Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:09

Klinkt goed Tiwi! Fijn dat je weer meer vertrouwen er in krijgt dat het uiteindelijk allemaal weer kan (al dan niet voor 90%)

Hier gaat het gestaag. Merk dat ik wil dat die weegschaal sneller een lager getal laat zien, maar geduld hoort er ook bij. Ik ben inmiddels 1,5 kilo kwijt. Ik verwacht dat maandag ook nog de stand van zaken is. Een weekend vol verjaardagen voor de boeg. Ik hoop dat mijn ruggengraad zich stand weet te houden. Morgen hebben we een brunch en een bbq. Overmorgen taart, hapjes en patat met een snack. Het scheelt dat ik wat marge heb opgebouwd deze week waardoor ik in principe beide dagen 2000kcal kan eten. Mits ik nog wel tussendoor wat ga bewegen. Maar dat moet wel lukken :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 10:07

Klinkt goed Tiwi! En zeker Winged, ik zit nu op -5 na 3 maanden en bedenk alleen maar: des te langzamer eraf, des te houdbaarder het nieuwe gewicht.

Ik loop nog steeds braaf 10.000 stappen per dag op mijn loopband, en 5000 met de hond. Op echt hele warme dagen is het dan 15.000 op de loopband omdat ik de hond niet op heet asfalt wil laten lopen en we hier niet meteen het bos in kunnen.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 13:47

Ik kan best prima nee zeggen tegen taart (hier ook een aantal verjaardagen gehad) maar waar ik meer moeite heb is de kaasstengels, chippies en andere hapjes zie op tafel staan. Als er keuze is voor tomaatjes/komkommer pak ik wel die zoveel mogelijk. + met alle bbq's de afgelopen tijd heb ik ook wat meer moeite om mezelf dan in te houden. Maar gelukkig heeft mijn vriend aangegeven om ook te willen beginnen dus nu kunnen we fijn elkaar motiveren! Ik hoef nog maar 4kg kwijt tot mijn doel dus ik ben er bijna. En daarna ga ik langzaam weer wat meer eten tot een punt dat ik merk dat ik mooi stabiel blijf. Al heb ik die balans nu al redelijk gevonden want de afgelopen maand heb ik weer niet geteld en dan blijf ik toch tussen 2 kg schommelen en dat is natuurlijk hartstikke prima als ik mijn doel bereikt heb :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 18:11

Zondag gaat hier ook de BBQ aan, een mooi stuk rundvlees en kipdij erbij voor de eiwitten.
Ik eet met mijn zoon en die is altijd aan het sporten en met zijn eten bezig.
Vette hap hoef ik dus niet te maken. Wel groente knabbels en huzaren salade, zelfgemaakt dus ik weet precies wat erin gaat.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 20:34

Ik ben geen taart liefhebber dus daar geen moeite mee. Vooral handig op het werk met al die verjaardagen haha. Chips daarintegen... :o
Wat knap Anouk dat je tussen die 2 kg blijft schommelen dan. Dat is echt heel netjes en ook een hele normale schommeling voor het vrouwelijk lichaam. :j

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 08:31

Jaa ik merk inderdaad ook dat tegen mijn menstruatie aan ik sowieso niet meer afval en dan na mijn menstruatie ik vaak ineens weer zak tot een nieuw gewicht waar ik nog niet geweest was. Dus de cyclusschommelingen horen er sowieso ook bij inderdaad!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 08:51

Hier ook nog steeds aan het schommelen. Helaas nog wel wat hoger dan gewenst aan het schommelen :') maar de afgelopen week wat stress gehad en toen was ik ineens flink zwaarder. Dat zakt gelukkig nu wel weer, dus maar even vasthouden en zien waar we weer uitkomen :)

Het warme weer helpt ook niet echt mee natuurlijk, lekker vocht vasthouden...

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 09:24

Ik heb het even los gelaten sinds dat de hond is ingeslapen. Ik heb nu vooral veel moeite met eten, want gewoon geen honger. Dus ik eet voornamelijk als er iemand bij is en wat ik lekker vind.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 12:04

Hier lijkt mijn lichaam weer een beetje op de rit te komen na de stress week. Vanochtend een kilo lichter dan gisterochtend, ondanks de hitte en vochtigheid buiten *\o/*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 19:53

Fijn Musli!

