[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:19

_Kimberley schreef:
Ik heb zaterdag een navelpiercing laten zetten. Hij ziet er best goed uit, alleen staat er op een briefje dat ik meegekregen heb, dat er helemaal niks op mag. Dus ook geen alcohol of andere ontsmettende middelen. Vind ik een beetje raar. Nu heb ik van een vriendin Calendulan-spray gekregen, die heeft zij gebruikt voor dr piercing. Iemand hier ervaring mee?

Je kunt zeezout met water erop sprayen, of unicura zeep.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:20

Je moet de wond goed de kans geven om te genezen. Ik zou hem zoveel moegelijk 'open' laten, door er een spray op te doen sluit je hem alweer af. Goed de wond doorsoelen onder de douche en verder er vanaf blijven zou ik zeggen.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:21

Ik was idd wel met ongeparfumeerde uni cura zeep. Dat was het enige dat mocht. Maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat het niet gaat ontsteken als je er niks ontsmettends op spuit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:22

Alet schreef:
Je moet de wond goed de kans geven om te genezen. Ik zou hem zoveel moegelijk 'open' laten, door er een spray op te doen sluit je hem alweer af. Goed de wond doorsoelen onder de douche en verder er vanaf blijven zou ik zeggen.

Teveel 'schoonmaken' is idd niet goed, maar imo heeft een piercing toch wel verzorging nodig als unicura of die zeezout met water. Zeezout gewoon op je piercing sprayen, staafje erdoor heen halen en dan de huid droogdeppen..

Edit;

Jewels Of Fantasy schreef:
Maak ’s ochtends en ’s avonds uitgebreid je piercing schoon.
Was eerst je handen met antibacteriële zeep, en laat veel warm water over je piercing heen stromen.
Breng dan wat antibacteriële gel aan op de huid en het sieraad, en verwijder voorzichtig het opgedroogde wondvocht van het sieraad en rond de piercing.
Spoel de piercing grondig af onder stromend water terwijl je het sieraad op en neer beweegt. Als je moeite hebt met het sieraad bewegen, forceer het niet, maar week de huid nog wat langer in warm water. Dep je piercing droog met een tissue.
Spray nu wat fysiologische zoutoplossing op de huid en de piercing. Dep de huid rondom weer droog met een tissue.

!! Staak het schoonmaken niet voordat de opgegeven geneesperiode voorbij is!!

* Controleer na het schoonmaken altijd of de bolletjes nog stevig vast zitten! *
Draai rechtsom om de bolletjes vast te zetten, en linksom om de bolletjes los te maken.

WAT JE KUNT DOEN OM DE PIERCING TE HELPEN MET DE GENEZING:

* Raak je genezende piercing alleen aan als je hem schoonmaakt. En was altijd je handen, voordat je aan de piercing komt.

* Laat het sieraad altijd in de huid zitten tijdens het schoonmaken, tenzij je het verwisselt voor een ander sieraad. Doe dit pas na minimaal 3 maanden!

* Draag gedurende de eerste weken een schoon katoenen shirt of hemd in bed.

* Draag geen strakke kleding, en riemen op je piercing.

* Gebruik geen zalven of crèmes op de piercing, want een genezende piercing heeft zuurstof nodig. Gebruik geen Alcohol, Betadine, of Sterilon op je piercing.Deze producten zullen de huid rondom je piercing uitdrogen en irriteren.

* Houd vieze handen en nagels uit de buurt van je piercing!

* Vermijd gewone zeep en bodylotion op en rond je nieuwe piercing.

* Vermijd badoliën, bubbelbaden, natuurlijk zwemwater, sauna en zwembaden totdat de piercing genezen is.

* Als je aan contact sport doet, kun je om de navel te beschermen, een plastic oogkapje over de navel heen doen, vastplakken met pleister, zodat de navel beschermd wordt. Deze kun je bij de apotheek kopen.

* Een pijnstiller die zonder recept verkrijgbaar is, zoals Ibuprofen of paracetamol mag je twee maal daags innemen.
Om het geneesproces te versnellen kun je dagelijks een Multi-vitamine met Zink tablet innemen.

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-08 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:22

Marloes__ schreef:
DenK4ever schreef:
Onder me tong heb ik de eerste dagen echt gedacht dat het niet goed zat!! Het irriteerde idd maar daar is nu niks meer van te merken...

Ja indd dat had ik ook hoor!! Maar dat komt vanzelf wel weer goed. Een kwestie van wennen denk ik Lachen

Dat had ik ook! Komt goed dus Knipoog

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:28

Thnx Anthea!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:33

sofie is in de war Huilen van het lachen koop je nu zeezout of een zeezoutoplossing? dat ik toch het handigste mee naar huis neem van de winkel morgen Knipoog

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:41

Anthea schreef:
Teveel 'schoonmaken' is idd niet goed, maar imo heeft een piercing toch wel verzorging nodig als unicura of die zeezout met water. Zeezout gewoon op je piercing sprayen, staafje erdoor heen halen en dan de huid droogdeppen..

