Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:ik voel me behoorlijk aangevallen door Percy. Wel duidelijk dat ze mij bedoeld. Tsja ook dit topic is daarmee geen veilige plaats als mede zieken je gaan aanvallen want ik ben of doe kennelijk niet zielig genoeg
maar probeer wat van mijn leven te maken. Met alle risico op flinke overvraging soms. Maar soms moeten dingen gebeuren. Als ik ze niet doe doet niemand ze.
niet iedereen heeft een enorme achtervang die van alles uit handen neemt.
De gevolgen die worden niet gezien, al sinds maandag zit ik als een zombie met koorts op de bank na 18 uur slapen en sinds gister besluit mijn lijf dat eten en drinken binnenhouden ongewenst is. Echt duidelijk een teken van een gezond niks aan de hand lijf![]()
Ik werk me kapot om mijn conditie zo goed als kan te houden zodat ik dingen kan doen binnen grenzen. Zo diep als ik gezeten heb wil ik onder alle omstandigheden voorkomen met niet alleen kunnen douchen, aankleden, naar de wc gaan,staan, 9 jaar niet autorijden. Echt tof hoor als iedere 1,5 uur er iemand komt om je van de bank te halen om op de toilet te zetten. Je billen af te vegen en je broek weer op te hijsen en weer op de bank te zetten. In de wetenschap dat ze 1,5 uur later er weer zijn om me weer op de wc te zetten. Ben je dan wel zielig genoeg?
Continue pijn en dat dan maar continue zeggen dat ik pijn heb is dat zielig genoeg? Alles uit mijn handen laten vallen als die weer eens een bui hebben van doe het zelf maar. Vallen omdat een been ermee stopt en dat continue melden. Is dat zielig genoeg? Een nacht eens fatsoenlijk doorslapen ipv continue wakker worden van pijn en dat overal neerzetten ben je dan zielig genoeg?
Wanneer heb je het "recht" om wel te zeggen dat je want mankeert en daarvan enorm baalt? Dat je je leven graag anders verlopen had zien worden ipv afhankelijk van anderen zijn voor het grootste deel. Uwv heeft me niet voor niets afgekeurd en weer afgekeurd en weer opnieuw. Dat doen ze niet voor zweettenen of zoik zou willen dat ik gewoon financieel mijn broek kan ophouden en onafhankelijk zijn daarin zonder financiele zorgen en stabiliteit. Maar helaas dan moet je soms noodsprongen doen om te voorkomen dat ik anders financieel ten onder zou zijn gegaan. en ja dat vergt meer van mijn lichaam dan zou moeten. Maar ja geen keuze
Ibbel schreef:Ik begrijp ook goed dat als je vaker hoort "maar gisteren was je aan het dansen, dan zou ik vandaag ook moe zijn" (en alle andere variaties op 'stel je niet aan/ik ben ook wel eens moe/dat en dat kan je wel), dat je dan de neiging hebt een algemene opmerking (topic gaat om vooroordelen, dat zijn per definitie algemene ongenuanceerde uitspraken) persoonlijk aantrekt.
Maar juist in dit topic, met lotgenoten bij elkaar, lijkt het me dan verstandig om gewoon even te vragen: "joh, begrijp ik je nou goed, bedoel je mij?" ipv direct met gestrekt been er in te gaan "het is wel duidelijk dat IK bedoeld wordt"
Citaat:Nee dat snap je niet, je hebt echt geen idee. Punt.
En dat geeft niet, vervelend dat je een zware week hebt maar ga je alsjeblieft niet vergelijken met mijn situatie.
rien10 schreef:Ik lees nog af en toe mee.
Als buitenstaander wil ik wel opmerken dat de buitenwereld niet aan het puntje van iemands neus kan zien A) of iemand ziek is. B) hoe iemand z’n dag, binnen de ziekte, is.
Dus, ja, dan wordt er een wenkbrauw opgetrokken als iemand op woensdag niets kan en op vrijdag een avond staat te dansen.
Buitenstaanders zien ook de zaterdag en zondag (bijkomen) niet.
Het is gewoon niet makkelijk. Ook niet voor de buitenstaanders.
rien10 schreef:Ik lees nog af en toe mee.
Als buitenstaander wil ik wel opmerken dat de buitenwereld niet aan het puntje van iemands neus kan zien A) of iemand ziek is. B) hoe iemand z’n dag, binnen de ziekte, is.
Dus, ja, dan wordt er een wenkbrauw opgetrokken als iemand op woensdag niets kan en op vrijdag een avond staat te dansen.
Earth schreef:rien10 schreef:Ik lees nog af en toe mee.
Kun je je dan ook voorstellen hoe lastig het voor diegene is? Om zo te leven met pieken en dalen die zich soms heel dicht tegen elkaar aan liggen. Het is al een strijd, als ik me dan ook nog druk moet maken om wat anderen ervan vinden dan kost dat onnodig extra energie.
rien10 schreef:Wow! Wat een veroordeling van mijn woorden.
Chronisch zieken mogen iets moeilijk vinden, maar niet chronisch zieken niet?