Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 09:23

Wat naar eskimo. Ik duim ook voor jullie dat het echt alleen voor de zekerheid is en het allemaal meevalt. En dat jullie snel terecht kunnen.

Heel fijn dat je al wat voelt Sannens!

Wij hebben gisteren een goede 20 weken echo gehad. Goede groei en alles zag er goed uit. Blijf het zo bijzonder vinden, het is nog zo mini en toch zit alles er al in/aan en werkt.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 09:30

Bijzonder dat je het nu al voelt Sannens! Mijn zoontje was ook een fanatieke schopper, maar deze baby heb ik nog niet gevoelt :D . Kan niet tot ik zijn of haar eerste 'plopjes' voel!

Fijn dat je een goede 20 weken echo hebt gehad san4nie!

Ik had overigens de echoscopiste gisteren gevraagd of ze alsjeblieft een foto van de nub kon maken. Ik weet dat ze het geslacht niet mocht zeggen, maar dan kon ik er zelf mee aan de slag. Ze twijfelde, was not amused (is niet de meest sympathieke echoscopiste die de 13- en 20 weken echo's doet), en maakte een vage foto waar het beentje voor zit :') . Heb ik niks aan... Had helemaal zin om lekker los te gaan met de nub theorie, maar helaas. Nu nog 1 weekje geduldig wachten tot de geslachtsecho.
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 12-06-24 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 09:33

Ja iemand die k ken is naar die verloskundige nu. Dus die vraagt even of k mag langs komen voor zekerheid.
K heb ook bij die gezeten

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 09:39

Ik kom mij ook hier melden ben nu 12+5, had al wel een tijdje meegelezen maar gezien er toch wel wat bokkers zijn die ik ken van de zwanger voorjaar 2022 had ik hier nog even mijn mond gehouden tot de mensen die ons dierbaar zijn het allemaal wisten.

Wij hebben al een zoontje van 2 die is bij de geboorte van de baby straks 2,5 jaar. Ik zit sinds het weekend ook in de app groep dus een aantal "kennen" mij al.
Heb sinds een week het idee dat ik de kleine al voel <3 van die kleine wiebeltjes en plopjes.

Ik ben sowieso medisch wegens een hoog bmi, en omdat ons zoontje bij de geboorte iets vergrote niertjes had moet ik de 20 weken echo al meteen in het Radboud laten doen zodat ze daar er al extra naar gaan kijken.

J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
XladyX - uitgerekend 20 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober - Jongen
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober -wij houden het geslacht een verrassing
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - Tweeling: jongen & meisje
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november - Jongen
Horsii - Uitgerekende datum: 16 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 18 december
Jintexx - Uitgerekende datum: 20 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Naomi_Jortje - Uitgerekende datum: 9 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 10:01

Oef, een boel nare en spannende berichten de afgelopen dagen.
En ook weer een paar nieuwe gezichten hier.
Gefeliciteerd <3

Netjuh, ik weet niet of je het nog leest maar onwijs veel sterkte gewenst.
Intens verdrietig en dat na alles wat jullie al hebben meegemaakt. :(:)

Marlou91, wat een schrik!
Gelukkig kregen jullie snel de bevestiging dat de kleine het goed maakt.
Hoe gaat het nu met jou?

Jeetje Eskimo, heel naar nieuws voor jullie.
Ook ik hoop voor jullie dat het uiteindelijk met een sisser afloopt.
Veel sterkte gewenst, hopelijk kan je snel terecht voor meer duidelijkheid.
He, wel stom van die echo. Helemaal als je, je er zo op had verheugd om alvast te kunnen spieken.
En dan duurt een weekje wachten voor je gevoel ook veel te lang. :')

Sweetgirl1, superfijn dat de echo goed was.
Oei, dat is zeker schrikken!
Heb je al contact gehad met de verloskundige?
Zij kunnen je wellicht langs laten komen voor een echo en je zo hopelijk geruststellen.
Hoe voel je, je nu?

