nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

e_horse

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:23

Ik bedacht me net dat ik in de zomer vaak last krijg van rijbroeken: in m'n knieholtes krijg ik dan eczeem. Daarom rij ik graag in mijn spijkerbroek (westernzadel, dus dan kan wel; op mijn dressuur gaat dat trouwens ook wel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:28

Ik heb er de afgelopen periode ook weer ontzettend veel last van gehad. Ik had het eerst om m'n lippen, maandenlang dacht ik 'vervelend hoor die schrale lippen' en heb ik me suf gesmeerd met Vaseline, Labello's en lippenbalsem; niks hielp. Totdat op gegeven moment tot me doordrong dat het wel eens eczeem kon zijn Clown . Naar de huisarts gegaan voor weer een tube Cortison. Viel me alleen op dat het minder helpt dan anders, ik heb het nu 5 dagen gesmeerd en nu 2 dagen met rust gelaten en onder m'n lippen is het weg; boven m'n lippen gaat het nu helemaal vervellen Verward . En ik heb het nu ook weer doordat ik weer allergisch ben gaan reageren op een deodorant én een plek in m'n nek. Zucht Rolleyes

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:45

Irritant hè. Scheve mond
Vooral in de winter heb ik het altijd. Dus gelukkig is het bijna weer zomer! Vork

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:59

Ik heb vroeger ook onder het eczeem gezeten, en het begint bij mij nu weer. Op mijn onderbenen vooral, en dan krijg ik witte vlekken (gelukkig niet meer zo erg als vroeger) icm een hele droge huid. Zijn er nog meer mensen die dat hebben?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 21:07

Heb echt een rotweekend deze week. Super hard gewerkt én morgen mn eindgesprek van mn stage en je raad het al... Mn huid is om te huilen Verdrietig Voel me behoorlijk banketstaaf.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:53

Balen Kimmm ik leef met je mee, sterkte met je huid! Ach gut

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:58

Ik heb oom exceem, vooral in de winter.
in de zomer heb ik er amper of geen last van en in de winter zit ik soms helemaal onder Boos!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:21

Het zat in mijn pubertijd vooral aan de onderkant van mijn handen; nu zit het meer bovenop... het verplaatst.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 19:41

Paula schreef:
Balen Kimmm ik leef met je mee, sterkte met je huid! Ach gut

Stagegesprek ging super goed, dus uiteindelijk was het het eczeem wel waard, maar het doet me goed zeer. Probeer veel van de zon mee te pakken om het een beetje bij te laten trekken. Hormoonzalf doet erg zeer op dit moment, doordat ik er weer niet van af heb kunnen blijven Verdrietig Het ligt weer helemaal open, nu net juist alle korsten van de vorige keer weggetrokken waren.

@ e_horse: Heb het eczeem nooit aan de palmzijde van mn handen gehad, eigenlijk altijd wel erboven op, zoals nu. Of aan de bovenkant van mn pols, net tegen mn palm aan. Erg balen! Je had het vast liever weggehad dan dat het verplaatst! Ach gut

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:01

Haha, ja inderdaad!
Het is nu wel een stuk minder; ik smeer er niet zo vaak meer wat op, alleen als het enorm jeukt..

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:03

Jep sinds kort ook weer eczeem lijkt het, en psoiriasis, laat de zomer maar komen Cool want het begint nu ook al weer op de rest van me armen en me benen...

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:06

Ik heb ook last van eczeem. Het is een bepaalde vorm waarvan ik de naam niet meer weet. Ik heb het in mn gezicht. Tussen mn ogen wekrbrouwen en naast mn neus, en acht als het er dan eenmaal zit gaat het zowat door heel mn gezicht heen. Het ziet er niet uit. Overal roode vlekken. en idd jeuk, maar gelukkig kan ik er goed vanaf blijven. De zalfjes werken niet, wel tegen de jeuk maar de vlekken gaan er niet mee weg.
De vorm die ik heb, komt het als ik stress of spanningen heb of met tempratuurs wisselingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:24

Sterkte Kimmm Ach gut .

En idd; zodra de zon er flink op gaat schijnen scheelt dat enorm, de zomer mag van mij sowieso wel snel komen Haha! .

