[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:34

Wat een geweldig weer is het trouwens he? Heb me in tijden niet zo goed gevoeld.

Afbeelding

Broek zit nu alweer los terwijl ik het nog maar een maand of zo draag. Grrr, heb deze juist in de stad gekocht met m'n oma, hoop dat het nog lang duurt voordat ik 'm weg kan doen. Het kán niet door de was komen.

Avaluna, van die dingen kan ik me ook geen voorstelling maken. :P

Zaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:39

Hee allemaal!

Sinds ik vorig jaar 5 kilo ben aangekomen en mijn ideale BMI gewicht heb berekend, wil ik 10 kilo afvallen.
Ik wil dit doen om op mijn eten te letten en meer te sporten (ben van 6x per week 2 uur per dag sporten vorig jaar naar 0 gegaan :o).

Ik heb twee korte vragen.

Is dit een goed basis lijstje?

O: 2 volkoren boterhammen met kipfilet
T: Appel + Vk bh
L: vk bh + cup-a-soep
T: 2 crackers met kaas
A: Verschillend
T: Niets

Overdag drink ik alleen water, thee en koffie (altijd al gedaan).

Ik eet 90% van de tijd kipfilet op mijn brood, omdat dit arm aan calorieën is en lekker.
Is het erg dat ik hierin niet/weinig varieer?

Alvast erg bedankt voor de antwoorden!

Groetjes

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:40

@hannahaapje: je ziet er super uit! Misschien toch die broek eens ietsje warmer wassen, hahaha.
Hier zit mij rijbroek iig wat losser.
Ik kan me jou trouwens helemaal niet met zo'n 25 kg meer voorstellen.

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:42

wollie2004 schreef:
Ik kan mezelf 's avonds het beste beheersen als ik overdag voldoende heb gegeten en als ik verwacht dat ik een keer laat thuis ben en wellicht geen zin heb om te koken, dan zorg ik dat ik een dag eerder dubbel kook of iets uit de diepvries kan opwarmen. Dat kan risotto zijn, pastasalade of vis/courgette/broccoli soep. Toch allemaal gezonde dingetjes...

Edit: Michelle balen van je paardje! Wel fijn dat het er weer beter uitziet! Ik neem als ik 's middags niet thuis kan eten, 2 voorgebakken broodjes mee met wat mager beleg en wat groentjes, worteltjes of cherrytomaatjes en dat is dan mn lunch, eigenlijk hetzelfde als normaal op het werk.

Dat heb ik ook, als ik overdag te weinig heb gegeten krijg ik savonds echt vreetbuien!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:53

hannahaapje schreef:
Wat een geweldig weer is het trouwens he? Heb me in tijden niet zo goed gevoeld.

[ Afbeelding ]

Broek zit nu alweer los terwijl ik het nog maar een maand of zo draag. Grrr, heb deze juist in de stad gekocht met m'n oma, hoop dat het nog lang duurt voordat ik 'm weg kan doen. Het kán niet door de was komen.

Avaluna, van die dingen kan ik me ook geen voorstelling maken. :P

Wauw ziet er goed uit!
Ik zit nu op kantoor, dus wel benieuwd hoe warm het buiten is! Zonnetje schijnt iig heerlijk en mag dadelijk lekker op scoot naar peerd en daarna als ik thuis ben les 21 met Evy doen! Heerlijk met dit weer!

Ja avaluna, voedingscentrum kent niet alles, ook de beweging is moeilijk in te schatten, vandaar dat ik niet aan callorientellen doe :o

Welkom Zaf!
Edit: variatie is wel belangrijk, welke dingetjes vind je nog meer lekker? Vaak is er wel een gezonde variant van te vinden :Y)

Winner91

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:18

@Hannahaapje ziet er super uit zeg. Hoeveel weeg je nu en wat wil je er nog af hebben?
@Wollie, ik werk buiten en het is inderdaad heerlijk. Moet wel tot half 11 werken maar was vanmorgen lekker
vrij met dit mooie weer en morgen ochtend ook.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:04

Dit weer is echt heeeeerlijk inderdaad, love it! :D

Afbeelding

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:37

Wauw mooie foto Bonjoy! Wat eten jullie vanavond?