J0anieke, wat wordt het mooi!
Lekker fris, zo.

Domi_94, wat leuk, een meisje!
Lastige kwestie van het hoofdje. Ik zou dat denk ik ook niet kunnen loslaten.
Heb je het er gisteren nog met de verloskundige over gehad?
Hopelijk heeft ze je kunnen geruststellen.
Qua boeken heb ik hier Buskruit met muisjes (die neemt ook een laatste stukje van de zwangerschap mee) en verder zijn de boeken van Oei! Ik groei ook heel fijn voor verschillende fasen van de zwangerschap en na de geboorte.

Zira1994, wij zijn vrij beperkt in de keuze voor een kinderwagen en mikken nu op een Bugaboo donkey twin.
Die gaan we sowieso tweedehands kopen want nieuw kost alles bij mekaar een kleine €3.000,- :wow:

san4nie, haha grappig dat het geslacht dan toch zo gedeeld wordt.
En misschien uiteindelijk ook wel leuk dat je het met iemand kunt delen.
Heb je een foto van het behangetje? Ik ben wel benieuwd. :)
En heel fijn dat jullie een goede echo hebben gehad.
Lekker van genieten!

Naomi_Jortje, wij hadden de eerste echo ook met 7 weken in de fertiliteitskliniek.
Deze was inwendig en heel goed te zien.
Twee weken later (met 9,5 week) hadden we onze eerste echo bij de gynaecoloog in het ziekenhuis en daar was de uitwendige echo al mooier dan de inwendige en sindsdien hebben we ook alleen nog maar uitwendige echo's gehad.

Wij hebben vanmiddag de 20 wekenecho.
Ik vind het wel een beetje spannend maar niet zo erg als ik vooraf had gedacht.
Na de goede 13 wekenecho heb ik het al aardig kunnen loslaten, gelukkig.
We hebben allebei vooral veel zin om ons krummeltjes weer te kunnen zien.
De afgelopen dagen heb ik het gevoel gehad dat ik ze een enkele keer wel wat heb voelen rommelen in mijn buik maar dat was nog maar heel minimaal.

Verder hebben we onze gezinsauto inmiddels in the pocket.
Helemaal blij mee!
Ik ben van de rechter naar de linker gegaan, een flinke upgrade dus en ik moet nog een beetje wennen aan het formaat met inparkeren. :')
Afbeelding

En ik heb de afgelopen dagen lekker therapeutisch zitten freubelen voor een naamslinger en een boxmobiel.
Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 10:11

Gave auto Jolien! <3 En leuk he, om al zo bezig te zijn voor de kleintjes. Succes en veel plezier bij de 20 weken echo!

En welkom Jintexx! Wat leuk dat je de kleine al voelt <3 .

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 10:29

Ik ben goed in meelezen, maar soms gaan topics zo hard dat reageren erbij inschiet :o

Wat een gave auto Jolien! Allemaal dingen waar je over na gaat denken als er een kleintje komt <3
Leuk die poppetjes Jolien, ziet er heel schattig uit!

Spannend Eskimo!!

Ik zal mijn gegevens ook aanvullen in het lijstje
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober -wij houden het geslacht een verrassing
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Horsii - Uitgerekende datum: 16 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Jintexx - Uitgerekende datum: 20 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Masyo - uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Naomi_Jortje - Uitgerekende datum: 9 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 11:29

Jeetje wat een dure kinderwagen Jolien haha !
Succes met de 20 week echo vanavond!

Wat een mooie poppetjes heb je gemaakt !! <3

Hier is de familycar ook gekocht. Moeten alleen nog twee weken wachten voor we hem gaan krijgen. Hier zal mijn vriend hem vooral gaan gebruiken gezien zijn auto echt af was en mijne is nog prima.

Afbeelding

Hier het idee dat ik afgelopen zaterdag ineens de baby heb gevoeld. En klein plopje. Maar twijfel of het echt zo is omdat de placenta voor ligt en het dan langer kan duren.

Heb je een leuke vakantie gehad Sannens?