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:19

Fijn hoor Kim dat je stagegesprek goed ging!
Vervelend dat net nu je korsten bijna weg waren, het weer net zo ver is Boos!
Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat het uit mijn gezicht vrijwel weg is! Ik had het gisteren behoorlijk erg in de holtes van mijn ellebogen. Tijdens het douchen (gewoon koud Knipoog ) brandde het best erg. Dus heb ik voor het slapen gaan toch maar hormoonzalf gesmeert. het ziet er nu stukken beter uit.
Vervelend zeg E_horse, wel fijn dat het op je handen niet constant jeukt!

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:55

Voelen jullie je er in de zomer ook beter door zeg maar?
Ik hoor van iedereen dat ze blij zijn dat de zomer er weer aan komt, maar ik vind het zo vervelend dat je het dan veel meer ziet (ook littekens enz.). Hebben jullie dat ook?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:06

Miirthe schreef:
Sterkte Kimmm Ach gut .

En idd; zodra de zon er flink op gaat schijnen scheelt dat enorm, de zomer mag van mij sowieso wel snel komen Haha! .

Daarom hebben wij net een zonnebank aangeschaft! Helaas deed het ding het gister ineens niet meer, dus kan hij deze week nog omgeruild in de winkel... Clown

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 19:37

AniqueN schreef:
Voelen jullie je er in de zomer ook beter door zeg maar?
Ik hoor van iedereen dat ze blij zijn dat de zomer er weer aan komt, maar ik vind het zo vervelend dat je het dan veel meer ziet (ook littekens enz.). Hebben jullie dat ook?

Thanx voor alle reacties, het doet me erg goed Lachen

Ik kijk zooo uit naar de zomer, het kan me echt niet snel genoeg komen! De dagen worden in de winter al afgeteld tot de zomer Knipoog

@ Anique: Ik heb een lange periode gehad dat ik me heel erg schaamde voor mn lichaam, voor mn huid met alle plekken/littekens en noem het allemaal maar op wat er bij komt kijken. Zo erg dat ik niet meer de spiegel in durfte te kijken naar mn lichaam als ik bijvoorbeeld uit de douche stapte. Zo erg dat ik het uit wilde maken met mn vriend, omdat ik zelf niet kon omgaan met mn eigen lichaam.
Nu kan ik tegen mezelf zeggen na een lange tijd dat het tijd wordt om de T-shirts weer uit de kast te pakken en gewoon lekker de zon te laten schijnen op mn blote armen.
Dan kijken de mensen die er last van hebben maar de andere kant op Knipoog Dus ik denk dat ik ja kan zeggen op je vraag. Dat heb ik ook. Ook al is het een stuk minder geworden!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:50

hmmm er zijn er dus meer Scheve mond

Vreselijk die eczeem! Heb het veelal op mn armen of onderbenen. Ook een erg droge huid. Heb pilletjes en vette creme van de dermatoloog gekregen. Die zei dat het 'gewoon in me zat' en dat wanneer mijn weerstand lager is of wanneer ik stress heb dat 't dan via eczeem eruit kan komen... pfff vreselijk! Zin in zomer! Maar wel alleen als ik rokjes aankan Scheve mond

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 03:27

Half vier snachts en ik kan niet slapen. Reden? Jeuk, krabben, wakker liggen van de korstjes, irriterende huid en alles wat er om exceem heen hangt. Na weer eens een zoektocht op het internet kom ik dus toevallig bij Bokt uit Lachen

Dus, nog een slachtoffer! Ik heb vooral erg veel last van mijn voeten (zowel onder als boven) en mijn kuiten: rode onderhuidse bultjes met vocht die na het openkrabben droog, poreus en korsterig worden. Gevolg = nog meer jeuk.

Op het moment loop ik bij een homeophaat. Misschien ben ik nog te sceptisch, maar ik wil zoo graag resultaat zien. De zomer komt er namelijk weer aan en dat betekend voor mij echt geen frisse zomerrokjes en sandaaltjes..
Volgens onderzoek bij de dermatoloog ligt het aan een kobalt en chromaat allergie die overigens niet echt terug te leiden is.

