verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nightlover

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:51

Sterkte Ach gut
Kan nou ook niet zeggen dat het een prettig gevoel is .
Maar heb vandaag nog geen pijnstillers op .

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:03

bij mij valt het tot nu toe allemaal nog mee, hopen dat het zo blijft. nog wel altijd die bloedsmaak. de pijn valt wel mee. heb vanochtend 2 paracetamol genomen en verder nog niks. krijg alleen mijn mond niet zo ver open hahaha

het stoppen met roken niet lang volgehouden. gisteravond de 1ste weer opgestoken, maar ja kan toch weer zeggen dat ik er paar uur vanaf ben geweest Clown

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:43

ff een vraagje: hoelang blijft die vieze smaak in je mond hangen?? word er namelijk behoorlijk beroerd van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:47

Ik heb vannacht de halve nacht wakker gelegen door die kùtkies. Hij doet er nu al meer dan een maand over om door te komen, en doet steeds erger pijn..

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:51

swoeky schreef:
ff een vraagje: hoelang blijft die vieze smaak in je mond hangen?? word er namelijk behoorlijk beroerd van.

heb je niet een spulletje gekregen om je mond mee te spoelen??

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:52

nope, heb helemaal niks meegekregen. maar in de brief staat ook dat je de eerste 48 uur ofzo ook niet mag spoelen vanwege de wond. maar word hier echt simpel van, drink al heel de dag ranja om de vieze smaak weg te drinken, nou dat werkt dus ook niet

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:17

Heb je misschien een gaasje in de wond gekregen? Dat had ik namelijk wel, die mag er na 3-4 dagen uit. Alleen dat gaasje zit vol met jodium om de wond schoon te houden en dat proef je constant. Zodra dat gaasje eruit is, is die smaak weg.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:40

heb niks meer in de wond, dat gaasje met dat watje of wat het is, mocht er ook dezelfde dag uit. maar heb met de tandarts gebeld, en het is normaal, ze raden me af om te spoelen, dit omdat de wond dan weer open kan gaan plus het spul kan in de wond gaan branden (lijkt me ook niet echt prettig), als het echt erg word kan ik via een recept van hun spoelwater halen, maar dat blijkt weer ...spul te zijn want dat kan je tanden aantasten.

ik moet gewoon nu vaak mijn tanden plus tong poetsen. en met een wattenstaafje waar gekookt water opzit langs de binnenkant van mijn wang gaan, bij de wond in de buurt.

dus maar ff afwachten.

ben vandaag ook weer gaan werken, had 1,5 dag vrij gevraagd, de halve dag vanwege de beghandeling en 1 hele dag voor er na, ben er wel achter gekomen dat ik beter langer had vrij moeten vragen, want schoonmaken is geen pretje zo. als ik dan buk voel ik de wond echt kloppen. ach ja maar rustig aan doen, moeten ze maar begrip voor hebben Bloos

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:34

Oe ja....Dat is dus de reden dat ik ook nog niet weer ben gaan sporten. Als ik me inspan begint het bij mij ook als een gek te kloppen. Sterkte Swoeky!
Ik moet zeggen dat ik gisteren vrij weinig last had maar vandaag is het weer een beetje erger. De pijn is wel dragelijk. Ik heb nog geen pijnstiller genomen.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:30

Oe dat klinkt naar Swoeky.

Mijn rechterverstandskiezen zijn er vrijdagochtend uitgehaald en het is me echt heel erg meegevallen. Die verdoving vond ik naar.. daarna had ik het idee dat iemand me een enorme hens in mn gezicht had gegeven. Ik had de eerste paar dagen ook wat verhoging. En nu als rustig aan doe, niet teveel buk e.d. gaat het eigenlijk prima. In november moet de andere kant, kan niet zeggen dat ik daar zin in heb ehehe

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:32

Pff, wat ben ik blij dat die dingen bij mij nog niet zichtbaar zijn. Nagelbijten / Gniffelen
Als ze eruit moeten, ik hoop dat ik op mn vader lijk, die heeft ze nog dan eis ik toch wel volledige nacose Sigaar ben echt als de dood voor tandartsten en alles wat ermee te maken heeft Tong uitsteken

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:34

nou vandaag ook weer de laatste er uit
het scheve kreng is weg

deze keer wat minder gladjes verlopen als de vorige keer maar wel weer netter gehecht
maar ik heb nu wel het idee dat mijn wang nu wel dik zal gaan worden Bloos

maar ik ben er god zij dank vanaf

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:38

Pfff ..
1 van mij is er nu iets langer dan een week uit !
Heb 2 jaar geleden een abces gehad , 2 kiezen voor mijn verstandkies .
Deze is opengesneden door een kaakchirurg ,
Dit was een drama !!!
Nu mijn verstandkies eruit is leek het eerst een verlossing ..
Had ook geen napijn enz .
Nu sinds 2 dagen : Huilen
Bijna ondraaglijk .
Niet de plek van de kies hoor ,
Maar de plek waar het abces heeft gezeten ...
Heb het gevoel of dat weer helemaal terug komt Ach gut

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:39

dan zoi ik er naar laten kijken of in iedergeval informeren bij je ha
dit lijkt me niet leuk

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:56

rommulus schreef:
dan zoi ik er naar laten kijken of in iedergeval informeren bij je ha
dit lijkt me niet leuk

Ja en die zegt dat ik naar de tandarts moet .
Van het kastje naar de muur Lachen
Heb denk ik antibiotica nodig ...
Ga denk ik zo even naar de huisarts bellen .

