Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-24 19:31

Wat heeft iedereen mooie ritten gereden! Ik zag al wat van jullie op Strava voorbijkomen. En een aantal ontzettend mooie prestaties. Leuk om te zien dat er een heleboel mensen zijn die blij het weekend uitkomen met allerlei verschillende persoonlijke records.

Vandaag heb ik eindelijk het rondje Markermeer gereden. Iets wat ik al heel lang wilde, maar nooor durfde, want het is wel een hele lange tocht. Maar de wind stond best gunstig om het te doen, het weer was mooi en mijn conditie is nog nooit zo goed geweest. Dus, vandaag was de dag! Made it en het ging eigenlijk best heel goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 19:41

Lekker ritje weer Time, en je knie houdt het ook goed zo? Het is wel weer genieten met dit weer hè. Gezellig woensdag weer samen :)

Cool Maaike, dat is echt zo’n Bucket list route, en kan me voorstellen als je er vandaan komt nog meer!
Zag op Strava dat je mooie snelheid had ook, respect.
Fijn gevoel hè, als je conditie goed is. Dat geeft mogelijkheden voor spontane leuke uitdagingen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-24 20:24

Het was inderdaad een bucketlist dingetje, ik heb dit vrij aan het begin van mijn fietsavontuur al geroepen. De snelheid ging best lekker. Vooral het laatste stuk hadden we de wind echt heel fijn en ging het tempo er, ondanks dat we er al 110 km op hadden zitten, echt goed op.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 20:31

Zag hem voorbij komen Maaike, super dat je die nu kan afvinken!

T2T Ja klopt, dan is een zondag misschien niet de handigste dag. Hier in de buurt kan je prima een rondje vinden maar weet niet hoe dat rond jouw woonplaats is. Ach iig vandaag ook genoten van het weer.

Conditie verbetert idd, wijd ik aan het aanschaffen en dus ook gebruiken van mijn gravelbike een jaar geleden.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 06:52

Thami schreef:
Lekker ritje weer Time, en je knie houdt het ook goed zo? Het is wel weer genieten met dit weer hè. Gezellig woensdag weer samen :)

Ben optimistisch :j , geen last zaterdag gehad bij het lopen , en bij het fietsen gisteren ook niet .
Maar bij een bepaalde beweging / draai voel ik af en toe toch wat .
Overal zit er nog steeds een kleine verbetering in *\o/*

MarliesV schreef:
T2T Ja klopt, dan is een zondag misschien niet de handigste dag. Hier in de buurt kan je prima een rondje vinden maar weet niet hoe dat rond jouw woonplaats is. Ach iig vandaag ook genoten van het weer.

Ik woon zeg maar niet echt heel gunstig -O-
Met de rivier in mijn achtertuin , dan lonen zich alleen rondjes van 3 uur + die kant op te gaan .
Door Kleef , is horror , veel stoplichten etc .Fietspaden hier in Duitsland zijn sowieso slecht .
En echt mooie stukken voor de TT zijn hier eigenlijk niet .
Het rondje wat ik vanavond wil gaan doen is okay , maar ja die rijd ik dan ook vaker .
Voor mooi fietsen moet ik echt Nederland in .

@Maaike ; top gedaan , mega afstand *\o/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 21:38

Zo zeg , wat was het genieten .
Kan het altijd zomer blijven ? 8-)
Een ritje met de TT is gelukt , een saai maar wel veilig rondje .

Afbeelding

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 12:59

Heel gaaf Maaike! Hoeveel km is dat in totaal?
Marlies is ook lekker op pad geweest las ik. Echt genieten hè nu het eindelijk zomer is!

T2T lekker hoor! Flink zweten zeker?
Ik heb gisteravond een rondje gewandeld. Woensdagavond weer op de fiets achter m’n vent aan :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 13:43

Uiteindelijk was het een rondje van 158 km. Niet geholpen door het feit dat de dijk bij Uitdam dicht is (wisten we), maar ook tussen Volendam en Oosthuizen. En we een aantal keer een heen en weertje hebben moeten doen).

