Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nero schreef:Ja, ze proberen me daar zoveel mogelijk mee te helpen.
Maar het lastige is dat ze daar op de behandeling niet aan mijn trauma's mogen komen, ik mag er in groepen sws niet over praten omdat mijn 'verhaal' te heftig is voor in de groep..
Citaat:Het is voor mij heel lastig nu omdat ik het moet uitzingen tot ik terecht kan bij mijn vervolg behandeling, maar het is natuurlijk voor de therapeuten ook heel lastig om nu met mij om te gaan.
Op het moment sta ik dus eigenlijk even stil, heb een rot weekend gehad dus mag straks even langs komen voor een gesprek.
Citaat:Heb ook emdr therapie gevolgd, maar dit was te heftig omdat ik hier nog niet klaar voor was. Ook heb ik geprobeerd om een aangifte op gang te zetten, maar ook dit riep te veel beelden en herinneringen bij me op. Vind het heel moeilijk om mijn emoties te uiten, waardoor ik me vaak beter voor doe dan ik me echt voel.
Citaat:Niemand zal me bijvoorbeeld zien huilen, ook niet als ik alleen ben.
Ik merk dat ik nu wel veel getypt heb, ergens lucht dit ook wel wat op eigenlijk..
_Nero schreef:Ik ben het indd met jullie eens, en wou dat ik dit toen ook zo had aangepakt. Dat neem ik mezelf nog dagelijks kwalijk.
Het heeft overigens van mijn 12e tot mijn 19e gespeeld en dit jaar is er ook weet het een en ander gebeurd. Ik heb pas sinds kort de stap durven zetten om hulp te zoeken. En na de laatste keer heb ik mezelf ook letterlijk in de auto geschopt om na het politie bureau te gaan. Maar na 10 jaar is het er bij mij automatisch ingesluipt om na de tijd te douchen.
Ik merk dat ik nu best veel verteld heb maar dat verhelderd het allemaal misschien een beetje.
Dat is indd nu wel waar ik heel erg bang voor ben, het is mijn woord tegen het zijne.. Ik heb enkel kleine bewijzen van de HA en vrienden die wel eens wat blauwe plekken hebben gezien, maar that's it..
its_daantjee schreef:ik kom (eindelijk) aan het eind van mijn behandeling en ik kan zeggen dat ik toch wel heel erg trots op mezelf ben! jaren van negativiteit en depressieve klachten, ben ik daar eindelijk grotendeels van af.. ik heb weer plezier in het leven. nu heb ik nog 4 afspraken staan en daarna moet ik het op mijn eigen krachten verder gaan doen.. ben heel benieuwd en eigenlijk ook stiekem heel erg bang dat ik weer terugval, en ik weer vanaf voor af aan kan beginnen, en afgelopen 3 jaar waren zware jaren voor mij en ik hoop dat niet meer mee te maken. gelukkig gaan we er vol goede moed weer mee door en we zien wat de toekomst ons gaat brengen !
_Nero schreef:Ik ben het indd met jullie eens, en wou dat ik dit toen ook zo had aangepakt. Dat neem ik mezelf nog dagelijks kwalijk.
Het heeft overigens van mijn 12e tot mijn 19e gespeeld en dit jaar is er ook weet het een en ander gebeurd. Ik heb pas sinds kort de stap durven zetten om hulp te zoeken. En na de laatste keer heb ik mezelf ook letterlijk in de auto geschopt om na het politie bureau te gaan. Maar na 10 jaar is het er bij mij automatisch ingesluipt om na de tijd te douchen.
Ik merk dat ik nu best veel verteld heb maar dat verhelderd het allemaal misschien een beetje.
Dat is indd nu wel waar ik heel erg bang voor ben, het is mijn woord tegen het zijne.. Ik heb enkel kleine bewijzen van de HA en vrienden die wel eens wat blauwe plekken hebben gezien, maar that's it..