Cupcakes: vervelende reden. Ben je een beetje ok? Is niet niks om een trouwe huisgenoot te laten gaan.

Feestweekend zit er hier op. Zelfs gepresteerd om op -400 kcal te blijven dus ik ben best tevreden met mijzelf vandaag. Woensdag weer op de weegschaal.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:18

Sterkte CupCakes! :9

Hier wat minder weekend gehad maar dan pakken we morgen de draad gewoon weer op.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:21

Netjes voor een feestweekend Winged!

Lekker bezig Musli!

Het gaat op en neer. De ene dag kan ik het goed hebben, over praten en accepteren, en de volgende dag is het weer bal. Het heeft echt heel veel tijd nodig. Ik ben mijn volledige ritme en dag structuur kwijt, want ik heb nu ook vakantie t/m 2 september. Dus ik val behoorlijk in een zwart gat. Ik probeer me maar vast te houden aan bepaalde doelen zoals 10.000 stappen op een dag etc.

Lief dat jullie het vragen. <3

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:11

CupCakes_ schreef:
Ik heb het even los gelaten sinds dat de hond is ingeslapen. Ik heb nu vooral veel moeite met eten, want gewoon geen honger. Dus ik eet voornamelijk als er iemand bij is en wat ik lekker vind.

Ik heb er helemaal overheen gelezen... Sterkte! Logisch dat je momenteel zoekende bent. Hopelijk vind je je ritme weer terug...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:48

CupCakes_ schreef:
Netjes voor een feestweekend Winged!

Lekker bezig Musli!

Het gaat op en neer. De ene dag kan ik het goed hebben, over praten en accepteren, en de volgende dag is het weer bal. Het heeft echt heel veel tijd nodig. Ik ben mijn volledige ritme en dag structuur kwijt, want ik heb nu ook vakantie t/m 2 september. Dus ik val behoorlijk in een zwart gat. Ik probeer me maar vast te houden aan bepaalde doelen zoals 10.000 stappen op een dag etc.

Lief dat jullie het vragen. <3

Ai, ja dat is wel lastig ook. En tijd helpt vaak om het een plekje te geven. Gemis zal er altijd wel zijn :(:)

Vast houden aan een paar doelen is dan altijd goed! Dat geeft een beetje houvast.

Hier weer rustig aan verder. Ik merk dat ik toch nog wat eiwitten tekort kom op een dag dus vandaag eens kijken wat ik daar zoal aan kan doen. Ik heb de eiwitranja van ESN al tijden, maar er zitten natuurlijk nog veel meer eiwitten overal in.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 15:01

Waar mik je op om te halen qua eiwitten @Winged?

Ik moet zeggen dat eiwitten bij mij eigenlijk geen issue zijn. Eet dagelijks Skyr, kipfilet, eiwitreep en nog iets van eiwityoghurtje als tussendoortje ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:14

MuSLi schreef:

Ik moet zeggen dat eiwitten bij mij eigenlijk geen issue zijn. Eet dagelijks Skyr, kipfilet, eiwitreep en nog iets van eiwityoghurtje als tussendoortje ;)

rond de 80-90. Ik sport wel aardig en merk dat mijn lijf die eiwitten goed kan gebruiken (hurray spierpijn). Voor de spieropbouw en tegen het hongergevoel is het wel handig om eiwitten te hebben.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:13

Winged schreef:
MuSLi schreef:

rond de 80-90. Ik sport wel aardig en merk dat mijn lijf die eiwitten goed kan gebruiken (hurray spierpijn). Voor de spieropbouw en tegen het hongergevoel is het wel handig om eiwitten te hebben.

