Nee dat klopt niet altijd, heel simpel elke steen neemt lichaamswarmte aan alleen kan het anders aanvoelen maar dat is een questie van ervaring. Maar een steen blijft niet koud als je hem in je zak stopt.
Schenkt zelfvertrouwen. Goed voor het denken en gezichtsvermogen. Geeft overzicht en relativeert. Tegen: astma en verkoudheid, ademnood en oogziekten. Verwarmt.
Topaas:
Weert valse vrienden en de boze blik. Voor groei, vruchtbaarheid en vriendentrouw. Sterkt de lever. Goed voor het hart.
ik twijfel tussen die 2 omdat ze allebij kenmerken hebben die ik zoek
Ik heb mijn steen ook gewoon laten pendelen omdat ik het dan gewoon zeker weet. Heb ook wel eens gehad (twee keer) dat er geen steen uit kwam. Die vrouw die me pendelde wist ook niet hoe dat kon. Want normaal blijkt dat als je geen steen nodig hebt dat je een algemene steen krijgt
Ik heb net op een site gekeken en een aantal stenen spraken me aan. De obsidiaan, de lapis lazuli en de rhodoniet. De rhodoniet lijkt me zo de beste van de drie.
Ik heb mijn steen trouwens ook uit een bakje mogen kiezen waar verschillende in zaten en koos voor deze omdat hij me op viel. Hij is aan beide kanten plat met een lichte bolling. Foto:
ene kant en de andere kant Hij is iets lichter in het echt scheelt niet veel. Hij is ook al donkerder dan toen ik hem liet pendelen een tijdje terug. Heb hem nu ook aan een armbandje omdat het kettinkje gebroken was en ik hem toennet nog opving.
J ekan hem het beste een mooi plekje geven, en goed verzorgen. Af en toe opladen en weer ontladen...zou hem zelf niet wegstoppen in iets wat niet aards is...Maar dat is mijn ding. Mijn stenen liggen door het hele huis.
Doe ik ook, stop hem gewoon in mn zak, als hij niet dicht bij je huid zit heeft het namelijk geen zin om hem overal mee naar toe te nemen, kan hij alleen maar sneller van uitgeput raken zelfs.