Is echt niet nodig, die verzorging is meer voor de gemoedsrust van de persoon dan voor het effectieve genezen van je piercing. Knipoog Als je het 2 keer per dag spoelt met water zal hij normaalgezien net even goed genezen. Alleen bij een ontsteking kan een zeezout-oplossing nuttig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:42

Paljassofie schreef:
sofie is in de war Huilen van het lachen koop je nu zeezout of een zeezoutoplossing? dat ik toch het handigste mee naar huis neem van de winkel morgen Knipoog

Zeezout, thuis gewoon water koken en mixen.. Lachen

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:43

ok thanx !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:45

Anjatjeuh schreef:
Anthea schreef:

Is echt niet nodig, die verzorging is meer voor de gemoedsrust van de persoon dan voor het effectieve genezen van je piercing. Knipoog Als je het 2 keer per dag spoelt met water zal hij normaalgezien net even goed genezen. Alleen bij een ontsteking kan een zeezout-oplossing nuttig zijn.

Een piercing is een verse wond, die moet imo wel verzorgd worden.. Toen ik ging staken met het verzorgen van m'n industrial werd 'ie gelijk ontstoken.. Nee, mijn mening krijg je niet veranderd. Clown

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:09

Anthea schreef:
Een piercing is een verse wond, die moet imo wel verzorgd worden.. Toen ik ging staken met het verzorgen van m'n industrial werd 'ie gelijk ontstoken.. Nee, mijn mening krijg je niet veranderd. Clown

Ja, die verzorg je dus door ze goed te spoelen zodat er geen vuil in blijft zitten, de rest doet je lichaam wel. Knipoog Ik heb alledrie mn piercings zo verzorgd en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Maar het was ook mn bedoeling niet om je mening te veranderen, ik geef gewoon mijn mening en dan kan iedereen gewoon zelf beslissen waar zij zich het prettigst bij voelen. Lachen Er moet niet altijd noodzakelijk een juist en een fout zijn, zijn gewoon andere methoden...

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:28

Hmm, ik douche maar 1 keer per dag, dus hoe wil je 2 keer per dag schoonspoelen?

Ik doe nu gewoon schoonspoelen onder de douche en de korstjes weghalen als het zacht is, dan schoonmaken met Unicura zeep. En na het douchen spuit ik er Calendulanspray op. Prikt wel, maar is alleen maar een teken dat het ontsmet.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:31

als het prikt is het imo een teken dat het behoorlijk aggresief is... iets wat geen enkele piercer aanraadt.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:32

Hmm, ik heb altijd geleerd dat als het prikt, het ontsmet. Zoals zout en alcohol ook prikt.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:33

Voor je piercings enkel het spul gebruiken dat je van je piercer mee krijgt.Als je niks meekrijgt alleen unicura zeep gebruiken en/of zeezout.Geen unicura op je tongpiercing gebruiken natuurlijk Clown

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:34

dat klopt dat het ontsmet maar bij een piercing is het dan te agressief Knipoog je zou ebter gewoon kunnen houden bij unicura zeep dat is zelfs al genoeg om het schoon te houden Lachen

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:53

_Kimberley schreef:
Hmm, ik heb altijd geleerd dat als het prikt, het ontsmet. Zoals zout en alcohol ook prikt.

alcohol is zowiezo eigenlijk al geen aanrader als ontsmettingsmiddel, het doodt gewoon ook je eigen cellen Knipoog en het is niet alleen wat prikt dat ontsmet hoor, dat is een fabeltje Ja

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:08

Euhm, is dat niet een beetje 'zout op open wonden gooien!?'
Denk dat als het dan dicht groeit je alleen een litteken over houd, die normaal misschien wel kleiner zou zijn!?

Of is dit een hele domme opmerking Huilen van het lachen Blond

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:40

Nou, ik zou d'r in ieder geval geen jodium opgooien. Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:44

_Kimberley schreef:

welkom in de piercingwereld, prik = fout (net zoals alcohol en desinfecterende middelen, je maakt hem zo vaak schoon dat als je het een keer niet doet je piercing niet weet wat hij moet beginnen, je neemt tenslotte zijn bescherming af) maar jeuk = goed Haha!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 10:57

HAHAHA Ik zei gisteren wat over een smiley piercing tegen mijn moeder. Nou, dat vond ze toch niet zo'n goed idee Huilen van het lachen
Maar is bij een smiley piercing de kans op tandvlees terug trekking erg groot?
Ik krijg hem niet uit mijn hoofd eigenlijk. Schijnheilig

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:38

wat is een smileypiercing?

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:40

een piercing door het draadje van je boven lip (aan de binnenkant)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:41

Ohhhh zo een. He bah wat heb je daar nou aan Nagelbijten / Gniffelen