Ik worteltjes/erwtjes met een ham/kaas cordenblue. :=

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:39

Leuk hoofd Bonjoy!

Wij eten vanavond pannenkoeken :Y)
Wel gezond ontbeten, gelunched en gesnacked dus ik vind het wel Harry

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:48

Zuurkool stampot

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:08

Mooi, bonjoy!

Hier rode kool met stukje vlees, voor de rest nog aardappeltjes en kruidenkaassaus.
Helaas geen tijd gehad om te rijden, maar lekker in het zonnetje samen met dochterlief de paardjes en kipjes verzorgd.
Echt genieten hier op de boerderij, zeker die eerste mooie dagen van het jaar.
Vanavond sporten, alleen ben ik bang dat er al een blessure op komst is...

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:09

Wat voor blessure Avaluna?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:22

Welkom aan de nieuwelingen! :D

Mandy, ik eet ongeveer hetzelfde als jou. Alleen ’s morgens 2 boterhammen, ’s middags 3 en ik eet nog 1x zuivel (magere yoghurt ofzo). Ik val ermee af, gaat heel traag maar het gaat wel :)

Winner, je gaat lekker zeg! Mijn ervaring is idd ook dat de eerste kg’s altijd erg snel gaan.. Misschien je shake gaan vervangen door brood ofzo?

wollie2004 schreef:
Heel netjes Winner!
ik zou het nog even in de gaten houden, als dit stelselmatig elke week het geval is kun je misschien iets meer gaan eten..

Ik heb gisteren ook obese gekeken en ik vond het zoo knap van haar! Ik heb haar ook geen enkele keer horen klagen of zeggen ik kan niet meer!

Dat vond ik ook! Veel respect voor deze vrouw :)

Bonjoy, wouwie je gaat zo goed!!! :D

Dame, heel goed van je dat je niet opgeeft! Kom op meid je kunt het.

Hannahaapje, wouwieeee je ziet er goed uit meid!! Je gaat lekker :D Ben jij nu op je streefgewicht? :)

Ik eet nu nasi.. wel met een schepje saté saus, krijg het anders haast niet weg :o.

Had vanmiddag soort van bruiloft. We gingen ergens wat drinken en ik kreeg zo'n cupcake (vierkante met marsepein) en ondanks dat het heel klein was, voel ik me nu vet schuldig.. Komt omdat ik zo lekker in mijn ritme zit en bang ben de controle te verliezen, denk ik..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:26

Ik heb gisteren ook Obese gekeken, zoveel respect voor haar houding!

Hannahaapje, wauw, je ziet er goed uit!
En Bonjoy ook natuurlijk, wat een leuke foto!

Ik heb weer weekend gehad, gezondigd. :o Gisteren een partij lasagne gehad, was heerlijk maar nu zijn mijn darmen van de wap. :')
Nieuwe week, nieuwe kansen. Ik wil een trainingsschema gaan opbouwen voor mijn buikspieren maar heb het vrij druk de laatste tijd.. Veel werken, veel rijlessen met de auto..
En toch ga ik proberen elke dag een kwartiertje te zwoegen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:01

@aradis: achillespees, denk ik, verder wat last van mijn knie (heb een knieprothese na een ongeluk met een paard)

@madeira: niet schuldig voelen, dat werkt contraproductief, ooit zul je toch weer wat lekkers eten, geniet daarvan, stop na eentje en ga weer lekker verder, gaat je lukken!

@roosch: zelf vind ik doordeweeks moeilijker, dan ben ik alleen thuis/alleen op kantoor, toen ik buitenshuis werkte was ik superslank, is al lang geleden, hahaha.

Zo nog even piano oefenen en een kopje thee en dan anderhalf uur flink sporten, hogelijk morgen paardmans weer eens rijden.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:01

:Y) Ik heb vandaag weer gesport, denk dat er weer iets van 600-700 calorietjes af zijn totaal als ik de tellers mag geloven. *blij* Ik heb alleen last van mijn knie, weet niet precies wat er mee gebeurd is, maar voelt niet lekker.