Iedereen lekker aan het genieten van het weer?!?

Ik hoop morgen met de gravel een stukje op pad te gaan.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 14:35

maaikemuis schreef:
Uiteindelijk was het een rondje van 158 km. Niet geholpen door het feit dat de dijk bij Uitdam dicht is (wisten we), maar ook tussen Volendam en Oosthuizen. En we een aantal keer een heen en weertje hebben moeten doen).

Iedereen lekker aan het genieten van het weer?!?

Ik hoop morgen met de gravel een stukje op pad te gaan.

Dat is een best eind zeg! Had je wel al meerdere lange afstanden gereden hiervoor? Ik vond van 80 naar 130 al een flinke stap, dus denk dat ik dan toch eerst een paar x 100+ gereden moet hebben voordat ik zoiets doe haha.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 14:45

In juni heb ik meegedaan aan de Great Gravel Down, dat was 380km in 3 dagen. Dus ik wist wel wat ik een beetje kon verwachten. Ik weet dat ik een zeur en zanik moment krijg bij 80-90 km en dat mijn lijf de strijdt lijkt te staken bij 110-115 km wanneer het gaat om zeurende spieren.

Ik ben slecht in sprinten, ik ben slecht in klimmen, ik bezit weinig explosiviteit en ik ben langzaam. Ik zorg er gewoon voor dat ik het langer vol kan houden dan de rest, dan bereik ik ook eens wat :')

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 15:14

maaikemuis schreef:
In juni heb ik meegedaan aan de Great Gravel Down, dat was 380km in 3 dagen. Dus ik wist wel wat ik een beetje kon verwachten. Ik weet dat ik een zeur en zanik moment krijg bij 80-90 km en dat mijn lijf de strijdt lijkt te staken bij 110-115 km wanneer het gaat om zeurende spieren.

Ik ben slecht in sprinten, ik ben slecht in klimmen, ik bezit weinig explosiviteit en ik ben langzaam. Ik zorg er gewoon voor dat ik het langer vol kan houden dan de rest, dan bereik ik ook eens wat :')

Hahahaha heerlijke mentaliteit! Knappe prestatie hoor!

Ik krijg rond de 60 km altijd een jengelende hamstring. Is na x kilometer ook wel weer weg, maar door dat soort zeurtjes weet ik wel gelijk hoeveel km ik al op de teller heb ;-)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 06:42

Padoertje schreef:
T2T lekker hoor! Flink zweten zeker?
:j

Heerlijk *\o/*

Gisteren was ik spontaan vrij , normaal werk ik altijd een halve dag op woensdag . :D
In Nederland boodschappen gedaan , een pakje weg gebracht , Olympische spelen gekeken .
En s,middags afgesproken met Thami voor een gezamenlijk rondje fietsen .
Het zijn 66 zweterige kilometers geworden _O- , met een koffie en taart stop .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 07:08

Was weer gezellig ja! Zo nog een laatste rondje richting Didam en dan is het voorlopig voorbij met fietsen ;(
Hoop op een mooie lange herfst!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 07:13

Thami schreef:
Was weer gezellig ja! Zo nog een laatste rondje richting Didam en dan is het voorlopig voorbij met fietsen ;(
Hoop op een mooie lange herfst!

:(:) Succes alvast .

Het was zeer zeker gezellig *\o/*

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 07:55

Goedemorgen! Ziet er weer gezellig uit!

Hier gisteren verzaakt: was gezellig een dagje naar Noordwijk strand met mijn moeder van 75. Zo vaak gaat ze niet meer, dus daar nog heerlijk gegeten in de avond en toen was het al te laat om nog te gaan fietsen. Vanavond nieuwe poging dan maar.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 08:29

Ik heb gisteren nog even heerlijk een rondje over de heide gereden, het is weer zo mooi! Het seizoen is weer gestart. Verder ben ik even te grazen genomen door de fysio en MSK-arts en vandaag denk ik dat ik niet teveel moet willen doen met mijn arm := .

