prompter schreef:Wat heb ik als mens met een normaal BMI geleerd van dit topic: dat veel mensen de hele dag een hongergevoel hebben. Wat een hel lijkt me dat. Ik heb bijna nooit echt honger, hooguit rond etenstijd een beetje, maar ik zit snel vol en hoef daarna niets meer. Alleen na het avondeten vind ik iets zoets wel lekker, dan neem ik een blokje chocola en dan is dat ook klaar. Ik doe een week met een reep van 200 gram. Ik heb nu dus veel meer begrip waarom het mensen niet lukt 'om gewoon een beetje minder te eten', dank daarvoor!
Dat herken ik inderdaad ook niet op die manier. Heb wel eens een grotere honger dan gewoonlijk, maar vaak is dat verkapte dorst. Als ik dan twee grote glazen water drink is het ook weer weg.
Kan me niet voorstellen wat een strijd het moet zijn altijd honger te hebben en hoe fijn het dan is door dit medicijn rust in je hoofd te krijgen.
Ik wist wel al dat bij obesitas de vetcellen chronisch ontstoken kunnen raken, waardoor het cortisolgehalte in het bloed verhoogd en er ook weer een vergroot hongergevoel ontstaat. Op die manier beland je natuurlijk gauw in een vicieuze circel waar je lastig uitkomt.
We moeten als maatschappij veel meer inzetten op het voorkomen van overgwicht. De helft van alle Nederlanders heeft overgewicht. Dan heeft de overheid volgens mij ook echt een belanrijke taak te doen.