Dus. Als er iemand nog ervaringen heeft met mijn probleem hoor ik ze graag! Ik heb nog lang niet het hele topic doorgelezen, dus sluit me bij deze aan Lachen

Heeft er trouwens hier iemand óoit met paardenmelk kuren gewerkt? Volgens een aantal mensen in mijn omgeving zou dat hét middel moeten zijn tegen exceem. Wil het nog wel gaan proberen, maar eerst maar eens even aankijken wat de homeophaat nog kan en wil betekenen..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:04

ja dat van die bultjes die jeuken en die je dan openkrabt en daarna nog meer gaan jeuken dat ken ik.

Vreselijk is dat vooral op mijn handen.

Gelukkig is het bij mij op dit moment rustig en komen er even geen nieuwe plekken bij.

Dat van paardenmelk heb ik idd wel eens gehoord maar nog nooit geprobeerd.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:15

Charlotte schreef:
Heeft er trouwens hier iemand óoit met paardenmelk kuren gewerkt? Volgens een aantal mensen in mijn omgeving zou dat hét middel moeten zijn tegen exceem. Wil het nog wel gaan proberen, maar eerst maar eens even aankijken wat de homeophaat nog kan en wil betekenen..

Allereerst welkom Haha!

Heel veel pagina's terug in dit topic was ik idd ook over die paardenmelk kuren begonnnen.
t.a.v een link naar 'Equilac' ( oftewel: 'paardenlactose/paardenmelk')hier op bokt. Daar kon je toen een proefpakket bestellen.
2 en een halve maand later kreeg ik het binnen en het was láng niet genoeg om resultaat te kunnen zien, dus ben ik er maar niet aan begonnen. Mede doordat in de eerste 3 weken de eczeem zou moeten verergeren, en ik dus een proefpakket kreeg voor 3/4 dagen.

Ik denk dat dit zeker de moeite waard is om te proberen, maar het is wel redelijk prijzig ( Als je de kuur van equilac neemt dan).

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 19:47

En inderdaad, bedankt Lara, iedereen welkom in ons topic Ja

Charlotte schreef:
De zomer komt er namelijk weer aan en dat betekend voor mij echt geen frisse zomerrokjes en sandaaltjes..

Ik wil je graag een vraag stellen waar ik zelf een hele tijd mee geworsteld heb, maar waarom? Waarom geen fladderige rokjes, leuke sandaaltjes en blote benen/voeten?
Door de frisse lucht en zonlicht zal je eczeem beter worden, ook al zal het openlijk te zien zijn voor iedereen dat je eczeem hebt Ach gut Je hoeft natuurlijk niet te antwoorden Bloos

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:11

Hmmm jah korte kleding aan, doe ik meestal toch wel. Sowieso thuis, als ik werk minder. Werk in een schoenenzaak, dan is dat niet zo fris als ik echt eczeem heb.

Hoe is het bij jullie begonnen en waardoor komt het? Zoals ik al zei, de dermatoloog zei 'dat het in me zat'. Als ik stress heb ofzo dan kan het eruit komen... ???

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:37

Ja oke, moet ook wel zeggen dat ik het mooie weer er écht niet voor laat liggen. Maar vorig jaar zomer: nieuw vriendje, nieuwe mensen leren kennen etc. Toen heb ik me toch wel een paar keer genegeerd.

In ieder geval: bij mij lijkt vooral de warmte met bijhorende zweten van de huid vaak funest te zijn.

Nog iets: hebben mensen er vaker last van wanneer ze in bed liggen? Ik heb bijvoorbeeld overdag weinig tot totaal geen last. Echter, als ik s'avonds in bed lig, en alles dus weer 'ademt' wordt de jeuk echt verschrikkelijk.. Met het gevolg dat ik alles open krab, tot in mijn slaap aan toe

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:40

Citaat:
In ieder geval: bij mij lijkt vooral de warmte met bijhorende zweten van de huid vaak funest te zijn.

Ja dat zeker. Ik draag ook nooit armbanden, ringen, horloges of kettingen. Zodra het gaat zweten gaat het irriteren en dus jeuken.