MelOdYs_Star schreef:Ik automutileer ook. Al vanaf jonge leeftijd. Ben 20 en begon het op mijn 7e echt bewust te doen. Voor mijn 7e deed ik het tijdens woedeuitbarstingen uit frustratie/onmacht maar dan ging ik met mijn nagels langs mijn wangen en kneep ik in mijn wangen, maar toen was dat niet om de reden dat ik het nu doe, dus vandaar dat ik zeg dat ik het vanaf mijn zevende bewust doe.
Ik heb 24/7 intensieve therapie gevolgd, en toen ben ik een tijdje gestopt. Na mijn ontslag heb ik een enorme terugval gehad waardoor ik weer begon. En nu ben ik in een periode waarin ik niet in het - hier & nu- kan leven en heel veel in het verleden leef, waardoor ik het weer veel doe. Meestal schaam ik me niet voor mijn littekens, maar als ik af en toe in de stad loop bijv. en ik heb iets aan met korte mouwen, een shirtje of zo, dan schaam ik me wel en raak ik in paniek.
Heel tegenstrijdig is dat wel. Maar op dat moment gaan er andere dingen door mijn hoofd heen.
Ik begon er op mijn 11e bewust mee, maar daarvoor deed ik het dus al op dezelfe manier als jij

Ben der aardig vanaf moet ik zeggen.. Heb soms nog mijn zwakke momenten. Maar dat is slechts 1x in de zoveel maanden

Zit helaas nog altijd met prachtige littekens op mijn onderarm van jaaren geleden... Gelukkig vallen ze niet echt op ofzo