[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:59

Damn ik heb echt 2 rotdagen achter elkaar straks.... morgenochtend examen, dinsdag die prikken in de littekens... Allemaal zenuwen en dan nog verliefd ook..

Whaaa overal irritante zenuwenkriebels. Ik hoop idd ook dat de littekens er beter van worden, als het goed is moeten ze binnen 3 maanden zo goed als normaal zijn.

Ellebelletje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:37

Even tanden op elkaar meid.!!!

Examens ben je zo vanaf...hopelijk binnen 3 maandjes van die vervelende prikken ook! Ik zal voor je duimen

Sterkte..enne hahahah verliefd??? Leuk!!!

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:27

Kan me voorstellen dat je in de zenuwen zit Flair ik had vanmorgen als stress voor de afspraak met de huisarts. Die zag in ieder geval wel medische noodzaak en heeft me een verwijsbrief gegeven voor een plastisch chirurg in Hilversum die veel borstoperaties doet en volgens mijn huisarts een goede naam heeft. Dus ik ga maar even moed verzamelen en dan een afspraak maken.

Heel veel sterkte morgen Flair ook ik ga voor je duimen.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 13:34

Succes Flair, is ook spannend allemaal.

Ellebelletje, wat fijn dat je 's ochtends vroeg aan de beurt bent, scheelt een dag vol zenuwen.

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:37

hoihoi,

ik lees al een hele tijd mee, dus ik zal eens een berichtje plaatsen:) zit dr de laatste tijd best vaak aan te denken, om een bvk te laten doen... mijn voorgevel is iets te riant, en het lijkt wel of ze steeds groter worden het is ook allemaal totaal niet in verhouding.. ik ben 1.70 en heb een normaal figuur.. en ik denk dat ik nu tegen de 80E/75F aanzit...
vooral in de zomer irriteer ik me enorm.. van die g*le 15jarigen op het strand, en dat ik echt moet opletten wat ik aandoe, omdat ik met 'n spagetti-hempje al snel 'n prutsmuts lijk... en als ik s'ochtends opsta is het eerste wat ik doe 'n bh zoeken... lang zonder bh rondlopen is gewoon pijndelijk.. en ik lijk wel 'n soort melkkoe.. terwijl ik nog maar 20 ben

het lijkt me allemaal best eng, al die verhalen over littekens enzo.. ben veel te bang dat het na een evt. operatie erger word dan dat het al is...

dus ik blijf maar fijn even meelezen..

Ellebelletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:07

Janneke18 schreef:
hoihoi,

ik lees al een hele tijd mee, dus ik zal eens een berichtje plaatsen:) zit dr de laatste tijd best vaak aan te denken, om een bvk te laten doen... mijn voorgevel is iets te riant, en het lijkt wel of ze steeds groter worden het is ook allemaal totaal niet in verhouding.. ik ben 1.70 en heb een normaal figuur.. en ik denk dat ik nu tegen de 80E/75F aanzit...
vooral in de zomer irriteer ik me enorm.. van die g*le 15jarigen op het strand, en dat ik echt moet opletten wat ik aandoe, omdat ik met 'n spagetti-hempje al snel 'n prutsmuts lijk... en als ik s'ochtends opsta is het eerste wat ik doe 'n bh zoeken... lang zonder bh rondlopen is gewoon pijndelijk.. en ik lijk wel 'n soort melkkoe.. terwijl ik nog maar 20 ben

Hoi Janneke

Welkom hier op het forum..ahhaa ik ben zelf nog wel niet zo heel lang hier aan het rondhangen...maar er is voor mij een hele hoop duidelijker geworden...en het is lekker om samen je ervaringen te delen!

Vervelend zeg..als je er zo'n last van heb!
Misschien dat je eens vrijblijvend een afspraak kunt maken met de huisarts om te praten over je borsten.

Je kunt het een tijdje laten bezinken en als je er aan toe bent..verder de stappen te ondernemen tot een borstverkleining.

Ik ben zelf trouwens de 12e of de 19e aan de beurt.

Sommige hier zijn al geholpen en zij kunnen je dan ook het beste vertellen hoe zoiets gaat enz

xx ellen

het lijkt me allemaal best eng, al die verhalen over littekens enzo.. ben veel te bang dat het na een evt. operatie erger word dan dat het al is...

dus ik blijf maar fijn even meelezen..

