Wratten..ieuw!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:49

Zoals de naam al zegt is het een behoorlijk agressief goedje, als stikstof op de gezonde huid terecht komt is het vervelend voor de patient maar gebeurd weinig. MCA laat de wrat afsterven dus bedenk maar wat er gebeurd met de gezonde huid als het daar op komt ;) Daarom smeer je de huid rondom de wrat ook in met vaseline om dat te beschermen.

crazy_funky

Re: Wratten..ieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:07

en zo'n behandeling is denk ik alleen via de HA mogelijk Mistral?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:08

Ja dat denk ik wel, het is niet bij de drogist oid te krijgen, niet in deze sterkte iig.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:34

ik heb ook gehoord van een vrouwtje die dat deed.. een vriendinnetje van mijn zusje had er ook heel veel. die was naar een vrouwtje geweest. zij veegde met een doekje over haar handen en die had ze geloof ik verbrand. na 2 weken waren ze er allemaal van af en zijn nooit meer terug gekomen... :+

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:45

doe mij ook zo'n doekje! :D

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:51

desty schreef:
nee, daarom..
ik vind het wel goed.. er zijn meerdere mensen die beweren dat ze toch ooit wel weg gaan dus ja...

Ja dat klopt hoor, na een jaar of 2 gaan ze automatisch weg.
heb het ook gehad, aanstippen bij HA hielp erg weinig, maar op een bepaald moment waren ze 'gewoon' weg

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:56

na ee n jaar of 2?
ik heb dr hier een op mn hak zitten die er echt miss al bijna 10 jaar zit :oo en dan overdrijf ik echt niet!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:57

Heeee dit topic leeft ook weer.. :P

Mijn wrat zit er ondertussen nog steeds, (6jaar al) en de huisarts heeft hem al eens weggesneden maar blijkbaar niet goed genoeg. Hij wou me wel doorsturen naar een dermatoloog maar dat heb ik niet gedaan.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 11:59

monica: Maar mijn Ha zei dat wegsnijden ook niet goed was, omdat dan de wortel misschien niet geraakt werd, misschien eens laten bevriezen?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:00

Het is een virus waar het lichaam antistoffen tegen aan moet maken. Daarom hebben veel kinderen last van wratten omdat zij die afweer nog niet opgebouwd hebben.

Als je doorverwezen wilt worden moet je even met je huisarts bellen, kan zijn dat het verwijzen erbij ingeschoten is.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:01

Sodeletuut schreef:
monica: Maar mijn Ha zei dat wegsnijden ook niet goed was, omdat dan de wortel misschien niet geraakt werd, misschien eens laten bevriezen?

Hij heeft hem toen weggesneden en toen bevroren.. en ik kan je vertellen dat deed au! :oo
Ik heb hem al heeel vaak laten aanstippen, maar heeft geen effect..
Naja laat dan maar mooi zitten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:05

Misschien toch eens informeren naar monochloorazijnzuur en dat een sterk werkende variant?
Wij hadden hier een kindje daar zijn ze jaren mee bezig geweest met aanstippen, had allemaal geen effect met de MCA was de wrat na 2 of 3 keer aanstippen weg.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:10

Met aanstippen wordt bedoelt het aanstippen van de wratten met stikstof. Aangezien stikstof erg koud is (zoveel graden onder nul) bevriezen de wratten. Dus het is eigenlijk hetzelfde.

Dat monochloorazijnzuur zal ik ook eens aan mijn HA vragen.

Mij is ook verteld dat wratten sowieso na 1 - 2 jaar zelf verdwijnen. Die wrat op mijn voet zit er volgens mij al minstens 4 jaar dus dat klopt niet.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:15

Heb er 4 op m'n voet, waarvan eentje eerst met een doorsnede van 3 cm, nu ongeveer 2 cm.

