[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:30

Aha, dank u wel Haha!
En inderdaad na een miskraam (lengte onbekend maar, meer dan 2 weken) zoals bij malih het geval is? Want daar begon de discussie eigenlijk mee. Ben ook wel heel benieuwd naar het antwoord op die vraag. Anders morgen misschien even op school na vragen Eefke?

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:34

Tijdens het nazoeken bedacht ik het me ineens zo.
Als je een miskraam aan het krijgen bent zeg maar, is het zowieso niet slim om tampons te gebruiken, je wilt gewoon dat alle resten naar buiten komen. Het is niet dat je dit letterlijk tegenhoudt, maar er kunnen namelijk ook echt weefselstukken bij zitten. Afhankelijk van hoe ver je bent. Het klinkt allemaal wel een beetje smerig Knipoog

Als een miskraam "voltooid" is (beetje raar woord), zal het bloedverlies meteen terug nemen en zou het "handelbaar" moeten zijn met maandverband. Is het dit niet, blijft het heftig dan moet je je verloskundige opbellen, want dan is er mogelijk nog een rest in de baarmoeder die er niet spontaan uit wil.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:36

Ah kijk. Ik denk dat Malih hier echt wat aan heeft.
Ontzettend bedankt Eefke!!!

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:37

Uhm kan iemand de reactie van Malih even hier plaatsen, kan uhm niet vinden. Ik vind er alleen een over het gebruik van de pil. Maar lees niks over een miskraam, misschien een beetje blond, maar toch Schijnheilig

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:48

@eefke: Je kunt even in het profiel kijken van malih en dan op "gebruikersberichten" klikken.
Het zijn meerdere berichten namelijk....

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:55

@ Eefke, het verhaal van malih begint halverwege pagina 20.
Op 7-9-'08 om 12.37

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:09

Jammer dat Malih op het moment niet online is,
heb het even bijgelezen Knipoog

Ik begrijp dat je 4 dagen gelezen dus ineens bloedverlies had snachts, dat het daarna minder werd en vandaag opeens weer heel heftig? Heb je er veel buikpijn bij?
Als je nu nog steeds zo heftig bloed verliest en zeker als je er buikkrampen bij hebt, wil ik je toch aanraden om even contact op te nemen met de verloskundige bij je in de buurt of de huisarts. Misschien dat het dan slim is om even een echo te maken om te kijken of alle resten van een mogelijk vruchtje weg zijn.
Het lijkt vanuit hier achter de computer namelijk typisch voor een niet complete abortus (miskraam).
Het gebeurt dan namelijk zo: je baarmoeder stoot het vruchtje af, je begint te vloeien, vaak is dit ook met buikkrampen. als het vruchtje en overig weefsel volledig weg is, wordt het bloedverlies minder en wordt ook de buikpijn minder.
Als het niet volledig is uitgestoten blijf je bloedverlies en evt buikkrampen houden. De baarmoeder is dan namelijk nog steeds bezig met uitstoten terwijl het niet lukt.

Er kan natuurlijk ook niks aan de hand zijn. Maar als je deze klachten hebt, wil ik je at toch wel aanraden Lachen
Hoe heeft de huisarts eigenlijk geconstateerd dat je zwanger was, aangezien de test negatief was?

Succes!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:25

Ik spreek even namens Malih, zij kan op dit moment niet op bokt komen maar wilt wel melden dat ze al jullie berichten gelezen heeft maar dat ze helaas net niet kon antwoorden.
Zij heeft mij gevraagt om hier haar email adres te plaatsen zodat jullie haar eventueel kunnen bereiken. malih92@hotmail.com
Ze probeert zo snel mogelijk weer op bokt te komen Lachen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:44

eefke schreef:
Ik begrijp dat je 4 dagen gelezen dus ineens bloedverlies had snachts, dat het daarna minder werd en vandaag opeens weer heel heftig? Heb je er veel buikpijn bij?
Als je nu nog steeds zo heftig bloed verliest en zeker als je er buikkrampen bij hebt, wil ik je toch aanraden om even contact op te nemen met de verloskundige bij je in de buurt of de huisarts.

In de nacht van zaterdag op zondag heb ik bloedverlies gehad. zondag ochtend was het eigelijk weg.

Maandag ochtend(ruim 24 uur later) ben ik bij de huisarts geweest. Die raade me aan om direct met de pil te stoppen. Na 3 dagen(t is altijd de 3e dag bij mij )ben ik ongesteld geworden. Vandaag alleen veel meer als dat ik normaal ben, en stolsels. er bij... Verder de zelfde buikpijn.

Ook die bewuste nacht viel de buikpijn heel erg mee, wel wat zeurderig gevoel in mijn buik, na dat ik van de eerste schrik bekomen was... Maar kort daarna ben ik in slaapgevallen, ewaarschijnlijk niet gevoeld of ik echt hele erge buikpijn had.

Misschien dat het dan slim is om even een echo te maken om te kijken of alle resten van een mogelijk vruchtje weg zijn.
Het lijkt vanuit hier achter de computer namelijk typisch voor een niet complete abortus (miskraam).
Het gebeurt dan namelijk zo: je baarmoeder stoot het vruchtje af, je begint te vloeien, vaak is dit ook met buikkrampen. als het vruchtje en overig weefsel volledig weg is, wordt het bloedverlies minder en wordt ook de buikpijn minder.
Als het niet volledig is uitgestoten blijf je bloedverlies en evt buikkrampen houden. De baarmoeder is dan namelijk nog steeds bezig met uitstoten terwijl het niet lukt.