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:08

hhhuuuuu....waarom komt mijn stukje verhaal nou weer in een reply bericht te staan???? nee ben niet blond...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 15:14

Ellebelletje schreef:
hhhuuuuu....waarom komt mijn stukje verhaal nou weer in een reply bericht te staan???? nee ben niet blond...

Janneke, in de meeste gevallen gaat het gewoon goed, en zuie je straks helemaal niks meer van de littekens. Bij mij is dat voor 99% van de wonden het geval, op 2cm na, en die 2cm valt precies in de plooi van mijn borst, dat lijkt net een schaduw. Ik ben er dolblij mee, maar je moet het pas doen als je er klaar voor bent. MIsschien komt dat moment nooit, maar als het wel zover komt, niet bang zijn, het komt goed.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:19

Ik heb er ook heel lang tegenop gezien Janneke maar het wordt voor mijn gevoel steeds minder eng dus heb ik nu de eerste kleine stappen durven te zetten.
Het komt vanzelf en door een beetje mee te lezen en mee te praten is het voor mij al een stuk minder eng geworden.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:26

Ik heb dan toevallig littekens die niet zo goed zijn, maar ondanks dat heb ik geen spijt van de operatie. Het is nu zo veel beter dat ik die littekens liever heb dan de borsten die ik eerst mee moest dragen.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:33

Jouw verhaal heeft mij ook wel een stukje de goede kant op geduwd Flair. Ik ben ook best wel bang voor littekens maar aan de andere kant zie je die ook niet constant en zal er werkelijk een last van me afvallen als ze kleiner zijn.

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:23

ik laat het allemaal even bezinken enzo.. en blijf jullie ervaringen volgen..

op het moment ben ik erg druk, studeer aan de universiteit, volgend jaar ga ik part-time bestuurswerk doen voor mijn studievereniging.. dus als ik het doe zou het al lastig in te plannen zijn.. in de zomervakantie dan wellicht.. heeft het bij jullie lang geduurd voordat je weer helemaal hersteld was? en hoe hebben jullie het eigenlijk aan je familie verteld?

heb het er wel eens met mn moeder over gehad, zij is 1.60, 'gezegend' met cup F.. erg veel voor zo'n klein vrouwtje.. ze heeft me altijd verteld dat ze zeker een verkleinig had gedaan als dit mogelijk was geweest toen zij mijn leeftijd had..

Het is niet zo dat ik me er enorm voor schaam ofzo, heb me nu wel over dat gegluur heengezet, maar het is gewoon zo lastig.. ze zitten me echt in de weg.. merk ook dat als ik veel in de UB zit te lezen of achter de PC bezig ben, mijn schouders en nek helemaal vast zitten..

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 17:26

Janneke18 schreef:
ik laat het allemaal even bezinken enzo.. en blijf jullie ervaringen volgen..

op het moment ben ik erg druk, studeer aan de universiteit, volgend jaar ga ik part-time bestuurswerk doen voor mijn studievereniging.. dus als ik het doe zou het al lastig in te plannen zijn.. in de zomervakantie dan wellicht.. heeft het bij jullie lang geduurd voordat je weer helemaal hersteld was? en hoe hebben jullie het eigenlijk aan je familie verteld?

heb het er wel eens met mn moeder over gehad, zij is 1.60, 'gezegend' met cup F.. erg veel voor zo'n klein vrouwtje.. ze heeft me altijd verteld dat ze zeker een verkleinig had gedaan als dit mogelijk was geweest toen zij mijn leeftijd had..

Het is niet zo dat ik me er enorm voor schaam ofzo, heb me nu wel over dat gegluur heengezet, maar het is gewoon zo lastig.. ze zitten me echt in de weg.. merk ook dat als ik veel in de UB zit te lezen of achter de PC bezig ben, mijn schouders en nek helemaal vast zitten..

Klachten zijn helaas erg herkenbaar, en nu helemaal weg! Qua werk hoef je het niet te laten, vooral als je dingen vanuit huis kan doen. Je bent alleen even wat minder mobiel.