Wat schrikken Sweetgirl, zou gewoon even de verloskundige bellen voor overleg.

Welkom ook hier Jintex!

Wat flauw van de verloskundige Eskimo dat ze zo moeilijk deed over de nub en dan nu een foto waar je niks mee kan

Gefeliciteerd met de goede 20 week echo San4nie!

Leuk shoppen Domi!

Toch wel al veel mama’s die nu stiekem wat beginnen te voelen. En buikjes die ploppen, ik kan er inmiddels ook niet meer omheen en heb een echt babybuikje. Zijn jullie ook zo trots op dat bolle buikje? *\o/*

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 11:36

Ook al zo'n gave auto Zira!

Ja mijn buikje kan ik ook echt niet meer omheen, terwijl ik tijdens mijn vorige zwangerschap met 20 weken nog bijna in mijn eigen kleding paste. Ik kan nu sinds een paar weken al niet meer in mijn eigen jeans. Ik draag alleen nog maar jurkjes, comfortabele broeken of zwangerschapsbroeken. Zwangerschapsbroeken zijn overigens nog veel te groot, maar zitten iig niet te strak.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 11:39

Ah wat rot zeg Eskimo, hopelijk wordt je snel door het ziekenhuis gebeld om de afspraak te plannen!

En fijn dat je al wat voelt Sannens! Heb je een leuke vakantie gehad?

Welkom Jintexx!

Wat creatief zeg Jolien! En gave auto!
En jij ook een gave auto Zira!

Wij hebben vorig jaar al een familieauto gekocht, toen ging iedereen meteen vragen wanneer we aan kinderen zouden beginnen :+ We waren niet per se naar zo'n auto op zoek, maar m'n opa en oma deden hun 6 jaar oude Hyundai station weg met nog geen 80.000 km op de teller, dus dat was een simpele keuze :)

https://www.funda.nl/detail/koop/budel/ ... /89989860/
Wij hebben gisteren dit huis bezichtigd, ik ben heel enthousiast maar m'n vriend twijfelt nog. Volgende week woensdag voor 17 uur moet het bod binnen zijn (als we willen bieden), dus nog een weekje de tijd. Heel spannend!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 11:41

Hier met 15 week uit mn spijkerbroek gegroeid. Toen nog een week aangehad met een elastiekje ertussen. En nu toch al 1,5 week een zwangerschapsbroek aan. En vind het best chill eigenlijk die broek haha. Op werk past m’n uniform nog net. Maar gaat niet lang meer duren haha

Haha jullie deden een andere volgorde met de auto en kind Naomi Jortje. Lekker iedereen in de war. Leuk huis! Wat maakt dat je vriend twijfels heeft ?

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 11:45

De prijs en het feit dat het dak de afgelopen 10-15 jaar niet meer vervangen is, dus dat komt er ergens de komende jaren wel aan. En hij vindt de derde slaapkamer te klein, volgens hem past er geen bed in (kamer is 3,17 breed dus dat lukt makkelijk).
Ik vind het grote voordeel dat we hier de rest van ons leven kunnen blijven wonen en het eigenlijk al helemaal af is, we zouden alleen wat hoeven te schilderen en dan kunnen we er in. Badkamer is niet super modern, maar is wel gewoon netjes. Het is wel een mega uitgave natuurlijk waar we goed over na moeten denken.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 11:46

Wat maak jij mooie dingen Jolien! Heel knap!

Iemand vroeg om een fotootje van het behang, maar dan is door de kleur dus meteen het geslacht ook wel duidelijk. Nog een paar maanden geduld dus helaas. Het komt van fotobehang.nl.

Gaaf al die nieuwe auto’s!
In december is de mijne total loss gereden. Aangezien ik toen al een poosje gestopt was met pil, heb ik meteen wat ruimers en met achterdeuren uitgezocht.

Spannend, die huizenjacht! Hoop dat jullie er uit komen samen.

