fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:12

Daar ben ik mooi klaar mee. Mijn bloed is vorige week weer opgestuurd want ik ben al 2 maanden zo min als wat. Spierpijn, hoofdpijn, mijn hart bonkt in mijn keel, bekaf.... Maar ik heb toen wel een week lang pillen geslikt...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:35

anya
ik ben deze week net getest op lyme
uitslag was negatief

Miauwpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:50

De mensen met fibromyalgie in België, gaan jullie ook naar professor De Mereleire (of hoe je het ook schrijft). Mijn mama is verpleegster en doet haar werk heel graag. Ze is ook koppig en wil "zich niet aan de ziekte overgeven" en blijft dus even hard werken. Nu heeft ze toch ingezien dat nachten doen niet meer ging. Hiervoor had ze een papier nodig van deze professor en gekregen voor twee jaar. Nu had ze dus een verlenging nodig en was de ziekte verslechterd. Ze deed testen (duur duur duur). Toen ze terug ging voor haar resultaten moest ze eerst gaan werken, mijn mama ws geschminkt omdat ze niet wilt dat ze er ziek uit ziet en mensen medelijden of commentaar geven, haar haar lag mooi. Zijn antwoord: Gij ziet gij der heel goed uit voor wat u resultaten zijn. Doe zo maar verder en daar ging het papier.
Moeten mensen met fibromyalgie (en jullie weten hoe pijnlijk alles elke dag is) zich laten gaan, er niet proberen wat goed uit te zien,...? Stopt het leven na de diagnose? Ik dacht het niet en bij mijn fiere mama zeker niet.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:33

MissToseland schreef:
anya
ik ben deze week net getest op lyme
uitslag was negatief

Dat is fijn Ja
Lyme is ook een ziekte die je niet wilt hebben.
Maar of je nu door de kat of de hond gebeten wordt..
Het zijn allebei rotziektes.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:55

Uhm maar kun je ook lyme hebben zonder te weten dat je gebeten bent, of dat je niet zo´n duidelijke grote plek krijgt?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:11

Ja dat kan heel goed. Ik heb nooit een teek gezien. En die rode kring waar ze het altijd over hebben komt maar in 50% van de gevallen voor. En als je toevallig wordt gebeten door een even besmettelijke nimf (die 2 mm zijn) zie je ook niets. Dan moeten ze het van de symptomen hebben. Bij mij waren die er zat, maar niemand kon er iets mee.
Ook niet toen ik allerlei huidkachten kreeg.

Pas toen ik die heel duidelijke derde fase lyme-plek kreeg werden ze wakker.

Dat was het derde stadium van Lyme. En mijn been zag er ongeveer zo uit.
(de plek was kleiner).
Afbeelding

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:04

goeiendag zeg, das nogal wat! dan schrik je toch wanneer er
zoiets op je been of arm begint te groeien!
hoe is het nu bij jullie?
hier gaat het redelijk. zijn druk spullen van bij mijn schoonouders
naar hier aan het verhuisen, dus druk druk druk.
ik heb wel geregeld dat ik hier thuis blijf en hier dan alles op de
plek zet. als ik ook nog eens mee zou moeten bij mijn schoon
ouders helpen, zou ik morgen niet meer kunnen lopen!

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:43

Ze hebben mij er tien jaar geleden (en alle keren daarna) specifiek gevraagd of ik ooit gebeten was door een teek. Dat kan ik niet met zekerheid zeggen (en niemand denk ik, want je ziet het niet altijd) dus hebben ze me getest. De uitslag was negatief bij mij.

Ik kan me wel voorstellen omdat het toen nog een vrij onbekende (en nu nog wel toch?) ziekte was dat er niet altijd bij iedereen naar gevraagd is en er dus een verkeerde diagnose gesteld zou kunnen zijn. Dus op zich is de tip van Anya zo slecht nog niet Lachen.

Ondanks het slechte weer heb ik toch twee goede dagen gehad waarbij ik mijn hele huis zelf schoon heb kunnen maken, alles is nu weer fris. Het voelt goed dat ik het helemaal zelf heb kunnen doen, maar ik vrees dat ik het morgen of overmorgen wel ga merken.

Misschien een beetje laat, maar beter laat dan nooit denk ik dan maar; Iedereen een gelukkig 2007 gewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:57

Jemig wat een plek Anya. Ik heb rond de beet wel irritatie gehad, maar niet zoiets. En later last van wat ik dacht zonneallergie in mijn gezicht en op mijn benen, maar toen kreeg ik het s'winters ook af en toe. Ik heb wel veel van de symptomen van Lyme, maar het komt wel overeen met fibro.
Ik ben gisteren naar de 1e bezichtiging van de tuigpaarden en geldersen geweest dus ben zo stijf als een plank, wordt 2 dagen boeten, maar het was wel een leuke dag. Stofzuigen zien we dinsdag wel weer.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:59

Ik heb er zes jaar over gedaan voordat er zich een plek ontwikkelde hoor. Voor die tijd had ik allerlei symptomen die deels overeenkwamen met Fibro en deels met reuma.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:12

ik heb al vaker dit soort dingen gelezen idd....
ik denk dat ik me ook tóch maar eens op lyme wil laten testen. ik loop vanaf mn kindertijd wekelijks, zo niet dagelijks in het bos, heb afgelopen zomer tig teken gepluk van mn knollen etc etc....

de kans dat ik ooit een tekenbeet heb gehad is dus zeer groot, maar niemand die me dat ooit gevraagd heeft (huisarts geloofde sowieso nog in een 10jaar durende slijmbeurs ontsteking tot ik zelf om een verwijzing naar de reumatoloog gevraagd heb... daar kwam fibromyalgie uit)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:49

Anya schreef:
Ik heb er zes jaar over gedaan voordat er zich een plek ontwikkelde hoor. Voor die tijd had ik allerlei symptomen die deels overeenkwamen met Fibro en deels met reuma.

