Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:49

Dag vijf hier... Nog steeds beroerd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:11

Bizar hoe lang het duurt he!? Ik dag 7 en het gaat wel iets vooruit maar dat je nou zegt wauw dat niet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:15

Hannanas schreef:
Ik ga toch maar even een ggd test inplannen, zelftests blijven negatief. Ben benieuwd. Heb nog nooit een ggd test laten afnemen dus kijk er niet echt naar uit :D

Eens moet de eerste keer zijn toch haha, hier ook afgelopen maandag voor de eerste keer bij de GGD getest hoor.

Maar zegt niets, mijn zoon en nichtje zijn ook nog steeds negatief. En dat ondanks er in beide gezinnen 3 positief zijn. Nichtje is ook bij de GGD getest omdat ze twijfelde, maar ook daar gewoon negatief.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:10

Zonnetje81 schreef:
Bizar hoe lang het duurt he!? Ik dag 7 en het gaat wel iets vooruit maar dat je nou zegt wauw dat niet.

Ja het valt me best tegen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:48

Ik heb gisteren besloten maar halve dagen te gaan werken voor de rest van deze week. Na een halve dag echt knallende koppijn, een vol snothoofd, vermoeid en extreem prikkelbaar :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:03

Dat extreem prikkelbaar hebben mijn kippen al gemerkt. :=

Schijnbaar zijn er bij mijn werkgever behoorlijk wat vals positieve. Met dat ze nu bij positieve test nog een keer moet testen op hoofdkantoor of bij de supervisor. Wordt behoorlijk wat misbruik gemaakt. :=

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:10

Hier nu net ook voor de tweede keer positief getest := Vermoedelijk al een week, ik ben net met nieuwe medicatie begonnen en ik voelde me daar best beroerd door (maar paste bij de bijwerkingen, dus echt niet gedacht dat het corona was). Nu is er iemand waar ik nauw contact mee gehad heb positief, besloot dus vandaag toch al te testen omdat ik nu enkel nog een loopneus heb (al was het nog te vroeg om eigenlijk al te testen, contact was gisteren) maar ik ben ook allergisch dus dacht dat dat daarvan kwam. Niet dus, positief. Nu enkel wat hoofdpijn en een loopneus dus, verder nergens last van en ook geen koorts. Ik weet dus niet wanneer ik het gekregen heb, maar heb vorige week al de eerste symptomen gehad. Ga zondag nog eens testen en hopen dat het dan negatief is.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:11

Hoe lang zat er tussen?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:49

mysa schreef:
Hoe lang zat er tussen?

Tussen wat? Het hoogrisico contact? Dat was gisteren. Vandaag getest en positief. Dus vermoed dat ik het al even heb.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:54

CalipsoLover schreef:
mysa schreef:
Hoe lang zat er tussen?

Tussen wat? Het hoogrisico contact? Dat was gisteren. Vandaag getest en positief. Dus vermoed dat ik het al even heb.

Nee tussen de twee besmettingen

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:57

Ah, wel eventjes hoor. Ik heb in augustus 2021 Delta gehad, toen héél ziek geweest met zenuwschade in mijn linkeroor. Kan je hier ook nog ergens terug lezen. Ik ben trouwens dubbel gevaccineerd maar heb mijn boosterprik overgeslagen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:05

Ik zit vandaag op dag 4 en voel me weer opknappen. Dag 2 was het ergste, gister ging ook niet fijn. Maar vandaag is het met 50% beter. Geur en smaak heb ik nog, maar ik proef wel minder, net alsof alles wat flauw is.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:12

CalipsoLover schreef:
Ah, wel eventjes hoor. Ik heb in augustus 2021 Delta gehad, toen héél ziek geweest met zenuwschade in mijn linkeroor. Kan je hier ook nog ergens terug lezen. Ik ben trouwens dubbel gevaccineerd maar heb mijn boosterprik overgeslagen.

Oh, dat is inderdaad geen kwestie van weken geweest. Wat ellendig van die zenuwschade. Sinds ik begin twintig was heb ik gehoorschade/slecht functionerende gehoorszenuw en dat is twee keer tijdens de (echte) griep blijvend verergerd. Ben nu bijna doof.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:28

kiki1976 schreef:
Hannanas schreef:
Ik ga toch maar even een ggd test inplannen, zelftests blijven negatief. Ben benieuwd. Heb nog nooit een ggd test laten afnemen dus kijk er niet echt naar uit :D

Eens moet de eerste keer zijn toch haha, hier ook afgelopen maandag voor de eerste keer bij de GGD getest hoor.

Maar zegt niets, mijn zoon en nichtje zijn ook nog steeds negatief. En dat ondanks er in beide gezinnen 3 positief zijn. Nichtje is ook bij de GGD getest omdat ze twijfelde, maar ook daar gewoon negatief.

