Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:07

Nee daar zit ik niet in nee haha. Heb je nog meer foto’s waar ik op sta? O:)
Ik dacht dat je echt student moest zijn, of in ieder geval niet langer dan een jaar afgestudeerd.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:17

Bij de amateurs reden er ook gewoon junioren mee. Ik dacht dat daar een jongen van 15 jaar (of iets in die richting) had gewonnen. Maar kan zijn dat hij al wel student is.

Ik heb alleen foto's van dezelfde serie waar je op staat. Dus 3 foto's iets verder weg. Ik was pas aanwezig bij de laatste 2 rondes dus niet zo veel foto's van de dames funklasse.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:13

Ah ja, dat is inderdaad wel een beetje gek.

Zou leuk zijn als je volgend jaar ook mee doet :D

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:16

Volgend jaar is het NSK in Enschede :):) . Mijn vereniging organiseert het NSK vanwege ons 10e lustrum (50 jarig bestaan). Ik zal dus iig aanwezig zijn :D

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:00

Tof!
Al is dat wel enorm uit de richting voor mij :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 06:32

Morguh ...helaas zit het weekend er weer op -O- en de werkweek
begint weer .

Oei ..in het donker fietsen ...hebben jullie dan allemaal licht op de fiets Laura ?
Wel grappig zo,n "spel" :j
Leuke actie foto ....

Een lekker rondje MuSLi :j , bij dit weer heerlijk ...
Helaas gaat het komende week toch wat slechter worden .

@Susan ; Qua frame kleuren zijn de Liv,s erg veranderd .
Alhoewel mijn fiets wel typisch meisje is O:)
Toen ik de fiets uitzocht en op foto zag wist ik ook niet of ik het mooi
vond ja of nee .
Echter in het echt was is helemaal verliefd <3

Afbeelding

In de wisselzone kan ik ze iig altijd makkelijk vinden ...ze valt wel op zeg maar _O-

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 23:54

Wat voor bril, met verwisselbare lenzen of geschikt voor bewolkt weer, hebben jullie? Wat zijn de eigenschappen en waarom heb je deze bril gekozen?

Aangezien ik deze winter wat fanatieker wil doorfietsen ben ik aan het kijken voor een fietsbril met verwisselbare lenzen (geel/transparant erbij). Ik heb nu een hele oude Rudy Project bril (is een tijdje van mijn moeder geweest en heeft daarna jaren in de kast gelegen), maar bevalt nog prima. De bril heeft één grote lens die echt rond het gezicht loopt en mijn ogen goed beschermt. Dit is belangrijk voor mij, omdat ik (oog)lenzen draag waar geen troep achter mag komen. Verder heeft de bril smalle pootjes wat ik ook fijn vind. Ook heb een redelijk klein hoofd (helm maat 53 a 54). Iemand misschien een tip voor een vergelijkbare bril alleen dan met geel/transparante lens voor mij?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 06:18

Ik heb een bril van BBB met verwisselbare "glazen" .
Zelf heb ik een smal hoofd , en dit merk bril past altijd goed .
Verder let ik erop dat als ik in aero positie lig mijn ogen nog goed beschermd zijn
en ik niet over mijn bril heen kijk .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:43

@Time2Tri, zeker licht op de fiets. Ongeveer intensiteit koplamp :') Maar is dan nog wel wat spannend. Afstanden inschatten is een stuk moeilijker.

Ik heb ook een BBB bril met bijgeleverd gele glazen en gewoon transparant.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:39

Waar ik afgelopen twee fietsvakanties ongetraind ben vertrokken, had ik me nu voorgenomen wel wat vaker langere afstanden te fietsen. Met mn plan om in het voorjaar voor het rondje Noordzee te vertrekken in t achterhoofd. Maar mede door een peesontsteking in mm grote teen vandaag pas een stuk gefietst. Stel niet zo veel voor als ik het met jullie afstanden vergelijk, maar ad vooral even lekker om er uit te zijn. Van Gent naar Brugge. 46.6 km - 20.3 gemiddeld. En dat is inclusief foto's maken en in Brugge de weg niet kunnen vinden naar het station. Iig even lekker uitgewaaid *zoekt een smiley met ontploft haar, want helm vergeten... :oo *

Afbeelding

In en geval fiets ik op 2 december van Gent naar Brussel in het teken van de klimaatmars.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:01

Lekker JewEmm! Is ook bijna niet te vergelijken met zulke andere fietsen. :) Sterkte met je blessure, klinkt vervelend. Had je er last van tijdens het fietsen?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:52

Goed bezig JewEmm!

Hier staat de fiets al de hele week stil.. Met name slecht weer en drukte. Maar, wel gaan spinnen en vandaag gaan zwemmen. Hopelijk komende week weer meer op de fiets.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 07:41

Top JewEmm +:)+

Hier ook de hele week niet gefietst , word na het werk sowieso lastig .
Vanaf gisteren hebben we op zondagochtend weer indoor training ; spinning en Core .
Ben echter gisteren met mega hoofdpijn opgestaan , en training dus maar
geskipped .
Ben wel s,middags naar de sportschool geweest , 45 minuten loopband , kracht , stretching, five en sauna erachteraan .
Ben ik toch nog lekker bezig geweest .
Vanavond zwemmen .

