Eulogy schreef:Wat tof Evelijn! Ik heb in oktober m'n eerste wedstrijd, je tip over commando's is alvast een hele goeie!
Oh tof!! Het NSK in Delft? Welke klasse doe je mee? 
enzino schreef:Korte armen klopt zeker, dat viel me op toen ik de positie van de stang bekeek bij een persoon als Layne Norton en dat vergeleek met mijzelf. De ruimte tussen zijn kruis en de stang is groot genoeg om een kat door te laten springen.
Bij mij zit de stang ongeveer voor mijn kruis, net onder mijn riem, dus zeker 15-20cm hoger wat het natuurlijk niet makkelijker maakt. Helaas niets aan te doen. Deadlifts zal ik ook altijd conventioneel blijven doen, net zo als dat ik weiger overdreven te bruggen of extreem wijd vast te pakken in de benchpress. Misschien als ik net wat kilo's tekort kwam voor een wereldrecord zou ik het overwegen, maar nu heb ik liever een grotere ROM, wat minder gewicht, minder risico's en meer hypertrofie.
Hahaha ja, daar ben ik ook altijd vreselijk jaloers op. Ik heb hem ook altijd zo hoog hangen. Daarentegen zullen zij het met bankdrukken dan weer lastiger hebben vermoed ik. Ach ja, zo heb je in elke sport wel fysieke voor- en nadelen geloof ik. 
enzino schreef:Ik ga je tips voor activeren achterkant meenemen. Mijn programma staat vast voor nu dus het zal geen extra accessory werk worden, maar een cue om het meer te activeren kan natuurlijk nooit kwaad. Elke keer komt er weer een nieuwe cue bij en wat goed ging gaat vervolgens weer slechter bij een hoger gewicht, maar dat houd het leuk en geeft ruimte tot verbeteren. Misschien dat ik een coaching sessie wat naar voren haal en al aan het einde van mijn huidige programma ga doen ipv er langer mee wachten want het risico is natuurlijk dat hij ruimte tot verbetering ziet en ik geen tijd meer heb om het mee te nemen.
De cues: Ik geloof dat dat ook veel te maken heeft met (on)bewuste (on)bekwaamheid. Als je nog in de fase bewust bekwaam zit en je krijgt er een andere cue bij, dan kan het zijn dat de eerdere cue soms even een terugval heeft. Ik had dat bijvoorbeeld met bankdrukken: Nieuwe cue was 'potlood tussen je schouderbladen vasthouden', maar de cue 'hakken door de grond heen drukken' was daardoor een beetje verdwenen, waardoor mijn leg drive weer minder was. Op een gegeven moment combineert het wel, maar je moet het gewoon heel veel oefenen. Powerliften is minstens zoveel techniek oefenen als dat het krachtopbouw is. 
enzino schreef:Wel jammer dat je hebt moeten stoppen vanwege werk. Het voordeel van de sportschool/fitness is normaal gesproken dat je kan gaan wanneer je wilt, maar als je helemaal uitgeblust bent van werk dan doe je natuurlijk ook niet veel meer.
Nou ja, destijds had ik dat vooral met mijn werk inderdaad. Daardoor ook in een burnout terecht gekomen. Nu ken ik mezelf een beetje beter en weet ik dat ik het prikkelniveau in de sportschool te veel vind (en daarom heb ik nu een squat rack in de berging), en dat ik heel veel andere dingen ook leuk en belangrijk vind. Destijds was het enige wat ik deed sporten en werken, en dat is voor sommigen fijn maar voor mij niet. Ik heb nog zoveel andere hobby's, en daar wil ik ook tijd voor vrij houden naast mijn sociale leven en werk. En dan is het punt: casual powerliften vind ik ook weer niks aan.
Het is dus nog wat onderzoeken, maar ik heb er geen haast mee.
Lous, wat zie je er goed uit zeg!