Ah er zijn nog de zeldzamen onder ons die na twee jaar hun eerste ggd test ondergaan :D
Ik vond deze test eigenlijk minder erg dan dat ik het thuis moet doen! Ook weer een ervaring rijker {:}

Ben nu wel heel benieuwd naar de uitslag. Mijn lijf reageert altijd anders dan normaal. Ipv koorts heb ik nu ondertemperatuur.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 00:27

Ondertemperatuur had mijn dochter van de week ook.
Ik vind het idd bij de GGD ook minder erg, al hoor ik van sommige dat het juist onwijs zeer deed. Maakt denk ik echt wel uit wie je treft.

Qua pijn rondom mijn rug ging het wel vandaag. Maar als ik maar even wat doe, dan gelijk weer hoofdpijn en een raar wiebelig hoofd. Moet je echt wel weer gaan zitten omdat je het gevoel hebt van je stokje te gaan

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 00:43

Ik ben echt de grootste piepert en heb een hele lage pijngrens maar een test vindt ik dan ook weer echt heel erg meevallen!

Ach het went ook wel na 3x achter elkaar. Verschilt inderdaad wel heel erg wie het doet. De eerste keer viel zo tegen , maar wat was in juli 2020 en toen was het er nog vrij kort. Toen moest je je hoofd nog gewoon recht houden inmiddels zijn er al handige trucjes voor.

Ik werd de laatste keer getest door iemand die werd ingewerkt , die bleef toch een partij lang in de neus. Mijn collega werd door dezelfde persoon getest en bij haar ging dat stokje zover dat een andere medewerker zei ho niet verder in de neus zo is het goed. Het voelt even vervelend maar echt pijn doet het niet.

Mijn vader is trouwens nu ook officieel positief getest :+ Zit nu op dag 7 maar hij is niet in quarantaine geweest omdat de zelftesten negatief waren. Zo vervelend als niemand naar mij luistert ik heb zo vaak gezegd er is iemand anders in huis positief , en je hebt klachten ga naar de GGD.

Nou ja ik hoop vooral dat de mensen die hij besmet heeft gewoon niet zo ziek ervan zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 07:40

Misschien heeft hij wel niemand besmet hè ? Ik had ook klachten maar bij mij was iedere test, ook de ggd negatief. En heb dus gewoon nog 2 dagen gewerkt. Niemand in mijn omgeving besmet geraakt gelukkig.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:33

Kan heel goed dat hij niemand heeft besmet idd.
Vorige week vrijdag, zaterdag, zondag ook in contact geweest met mijn moeder. En op zaterdag einde van de middag kreeg mijn dochter klachten, terwijl we die zelfde dag samen nog op stal waren geweest en daarna nog even waren winkelen. Zondag enkel ik omdat ik negatief was en mijn moeder ook en ik dr nog moest helpen ergens mee.
Maar ondertussen zelf wel positief maar mijn moeder nog steeds negatief en geen klachten.
Mijn zoon die nog thuis woont test iedere dag, maar is ook tot op heden nog gewoon negatief. Dus het zegt echt niet alles

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:41

Wat als je na 3 weken geleden corona gehad te hebben ineens weer verkoudheidsklachten krijgt? Heeft testen dan wel zin? Moet je thuis blijven?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:43

Volgens mij heeft testen geen zin.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:46

Ik vind het een vreemd idee dat positief blijven testen. Dan draag je toch deeltjes bij je die je uitscheidt? Weet iemand die theorie daar achter?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:48

Zonnetje81 schreef:
Ik vind het een vreemd idee dat positief blijven testen. Dan draag je toch deeltjes bij je die je uitscheidt? Weet iemand die theorie daar achter?

Opzich als je niet snottert en verkouden bent zal dat minimaal zijn?
Dus bij verkoudheid toch weer thuis blijven?

Maar op deze manier gaat de economie naar de donder.

Ik ga morgen ook weer aan het werk.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:48

Jolliegirl schreef:

Maar wat doe je dan? Ik heb zometeen allemaal afspraken staan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:50

Nature93 schreef:
Jolliegirl schreef:

Maar wat doe je dan? Ik heb zometeen allemaal afspraken staan.

Bel de GGD met deze vraag. Die hebben vast het antwoord.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:04

Zonnetje81 schreef:

Ben ik ook benieuwd naar. Mijn isolatie zit erop maar ik ben nog steeds snotterig en af en toe hoesten. En mogelijk voorlopig nog ene positieve test. Voelt toch een beetje stom dat ik dan wel weer alles mag, anderzijds is altijd in isolatie ook niet werkbaar.... Ik ga wel naar de supermarkt etc maar heb het feestje van morgen afgezegd voor zekerheid.

Maar ik begreep dat je tot 8 weken nog positief kan testen. Zolang stil staan is ook niet te doen.