[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:22

Dat klopt absoluut. Bedoelde het ook meer op de langere termijn. Je zou de pil echt wel een tijdje moeten doorslikken tot je er doorheen gaat bloeden, als je (op langere termijn) door je pil heen blijft komen zou ik wel voor een zwaardere gaan. Het heeft bij mij ook even geduurd

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:28

:j Ik heb zelf bijvoorbeeld al vanaf het begin dezelfde pil (Yasmin). Geprobeerd door te slikken toen ik hem nog maar 3-4 maanden nam en toen kreeg ik halfweg de tweede strip flink wat doorbraakbloedingen. Intussen nog een keer geprobeerd door te slikken en niks aan het handje :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:30

Ik heb zelf m'n hele leven microgynon 30 gehad en die kon ik wel vanaf het begin makkelijk doorslikken, nooit echt problemen mee gehad. Wil nu eigenlijk wel over naar een iets zwaardere dus van de week maar even langs de HA.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:14

Oke dankjewel, nu heb een recept voor een jaar gekregen dus kan inderdaad even afwachten en dan later nog eens proberen eventueel in juli om door te slikken en als ik het dan terug krijg toch achter een zwaardere vragen inderdaad :') . Dankje voor de hulp dames :D .

Ik ben zelf van mening dat ik wel wil kunnen een pil 2x doorslikken zonder doorbraak, dat 3x niet lukt oke maar 2x zou toch moeten lukken. Nu als het terug niet lukt dan over die periode dan toch echt achter 1'tje zwaarder is nu de 20 versie dus een hele lichte :j .

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:21

Ja maar je hebt die pil net 2 maanden. Gun je lichaam ff de tijd om te wennen en een spiegel op te bouwen. Vind het niet zo gek eigenlijk dat je nu last hebt van doorbraak.
Het laatste anderhalf jaar dat ik hem slikte slikte ik ook steeds standaard 3x achter elkaar door zonder problemen. Maar in de jaren daarvoor wel vaker elke maand stopweek of als het vervelend uitkwam slikte ik er 2 (of evt 3) achter elkaar door.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:24

Ja op zich moet het prima mogelijk zijn direct door te slikken, zat mensen die 'm juist om die reden nemen in de zomer maar goed ga maar gewoon door proberen met mijn voorschrift nu nieuwe halen en zo nog wat doordoen zou toch tegen juli wel mogen oke zitten ongeveer dan vindt ik :) .

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:26

Ik ben altijd bang voor een doorbraak :')
Daarom slik ik altijd één weekje 'extra' door, als dat beter uitkomt.
En één keer heb ik 2 weken 'extra' doorgeslikt.
Nog nooit een hele maand.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:29

Ik heb sinds een aantal weken ineens een andere pil gekregen ( ander goedkoop merk/doosje) deze was goedkoper volgens de apotheek en die andere hadden ze die niet meer ofzo.

Nu kom ik de laatste tijd ineens kilo's aan en ik eet niet overdreven meer dan normaal nu bedenk ik me ineens hmm mischien komt het door die nieuwe pil? (merk)

Ik had eerst: Rosal tablet
http://www.efarma.nl/pages/iteminfo.asp?ItemID=15794814 volgens mij die en nu ETHINYL/DROSP SDZ

Zou het door die pil verandering komen denken jullie? of is dat onzin? ik ga in ieder geval weer om de oude vragen of een lichtere pil desnoods. kan ik gewoon naar de aphotheek de andere terug vragen?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:05

Lori schreef:
Ja op zich moet het prima mogelijk zijn direct door te slikken, zat mensen die 'm juist om die reden nemen in de zomer maar goed ga maar gewoon door proberen met mijn voorschrift nu nieuwe halen en zo nog wat doordoen zou toch tegen juli wel mogen oke zitten ongeveer dan vindt ik :) .

Je lichaam heeft sowieso minstens 3 maanden nodig om te wennen aan de nieuwe pil :) Dus hou daar ook even rekening mee, dat je lichaam tijd nodig heeft om er aan te wennen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:06

heeft er iemand ervaring met het overstappen van de prikpik op de gewone pil?
en wanneer mag ik met deze pil beginnen?
hoor en lees veel verschillende dingen.
ik ziet niet te wachten op een zwangerschap dus wil het graag weten.
en als je meteen aan de pil begint of je dan nog wel save bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:09

Nou jongens ik bloed nog steeds leeg. Ben vandaag al drie keer flauwgevallen en voel me de hele tijd week, duizelig en misselijk. Begin het nou toch wel zat te worden maar moet nog wel flink wat pillen tot het einde van m'n strip. Waarom kan het niet gewoon normaal gaan |(

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:13

Ervaring met de overstap zelf heb ik niet, wellicht kan je HA advies geven?