Mijn buik is nu ook echt niet meer te missen hoor. Heb wat kleding gekregen en wat jurkjes op vinted gekocht. Die spijkerbroeken vind ik echt vreselijk zitten. En fatsoenlijke panty’s is ook lastig. XL van de h&m is echt nog te klein. Tijd voor zomer!!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:10

Wat schrikken Eskimo! Hopelijk zijn ze gewoon extra voorzichtig door je ervaring met je zoontje en is er niks aan de hand :knuffel: Is het wel iets waar ze volledig van herstellen na operatie of is het de rest van zijn leven voorzichtig blijven?

Heel erg mooi Jolien! Dat je dat zo zelf kan maken <3

En heel wat nieuwe auto's al gekocht zie ik :D

Tof huis Naomi, mooie grote tuin ook! Energie label D, dan heb je daar misschien ook nog bijkomende kosten aan?

Hier nog geen buikje of iets maar ben ook maar pas 6 weken natuurlijk!

En welkom alle nieuwelingen! :D

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:15

Energielabel is uit 2019 en daarna is al het glas op de woonverdieping vervangen, dus waarschijnlijk is het al beter dan dat. En bij het vervangen van het dak kan natuurlijk ook isolatie worden geplaatst. Maar dat kost natuurlijk ook behoorlijk wat geld en we willen niet aan onze max hypotheek gaan zitten, dus daar zijn we nog over in overleg.

Zeker voor de mensen van wie dit de eerste baby is: wat gaan jullie doen met werk?
Ik werk nu 36 uur in 4 dagen (4 x 9 uur) en mijn vriend werkt 40 uur (gewoon 5 dagen 8 uur). Ik zou graag naar 32 uur willen (3x 9 uur + 1x 5 uur) en mijn vriend wil graag naar 36 uur (4 x 9), zodat 2,5 werkdag al geen opvang nodig is.

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:19

Hier ook weer een update van mijn kant. Tijdje afwezig geweest ivm vakantie, maar afgelopen maandag de 20-weken echo gehad. Alles was goed, lekker beweeglijk en alles netjes gemiddeld. Dat is dus heel fijn.
En het wordt een meisje!

Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - meisje
Masyo - uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

Verder zoveel pagina's om bij te lezen, dat ik niet overal op kan reageren. Maar sterkte voor degene met vervelend nieuws en welkom aan de nieuwe zwangeren!

Hier gaat alles goed. De afgelopen 3 weken vakantie gehad. En naar Spanje geweest. Daar bijna alles kunnen doen. Ik heb genoeg energie en eigenlijk geen klachten. In het tweede trimester is inderdaad echt alles beter. Alleen als ik op een verkeerde stoel zit dan heb ik last van mn ribben. In de vakantie nog echt even genoten van het samen zijn, lekker uitslapen en rustig aan doen. Maar we hebben ook veel stadjes bezocht en een paar keer gewandeld. Dus best wel veel gelopen. Het was tussen de 20 en 35 graden dus veel jurkjes en korte broeken aan. Die zitten toch een stuk fijner dan de spijkerbroeken thuis.

Ik heb nu wel echt een duidelijk buikje en pas bijna geen van mijn normale broeken meer, en ook mijn jas wordt bijna te klein. Gelukkig al wat kleding via via gekregen en via Vinted.

Qua kinderwagen hebben wij via een vriend een Joolz Day 1 gratis gekregen. Wel echt een derdehandse, heeft gebruikssporen. Maar ga hem nog goed schoonmaken, heeft al nieuwe bandjes en rijdt nog prima. Dus denk dat we het hier eerst mee proberen en als het echt niet bevalt een andere zoeken. Heeft helaas wel alleen een klein tasje onderin en geen grote mand.

Het plan is om vandaag na een maand ook weer eens te gaan paardrijden. Ben heel benieuwd of dit nog gaat.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:25

Bedankt meiden! :)
Ik vind het zo heerlijk, dat handwerk.
En helemaal als voorpret op de komst van onze twee kleintjes <3
Nog iedere dag ben ik zo intens blij en dankbaar dat dit ons uiteindelijk zo gegeven wordt.
Soms is het nog zo onwerkelijk.