Er kan natuurlijk ook niks aan de hand zijn. Maar als je deze klachten hebt, wil ik je at toch wel aanraden Lachen
Hoe heeft de huisarts eigenlijk geconstateerd dat je zwanger was, aangezien de test negatief was?

Succes![/quote]

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:47

Dames ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik slik mn pil meestal door, na een maand of 2 laat ik het even komen, nooit wat aan de hand.

ik had op kamp 2 pillen vergeten, toen heb ik maar besloten om het te laten komen (moest er nog 3 slikken) ik werd direct de volgende dag heel erg heftig ongesteld, me tampon én maandverband houden het amper *schaam*
toen ik eindelijk weer me pil mocht slikken (zondag) dacht ik dat het over zou gaan. maar ik was nog steeds beroerd.. nu is het vrijdag en ik word vanochtend wakker en ik ben nog steeds zó erg ongesteld dat ik gewoon 2 dingen moet dragen. ik ben nog nooit zo heftig ongie geweest en ben vanochtend dan ook gewoon echt hondsberoerd me bed uit gekomen...

waarom negeert mijn lijf de pil in 1x???? ik slik vanavond me 6de pil alweer...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:01

Zou je de arts niet even bellen?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:01

Misschien even je HA bellen voor advies. Het kan zijn dat je pil te licht is.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:04

inderdaad ik zal even de HA bellen.
klinkt niet echt goed

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:43

Nou kom ik dus met een hele stomme vraag.
waar is een spiraaltje eigenlijk voor? Clown
wat is de werking ervan? en wat de voor en nadelen?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:47

Anticonceptie Clown
Ik vind het wel handi, heb geen omkijken naar de pil *LOL* Die ik altijd vergat in te nemen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:51

word je dan helemaal niet meer ongesteld?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:52

Ik heb hem zelf niet zo lang en heb aardig wat bloedingen gehad.
Die van mij is vandaag trouwens over gegaan, ik ben benieuwd hoe lang dat zo lijft Haha! Haha!

Mijn collega heeft 5 jaar mirena gehad en die is in die periode niet meer ongesteld geworden

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:12

Bij de mirena neemt je menstruatie in ieder geval met 50% af, ik hoor van de meeste mensen dat het helemaal afgenomen is. Over ene maand of 4 kan ik je vertellen hoe de eerste maanden bij mij zijn verlopen. Ik hoop dat het helemaal afneemt. Het Mirenaspiraaltje geeft dagelijks dezelfde hoeveelheid hormonen af.

Wat ik van het koperspiraaltje heb begrepen is dat het geen hormonen afgeeft, maar hoe het dan wel werkt weet ik niet precies. In ieder geval blijf je heirbij wel gewoon (onregelmatig) ongesteld.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:07

Bij de mirena spiraal krijg je nog een eisprong (itt de pil) maar je baarmoederslijmvlies kan zich niet meer opbouwen waardoor een vruchtje zich niet kan innestelen. Het heeft ook een dodende werking op zaadcellen.
Minder hormonen met een natuurlijke cyclus dus!!
Doordat het baarmoederslijmvlies zich niet langer opbouwt wordt het ook nauwelijks nog afgebroken/vernieuwd, dus geen menstruatie meer: zalig Haha!

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:14

poes schreef:
Bij de mirena spiraal krijg je nog een eisprong (itt de pil) maar je baarmoederslijmvlies kan zich niet meer opbouwen waardoor een vruchtje zich niet kan innestelen. Het heeft ook een dodende werking op zaadcellen.
Minder hormonen met een natuurlijke cyclus dus!!
Doordat het baarmoederslijmvlies zich niet langer opbouwt wordt het ook nauwelijks nog afgebroken/vernieuwd, dus geen menstruatie meer: zalig Haha!

Inderdaad Haha! ik heb nu 3 maanden de spiraal en heb geen zware bloedingen meer gehad, alleen af en toe een dagje of 2 heeeeeel licht bloedverlies. Wel heb ik vaak de dag na gemeenschap wat bloedverlies. Maar is allemaal niet noemenswaardig

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:15

Ja idd, ik heb ook geen mensturatie meer maar soms heel miniem zo wat roze-achtig.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:17

Pfoe, wat een verhalen hier zeg! Een ganse week hevig ongesteld en tampon én maandverband tegelijk moeten gebruiken?
Ben ik blij dat ik zulke dingen nog nooit heb meegemaakt! Als ik al eens een stopweek inlas ben ik altijd maar 3 of 4 dagen (licht) ongesteld.

Maar best ook, anders zou ik toch voor een geslachtsoperatie opteren vrees ik Huilen van het lachen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:24

Angie_ke schreef:
Maar best ook, anders zou ik toch voor een geslachtsoperatie opteren vrees ik Huilen van het lachen

Hahahaha, dat is natuurlijk ook nog een oplossing.

Die mannen hebben ook alle voordelen. Niet ongesteld, geen kinderen baren en natuurlijk overal kunnen gaan plassen als ze moeten.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:46

Is ht niet zo dat het weer een heletijd duurt voordat je zwanger kan worden nadat je spiraaltje verwijderd is, zei mam eens...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:49

gelukkig vergeet ik de pil praktisch nooit.
als ik hem vergeet dan slik ik hem de ochtend erna gelijk dus dat ik hem toch gehad heb.