Oh dus die kun je later ook nog altijd krijgen dan?
Wat zijn dan over het algemeen jouw klachten?
Moet je dan al eerder een verdacht plekje hebben?
Ik moet 10 januari bellen voor dagbehandelingen afspraak maken, denk alleen dat het niks wordt aangezien ik taxi niet vergoed krijg en ik de busreizen zelf niet kan betalen Scheve mond Verdrietig

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:54

ik moet naar een internist nu
was met een vrouw in de wachtkamer van de dok vrijdag
en die had toevallig ook fibro
en onze verhalen kwamen bijna overeen
schrik je toch wel
fibro wordt nu steeds waarschijnlijker Scheve mond
zij was nu zwanger, en ze had nu helemaal geen pijn meer! Verward
Laatst bijgewerkt door Emori op 07-01-07 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:54

das ***** cyntje Verdrietig Ach gut

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:56

MissToseland schreef:
schrik je toch wel

Ja die verhalen heb ik idd vaker gehoord dat zwangere vrouwen weinig tot geen last hebben!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:58

ik zei voor de gein
nou
dan moet ik maar snel zwanger worden Nagelbijten / Gniffelen
ohja
zij had ook PDS
en ze zei dat de pijn was te vergelijken met een bevalling Nagelbijten / Gniffelen
dat zei ik ook altijd uit de grap
"bevallen wordt een eitje, want ik weet al wat de pijn is Nagelbijten / Gniffelen "

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:59

MissToseland schreef:
schrik je toch wel

Klopt, de meeste vrouwen met fibro hebben tijdens de zwangerschap geen last of minder last van pijn.
Dus dat wordt later veeeeeel kinderen Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:08

viewtopic.php?p=17482049#p17482049

Ik heb een korte omschrijving van lyme en mijn eigen ervaringen hier op geschreven. Iets verder naar boven in het topic staat info over lyme bij paarden en bij honden. Is hoe dan ook goed om even te lezen. Omdat inmiddels 30% van de teken in Nederland besmet zijn en bovendien de meeste huis- en dierenartsen niet op de hoogte zijn van de ziekte. En de ziekte daarnaast bij niemand hetzelfde verloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:33

Ik ben juist bang om zwanger te worden, heb al een halve rug en ben bang om bekkeninstabiliteit te krijgen of zoiets. Als ik redelijk fit ben en kan bewegen blijf ik ook fit, stel dat ik 2 maanden plat zou moeten, dan kom ik nooit weer overeind.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:15

ja hoor Scheve mond
19 december bij reuamtoloog geweest, ik moest een afspraak maken over 3 maanden dit werdt dus ook 19 maart,... ik zou dagebehandelingen krijgen en die zou ik dan al voldoende gehad hebben tegen 19 maart zodat ze eventueel wisten wat ik had,...nou kreeg ik vorige week een brief binnen dat ik 10 januari een afspraak moest maken,... dus ik bel net en ze zegt dat ik woensdag 24 januari ofzo terecht kon voor de intake, zowiezo kan me vriend dan moeilijk vrij krijgen want ik kan zelf niet in nijmegen komen! Maar toen vertelde ik het verhaal over de niet te vergoede taxiritjes en dat ik dan liever heb dat ze eerst eens goed bloed onderzoek doen e.d.,... dus nu heb ik 24 januari een tel.afspraak met mijn reumatoloog,... tis toch van de zotten dat ik dan toch pas vanaf maart dagbehandelingen kan krijgen terwijl hij mij eerder beloofd Scheve mond

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:41

Ik heb een paar pagina's teruggeschreven. Ik heb hoogst waarschijnlijk lupus. Ben er mooi klaar mee.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:48

Mag ik vragen wat het fybro. is ?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:34

Even op google fibromyalgie intypen en je hebt genoeg informatie, het is te lastig om het goed uit te leggen zonder dat het een lang verhaal wordt.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:40

ik moet 16/02 naar de internist....
net een brief gehad

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:02

Cyntje schreef:
ja hoor Scheve mond
19 december bij reuamtoloog geweest, ik moest een afspraak maken over 3 maanden dit werdt dus ook 19 maart,... ik zou dagebehandelingen krijgen en die zou ik dan al voldoende gehad hebben tegen 19 maart zodat ze eventueel wisten wat ik had,...nou kreeg ik vorige week een brief binnen dat ik 10 januari een afspraak moest maken,... dus ik bel net en ze zegt dat ik woensdag 24 januari ofzo terecht kon voor de intake, zowiezo kan me vriend dan moeilijk vrij krijgen want ik kan zelf niet in nijmegen komen! Maar toen vertelde ik het verhaal over de niet te vergoede taxiritjes en dat ik dan liever heb dat ze eerst eens goed bloed onderzoek doen e.d.,... dus nu heb ik 24 januari een tel.afspraak met mijn reumatoloog,... tis toch van de zotten dat ik dan toch pas vanaf maart dagbehandelingen kan krijgen terwijl hij mij eerder beloofd Scheve mond

Daar bedoel ik dus februari, tja dan schiet dan consult wel op zeg Scheve mond 19 maart bij de reumatoloog Rolleyes