Heb deze eerst 3 keer aan laten stippen, werkte niet. Wegsnijden kan niet omdat het midden op m'n voetbed is.
Paar maanden efudix en salicylzuur erop, werd wel wat minder maar duurde mij te lang.
Toen dus naar de dermatoloog, die adviseerde precies hetzelfde. Als ze zouden gaan snijden kon je de rest van je leven scheef gaan lopen :+
Nu dus weer bezig met de zalfjes.. Een heel gedoe maar je ziet duidelijk vooruitgang :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:29

assepoester: Ja onder je voet is erg vervelend.. Hopen dat ze uiteindelijk weggaan met de zalfjes. :)

Blegh, ik heb nu van die lelijke, reusachtige blaasjes onder mn wratjes zitten :?

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:32

Mijn zusje is naar het ZH ervoor geweest en wegsnijden kon niet omdat zze toch weer terug komen door het virus.

Nu heeft ze Ditranol gekregen, omdat op de wratten te smeren (vies bruin spul wat je huid 'weg brand' en niet meer uit je kleren gaat) om ze zo zachter te maken, en dan met een vijl of steentje de harde laag eraf te schrapen.

Nu moet ze om de 2 weken terug naar het ZH om ze aan te laten stippen tot en met juni geplant en dan zouden ze zo het lichaam moeten helpen antistoffen aan te maken.

Stikstof en andere dingen heeft ze al erg vaak geprobeerd maar hielp totaal niets
Ook bij haar zitten de wratten er al langer dan 2 jaar
Laatst bijgewerkt door KvE op 20-02-09 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:34

Hm, ik heb dus salicylzuur om het zacht te maken (bestaat voornamelijk uit vaseline) en efudix om het virus te bestrijden..

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:34

Sodeletuut : miss dat die ze juist wegdrijven ofzo?
ik heb er geen idee van.. heb ook niet zoveel geprobeerd nog om er wat aan te doen.. alleen formule w ofzo..??
maar dat helpt natuurlijk niet..
en is ook wel lastig onder je voet.. want je loopt er op..

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:35

Assepoetster schreef:
Hm, ik heb dus salicylzuur om het zacht te maken (bestaat voornamelijk uit vaseline) en efudix om het virus te bestrijden..

Dat heb ik ook een tijd geleden gekregen dat slicylzuur...
Misschien binnenkort toch eens vragen om naar een dermatoloog te gaan..
Wil hem voor de zomer wel eens weg hebben!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:36

crazy_funky schreef:
Sodeletuut : miss dat die ze juist wegdrijven ofzo?
ik heb er geen idee van.. heb ook niet zoveel geprobeerd nog om er wat aan te doen.. alleen formule w ofzo..??
maar dat helpt natuurlijk niet..
en is ook wel lastig onder je voet.. want je loopt er op..

Ja klopt, er vormt zich zegmaar een blaas onder de wrat, zodat die weggeduwd wordt en er op een gegeven moment af valt.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:41

mijn zusje loopt er al erg lang mee en schaamt zich er ook voor.. dus hopen dat ze in juni ook daadwerkelijk weg zijn!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:42

KvE: Heeft ze ze op haar handen? En wat heeft ze al geprobeerd dan?

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:49

Ja ze heeft er erg veel op haar handen en 2 ofzo op haar grote teen.

Meerdere malen heeft ze formule W geprobeert in verschillende varianten, ook nog een ander spul wat ervoor zou moeten zorgen dat ze binnen een week weg zouden zijn, nou er gebeurde niks. dus nog maar een week gedaan maar hielp weer niks.

Toen was ze bij de dokter voor iets anders en die zag het, en zei dat wratten die er langer dan 2 jaar zitten vaak niet meer van zelf weg geaan en stuurde haar door heet het ZH.
Eenmaal daar aangekomen vertelde hen ons het tegen over gestelde

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:49

en nu?

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:51

Nu heeft ze Ditranol gekregen, omdat op de wratten te smeren (vies bruin spul wat je huid 'weg brand' en niet meer uit je kleren gaat) om ze zo zachter te maken, en dan met een vijl of steentje de harde laag eraf te schrapen.
Om de 2 weken moet ze nu terug naar het ZH om ze aan te laten stippen tot en met juni geplant en dan zouden ze zo het lichaam moeten helpen antistoffen aan te maken.