het voor vandaag op. Wat nog wel interessant is om mee te nemen is dat zelfs Zweden van het aanbevelingssysteem is afgestapt en naar een lockdown-achtige situatie is gegaan omdat ze niet alleen een tweede golf kregen, maar deze ook niet onder controle kregen tot de sterke beperkingen en het aantal sterftes per besmetting veel hoger (2.0%) lag dan bijvoorbeeld in Nederland (1.4%). In de VK zitten ze overigens aan een CFR van 2.9%, met 0.17% van de populatie overleden door covid19.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:24

Ik bewonder je mizora. Maar geloof me, het is echt zinloos :D

Over tegenstrijdigheid gesproken trouwens.
Eerst zegt de advocaat van viruswaanzin dat 80% vd mensen voor de avondklok is en zich er dus aan zal houden en dat een verplichting dus niet nodig is.
2 min later zegt WE dat 2/3 van die mensen van de avondklok af wil dus dat dat een argument is dat we er vanaf moeten.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:38

Shaggy09 schreef:
Je bent ook gewoon gevaccineerd voor polio, kinkhoest etc. Waarom zou je hier zo spastisch over doen?

Maxima wil je hier nog op antwoorden? Ben namelijk wel benieuwd.[/quote]

Het leven gaat buiten Bokt ook gewoon door hoor. En ik schrijf niet voor de mensen die altijd voluit het regeringsbeleid volgen zoals Imranda, Verootje, Bigone e.a. maar vooral om een ander geluid te laten horen zodat et op Bokt misschien iets minder braaf wordt of voor anders denkenden die niks durven te zeggen omdat de toon vaak al gezet is.

Ik ben wel ingeent maar niet voor alles en heb mijn vaccin status opgevraagd bij het RIVM maar die konden mij niks geven omdat er niets geregistreerd was. Volgens mijn moeder wel DKTP en de rest niet.

Mijn dochter is helemaal niet gevaccineerd inderdaad en dat daar door bepaalde personen hier een mening over bestaat weet ik ook. Ze doen het graag af als onwaarheden, dat mag.

Ik laat mij dus nooit meer vaccineren en mijn dochter ook niet. Als ze 18 is mag ze dan zelf kiezen wat ze doet (of eerder als ze daar dringend de behoefte toe voelt ;-)).

Nu mag mijn mening misschien 180 graden tegenover die van andere staan maar er zit ook veel tussenin. Ik zou ook niet willen beweren dat mijn mening behoorlijk indruist tegen de gevestigde orde. Ik vind daar niets mis mee maar blijkbaar moet het aan alle kanten bestreden worden in de vorm van censuur op veel platformen maar ook in de vorm van wegzetten als wappie. Dat noemt men framing en daar lust de normale media ook wel pap van dus dat het hier ook gebeurd is niet meer dan te verwachten.

Ik verwacht ook geen steun of bijval, gewoon een ander geluid. Omdat alle kleuren de regenboog maken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:38

De avondklok blijft voorlopig van kracht, krijg ik net binnen als breaking news melding.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:40

Dat is niks met framing of censuur. Je mag hier gewoon zeggen wat je vindt.
Echter, als je een mening uitdraagt die volgens steekproeven zwaar in de minderheid is krijg je ook veel gas terug. Dat is nogal logisch.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:43

Ik houd me aan de regels omdat ik een besmetting waarschijnlijk niet overleef, niet omdat ik Rutte in de kont kruip.
Máxima, dus je moeder leeft nog? Die vind alle regels ook onzin?