80-90 moet toch wel goed haalbaar zijn? Althans, als je zuivel en vlees eet? ;) Ik zit gemiddeld denk ik op 120 per dag.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:16

Als ik op mijn tracken kijk kom ik tot 80gram. Daarom neem ik ook een extra shake erbij. Kom ik tot 105

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:27

Winged schreef:
Als ik op mijn tracken kijk kom ik tot 80gram. Daarom neem ik ook een extra shake erbij. Kom ik tot 105

80 is natuurlijk al echt wel een mooie score. Ze zeggen 1-2 gram per kg. Daar zit je wel mooi aan :)

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:30

Ik vind het ook geen probleem maar ik heb wel veel eiwit spul. Gisteren heb ik bijvoorbeeld 173g op en vandaag 154g.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:39

Hebben jullie tips voor de vreetbuien? Ik moet van het werk nog een half uur naar huis rijden. Ik eet om 4 uur nog iets kleins en rij rond 5 uur naar huis. Als ik dan eerst langs de winkel rij gaat het fout en krijg ik vreetbuien.
Iemand een tip hiervoor?
Hierdoor gaat het afvallen dus niet bepaald goed...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:43

Yenni schreef:
Hebben jullie tips voor de vreetbuien? Ik moet van het werk nog een half uur naar huis rijden. Ik eet om 4 uur nog iets kleins en rij rond 5 uur naar huis. Als ik dan eerst langs de winkel rij gaat het fout en krijg ik vreetbuien.
Iemand een tip hiervoor?
Hierdoor gaat het afvallen dus niet bepaald goed...

Iets in de auto leggen. Een eiwitreep, een appeltje, een koekje/cracker/rijstwafels :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:13

Wat eet je op een dag Yenni? Vreetbuien zijn vaak een aanleiding dat je in de dag te weinig binnenkrijgt. Ook: Nooit met hongergevoel naar de supermarkt gaan. voor je het weet ben je inderdaad eigenaar van het-gangpad-vol-lekker-maar-ongezond-eten.

Hier de 'regel' dat ik 2 haribo perzikjes per dag mag. Eet ik ze niet op, dan is het niet zo dat ik de dag later 4 mag ;) (Hoewel ik er gisteren wel 8 heb gehad, toen was het zakje leeg. Iets met de maandelijkse periode laatste dag en dan heb ik cravings :+)

80 gram eiwit is ook een mooi begin, maar ik merk dat mijn lijf wel iets meer nodig heeft om verzadigd te blijven.

Maarrrr: in 4 weken tijd geeft de weegschaal inmiddels wel 2,4 kilo minder aan. Mijn kaaklijn is weer aanwezig :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:42

Winged schreef:
Wat eet je op een dag Yenni? Vreetbuien zijn vaak een aanleiding dat je in de dag te weinig binnenkrijgt. Ook: Nooit met hongergevoel naar de supermarkt gaan. voor je het weet ben je inderdaad eigenaar van het-gangpad-vol-lekker-maar-ongezond-eten.

Hier de 'regel' dat ik 2 haribo perzikjes per dag mag. Eet ik ze niet op, dan is het niet zo dat ik de dag later 4 mag ;) (Hoewel ik er gisteren wel 8 heb gehad, toen was het zakje leeg. Iets met de maandelijkse periode laatste dag en dan heb ik cravings :+)

80 gram eiwit is ook een mooi begin, maar ik merk dat mijn lijf wel iets meer nodig heeft om verzadigd te blijven.

Maarrrr: in 4 weken tijd geeft de weegschaal inmiddels wel 2,4 kilo minder aan. Mijn kaaklijn is weer aanwezig :D

Whoehoeeee. Mooie score *\o/*

Hier ook de afspraak. Twee snoepjes (zure ringen in mijn geval) per dag èn één zak chips per week. En dat gaat 95% van de dagen/weken goed. Soms wijkt het wat af, maar de basis ligt er wel...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:19

Dames mag ik me hier ook melden.
Ik lees al een hele tijd mee en in het vorige topic heb ik me ook wel gemeld.
Ik wil echt VEEL afvallen, om te beginnen in ieder geval 40 kilo.

Ik heb altijd wel strugles gehad met mijn gewicht, maar als ik nu terug kijk naar foto’s van toen ik jonger was kan ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan %)
Toen was ik echt niet dik, maar zat het vooral tussen mijn oren.
Helaas is het na het krijgen van kinderen echt doorgeslagen en ik krijg het er al jaren niet meer af.
Heb ook wel al meerdere keren een operatie overwogen, maar ik wil dat toch echt niet.

Ik wil gewoon fit zijn en de drang om weer paard te rijden word ook steeds weer groter.

Maarja hoe nu verder, ik heb ook meerdere boeken van project gezond bijv.
Maar als ik daar dan doorheen blader dan vind ik het weer teveel gedoe, te afwijkend.