Zo dadelijk eerst maar eens naar de tandarts ...drie kronen plaatsen en een
paradontale behandeling .
Zal wel weer een zitting van twee uur zijn -O-

En ben benieuwd of ik deze week mijn nieuwe sporthorloge al binnen krijg *\o/*
Zal er om schorten aangezien donderdag in Duitsland een feestdag( zondag ) is .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:18

Time2Tri schreef:
Top JewEmm +:)+

Hier ook de hele week niet gefietst , word na het werk sowieso lastig .
Vanaf gisteren hebben we op zondagochtend weer indoor training ; spinning en Core .
Ben echter gisteren met mega hoofdpijn opgestaan , en training dus maar
geskipped .
Ben wel s,middags naar de sportschool geweest , 45 minuten loopband , kracht , stretching, five en sauna erachteraan .
Ben ik toch nog lekker bezig geweest .
Vanavond zwemmen .

Zo dadelijk eerst maar eens naar de tandarts ...drie kronen plaatsen en een
paradontale behandeling .
Zal wel weer een zitting van twee uur zijn -O-

En ben benieuwd of ik deze week mijn nieuwe sporthorloge al binnen krijg *\o/*
Zal er om schorten aangezien donderdag in Duitsland een feestdag( zondag ) is .

Sterkte bij de tandarts!

Hier ook de hele week niet gefietst. Wel 3x hardgelopen en twee keer paardgereden. Dus evengoed wel tevreden ;) vanaf 1 november gaat m'n sportschool abonnement in, kan ik weer even indoor fietsen naast m'n mountainbike training! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:47

Same here! -O- Ook wel lekker gesport, maar niet gefietst. Ik hoop ook deze week weer mee te kunnen doen met onze indoortrainingen :) Hoe vaak trainen jullie, MuSLi?

Sterkte T2T!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:52

Word de laatste lange zit bij de tandarts vandaag .
Dan zijn al mijn oude amalgaam vullingen eruit .

Volgende week nog een korte controle .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 09:08

culaccino schreef:
Same here! -O- Ook wel lekker gesport, maar niet gefietst. Ik hoop ook deze week weer mee te kunnen doen met onze indoortrainingen :) Hoe vaak trainen jullie, MuSLi?

Sterkte T2T!

1x per week mountainbike training in het duingebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 09:29

Heerlijk! Mooie locatie om te trainen, lijkt me. Jij had een tijd geleden ook een powermeter besteld, toch? Hoe bevalt dat?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:16

culaccino schreef:
Heerlijk! Mooie locatie om te trainen, lijkt me. Jij had een tijd geleden ook een powermeter besteld, toch? Hoe bevalt dat?

Die komt in november binnen. Dat ik ze bestelde moesten ze nog in productie genomen worden. Als het goed is komen ze over een paar weken binnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:41

Ah, ben benieuwd!

Ik heb laatst zo'n VO2max-test gedaan als onderdeel van een gratis healthcheck (soort meting van hoeveel zuurstof je kunt opnemen bij langdurige intensieve inspanning, geloof ik). Nu was dat gewoon op een spinningfiets waarbij de weerstand automatisch steeds een beetje werd verhoogd, maar ze zeiden dat je het ook met een powermeter zelf kunt testen en zo kunt bijhouden of je cardiovascular fitness verbetert. Nu ben ik niet zo'n fanatieke fietser, maar ik vind cijfertjes altijd wel leuk :D

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:42

Hier stonden de fietsen afgelopen week ook stil. De wintertrainingen bestaan bij ons uit een kracht&conditie training (1 uur) op de atletiekbaan op maandag, core stability (half uur) en spinning (uurtje) op woensdag en weer spinning (een uur) op donderdag. Dus stilzitten is het nou ook weer niet.

Ik ga wel proberen deze winter iig 1x per week op de fiets te zitten. Het is toch wel lekker om nog buiten te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 16:39

Leuk dat jullie op de atletiekbaan trainen! Ben je toch nog lekker buiten aan het sporten :)

HC, hoe ging de muy loco tocht? En ben je al begonnen met baanwielrennen, MuSLi?

Ik heb mijn eerste indoor krachttraining bij de wielervereniging gehad. Nu kom ik de trap bijna niet meer op :')

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:36

Haha, herkenbaar culaccino! :(:)
Afgelopen maandag voor het eerst die kracht en conditie training gehad. Woensdag was vreselijk. Overdag zo veel mogelijk de trappen gemeden op de universiteit (vooral trap af is dan pijnlijk). S Avonds core stability + spinning was wel goed afzien ;( Gelukkig vandaag weer minder last van, al protesteerden mijn buikspieren vanochtend wel flink bij het opstaan.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:52

culaccino schreef:
Leuk dat jullie op de atletiekbaan trainen! Ben je toch nog lekker buiten aan het sporten :)

HC, hoe ging de muy loco tocht? En ben je al begonnen met baanwielrennen, MuSLi?

Ik heb mijn eerste indoor krachttraining bij de wielervereniging gehad. Nu kom ik de trap bijna niet meer op :')

Nee, de 24e is de eerste training. Wel van de week te horen gekregen dat ze doorgaan *\o/* dat was even afwachten ivm aantal aanmeldingen. Heb er wel echt zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:26

Susan88 schreef:
Haha, herkenbaar culaccino! :(:)
Afgelopen maandag voor het eerst die kracht en conditie training gehad. Woensdag was vreselijk. Overdag zo veel mogelijk de trappen gemeden op de universiteit (vooral trap af is dan pijnlijk). S Avonds core stability + spinning was wel goed afzien ;( Gelukkig vandaag weer minder last van, al protesteerden mijn buikspieren vanochtend wel flink bij het opstaan.

Haha, jij bent ook lekker geweest dus!

Fijn dat het doorgaat, MuSLi! Ik ben heel benieuwd :D