Afbeelding

Geniet van je tijdelijke laatste rit Thami. Voor je het weet mag je weer en zitten je schoenen weer fijn.

En het wordt de komende week best heel mooi weer! Er is genoeg tijd om heerlijk in het zonnetje te fietsen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 21:14

Dat lijkt me zo fijn om naast de deur te hebben Maaikmuis. Hier helaas alleen maar weilanden en sloten in de buurt.

Net een fijn rondje van 48km gefietst. Was echt heerlijk kwa temperatuur.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 00:54

Het is even geleden maar morgen ga ik even kijken naar de aanmelding van het bokt fiets meeting uitje!

Door drukte op werk en oppassen op de hond en het huis van mijn ouders nog niet echt aan toegekomen. Maar ik mag nu ook zeggen ik heb weekend :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 16:21

Ik ga morgen met een groepje de mtb route Sleen fietsen. Mocht er nog iemand aan willen haken, we starten om 10 uur bij de Kibbelkoele.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 16:25

MarliesV schreef:
Ik ga morgen met een groepje de mtb route Sleen fietsen. Mocht er nog iemand aan willen haken, we starten om 10 uur bij de Kibbelkoele.

Helaas heb ik morgen staldienst en op familie bezoek. Anders was ik wel meegegaan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 16:30

Zebrastreep schreef:
MarliesV schreef:

Helaas heb ik morgen staldienst en op familie bezoek. Anders was ik wel meegegaan.

Helaas, was gezellig geweest anders!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 21:11

Zo hier ben ik weer :D Excuses voor het lange wachten.

De twee data met de meeste matches zijn 1 september of 29 september. Nu valt 1 september voor mij eigenlijk wel weer wat af door bezoek op mijn vakantieadres van mijn ouders. vond het dan wel leuk als ik zelf aanwezig was als we nog wat wouden doen :')

op 29 september zouden alleen MarliesV en Gothico ( als ik het goed heb moest even puzzelen met de namen) niet kunnen. Eventueel zouden we nog in oktober kunnen kijken , maar dan wel met kans op slechter weer natuurlijk. Maar ik zou graag willen horen wat jullie willen :j

De locatie was met de meeste stemmen de Veluwe geworden in ieder geval.

Dus voor nu gok ik op 29 september, maar als mensen nog zeggen liever verplaatsen gaan we verder kijken

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 08:55

29-9 past voor mij wel .
Als we maar een beetje redelijk weer hebben := , en geschikt voor de racefiets .

Vandaag nog een uur en 20 min fietsen , dan heb ik voor het eerst sinds lange tijd weer mijn
trainingsweek compleet gedaan .En dat betekend in TrainingsPeaks alles groen *\o/*
Over mijn knie ben ik voorzichtig optimistisch , heel af en toe als ik wat gek draai voel ik effe wat .
Maar iig blij nu langzaam toch door te kunnen bouwen qua training .

Oh , en als het goed is komt mijn bike box morgen aan . *\o/* :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 08:58

Mooi door laten gaan die datum.
Mijn vent is de 30e jarig en ik verwacht dat hij dat dus de 29e viert. Is dat niet zo, dan haak ik als nog aan.

Sleen is Boskamp geworden vandaag. Dus zo lekker op de mtb. Is er mooi weer voor.

Heb ook weg bandjes gekocht voor de gravel. Is kijken of ik dan met de racefiets dames mee kan komen af en toe met een social ride.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 09:38

Ik kan de 29ete ook, al heb ik de 28ste een lange rit staan. Maar die gaat op laag tempo, dus ik hou wel wat over gok ik zo.

Ik kan zowel weg als gravel. Afhankelijk van de verhouding weg/mtb kan ik bij beide aansluiten om meer evenwichtige groepen te krijgen. Mits de mtb-route gravelfiets geschikt is. Eventueel kan ik wel helpen om een route te maken vanaf Apeldoorn. Ik je. Het gebied tussen Apeldoorn en Putten inmiddels best aardig.