Het deed wel even pijn om mijn geliefde Picanto te moeten verkopen, die was echt van alle luxe gemakken voorzien maar uiteindelijk heb ik hem aan mijn zus verkocht, dus hij is in goede handen hahaha.
En uiteindelijk heeft deze nieuwe auto dezelfde opties, alleen de stoelverwarming ontbreekt maar dat neem ik maar voor lief.

Zira, ja daar schrokken wij ook wel van. :=
Gelukkig staat markplaats er vol mee dus daar gaan we eerst maar eens even struinen.
Ooh ook al zo'n gave auto!
Met open dak, of niet? Lekker hoor, die kunnen jullie weer afvinken. :)
Superleuk dat je ook al iets voelt in je buik, wonderlijk he?

Ik ben ook heel trots op mijn buik(je) en betrap mezelf er regelmatig op dat ik ook bijvoorbeeld in de winkel liefkozend over mijn buik loop te aaien.
Eerder vond ik dat er altijd zo klefjes bij andere vrouwen uitzien maar nu doe ik dus hetzelfde. :')
Hoewel ik nu wel begin te merken dat hij af en toe in de weg begint te zitten, met name als ik buk of van de bank wil komen. Dat moet in etappes.

Ik ben nu ook extra wijs met mijn jurken en rekbare tussenbroekjes.
Naar de echo's draag ik wel een joggingbroek.

Naomi_Jortje, haha grappig, zulke reacties op een nieuwe auto.
Nu gaat er bij mij ook wel gauw een lampje branden als ik zie dat iemand 'zomaar' ineens een grotere auto koopt. :=
Wat een mooi huis, ik snap wel dat je daarop bent gevallen.
Heerlijke lap grond erbij. Dat is toch fantastisch?
Zou uitbouwen t.z.t. nog een optie zijn, mocht die kamer toch te klein blijken?

Ohja, wacht San4nie, ik had er even niet aan gedacht dat jullie het geslacht niet bekend maken. Sorry! :=
Superbalen van je vorige auto maar wel een goede gelegenheid om dan direct iets nieuws op de groei te kopen.

Fijn je hier weer te zien, Zebraatje. :wave:
En gelukkig met goed nieuws, gefeliciteerd!
Veel plezier rijden, hopelijk kan je er nog eventjes van genieten.

Ik werk nu nog fulltime, net als mijn vriend.
Uiteindelijk ga ik drie dagen werken en mijn vriend vier dagen, zodat we voor twee dagen opvang nodig hebben.
De invulling van mijn verlof ben ik nog niet helemaal over uit maar het klinkt wel heel aanlokkelijk om alles te clusteren en een lange tijd lekker thuis te blijven met de kindjes.
Zijn kunnen eventueel al wel eerder een dagje naar de gastouder maar dat is ook gewoon een kwestie van kijken hoe het gaat als ze er eenmaal zijn.

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:27

Naomi_Jortje schreef:
Energielabel is uit 2019 en daarna is al het glas op de woonverdieping vervangen, dus waarschijnlijk is het al beter dan dat. En bij het vervangen van het dak kan natuurlijk ook isolatie worden geplaatst. Maar dat kost natuurlijk ook behoorlijk wat geld en we willen niet aan onze max hypotheek gaan zitten, dus daar zijn we nog over in overleg.

Zeker voor de mensen van wie dit de eerste baby is: wat gaan jullie doen met werk?
Ik werk nu 36 uur in 4 dagen (4 x 9 uur) en mijn vriend werkt 40 uur (gewoon 5 dagen 8 uur). Ik zou graag naar 32 uur willen (3x 9 uur + 1x 5 uur) en mijn vriend wil graag naar 36 uur (4 x 9), zodat 2,5 werkdag al geen opvang nodig is.

