Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Welshcobfan schreef:Onderzoeken hadden ook aangetoond dat kids met een achterstand (om het maar zo even te noemen) juist beter presteren op een reguliere school dan op een speciale school.
Marjoow schreef:Bij Autisme denken veel mensen gelijk aan: ADHD. Druk, hyperactief
Welshcobfan schreef:Achterstand ging om kids die meer moeite hadden om mee te komen met de rest, dus ook qua omgang met andere kids.
Tuurlijk, kan.Citaat:Op het speciale onderwijs kun je ook enorm buiten de boot vallen, gepest worden etc...
Citaat:T ligt aan het kind wat het kan, maar ik zou zeker stimuleren, als het kind het aan kan, zo gewoon mogelijk met de rest van de kids mee te gaan.
Welshcobfan schreef:Shadow... please ga er nou niet zo zwaar op in. Ik wil ook gewoon eens mijn mening en ervaringen vertellen zónder daar te zwaar op in hoeven te gaan.
Citaat:Aan het woord is Alieke van der Vegt, docent bij de reboundvoorziening van het orthopedagogisch didactisch centrum (opdc) in Zwolle. [...] Er werd geld uitgetrokken voor uitbreiding van het aantal plaatsen in het onderwijs voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen (zmok). Voor probleemleerlingen zonder zmok-indicatie, die ook geen justitieel traject volgen maar het zichzelf en anderen wèl behoorlijk lastig maken, werd tevens een potje gemaakt. Elk samenwerkingsverband in het voortgezet onderwijs moest een reboundvoorziening openen.
Welshcobfan schreef:Maar Shadow: nu weet ik nog niet je ervaring met autisten?
Alwiene schreef:Mijn neefje (pdd-nos) gaat al vanaf zijn eerste basisschooldag naar het speciaal onderwijs. En we zien hem daar zó groeien! Dit had in het regulier onderwijs nooit geluktVoor hem is het er echt super
Ikzelf heb natuurlijk altijd op het regulier onderwijs gezeten, en stiekem ben ik wel eens jalours op dat kleine mannetje hoor