Het is wel zo dat je best met de pil start aan het begin van je menstruatie. Als je voor het eerst slikt ben je dan normaal beschermd na een week. Als je elders start in de cyclus ben je pas na een volledige strip beschermd. Kan je niet gewoon starten als je je normaal gezien je volgende prik moet gaan halen, en dan voor de zekerheid nog een paar weken het condoom gebruiken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:17

Emmaa_ schreef:
Nou jongens ik bloed nog steeds leeg. Ben vandaag al drie keer flauwgevallen en voel me de hele tijd week, duizelig en misselijk. Begin het nou toch wel zat te worden maar moet nog wel flink wat pillen tot het einde van m'n strip. Waarom kan het niet gewoon normaal gaan |(

Bel je huisarts even morgen, misschien zit je ijzer te laag nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:17

vuurneon schreef:
Emmaa_ schreef:

Bel je huisarts even morgen, misschien zit je ijzer te laag nu.

Ik heb sowieso al een ijzertekort dus zou heel goed kunnen. Ga morgenochtend even bellen dan maar...

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:19

ja dat was dus ook mijn bedoeling 6 mei moest ik eigenlijk de volgende halen en wil dan beginnen condooms hebben we alvast gehaald voor de zekerheid.

de HA ging googelen en zat heel de tijd ja uuuuh uuuh uhh ja wanneer kan je het beste beginnen, doe anders maar als je voor de eerste keer ongesteld word maar dat kan tot een jaar duren en wil niet een jaar lang onbeschermd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:54

mymy schreef:
Ik heb sinds een aantal weken ineens een andere pil gekregen ( ander goedkoop merk/doosje) deze was goedkoper volgens de apotheek en die andere hadden ze die niet meer ofzo.

Nu kom ik de laatste tijd ineens kilo's aan en ik eet niet overdreven meer dan normaal nu bedenk ik me ineens hmm mischien komt het door die nieuwe pil? (merk)

Ik had eerst: Rosal tablet
http://www.efarma.nl/pages/iteminfo.asp?ItemID=15794814 volgens mij die en nu ETHINYL/DROSP SDZ

Zou het door die pil verandering komen denken jullie? of is dat onzin? ik ga in ieder geval weer om de oude vragen of een lichtere pil desnoods. kan ik gewoon naar de aphotheek de andere terug vragen?

Je komt niet aan van de pil maar omdat je meer gaat eten..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:02

Emma, haal ook even een fles Ferro bij de supermarkt :)* Is lekker spul en zit veel ijzer in. Het staat onderaan het natuurvoedingsschap/glutenvrij/notenvrij meestal, in een glazen Roosviceefles. Kan sowieso geen kwaad. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:19

Emma, eventueel ijzertabletten halen, kun je gewoon bij de drogist kopen. Floradix heet dat geloof ik. Heb ik ook gebruikt toen ik ijzertekort had, net als de ferro die al genoemd is. Helpt echt!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:37

amoj schreef:
Emma, eventueel ijzertabletten halen, kun je gewoon bij de drogist kopen. Floradix heet dat geloof ik. Heb ik ook gebruikt toen ik ijzertekort had, net als de ferro die al genoemd is. Helpt echt!

Ik heb ook laag in ijzer gezeten maar tabletten werden me afgeraden. Die kunnen ook vervelende bijwerkingen hebben, zoals een moeilijke stoelgang. Dus daar zou ik even mee wachten tot er een bloedtestje is gedaan of iets dergelijks :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:40

Assistente kan dat zo even meten of het ijzer oke is.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:40

Hoihoi ik kom even binnen vallen.
Ik heb geprobeert om door +200 pagina's te ploeten maar vraag het liever recent.

Zijn er hier dames die een spiraaltje hebben? Zo ja bevalt het etc. Heb je hier voor de pil geslikt en merk je nu verschil?
Of dames die weer zijn over gestapt waarom veel bijwerkingen?

Ik heb namelijk al langere tijd veel bijwerkingen van de pil en heb nu wel een lichtere ( microgynon 20) maar toch blijf ik het merken en hoor veel wisselende verhalen over beide spiraaltjes.

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:49

Magrathea schreef:
amoj schreef:

Ik heb ook laag in ijzer gezeten maar tabletten werden me afgeraden. Die kunnen ook vervelende bijwerkingen hebben, zoals een moeilijke stoelgang. Dus daar zou ik even mee wachten tot er een bloedtestje is gedaan of iets dergelijks :)

Ow, oke, sorry, dat wist ik helemaal niet!
Heb ze toen ook zelf gehaald op aanraden van mn moeder... Maar verder niet bij nagedacht. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:52

Ik wil eigenlijk vooral dat de bloeding stopt, vriendin van me adviseerde me dat je bij de HA een kuur kan krijgen van 10 pillen waardoor het zo goed als direct over is. Word er echt helemaal leip van en bij het idee dat ik nog een halve strip moet word ik helemaal mentaal instabiel :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:29

Ik ben ook er over na aan het denken om te switchen, van de pil naar een anticonceptie die gebruik maakt van minder hormonen, maar ik moet eerlijk zeggen dat de rest mij echt niet aanstaat...

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:34

ja dat probleem heb ik ook een beetje en zonder vind ik echt geen optie