Qua werk willen we allebei 4 dagen gaan werken. Ik werk nu 36 uur verdeeld over 5 dagen (woensdag en vrijdag tot 14u, zodat ik tijd heb voor hobby's). Vriend 40 uur.
Maar ik heb gisteren zitten rekenen en ik kom met ouderschapsverlof zo uit dat ik in 2025 4 dagen per week kan werken met betaald ouderschapsverlof. En in 2026 ook 4 dagen per week kan werken door onbetaald ouderschapsverlof in te zetten en dan pas vanaf 2027 daadwerkelijk mijn contract zou moeten aanpassen naar minder uren. Maar dat duurt nog zo lang.
Ik wil 8 uur ouderschapsverlof per week gaan inzetten, zodat ik 28 uur ga werken. verdeeld over 4 dagen, zodat ik hopelijk op woensdagmiddag nog steeds kan gaan paardrijden :=

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 12:45

Ja auto heeft inderdaad een panorama dak dat open kan. Mega luxe auto, maar echt de droom van m’n vriend dus vooruit haha.

Oh wat heerlijk dat je zo hebt kunnen genieten van de vakantie Zebraatje! En een goede 20 week echo, top!! En leuk een meisje !

Ah ja dat snap ik wel Naomijortje dat zijn lastige keuzes. Gaat ook wel om serieus veel geld en nog kosten in de toekomst.

Hier ga ik straks van 4 dagen naar 3 dagen en mijn vriend van 5 naar 4. Ik werk onregelmatig en ook weekenden. Dus denk dat wij uiteindelijk maar weinig opvang nodig zullen hebben.

Ohja ik kan ook echt genieten van over mn buik aaien haha. Lekker zoetsappig maar op de bank lig ik het liefst met hand op mn buik :o

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:34

Heb verloskundige in het ziekenhuis gebeld. Tenminste ze hadden me terug gebeld. En er was geen rede om te komen. Had geen bloed of vocht verlies dus daar maakte zich niet druk om.
Ook omdat ik meer op mn heup/bil terecht ben gekomen en niet van enorm hoog, wou opstaan en leunde op mn hand en gleed op mn sok weg. Dus was niet erg hoog maar je hebt wel de schrik.

Duimen op een goede echo komende maand

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:49

Heel veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft!
Zebraatje schreef:
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - meisje
Tucktuck - uitgerekende datum : 26 november - jongen

Ik heb even mijn gegevens toegevoegd. Gisteren de geslacht echo gehad, en we krijgen een jongen. Zo enorm leuk! Alles zag er ook weer helemaal goed uit.

Ik las wat over verbouwingen en verhuizingen. Wij zijn nog druk bezig met de zolder. Vandaag weer wat muren geverfd. En als we daar kunnen slapen gaan we aan de baby kamer beginnen. In julie gaan we de meubels kopen.

Verder las ik iets over wandelwagens. Wij gaan voor de easy walker harvy 5. Die past bij ons in de auto en is niet super duur maar loopt prima.

Wij hebben momenteel een twingo, niet ideaal maar voor nu moet het maar. Hopelijk volgend jaar dat we aan een familiewagen kunnen. Voordeel is dat we van mijn schoonouders altijd wel een auto kunnen lenen waar meer inpast.

Ik ga mijn best doen wat meer bij te lezen en te antwoorden.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:57

Jolien, ik snap dat je niet alles van iedereen hier kan onthouden hoor! :D

Zira, “happy wife, happy life” geldt ook voor mannen hoor. Dus als hij blij is met zijn nieuwe auto… ;) en ik snap hem wel!

Over mijn buik aaien doe ik nog niet echt. Soms als ik veel voel bewegen dan hoop ik aan de buitenkant ook iets te voelen, maar daar is het echt nog te vroeg voor.

Wbt werk ga ik van 4 naar 3 dagen. Vriend blijft 5 dagen. Schoonmoeder wil 1 dag in de week oppassen, dus hebben dan nog 2 dagen opvang nodig. Mijn manager weet het nog niet, maar ik ga veel verlof meteen achter elkaar opnemen. :+ Heb vanaf 1 april aangemeld bij de opvang, maar weet nog niet of ik dan ook begin, of dat ik nog wat langer wacht. Ga dan kijken hoe ik uitkom wbt betaald en onbetaald verlof en daarna m’n contract omlaag.