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:30

ah ok, en hoe zat het met verzekering?

mag hopen dat ze de noodzaak dr bij mij van in zien
wat voor voorgevel moet je anders wel niet hebben.. hihi

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 17:39

Ik heb het, zonder problemen, 100% vergoed gehad.

linsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:17

Ik weet niet hoe het nu gaat maar toen ik geopereerd werd (2003) was het geen probleem met de vergoeding. Ik hoefde niet eens bij een verzekeringarts te komen.
Ik kan me voorstellen dat het nu wel wat moeilijker gaat, maar als je er echt lichamelijke klachten van hebt moet het haast geen probleem zijn. (medische indicatie)
Ik zelf ben 1.82m en had cup 80F/G, nu heel erg blij met een 80B ondanks mijn goed zichtbare littekens. Ik kan nu zonder problemen een hempje aan zonder bh. Dit was zeker 20 jaar geleden dat ik dat kon. Moet zeggen dat dat een verademing is op warme dagen.

Ik wil ze voor geen goud terug en kan beter met de littekens leven dan met dat extra gewicht.

CorineH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:34

Citaat:
flair

Ik heb dan toevallig littekens die niet zo goed zijn, maar ondanks dat heb ik geen spijt van de operatie. Het is nu zo veel beter dat ik die littekens liever heb dan de borsten die ik eerst mee moest dragen.

En,is het allemaal goed gegaan met je littekens inspuiten? Kan je er al wat van zien of duurt dat nog even?

IK ben vandaag ter controle langs geweest bij mijn arts. De plijstertejs zijn eraf gehaald, dus ik heb nu al een mooi beeld ervan, ben er best trots op . Maar ik moet nog wel rustig aan doen natuurlijk, en de echte littekens moeten natuurlijk nog komen, dus dat nog even mee afwachten.... Maar tot nu toe ben ik e dus nog superblij mee!!

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:58

fijn te horen Corine!

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:37

Ehm ja oeps, ik moest dus niet vandaag, maar morgen de littekens laten inspuiten.

Dat spul dat erin gespoten wordt werkt gedurende 3 maanden, als het goed is zie ik dus pas met een paar weken iets van resultaat en kan ik met 3 maanden zeggen of het echt gewerkt heeft.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:41

@ Ellebelletje ik zie dat je in giessen woont, wordt je in Gorinchem geholpen? Daar ben ik ook geweest als je info wilt pm me maar.

Henzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:34

Hallo allemaal!
Bij mij is het alweer bijna 5 jaar geleden dat ik mijn borstverkleining heb laten doen. Hoewel ik vreselijk ziek ben geweest van de narcose, bont en blauw was en het niet mee vond vallen, heb ik er totaal géén spijt van! Wel merk ik nu dat mijn borsten weer flink gegroeid zijn. Ik was 18 toen ik het liet doen, nu ben ik 23.
Iedereen die van plan is om een bvk te laten doen, wat steun of info wil, pb me maar! Ik had toen erg veel steun aan een vriendin die het ook had laten doen en aan iemand die ik toen via internet heb leren kennen en een week na mij aan de beurt was. Dus pb me maar als je wilt!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:01

Corine, fijn dat het er al zo goed uitziet!

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:41

Nou, littekenbehandeling is achter de rug...

Ben blij dat ik aardig verdoofd was... hij zat aardig te raggen met naalden in mijn littekens. De stagiaire die erbij zat te kijken trok helemaal wit weg. Ik voelde wel waar de naalden zaten maar had niet echt pijn ofzo. Nu voelt het als een schaafplek, prikt en jeukt, over 2 maanden moet ik terugkomen om te kijken of het effect gehad heeft. Zal morgen even foto's maken zodat ik zelf ook goed kan zien of het beter wordt.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 07:16

Soow das niet niks zeg..bah bah...en naalden en spuiten zijn al geen pretje (vind ik) en dan ook nog eens zo lekker heen en weer ermee in je huid pulken.
Poeh..

Hhahah had jij effe afleiding gehad als die stagiaire was flauwgevallen }> eeuuhhh ...dokter....volgens mij ligt er iemand achter u op de grond..

dokter: Oh Oh uuu ja..haha

Maar ik ben wel benieuwd naar je foto's

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:39

Ziet er nu echt niet uit, de naalden zijn natuurlijk door de hele littekens heengegaan dus dit is niet echt objectief voor vergelijkingsmateriaal. Ben helemaal bont en blauw... alsof ik net geopereerd ben.

Heb de foto's wel geknipt zodat je niet kunt zien welke plek het zit e.d.
Deze foto is van een paar weken terug, dus voor de behandeling...
http://i2.tinypic.com/11b43gg.jpg

Nu, horror hihi:
http://i2.tinypic.com/11b45tx.jpg
Laat je hier vooral niet door afschrikken, de foto's maken het even erger omdat het van zo dichtbij is genomen.