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:04

Nou Nightlover, dat klinkt niet lekker. Sterkte!

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:32

ik heb nergens geen last meer van, geen dikke wang gehad enzo en het getrek in mijn mond van de wond viel me ook mee. ik heb tot vrijdagavond laat nog last gehad van een vieze smaak, maar had zaterdag nergens meer last van Haha!

dus al met al is het me reuze mee gevallen Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:36

nou kijk net in de spiegel en idd net zoals ik al dacht een hamster wang

het doet ook net wat meer pijn dan de vorige keer
eingelijk met het openen van m'n kaak die spiertjes doen au Bloos
de plek opzich valt mee

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:46

Linksonder is er bij mij net uitgesloopt. Ik zag er als een berg tegenop (van dichtbij meegemaakt hoe fout het kan gaan) maar tot nu toe valt het wel mee. Kan alleen niet zeggen dat ik zin heb in de komende dagen Tong uitsteken

Aardige dames die me hielpen daar in het ziekenhuis, konden me goed geruststellen en dat was ook wel nodig want Mariekje lag alweer half te hyperventileren. Ze moesten behoorlijk diep en dat voelde ik wel even. Mocht mn tandje mee terug nemen dus die gaat zo lekker badderen in de biotex Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:26

mijn verstand word er aankomende maandag uitgetrokken door de tandarts Bloos
heb heel lang uitgestelt maar pas vond ik dat het er maar van moest komen en heb een afspraak gemaakt!
moet wel zeggen dat ik er wel lichtelijk zenuwachtig voor ben Bloos heb nog nooit een kies hoeven te laten trekken... en nu meteen 2 Ach gut

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:25

Rianneke schreef:

dat moet je anders bekijken: je krijgt nu meer ruimte voor je verstand Knipoog

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:29

Rianneke schreef:
heb heel lang uitgestelt maar pas vond ik dat het er maar van moest komen en heb een afspraak gemaakt!
moet wel zeggen dat ik er wel lichtelijk zenuwachtig voor ben Bloos heb nog nooit een kies hoeven te laten trekken... en nu meteen 2 Ach gut

geloof me, het gaat echt reuze meevallen. de verdoving is erger dan het trekken. oke ik moet toegeven dat ik ook half lag te hyperventileren in die stoel, maar dat kwam omdat ik me te druk liep te maken om de pijn die ik zou voelen tijdens het trekken, maar niks gevoeld. alleen wat geduw enzo, en het geluid wat je zou horen is ook niks.

maar succes alvast Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:29

Ik heb het nu precies een week geleden laten doen en als ik er op terug kijk, kan ik alleen maar zeggen dat het mij ontzettend is meegevallen. Het trekken op zich maar zeker ook de pijn na de tijd, ik heb er niet heel veel last van gehad.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:46

Alytuiere schreef:
dat moet je anders bekijken: je krijgt nu meer ruimte voor je verstand

sinds wanneer zit je verstand in je mond? Clown
swoeky schreef:
geloof me, het gaat echt reuze meevallen. de verdoving is erger dan het trekken. oke ik moet toegeven dat ik ook half lag te hyperventileren in die stoel, maar dat kwam omdat ik me te druk liep te maken om de pijn die ik zou voelen tijdens het trekken, maar niks gevoeld. alleen wat geduw enzo, en het geluid wat je zou horen is ook niks.

maar succes alvast

gelukkig dat het meeviel! ik maak me waarschijnlijk ook drukker dan nodig is maar ja... ben met zoiets best wel aan angsthaas Bloos denk ook dat ik met die verdoving me hele mond kapot ga kauwen ofzo Ach gut en ik zie hele rare dingen voor me met dat trekken Clown (een flinke tang en me hoofd heen en weer schuddend van het wrikken enz enz Tong uitsteken )

ik laat het maandag wel weten hoe het met me gaat Haha!

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:54

dingetje schreef:
Ik laat de Listerine nog maar even zitten. Daar wacht ik nog wel een paar dagen mee....

Spoelen kun je het beste doen met lauw water en een theelepel Jozo zout, hier zit jodium in. Dat stond in het boekje wat ik van de kaakchirurg heb gehad.