Sweetgirl, fijn die geruststelling. Ik zal proberen me niet overal te druk om te maken als ik jou was. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik.

Fijn dat alles goed was op de echo tucktuck! En leuk, nog een jongen! Die zijn in de meerderheid in het lijstje tot nu toe.

Knap hoor trouwens, alle mensen die energie hebben voor grote verbouwingen etc. (Ja, als je moet heb je ook weinig keus natuurlijk.)

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 14:05

San4nie klinkt goed lang verlof en 3 dagen werken. Hier ben ik momenteel werkloos. Ik hoop na de bevalling en verlof weer werk te vinden voor 4 dagen. We willen beide 4 dagen gaan werken en de overige dagen naar de opvang. Die is al geregeld en zo enorm leuk!

Ik begin nu weer wat meer energie te krijgen. Gelukkig maar want als mijn man moet verven zit echt alles onder. Dus dat neem ik voor mijn rekening. En in verhouding met wat wij gedaan hebben is dit heel simpel.

En een jongen is echt zo leuk. In de familie zijn die in de minderheid. Dus er werd al gehoopt op nog een jongen door bijna iedereen :')

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 14:13

Fijn dat de verloskundige zich geen zorgen maakt Sweetgirl.

Wat leuk een jongen tucktuck

Haha ja precies San4nie nu is hij gelukkig en ik vind het ook wel echt een hele mooie auto!

Hier willen de oma’s ook beide wel oppassen en wonen erg dichtbij dus dat is wel erg mooi!

Hier ook nog energie voor 10 dus ben nog van alles aan het doen. Dat maakt het ook wel weer lastig. Ga hierdoor wel makkelijk over mn grens met pijn in mn bil of rug tot gevolg. Hier moet ook nog veel geschilderd worden. Vooral kozijnen. Het verven is hier ook mijn taak haha.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 14:21

San4nie gefeliciteerd met een goed 20 weken echo!

Jammer Eskimo :( hier hadden we er eentje die juist helemaal enthousiast werd ervan. Wat een verschil in echoscopistes dan!

Welkom Jintex en spannend voor jou ook of deze keer alles zorgeloos zal gaan.

Succes met de 20 weken echo vanmiddag Jolien! En gefeliciteerd met de nieuwe auto, mooi hoor!

Zira1994 Jullie ook gefeliciteerd met de nieuwe auto!

Mooi huis Naomi_Jortje, dak is wel een flinke kostenpost als dat opnieuw moet.

Zebraatje klinkt als een fijne vakantie, heerlijk! Vast beter weer gehad dan hier :D Succes met het paardrijden hopelijk lukt het gewoon!

Sweetgirl1 fijn dat het toch even gedubbelchecked en overlegd is, je weet maar nooit.

Leuk Tucktuck een jongen! Ook wat je verwacht had?

Wij hebben bij onze eerste de grootste klappen gemaakt, nieuw huis, enorme verbouwing, nieuwe auto, alles aangekocht etc. dus deze keer doen we even wat milder :+ Onze auto is gelukkig groot genoeg gebleken en heel tevreden mee en is nog vrij nieuw dus kan hopelijk nog lang mee. Ohja qua verbouwen etc. hebben we recent echt alle grote mijlpalen af (laatste was uitbreiding paddock) voor de paarden, erg fijn dan kunnen we nu focussen op wat nodig is voor de kleine verder.

Hier is buikje nog steeds weinig, wel af en toe trekkend gevoel dus heb het idee dat het nu wel hard groeit. Ik zit nu op 21 halve week en ben recent over op zwangerschapsbroeken omdat het wel erg lekker zit *D Maar onder mijn overhemden voor werk zie je nog niks.

Afbeelding