@Joyce, ziet er goed uit meis, mooie foto ook :j

@Roosch: Een keertje zondigen is niet erg, als het maar bij een keertje blijft ;) je gaat al zo ontzettend goed joh, dus ga gewoon lekker door en dan komt het hartstikke goed.

@Avaluna: Go you *\o/* Hoe is het sporten gegaan?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:36

Bedankt voor de complimentjes, en ik ben nog steeds aan het afvallen maar heel langzaam. zo'n kilo per 2/3 weken. Vind het hier eigenlijk te gezellig om weg te gaan...
Ik vind je een prachtig gezicht hebben bonjoy
aleeneh, klinkt alsof je hard gesport hebt, goed hoor
aradis waren de pannekoeken lekker & wat bedoel je met ''vind het wel harry''?
madeira niet schuldig voelen. :(:)
roosch, anders plan je wat minder rijlessen met de auto in?
avaluna, oh jee, wat voor blessure dan?

HET WAS VANDAAG EEN SUPER GEWELDIGE DAG !!!!!!! njaa niet dat ik nou zo netjes gegeten heb maar gewoon vrolijk voelen, bij mn paarD geweest, aardige mensen gesproken, veel bewogen, gezelligheid, zonnetje, veel gebabbeld. yesyesyes *\%/*

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:56

Kilo per 2/3 weken is toch niks mis mee? Klinkt me in de oren als een gezonde vorm van afvallen, beter dan 2/3 kilo per week.
Fijn dat het zo mee zat vandaag. Ik moet zeggen, ik werd ook helemaal gelukkig van het zonnetje!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 02:48

Goed bezig Aleeneh met het verbranden van die calorieen!, maar denk om je lichaam. Dat je niet jezelf inene overbelast. Fanatiek sporten is goed maar niet iedere dag volle bak, daar krijg je blessures van.

En inderdaad hannahaapje vandaag was gewoon een heerlijke dag! met het zonnetje er bij word je gemoedstoestand ook al een stuk beter! :D

Ik heb vandaag met dit heerlijke weer ook lekker hardgelopen 7km en uitgebreid met de hondjes gewandeld en lekker een strandrit met me paard gemaakt. Echt een super dag!. Nu werk ik nachtdienst en zometeen om 06.00 lekker me bedje in.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 02:53

Ik sport twee keer per week :) soms drie keer. Ongeveer twee uur per keer volgens een schema dat is toegespitst op mijn persoonlijke conditie enzo. Ik word in die twee uur wel gepusht, maar ben nooit buiten adem en heb nooit erge spierpijn naderhand. Dus in dat opzicht is het volgens mij wel goed opgesteld :)

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 03:17

Bedankt :D

Ja dat klinkt als een goed sportschema, dan kan ik alleen nog maar zeggen: Luister naar je lichaam.

Ook nachtdienst Aleeneh? of kan je niet slapen...

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:04

Gefeliciteerd Dame24!

Ik ga 16 maart een week op wintersport maar
ik ben bang veel aan te komen.
Je weet hoe dat gaat met al die drank (apresskien), snitzels etc.

Iemand tips?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:39

Gefeliciteerd dame!

Minder rijlessen gaat het niet worden, ga gewoon bewust een kwartier tot halfuur per dag uittrekken om oefeningen te doen!

Heb zo slecht geslapen vannacht, gaat een lange dag worden..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:18

Goedemorgen meiden, daar ben ik weer!

Ben al drie dagen terug van de wintersport. Heb wel gewoon lekker gegeten maar me enorm ingehouden en bijna al het patat laten staan. Het was heerlijk weer en heb nu een lekker kleurtje. Heb me nog niet durven wegen...
Vanavond gelijk uit mn werk staat de sportschool op de planning. Morgenochtend maar weer eens wegen, dan weet ik of er schade is.

Hoe gaat het hier met iedereen?

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:22

@Denice, heerlijk zeg. Waar ben je geweest?
Bij mij alles zn gangetje. :)